IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Panddemonium weggepest Volgende pagina
Bastet
Usericon van Bastet
Posted 20-06-2011 15:17 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

Toen de Antwerpse metalkroeg Panddemonium hun vaste stek wou verplaatsen naar het Eilandje, schoot dit in het verkeerde keelgat van enkele toekomstige buren. Met een petitie wisten zij een vijftigtal handtekeningen te verzamelen tegen de komst van de kroeg in hun ‘Saint-Tropez van Antwerpen’.

Antwerpen staat bekend als een stad van vele culturen en is een soort ambassadeur van diversiteit. ”t stad is van iedereen’ zegt de stadsslogan niet voor niets. Toch blijkt dit niet van toepassing te zijn op Het Eilandje, een stukje binnenstad aan de jachthaven waar ook het MAS gevestigd is. Toen bekend werd dat het Panddemonium op het Eilandje zou heropenen, bewapenden enkele buurtbewoners zich met pen en papier om zo ten strijde te trekken tegen het ‘metalvolkje’. In een brief naar het college van schepenen en de burgemeester van Antwerpen schrijven zij: ‘Heavy metal en zijn associatie met de ‘demonische cultuur’ heeft een eigen publiek met eigen normen en waarden. Deze niche en het publiek dat daarop afkomt past niet in wat het Saint-Tropez van Antwerpen en omgeving moet worden.’

Menig geboren en getogen Antwerpenaar kan zich nog levendig herinneren dat het huidige ‘Saint-Tropez van Antwerpen’ een kansarme buurt was in de schaduw van het Schipperskwartier. Na de recente opwaardering van de buurt veranderde het imago van de buurt volledig en lijken ‘anderen’ er niet meer welkom. De buurt huivert vooral van de ‘demonische’ en ’satanische’ aard van de metaalhoofden. Ook de geluidsoverlast – in een buurt waar feestende discogangers dagelijkse kost zijn – zien zij niet zitten.

Rock- en metalliefhebbers van over heel Vlaanderen voelen zich gediscrimineerd en verzetten zich tegen de heersende tendens van sluitende stagebars. Eerder sloten zowel De Witte Non in Hasselt en De Metalen Hoek in Turnhout de deuren en lag het Panddemonium onder vuur wegens klagende buren. Toch is het niet het geluidsniveau waar omwonenden last van hebben maar eerder de keuze van muziek. Het lijkt erop dat deze bars, hun cliënteel en bands het onderspit moeten delven, enkel en alleen wegens persoonlijke smaak.

Op sociaalnetwerksites blijven geschokte reacties binnenstromen, net zoals verontruste inschrijvers op een online tegenpetitie. Panddemoniumbezoekers en sympathisanten roepen via een Facebook-event al op voor geweldloze tegenacties en een betoging.

Voor het delen van dit artikel en de links naar de petitie, facebook event etc etc = http://www.stampmedia.be/?p=17265


Het pand is in België maar laten we hen een warm hart onder de riem steken...



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-06-2011 15:19 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Je zult zo'n tent naast je hebben..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-06-2011 15:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-06-2011 15:20 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.


quote:
Op 20 juni 2011 15:19 schreef iPim het volgende:
Wat een links protestgeneuzel weer zeg.



Ik, Wil Schuurman


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2011 15:21 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Toch in België, geen last van.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-06-2011 15:21 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

En wat een enorme schijtnaam voor een kroeg, trouwens.


Ik, Wil Schuurman


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-06-2011 15:21 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

+1


Je moeder.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 20-06-2011 15:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zou het aan de naam liggen dat het elke keer weggepest wordt...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 20-06-2011 15:28 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

The thing is... Panddemonium is de enige fatsoenlijke rock-metalkroeg in Antwerpen. We hebben De Rots nog... maar daar moet je de 15-jarigen in ballenbad bijpakken



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-06-2011 15:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Hoe zit het met die genoemde overlast op de oude locatie, eigenlijk?


I wish I was a butterfly


2barry
Usericon van 2barry
Posted 20-06-2011 15:33 by 2barry Wijzig reactieProfiel van 2barryQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Hoe zit het met die genoemde overlast op de oude locatie, eigenlijk?


Behalve dan dat er in de wijde omgeving geen geiten en zwarte katten meer te vinden zijn, bijna niks.


Nachtschim
Usericon van Nachtschim
Posted 20-06-2011 15:35 by Nachtschim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van NachtschimQuote dit berichthttp://www.natanhorde.be/

Spreek voor jezelf he Buiten de stank van de toiletten is de Rots subliem.

Maar het feit dat er zo'n bourgeoisie-gezeik in de lucht hangt vind ik gewoon walgelijk. Discriminatie in de zuiverste betekenis, wat ook weer de diepgang van ons 'elitair' Antwerps volkje schetst. Het gaat hem over het principe.


本当は一人きり


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-06-2011 15:38 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht



"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-06-2011 15:39 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ach, als er bij mij een of andere clandestine hiphop tent of metaldisco op de hoek zou komen zou ik ook bezwaar aantekenen. Niet dat ik die mensen hun vertier misgun, maar ik heb ook geen zin in plebejisch toestanden voor mijn deur.

Klote voor die toko? Jups.
Discriminatie? Eerder vrijheid van ondernemers/burgers om bezwaar aan te tekenen.


Ik, Wil Schuurman


Bastet
Usericon van Bastet
Posted 20-06-2011 15:42 by Bastet Wijzig reactieProfiel van BastetQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:35 schreef Nachtschim het volgende:
Spreek voor jezelf he Buiten de stank van de toiletten is de Rots subliem.

Maar het feit dat er zo'n bourgeoisie-gezeik in de lucht hangt vind ik gewoon walgelijk. Discriminatie in de zuiverste betekenis, wat ook weer de diepgang van ons 'elitair' Antwerps volkje schetst. Het gaat hem over het principe.


Rots is leuk als het niet woensdagnamiddag is en moeder viskes heeft gebakken of de 15-jarigen in hun bedje liggen



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 20-06-2011 15:44 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:42 schreef Bastet het volgende:
Rots is leuk als het niet woensdagnamiddag is en moeder viskes heeft gebakken of de 15-jarigen in hun bedje liggen


Weer een hoop geblabla.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


2barry
Usericon van 2barry
Posted 20-06-2011 15:45 by 2barry Wijzig reactieProfiel van 2barryQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:42 schreef Bastet het volgende:
Rots is leuk als het niet woensdagnamiddag is en moeder viskes heeft gebakken of de 15-jarigen in hun bedje liggen


Kan iemand dit met Google translate even van Belgisch naar Nederlands vertalen?


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 20-06-2011 15:45 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:42 schreef Bastet het volgende:
Rots is leuk als het niet woensdagnamiddag is en moeder viskes heeft gebakken of de 15-jarigen in hun bedje liggen
Je bent zelf 19, doe nou niet zo hautain.


2barry
Usericon van 2barry
Posted 20-06-2011 15:45 by 2barry Wijzig reactieProfiel van 2barryQuote dit bericht

Kicken, quotestrike.


karnivoor
Usericon van karnivoor
Posted 20-06-2011 15:46 by karnivoor Wijzig reactieProfiel van karnivoorQuote dit berichthttp://www.kanker.nl/

quote:
Op 20 juni 2011 15:45 schreef Jenje het volgende:
Je bent zelf 19, doe nou niet zo hautain.


Meisjes zijn op die leeftijd ver voor op jongetjes he, misschien is een kloof ontstaan in interesses.


Je moeder.


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 20-06-2011 15:50 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:39 schreef Snagger het volgende:
Ach, als er bij mij een of andere clandestine hiphop tent of metaldisco op de hoek zou komen zou ik ook bezwaar aantekenen. Niet dat ik die mensen hun vertier misgun, maar ik heb ook geen zin in plebejisch toestanden voor mijn deur.

Klote voor die toko? Jups.
Discriminatie? Eerder vrijheid van ondernemers/burgers om bezwaar aan te tekenen.

Exact dit. Overigens vind ik die naam van de tent nog niet zo kut, heb 'm altijd wel droog gevonden.


niles
De derde hond in het kegelspel
Usericon van niles
Posted 20-06-2011 15:55 by niles Wijzig reactieProfiel van nilesQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thegreatboo

Hmz, zoiets komt vrijwel nooit uit de lucht vallen. Gekleurd bericht natuurlijk, zoveel is duidelijk.

Een keertje geweest trouwens, leuke tent wel. Inrichting helaas volledig uit de Large-catalogus gehaald, maar wel wat prima nummers in de playlist.

Zelfde weekend ook in De Rots beland. Ook prima te doen, als je niet naar het toilet hoeft... Tering zeg, wat een bende.



Nachtschim
Usericon van Nachtschim
Posted 20-06-2011 15:58 by Nachtschim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van NachtschimQuote dit berichthttp://www.natanhorde.be/

De vrijheid nemen om een bepaalde 'subcultuur' weg te houden lijkt bij mij nogal fel op de definitie van discriminatie. Je vindt ervan wat je wil, ik vind het bekrompen, achterbaks en walgelijk.


本当は一人きり


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 20-06-2011 16:00 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Subculturele mensen moeten gewoon even normaal doen en zich aansluiten bij de ekte cultuur.


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 20-06-2011 16:04 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

quote:
Op 20 juni 2011 15:58 schreef Nachtschim het volgende:
De vrijheid nemen om een bepaalde 'subcultuur' weg te houden lijkt bij mij nogal fel op de definitie van discriminatie. Je vindt ervan wat je wil, ik vind het bekrompen, achterbaks en walgelijk.


Weg te houden? Volgens mij gaat het hier om een petitie?Ik weet niet hoe dat in Belgie zit, maar ik neem maar even aan dat een petitie toegestaan is.


Ik, Wil Schuurman


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-06-2011 16:07 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Apart dat in het stukje dat Bastet quootte verondersteld wordt dat de kroeg op grond van vooroordelen gehinderd wordt, terwijl er net zoveel vooroordelen uit de schrijfstijl blijken. Zoals daar zijn:
-Gebruik van de spotnaam 'Saint-Tropez van Antwerpen' (ook al gebruiken buurtbewoners deze Geuzennaam ook).
-De gevolgtrekking dat 'anderen' er niet welkom zijn.
-De conclusie dat e.e.a. met de 'opwaardering' van de buurt te maken heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen