IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Auteur:
Topic : Deelnemers gezocht: enquete over metal en satanisme Vorige pagina | Volgende pagina
Argh
Usericon van Argh
Posted 23-06-2011 0:00 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Kan je niet beter op een 1 of ander kansloos heksen/wicca/satanisten forum deze enquete houden? Zitten ongetwijfeld ook een hoop sneue metalliefhebbers tussen


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


innuendo
Usericon van innuendo
Posted 23-06-2011 0:01 by innuendo Wijzig reactieProfiel van innuendoQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2011 23:54 schreef Hypnos het volgende:
dat laatste zou ik bijzonder hard haten en geen moeite meer in willen steken.

wat baat het dat iedereen zijn eigen visie op satanisme geeft terwijl 75% geen kloten afweet van alle strekkingen binnen "satanisme". Om dan nog maar te zwijgen van Satanisme als verzamelnaam voor iedereen die ergens naar streeft en daar de naam satan op plakt.

Is Satanisme in deze strikt een bepaalde "leer" of een symbolische ecclectische benaming van zogenaamde moderne verlichtheid in de ogen van diegene die de term aanwend?

en dan nog al die pubers die fake-satanische Halloweentoestanden aanzien als de weg naar nihilisme of een emotioneel evenwicht wanneer ze last van PMS of vroegtijdige zaadlozingen hebben


Je moet daar zelf invullig aan geven, juist omdat onder fans geen eenduidige visie is op wat het satanisme nou daadwerkelijk is. Het satanisme dat ik in mijn onderzoek (grotendeels, omdat er dus verschillende ideeën over zijn) behandel is de visie van Aleister Crowley en Anton LaVey.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2011 0:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 juni 2011 23:15 schreef Mark het volgende:
Dat weten wij, maar probeer dat maar eens aan mijn oma uit te leggen.

Lukt dat simpelweg dan niet omdat jij 'anti-sociaal en elitistisch' bent?


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2011 0:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:01 schreef innuendo het volgende:
Je moet daar zelf invullig aan geven, juist omdat onder fans geen eenduidige visie is op wat het satanisme nou daadwerkelijk is. Het satanisme dat ik in mijn onderzoek (grotendeels, omdat er dus verschillende ideeën over zijn) behandel is de visie van Aleister Crowley en Anton LaVey.

Klopt je email-adres? Iemand zei dat het het niet deed.

rpg_coolen AT hotmail.com


I wish I was a butterfly


Soekie
Usericon van Soekie
Posted 23-06-2011 0:06 by Soekie Wijzig reactieProfiel van SoekieQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:01 schreef innuendo het volgende:
Je moet daar zelf invullig aan geven, juist omdat onder fans geen eenduidige visie is op wat het satanisme nou daadwerkelijk is. Het satanisme dat ik in mijn onderzoek (grotendeels, omdat er dus verschillende ideeën over zijn) behandel is de visie van Aleister Crowley en Anton LaVey.


Maar dat is juist het punt, satanisme is een ieders eigen visie, valt niet vast te leggen, moet je ook niet willen, want het kan zeer varieren van moment naar moment. Dit staat nooit stil.

Do what thou wilt!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-06-2011 0:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:01 schreef innuendo het volgende:
Je moet daar zelf invullig aan geven, juist omdat onder fans geen eenduidige visie is op wat het satanisme nou daadwerkelijk is. Het satanisme dat ik in mijn onderzoek (grotendeels, omdat er dus verschillende ideeën over zijn) behandel is de visie van Aleister Crowley en Anton LaVey.



dat is niet alleen bij metalfans zo, dat is overal zo. Er zijn even veel gabbers/noisefans/neo-folklieden/power electronics/industrial/goth fans die hetzelfde issue hebben.

in de groep La Vey aanhangers zit maar een klein deel metalliefhebbers. De meeste metalheads met sympathie voor satan/satanisme weten totaal niet wie La Vey is, en al zeker niet wat hij ooit geschreven heeft en al helemaaaaal niet wat hij daarmee bedoelde.

Een La Vey Satanist behoort tot die Kerk. Net als echte Christenen tot de Christelijke Kerk behoren. Al wie anders beweert en een "onafhankelijke" satanist is wijkt af van het origineel en is "geen echte"

imo

ik zou niet weten hoe je dat anders gaat indelen? (of heb je daar een techniek voor?)

ik vermoed trouwens dat als je de vraag stelt "ken je Anton La Vey", 75% van alle mensen die het niet weten meteen gaan googlen . Want dat klinkt toch o zo interessant


nuja "geen echte" -> ik bedoel dat er maar weinigen nog dieper gaan naar wat satanisme historisch betekende

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-06-2011 0:10]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2011 0:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:08 schreef Hypnos het volgende:
in de groep La Vey aanhangers zit maar een klein deel metalliefhebbers. De meeste metalheads met sympathie voor satan/satanisme weten totaal niet wie La Vey is, en al zeker niet wat hij ooit geschreven heeft en al helemaaaaal niet wat hij daarmee bedoelde.

Het hoofdonderwerp is LaVeys satanisme, dit deel van het onderzoek gaat schijnbaar over wat metalheads vinden van satanisme. Een conclusie kan dan zijn wat jij zegt. Prima toch?


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-06-2011 0:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

eigenlijk wel ja,

toch maar es mailen


signature


innuendo
Usericon van innuendo
Posted 23-06-2011 0:16 by innuendo Wijzig reactieProfiel van innuendoQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:08 schreef Hypnos het volgende:
dat is niet alleen bij metalfans zo, dat is overal zo. Er zijn even veel gabbers/noisefans/neo-folklieden/power electronics/industrial/goth fans die hetzelfde issue hebben.

in de groep La Vey aanhangers zit maar een klein deel metalliefhebbers. De meeste metalheads met sympathie voor satan/satanisme weten totaal niet wie La Vey is, en al zeker niet wat hij ooit geschreven heeft en al helemaaaaal niet wat hij daarmee bedoelde.

Een La Vey Satanist behoort tot die Kerk. Net als echte Christenen tot de Christelijke Kerk behoren. Al wie anders beweert en een "onafhankelijke" satanist is wijkt af van het origineel en is "geen echte"

imo

ik zou niet weten hoe je dat anders gaat indelen? (of heb je daar een techniek voor?)

ik vermoed trouwens dat als je de vraag stelt "ken je Anton La Vey", 75% van alle mensen die het niet weten meteen gaan googlen . Want dat klinkt toch o zo interessant


nuja "geen echte" -> ik bedoel dat er maar weinigen nog dieper gaan naar wat satanisme historisch betekende


Oh, maar mijn vragen zijn een stuk opener dan dat. Ik heb genoeg onderzoek gedaan naar LaVey en Crowley plus dat (en daar ben ik het helemaal met je eens) dat de meeste metalheads geen idee hebben wie ze zijn. De vragen zijn betrekkelijk simpel, want het gaat mij er om hoe je als fan tegen zaken als satanische teksten en dergelijke aan kijkt.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-06-2011 0:17 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:12 schreef Hypnos het volgende:
eigenlijk wel ja,

toch maar es mailen

Punt van enquêtes en vragenlijsten is ook een beetje dat je je populatie niet teveel moet vertellen over hoe je het onderzoek precies inricht. Mensen sturen hun antwoorden sowieso naar gelang wat de onderzoeker lijkt te verwachten. innuendo kan ons dus beter in het duister laten tasten over de precieze achtergronden


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-06-2011 0:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Jullie hebben gelijk, Innuendo, je moet meer afblokken, anders breng ga je tegenoverdracht veroorzaken


signature


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-06-2011 0:49 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:05 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Lukt dat simpelweg dan niet omdat jij 'anti-sociaal en elitistisch' bent?


Ja, dat beschrijft mij in een notedop




(not)


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Silence
Usericon van Silence
Posted 23-06-2011 8:43 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Tijd voor een algemeen "Ik houd een enquête onder metalheads" topic.

Waarschijnlijk wordt de eerste dan weggejaagd en durven de volgende niet meer te komen.


innuendo
Usericon van innuendo
Posted 23-06-2011 11:43 by innuendo Wijzig reactieProfiel van innuendoQuote dit bericht

Wat een rare instelling. Dit is toch gewoon een openbaar forum? Er is niemand die je verplicht om een topic te lezen en er te antwoorden. Als je niet geïnteresseerd bent, dan werk je gewoon niet mee. Makkelijk toch?


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 23-06-2011 11:52 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

elitisch gezeur hier..


Vind ik ook niet


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-06-2011 11:54 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Elitair.


You have time. You are doing fine.


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 23-06-2011 13:29 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 11:54 schreef intothevoid het volgende:
Elitair.


Ja. Maar voor de rest heeft hij wel gelijk. Jongens toch


Faustian Spirit of the Earth


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-06-2011 13:34 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Satan komt naar je toe deze zomer!


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 23-06-2011 13:46 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Zou wel leuk zijn, ik houd van warme zomers.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 23-06-2011 15:56 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 23 juni 2011 11:54 schreef intothevoid het volgende:
Elitair.

Je hebt gelijk, maar was eigenlijk denkend aan dit hier:
quote:

Mark het volgende:

Sowieso, vraag een groep die stereotyp als anti-sociaal en elitistisch


maar zie nu dat ik het zelfs nog verkeerd copy-cat ook... ah well..


Vind ik ook niet


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-06-2011 17:23 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 15:56 schreef underkoffer het volgende:
Je hebt gelijk, maar was eigenlijk denkend aan dit hier:


maar zie nu dat ik het zelfs nog verkeerd copy-cat ook... ah well..
Dat duidt hoogstwaarschijnlijk op een tijdelijk tekortschieten van je temporele orde-waarneming met betrekking tot je foneembewustzijn.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


underkoffer
weer geheel underkoffer
Usericon van underkoffer
Posted 23-06-2011 17:24 by underkoffer Wijzig reactieProfiel van underkofferQuote dit berichthttp://hoevindjemijn.blogspot.com/

quote:
Op 23 juni 2011 17:23 schreef bastianus het volgende:
Dat duidt hoogstwaarschijnlijk op een tijdelijk tekortschieten van je temporele orde-waarneming met betrekking tot je foneembewustzijn.


ja


Vind ik ook niet


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 24-06-2011 8:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 23 juni 2011 0:49 schreef Mark het volgende:
Ja, dat beschrijft mij in een notedop




(not)

Happerd

Ontopic: dinges ingevuld.


I wish I was a butterfly


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 24-06-2011 9:10 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Zo, ik heb me net ingesmeerd met het bloed van een geit en ga nu naar Mayhem luisteren...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 24-06-2011 9:13 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Die geit, is die ritueel geslacht?


 


Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen