IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar Wim ontplofte kolencentrales bekijkt [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-07-2011 8:48 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juli 2011 0:37 schreef Kvelgeest het volgende:
En die laatste is me toch een betrouwbare bron, vooral qua Amerika.


Eerlijk is eerlijk. Als je iemand als Jansen op de Islam aanhaalt mag van Rossem ook op Amerika. Beide personen die zich vooral op hun mening ipv wetenschappelijk onderzoek profileren.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-07-2011 8:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 juli 2011 0:37 schreef Kvelgeest het volgende:
En die laatste is me toch een betrouwbare bron, vooral qua Amerika.
Ik kan me voorstellen dat een cultuurabsolutist die veel in vijandbeelden denkt wat moeite heeft met diens nuchtere en relativerende stijl...


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 9:33 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2011 8:52 schreef bastianus het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een cultuurabsolutist die veel in vijandbeelden denkt wat moeite heeft met diens nuchtere en relativerende stijl...
Grapjas. Van Rossum is puur politiek, haat. Zit niets nuchters tussen.



If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-07-2011 9:45 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juli 2011 8:52 schreef bastianus het volgende:
Ik kan me voorstellen dat een cultuurabsolutist die veel in vijandbeelden denkt wat moeite heeft met diens nuchtere en relativerende stijl...


Sorry hoor, maar van Rossum is verre van nuchter en genuanceerd.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 10:29 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 13 juli 2011 17:17 schreef WMP het volgende:
Ik kan personen die menen dergelijke woorden te moeten gebruiken niet serieus nemen. Neem daarbij ook nog het schrijnend gebrek aan kennis van Kwelgeest over de zaken waar hij prendeert zeer kundig over te zijn en het is dubbel prijs.
Maar mad? Niet bepaald.
Zucht.. Gaat 'ie weer, hoor, de droeftoeter.
Ga je nou ooit nog eens met argumenten komen of blijft het bij dit geschreeuw en pogingen tot op de man spelen?

Ik wil het best nog wel een keer proberen:

Israël heeft, net al bijvoorbeeld Nederland, een democratisch gekozen parlement. Dit parlement wordt door Israelische staatsburgers rechtsreeks gekozen. Bij het uitroepen van de staat Israël werden alle inwoners van het land, dus ook Arabische/islamitische Palestijnen, Israelisch staatsburger. Er zitten ook gewoon Arabische Israeliers, 'Arabische' partijen (Hadash) en een 'Arabische' coalitie (Arabische poartijen) in de Knesset (Israelische tweede kamer). De huidige 'extreem rechtse'/'racistische' ( ) regering van Israël steunt op partijen met daarin Arabische knessetleden.
Voor beslissingen in de Knesset geldt het principe van 'de helft + 1'. Beslissingen over oorlog & vrede zijn ook aan de Knesset.

Tot dusver niets raars of ondemocratisch.

Maar dat is ook helemaal niet waar die link van jou overgaat. Die gaat over een wet (wetten) die de, liberale, rechtsstaat Israël aantasten. (Het is ook moeilijk, heh, dergelijke begrippen uit elkaar houden als je geen benul hebt waarover je raaskalt). En daar heb jij/heeft dat artikel op zich gelijk in.

Nou zijn wij, hier in het westen, een beetje gewend dat democratie en rechtsstaat 'een' zijn. Maar dat is helemaal niet zo. Democratie&rechtsstaat zijn geen siamese tweeling, zijn niet onlosmakelijk aan elkaar verbonden. En daarnaast brengt een zo'n wet niet in wezenlijkheid het democratisch karakter of de rechtsstaat van een land aan het wankelen.

Democratie en rechtsstaat kunnen los van elkaar bestaan en functioneren. De Palestijnse gebieden zijn bijvoorbeeld democratisch, maar zonder grondwet of rechtsstaat. Bij Irak en Afghanistan, twee democratiën met grondwet, kan je behoorlijk je twijfels hebben bij hun rechtsstatelijke karakter. Singapore is een voorbeeld van een niet al te democratisch land (al waren er pasgeleden wel verkiezingen) dat wel een, liberale(?), rechtsstaat kent.

Er zitten echter nogal wat haken en ogen aan een democratie zijn zonder rechtsstaat te hebben voor de leefbaarheid in zo'n land. Het principe van de meerderheid +1 gaat dan namelijk in principe altijd op. En dan krijg je, zoals Tocqueville zo mooi in die link van jou wordt aangehaald (niet dat ik verwacht dat jij ooit iets van die man hebt gelezen); "een dictatuur van de meerderheid".

Maar ook met het rechtsstatelijk karakter van Israël is niets mis. Israël kent dan wel (net als Verenigd Koningkrijk (je weet wel, die fascistische dictatuur aan de andere kant het Het Kanaal)) geen grondwet, maar heeft wel (als Verenigd Koningkrijk) bepaalde basiswetten die in praktijk als een grondwet werken.
Deze basiswetten voorzien o.a. recht op leven, menselijke waardigheid, vrijheid, vrijheid van beroep en bezit; regelen het presidentschap, Knesset, rechtspraak, leger, economie en grondgebied.
Om deze basiswetten te veranderen, aan te vullen of te trotseren moet je een absolute meerderheid hebben in de Knesset (ongveer net zoals hier in het on-democratische Nederland). De toetsing licht in Israël bij het hooggerechtshof. De rechtsprekende macht is in Israël onafhankelijk, rechters worden benoemd.

En hiermee komen wij terug bij jouw link. Want wat is er aan de hand met die wet. Hij tast de vrijheid van meningsuiting aan en is daarmee in strijd met de constitutionele beginselen van de staat Isaël. De juridisch adviseur van de Knesset zegt dat ook. Men haat er dus mee naar hooggerechtshof. En zoals ik de gehele kwestie lees komt die wet er, gelukkig, helemaal niet. Mede omdat hij ook in de Knesset geen meerderheid heeft gehaald (48/120) is de geldigheid van die wet erg twijfelachtig.

Jaweh, wat een on-democratisch land toch, dat Israël.

Maar zo 'ver' in de materie komen was voor jou blijkbaar een te grote 'intellectuele' uitdaging.
quote:
Op 15 juli 2011 1:05 schreef WMP het volgende:
Inderdaad, dat is hij.
Zeg Kwelgeest, kom nog eens met een mooi verhaaltje over economie, daar ben jij tenslotte zo kundig in.
Ga jij maar met een mooi verhaaltje komen over waarom Israël of de SGP on-democratisch zijn of over economie. Je schijnt het beter te weten dan ik. Ik ben benieuwd.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 10:30 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2011 9:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Sorry hoor, maar van Rossum is verre van nuchter en genuanceerd.
Een biertje voor G-L!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 15-07-2011 11:26 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Ik trek dronken ongenuanceerde mensen ook beter...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-07-2011 12:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 15 juli 2011 9:45 schreef Gemene Lepel het volgende:
Sorry hoor, maar van Rossum is verre van nuchter en genuanceerd.
Snap ik. Maar waarom zou hij liegen over een verschijnsel als de toenemende evangelisatie in de VS?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 15-07-2011 13:04 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Predikanten Urk keren zich tegen rockfestival

Twaalf predikanten van diverse kerken op Urk hebben zich in een open brief tegen een rockfestival gekeerd, dat volgende week zaterdag op het voormalige eiland wordt gehouden. De muziek zou haaks staan op bijbelse normen en waarden.

In de brief waarschuwen de predikanten voor de invloed van de rockmuziek. 'Laten we de duivel de kans niet geven om onze jongeren weg te zuigen', valt in het schrijven te lezen. De predikanten hebben moeite met zowel het type muziek, als met de teksten die volgens hen niet stroken met het christelijke geloof. Ze roepen ouders op hierover met hun kinderen te praten en te bidden.

Een gemeentewoordvoerster zei vrijdag dat er gesproken is met de predikanten, maar dat het festival gewoon doorgaat. Burgemeester Jaap Kroon heeft begrip voor het standpunt, maar wil jonge bands op Urk ook een podium bieden.



Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 15-07-2011 13:55 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 15 juli 2011 12:13 schreef bastianus het volgende:
Snap ik. Maar waarom zou hij liegen over een verschijnsel als de toenemende evangelisatie in de VS?


Oh, dat zag ik er even los van .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2011 21:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 14 juli 2011 11:15 schreef Kvelgeest het volgende:
Niet dat ik Jansen altijd even sterk vind, maar waarom?

Wat G L zei
quote:
Kan zijn, maar ook zonder mediaaandacht of publiekeopinie weet hij mensen te verdedigen. Hij is zeker kundig.

Klopt. Maar hoe zich in de media profileert, voral buiten zijn zaken, tsja... sneu.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 21:42 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2011 21:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Wat G L zei


Eeuuuhhmm... Dat is heel iets anders.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2011 21:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 juli 2011 1:40 schreef XXL het volgende:
De ken ik wel hoor. Ik zet zelf altijd een onschuldige kop of een grijns op als ik mijn baas de wind van voren geef of afzeik.

Hij denkt dan dat ik een grapje maak maar gaat toch onbewust over dingen nadenken en er later op terug komen.

Hehehe, touché! Dan heb ik niets gezegd, eerder, excuses

Ik wilde je inderdaad aan het denken zetten, maar ik vind niet dat wat ik zei zomaar waar is, hoor
quote:
Op 15 juli 2011 21:42 schreef Kvelgeest het volgende:
Eeuuuhhmm... Dat is heel iets anders.

Och, ik vind mensen die met een air van wetenschapelijke objectiviteit een mening zo hard pushen wel griezelig. Kan ze niet echt meer vertrouwen, wat best jammer is, want mogelijk heeft zo iemand wel wat zinnigs te zeggen.

Het pathologische zit er in dat het keer op keer gebeurt.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 21:58 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2011 21:55 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Och, ik vind mensen die met een air van wetenschapelijke objectiviteit een mening zo hard pushen wel griezelig. Kan ze niet echt meer vertrouwen, wat best jammer is, want mogelijk heeft zo iemand wel wat zinnigs te zeggen.

Het pathologische zit er in dat het keer op keer gebeurt.
Ik vind dat bij Jansen dus wel meevallen. Zijn opinierende boeken komen bij een andere uitgeverij uit dan zijn wetenschappelijke werk.

Verder zegt Jansen door de bank genomen gewoon letterlijk wat er in de koran of sharia staat. Dat een groot gedeelte van Nederland dat niet wilt horen verandert de zaak niet.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-07-2011 22:04 by nark Profiel van nark



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-07-2011 22:17 by nark Profiel van nark



Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2011 22:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 juli 2011 21:58 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik vind dat bij Jansen dus wel meevallen. Zijn opinierende boeken komen bij een andere uitgeverij uit dan zijn wetenschappelijke werk.

Ik heb het puur over zijn mediaoptreden.
quote:
Verder zegt Jansen door de bank genomen gewoon letterlijk wat er in de koran of sharia staat. Dat een groot gedeelte van Nederland dat niet wilt horen verandert de zaak niet.

Kan. De manier waarop, de lui voor wiens wagen hij gespannen wordt, overtrokken conclusies, et cetera. Zo iemand beïnvloed veel mensen met zijn charisma en aanslaande verongelijktheid, mensen die niet echter verder nadenken dan zo'n poppetje en zich graag de gehoorde 'waarheid' tot de hunne maken. Hetzelfde als voor Van Rossem.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-07-2011 22:24 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 15 juli 2011 22:21 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kan. De manier waarop, de lui voor wiens wagen hij gespannen wordt, overtrokken conclusies, et cetera. Zo iemand beïnvloed veel mensen met zijn charisma en aanslaande verongelijktheid, mensen die niet echter verder nadenken dan zo'n poppetje en zich graag de gehoorde 'waarheid' tot de hunne maken. Hetzelfde als voor Van Rossem.
Hebben wij het over dezelfde Jansen, charisma?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-07-2011 22:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 15 juli 2011 22:24 schreef Kvelgeest het volgende:
Hebben wij het over dezelfde Jansen, charisma?

Er zijn meer vormen van charisma, Jansen en Van Rossem bedienen zich van een soort anti-charisma: "Nee, we zijn niet leuk en aardig en we bekritiseren van alles en nog wat met veel venijn en mooie woorden." en dat spreekt juist mensen aan. Worden als betrouwbaar gezien, lui lopen er met gemak achteraan, hebben dus een uitstraling (geschept) waar mensen erg naar op kijken --> charisma.


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 15-07-2011 23:17 by bokaj Profiel van bokaj

quote:
Op 15 juli 2011 22:04 schreef nark het volgende: http://www.nu.nl/binnenland/2566253/tv-toren-hoogersmilde-ingestort.html
Ik vind toch wel schokkend. Was altijd het teken dat ik bijna thuis was, dat ding.

[Dit bericht is gewijzigd door bokaj op 15-07-2011 23:18]


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-07-2011 23:53 by nark Profiel van nark

Wel redelijk bizar dat er in 2 torens tegelijk brand uitbreekt, dat kan toch geen toeval zijn.
Alcaida/Obama/Antifa/PVV/zeghetmaar anyone.......".


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-07-2011 1:46 by XXL Profiel van XXL

Opruimen megawietplantage Mexico hele klus
Laatste update: 16 juli 2011 00:50
TIJUANA - Een paar honderd Mexicaanse militairen zullen dik een week nodig hebben voor het vernietigen van de enorme wietplantage die donderdag in de noordelijke staat Baja California werd ontdekt.


Met een oppervlakte van 120 hectare, grofweg 180 voetbalvelden, gaat het om het grootste productiecentrum van marihuana dat ooit in het land werd gevonden.

''We schatten dat het acht dagen zal duren''', zei generaal Alfonso Duarte tegen journalisten die op de plantage werden rondgeleid. Vanuit de lucht ziet de wietplantage, die onderdak bood aan ongeveer zestig arbeiders, eruit als een zwarte vlek.

Om de plantjes tegen de zon en spiedende ogen te beschermen, hebben de eigenaren ze bedekt met zwarte doeken. Aan welk drugskartel de plantage toebehoorde, is volgens het leger nog onbekend.

Baja California grenst overigens aan de Amerikaanse staat Californië, waar de kweek en verkoop van cannabis voor medicinale doeleinden legaal is.





Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 16-07-2011 18:31 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Van FaceBook:

quote:
National Geographic
In case you missed it: A fish off Australia has been seen bashing open shellfish with a rock—making it the first known wild fish observed using tools.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-07-2011 1:11 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 juli 2011 1:46 schreef XXL het volgende:
Opruimen megawietplantage Mexico hele klus
Laatste update: 16 juli 2011 00:50
TIJUANA - Een paar honderd Mexicaanse militairen zullen dik een week nodig hebben voor het vernietigen van de enorme wietplantage die donderdag in de noordelijke staat Baja California werd ontdekt.


Met een oppervlakte van 120 hectare, grofweg 180 voetbalvelden, gaat het om het grootste productiecentrum van marihuana dat ooit in het land werd gevonden.

''We schatten dat het acht dagen zal duren''', zei generaal Alfonso Duarte tegen journalisten die op de plantage werden rondgeleid. Vanuit de lucht ziet de wietplantage, die onderdak bood aan ongeveer zestig arbeiders, eruit als een zwarte vlek.

Om de plantjes tegen de zon en spiedende ogen te beschermen, hebben de eigenaren ze bedekt met zwarte doeken. Aan welk drugskartel de plantage toebehoorde, is volgens het leger nog onbekend.

Baja California grenst overigens aan de Amerikaanse staat Californië, waar de kweek en verkoop van cannabis voor medicinale doeleinden legaal is.






Was, denk ik, voor eigen gebruik.

Nu we er toch zijn:

Het CDA wil alle coffeeshops sluiten. Daarnaast moet er harder worden opgetreden tegen wietgebruikers.

Wat CDA-kamerlid Coşkun Çörüz betreft is het dan ook afgelopen met het gedoogbeleid. De partij reageert hiermee op een uitspraak van de Raad van State. Deze veegde een voorstel van enkele gemeenten voor het instellen van een blowverbod van tafel, omdat bezit van softdrugs nu ook al verboden is.

Volgens de Raad is het gebruik van drugs daarom ook niet toegestaan. "Dit kan maar een ding betekenen”, zegt Çörüz. "Als je niet mag blowen, kun je ook de coffeeshops niet langer in stand houden. Wij vinden drugs gewoon troep. Het leidt tot gezondheidsklachten en criminaliteit, daar moet je gewoon een eind aan maken."

http://www.powned.tv/nieuws/politiek/2011/07/cda_sluit_alle_coffeeshops.html


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 17-07-2011 16:10 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Radioactief vlees schokt Japanners

TOKIO - In Japan is ophef ontstaan door radioactief rundvlees. In steeds meer regio's in Japan wordt het vlees ontdekt.

Het vlees komt van minstens 132 runderen waarvan bekend is dat ze radioactief hooi hadden gegeten.
Het gras was besmet geraakt na de ontploffingen bij de kerncentrale Fukushima in maart. Het rundvlees blijkt te zijn geleverd aan 36 van de 47 prefecturen (een soort district) in Japan.

Naar verwachting verbiedt de overheid vanaf dinsdag al het vervoer van rundvlees vanuit de regio Fukushima.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen