IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Waar Wim ontplofte kolencentrales bekijkt [Nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 9:28 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 7:28 schreef bastianus het volgende:
En de steeds grotere ongelijkheid veroorzaakt door het groter wordende verschil tussen arm en rijk? Of het feit dat arme mensen die ik ken van de school van mijn dochter niet fatsoenlijk te vreten hebben, maar wel een dikke auto en een flatscreen? Ik denk dat dit soort mensen niet voldoende beschermd wordt tegen domheid en ondoorzichtige financiële constructies waardoor ze in de problemen raken.
De markt werkt prima voor de mensen die er beter van worden, maar niet voor 'dommere' mensen die steeds moeilijker mee kunnen komen of 'de kleine lettertjes' niet kunnen lezen. Maar als de banken in de problemen raken door hun ondoorzichtige financiële constructies en kredieten mag de overheid het wel oplossen, op onze kosten. En de bonussen worden alweer volop uitgekeerd daar. Wat mij betreft mag de overheid best wat meer ingrijpen in de financiële markt.
Hier geldt hetzelfde: 'armlastige' gezinnen, bijstandsmoeders en studenten hebben tegenwoordig meer en beter te eten dan in de jasren'50 of begin jaren'60. En ze hebben nog een heleboel materialistische onzin en een vakantie op de koop toe erbij.
"Steeds grotere ongelijkheid veroorzaakt door het groter wordende verschil tussen arm en rijk"; onzin. Ook onder dit kabinet en aankomende kabinetten gaat de, toch al doorgeschoten, nivellering gewoon door: aanpakken hypotheekrenteaftrek (dat gaat heust wel gebeuren), oprukkende 'Balkenendenorm' in semi- en niet-publieke sectoren, gestegen eigen bijdrage ziekenkosten voor hogere inkomens etc, etc.
De markt werkt prima. De. gemiddelde, westerling heeft goed te eten, een auto en een grote tv. Dat is niet uit de hemel komen vallen en in de Sovjet-Unie aten ze hun eigen kinderen.
Het gehele probleem is/was juist overheidsingrijpen in de finaciële markt. Wij hebben nooit een echt vrije markt gekend. Een markt waarin de prijs van geld niet door de markt wordt bepaald is niet echt vrij. Veel plezier ermee.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 10-08-2011 9:33 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 10 augustus 2011 9:18 schreef Kvelgeest het volgende:
"armen worden steeds armer.."; ah, vandaar dat iedere randdiebiel een auto, flatscreen, iPod en computer heeft en ieder jaar op vakantie kan. Dat is indd wel een schrale schim van de welvaart die de arbeider tijdens/voor de industriele revolutie, in de jaren'30 of net na WOII kende.

Diezelfde arbeider wil graag meekomen met de maatschappij (status) en velen stoppen zichzelf daarvoor in de schulden. Jij gaat ervan uit dat al die 'luxe' goederen met liquide middelen afgetikt worden. Een ander betichten van 'holle frasen' om vervolgens precies hetzelfde toe te passen. :')


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 9:34 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 9:33 schreef Teneighty het volgende:
Diezelfde arbeider wil graag meekomen met de maatschappij (status) en velen stoppen zichzelf daarvoor in de schulden. Jij gaat ervan uit dat al die 'luxe' goederen met liquide middelen afgetikt worden. Een ander betichten van 'holle frasen' om vervolgens precies hetzelfde toe te passen. :')
Chiraal geleend geld is ook een liquide middel.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 10-08-2011 9:48 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 10 augustus 2011 9:34 schreef Kvelgeest het volgende:
Chiraal geleend geld is ook een liquide middel.

Beste vent, jij wil dat anderen een onderbouwing doen terwijl jezelf rookgordijnen laat opdoemen zodra jezelf met de billen bloot moet. Zo schiet het toch niet op he?


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-08-2011 9:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 9 augustus 2011 16:42 schreef KHPLF het volgende:
Triest? die pipo heeft zelf ook gestolen dus mwa.

Uhm, nee.

"London Umno Club president Dzuhair Hanafiah, who identified the victim, said Mohd Asyraf was walking with his friends to buy food when they were confronted by a group of gangsters.

“His friends managed to escape but he was attacked.

“He is now being treated at Royal London Hospital for a broken jaw and disjointed teeth,” he said when contacted yesterday.

The victim lost his mobile phone and wallet during the incident."

http://thestar.com.my/news/story.asp?file=/2011/8/10/nation/9272131&sec=nation



I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 9:57 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 9:48 schreef Teneighty het volgende:
Beste vent, jij wil dat anderen een onderbouwing doen terwijl jezelf rookgordijnen laat opdoemen zodra jezelf met de billen bloot moet. Zo schiet het toch niet op he?
Omdat ik eigenlijk geen zin of tijd heb m'n mening hieromtrent uitgebreid te gaan uittikken. En zolang een Ktulu of iemand anders dat ook niet doet voel ik de noodzaak ook niet echt, eigenlijk.
Persoonlijk ben ik van mening dat het individu soeverein en vrij is. Derhalve vind ik niet dat je als overheid je paternalistisch kan/mag gaan bemoeien met wie aan wie goederen op krediet verkoopt. Iets met eigenverantwoordelijkheid die samenhangt met een vrij, soeverein individu zijn. Nou begrijp ik wel dat bij grotere goederen op krediet kopen, waarbij dus een langere looptijd gaat gelden, voor onopgeleiden het uiteindelijke kostenplaatje wat onduidelijk kan zijn. Een mooie tabel bieden met alle kosten samenhangend met een bepaalde aankoop en looptijd zou een optie zijn; maar volgens mij wordt dat vaak al gedaan. Ik vind iig niet dat je, bepaalde, mensen mag ontzeggen consumptiefkrediet aan te gaan. Dan krijg je ook een soort klassensamenleving.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 10-08-2011 10:25]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-08-2011 10:09 by bastianus Profiel van bastianus

Ik denk juist dat het domme consumptiegedrag en het steeds meer willen de oorzaak is van een hoop ellende, of dat nu in de bovenste of in de onderste klasse is. Laat ze de welvaart maar een stuk terug schroeven, en laat de markt maar zonder ingrijpen instorten. Als er echt marktwerking moet plaatsvinden, dan ook geen overheidssteun voor banken en bedrijven die met hun krediet in de problemen komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 10:19 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 10:09 schreef bastianus het volgende:
Ik denk juist dat het domme consumptiegedrag en het steeds meer willen de oorzaak is van een hoop ellende, of dat nu in de bovenste of in de onderste klasse is. Laat ze de welvaart maar een stuk terug schroeven, en laat de markt maar zonder ingrijpen instorten. Als er echt marktwerking moet plaatsvinden, dan ook geen overheidssteun voor banken en bedrijven die met hun krediet in de problemen komen.
Consumptie zorgt ervoor dat investeringen rendabel zijn er dus gedaan worden. Dan kan je de huidige maatschappij decadent en doorgeschoten vinden, zonder investeringen ook geen Philips (en nu komen natuurlijk rode jankerds met dat corruptieschandaal aanzetten) die medische hardware maakt.
Markt laten instorten, geen overheidssteun aan falende systeembedrijven? Alsof er dan ook nog maar iets functioneerd.
Punt is, wederom, dat er nooit, echte, marktwerking heeft plaatsgevonden op de financiële markten. Dat rente altijd beïnvloed wordt/werd door centrale banken (overheidsorganen) ipv door vraag&aanbod. Overheden hebben de prijs van geld (rente), (te) lang, onder de natuurlijke (markt)prijs gehouden. 'De overheid', het gehele sociaal-democratische/sociaal-liberale derde wegdenken, heeft echt geen schone handen als het aankomt op de krediet- of Eurocrisis. Altijd weer om irrationele politieke motieven de economie willen beïnvloeden of willens en wetens insovabele, corrupte landen opnemen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-08-2011 10:25 by bastianus Profiel van bastianus

Ben jij van de Greenspan-fanclub ofzo?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 10-08-2011 10:28 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 10 augustus 2011 9:57 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik vind iig niet dat je, bepaalde, mensen mag ontzeggen consumtiefkrediet aan te gaan. Dan krijg je ook een soort klassensamenleving.


Ik vind juist dat je iedereen moet verbieden om consumptief krediet aan te gaan.
Geld lenen? Prima.

Is het voor een eerste levensbehoefte zoals onderdak? Prima.
Wilt u investeren in een onderneming? Prima.

Wilt u een breedbeeld tv of auto? Ga maar sparen!

Helaas gaat dit nooit lukken omdat de banken nou eenmaal hun geld verdienen aan het uitlenen van geld.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 10:31 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 10:25 schreef bastianus het volgende:
Ben jij van de Greenspan-fanclub ofzo?
Die bestaat niet. Greenspan en ik zijn grootmeester in de orde van de Heilige Maagd, Ayn Rand.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-08-2011 10:31 by bastianus Profiel van bastianus

Je hebt trouwens wel gelijk, denk ik. Ik denk dat de ellende is begonnen, toen elke arbeider zich een auto, eigen woning etc. moest kunnen veroorloven. Aan andere ontwikkeling dan materiele is echter nooit wat gedaan door het grote gelijkheidsdenken. En daar plukken we nu de bittere vruchten van.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-08-2011 10:33 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 augustus 2011 10:31 schreef Kvelgeest het volgende:
Die bestaat niet. Greenspan en ik zijn grootmeester in de orde van de Heilige Maagd, Ayn Rand.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 10-08-2011 10:34 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 10 augustus 2011 10:19 schreef Kvelgeest het volgende:
Punt is, wederom, dat er nooit, echte, marktwerking heeft plaatsgevonden op de financiële markten.

Wake up, dat gaat ook nooit gebeuren. Marktwerking in pure vorm (idealistisch) zal het nooit gaan worden. Zelfs de Verenigde Staten zijn zover niet en kijk naar de puinhoop wat het daar is (voor de meeste Amerikanen ondanks hun 100 inch flatscreen). Maar ik geef toe dat men is doorgeslagen met het 'reguleren' van de markt.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 10:34 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 10:31 schreef bastianus het volgende:
Je hebt trouwens wel gelijk, denk ik. Ik denk dat de ellende is begonnen, toen elke arbeider zich een auto, eigen woning etc. moest kunnen veroorloven. Aan andere ontwikkeling dan materiele is echter nooit wat gedaan door het grote gelijkheidsdenken. En daar plukken we nu de bittere vruchten van.
Ik gun iedere arbeider zijn/haar eigen woning, auto, iPod en weet ik veel wat wel niet. Maar dit bereiken door financiële reinheid te offeren op het altaar der gelijkheid is geen optie.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 10:37 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 10:34 schreef Teneighty het volgende:
Wake up, dat gaat ook nooit gebeuren. Marktwerking in pure vorm (idealistisch) zal het nooit gaan worden. Zelfs de Verenigde Staten zijn zover niet en kijk naar de puinhoop wat het daar is (voor de meeste Amerikanen ondanks hun 100 inch flatscreen). Maar ik geef toe dat men is doorgeslagen met het 'reguleren' van de markt.
Post ik ergens dat een vrije markt gaat gebeuren?

De Verenigde Staten heeft trouwens qua rentebeleid een onvrijere markt dan Europa. In de VS is geld drukken en rentebeleid een speeltje die cde president kan aanwenden; terwijl de Europese centrale bank is losgezongen van de politiek van de waan van de dag.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 10-08-2011 10:59 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 10 augustus 2011 10:37 schreef Kvelgeest het volgende:
Post ik ergens dat een vrije markt gaat gebeuren?

De Verenigde Staten heeft trouwens qua rentebeleid een onvrijere markt dan Europa. In de VS is geld drukken en rentebeleid een speeltje die cde president kan aanwenden; terwijl de Europese centrale bank is losgezongen van de politiek van de waan van de dag.

Wederom een rookgordijn, dit zijn aannames en geen vaststaande feiten (zou desondanks waar kúnnen zijn) om als argument te gebruiken. Dus, sorry.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 11:05 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 10 augustus 2011 10:59 schreef Teneighty het volgende:
Wederom een rookgordijn, dit zijn aannames en geen vaststaande feiten (zou desondanks waar kúnnen zijn) om als argument te gebruiken. Dus, sorry.
Eeeuuuhhh... Nee.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-08-2011 11:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-08-2011 11:08 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Maar ik vind het mooi geweest, rekels. Ik ga sporten en daarna eens flink de economie stimuleren door overbodige, materialistische goederen en onnodig decandent voedsel te kopen.
Ga zelf maar op onderzoek uit hoe de ECB en Fed van erlkaar verschillen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-08-2011 12:36 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos





moet wel vreemd zijn om meteen je buit te kunnen aanschouwen, normaal moet je wachten tot je thuis bent, alles voorzichtig uit je pijpen halen en dan pas glunderen


signature


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 10-08-2011 12:45 by Ktulu Profiel van Ktulu

Ik ga er niet meer op in, heb er geen tijd voor.

Lees dit eens:

http://english.aljazeera.net/indepth/opinion/2011/08/201189105816840954.html


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-08-2011 13:31 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 augustus 2011 11:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Mooi betoog voor hen die vinden dat het aan opvoeding ligt: http://blogs.telegraph.co.uk/news/katharinebirbalsingh/100100161/no-wonder-these-kids-think-stealing-trainers-is-ok-everyone-makes-excuses-for-them/
Hulde.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 10-08-2011 13:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 10 augustus 2011 12:45 schreef Ktulu het volgende:
Ik ga er niet meer op in, heb er geen tijd voor.

Lees dit eens:

http://english.aljazeera.net/indepth/opinion/2011/08/201189105816840954.html
Smoesjes.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Daops
Usericon van Daops
Posted 10-08-2011 13:40 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 10 augustus 2011 13:31 schreef bastianus het volgende:
Hulde.
+1


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen