IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Vertrokken naar de eeuwige jachtvelden (meld de doden) Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-09-2011 13:15 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 11 september 2011 12:22 schreef irritante klootzak het volgende:
de inkopprtjes zijn al gemaakt gasten...


net sms van Kim gehad, B is gewoon niet meer wakker geworden, ze wachten de autopsy af....
Die is toch al een poosje uit?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-09-2011 13:22 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

:')


signature


IceQueen
Intelligentiequotiënt
Usericon van IceQueen
Posted 12-09-2011 15:03 by IceQueen Profiel van IceQueen

R.I.P. B.

[Dit bericht is gewijzigd door IceQueen op 16-09-2011 14:02]


Here's your knife back, I finally got it out of my back. I'm sure you'll be needing it again soon...


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 12-09-2011 15:10 by Ralph (Speciaal lid) Profiel van Ralphhttp://soundsfromthedarkside.com

Joh.


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-09-2011 20:55 by nark Profiel van nark

Blueslegende Harry Muskee overleden (26-09-2011)
Harry 'Cuby' Muskee is vandaag in zijn woonplaats Rolde overleden. De al tijdens zijn leven legendarische zanger van bluesgroep Cuby + Blizzards is 70 jaar geworden en stierf aan de gevolgen van kanker. Muskee stond in juni nog op het podium van het festival Groeten uit Grolloo en trad bijna vijftig jaar op in binnen- en buitenland.
Harry Muskee is op 10 juni 1941 geboren in Assen. De muziek die hij hoort op Radio Luxemburg en The Voice of America bepaalt de richting van de Drentse jongen die voor deze muziek geboren is: de blues. Later verhuist hij naar een boerderij in Grolloo en daar maakt hij met Cuby+Blizzards, met Herman Brood en Eelco Gelling in de gelederen, ondermeer de legendarische platen 'Desolation' en 'Groeten uit Grolloo'. De groep toert daarna intensief en uitputtend in binnen- en buitenland en scoort hits met klassiekers als 'Window Of My Eyes', 'Somebody Will Know Someday', 'Another Day Another Road' en 'Appleknockers Flophouse'. Nummers die nog altijd in de Top 2000 staan.

Na wat bezettingswisselingen en zelfs het uiteenvallen van de band wordt in 1995 Cuby and the Blizzards nieuw leven in geblazen. Cuby komt terug met Helmig van der Vegt op toetsen, Herman Deinum op bas, Hans Lafaille achter de drums en Erwin Java als de beste opvolger van gitarist Eelco Gelling. In deze samenstelling zijn ze vijftien jaar on the road, veel langer dan de heftige eerste periode. De weg voert langs zalen, festivals en theaters. In 2009 verschijnt de laatste, door Daniël Lohues, geproduceerde CD 'Cats Lost'. Op het met goud bekroonde album, vol typische Blizzardsblues, zingt Muskee onder meer over de verhuftering van Nederland. Naast zanger is Harry Muskee vanaf 1991 presentator en samensteller van het programma 'Harry's Blues' op Radio Drenthe. In 1983 wordt zijn muzikale betekenis vervat in de film 'De Legende', gemaakt door Willem van der Linde en Bert Jansen.

Harry Muskee krijgt in 1968 een Edison voor de debuutlp 'Desolation' en ontvangt in 2007 een Gouden Harp voor zijn hele oeuvre. In 1990 wordt hij ereburger van zijn geboortestad Assen en in 1992 krijgt hij de Culturele Prijs van de Provincie Drenthe. Bovendien wordt hij onderscheiden als Ridder in de Orde van Oranje Nassau en benoemd tot cultureel ambassadeur van de Provincie Drenthe. Op 1 juni opent Harry Muskee het C+B Museum Grolloo. Bij deze gelegenheid ontvangt hij de erepenning van de Gemeente Aa en Hunze. Op zijn zeventigste verjaardag, 10 juni, krijgt hij een gouden plaat voor 'Groeten uit Grolloo' en het eerste exemplaar van het boek 'Back Home', een selectie van zijn liedteksten met foto's van Rudy Leukfeldt. Een dag later sluit Cuby and the Blizzards het eerste Groeten uit Grolloo-festival af. Het is het laatste optreden van de roemruchte groep. Muskee had al besloten om te stoppen met intensief toeren, maar wilde nog wel een plaat maken. Harry en Daniël Lohues hadden teksten en muziek al gereed van 'Dogs Found', zoals het album zou gaan heten.




 

   
 

   
 


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-09-2011 20:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Sgeiterdt
Uitgebluste Bejaarde
Usericon van Sgeiterdt
Posted 26-09-2011 21:08 by Sgeiterdt Profiel van Sgeiterdthttp://www.aratron.net

Wat een held die Harry Muskee, Johan Derksen was er kapot van


5 Euro's? Op je muil!!


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 26-09-2011 21:20 by XXL Profiel van XXL

+


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 26-09-2011 21:24 by Dentz Profiel van Dentz

2 maal live gezien. Erg jammer.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 21:33 by bastianus Profiel van bastianus

Die gast heeft wel wat mooie muziek achtergelaten ja. Mijn vader zal er ook wel kapot van zijn, ook altijd al Cuby-fan geweest. En terecht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-09-2011 21:37 by De Ulk Profiel van De Ulk



Bareuh...


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-09-2011 21:41 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl



Omdat dat nog kan.



En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 26-09-2011 21:43 by Dentz Profiel van Dentz

Hoelang zou het duren voordat marktplaats vol staat met Cuby lp's tegen joodse prijzen?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 21:44 by bastianus Profiel van bastianus

Over kippenvelnummers gesproken. Net als deze, mijn vader draaide die altijd grijs:



't Is te hopen voor Harry dat ze in de hemel of waar hij ook is wel drank hebben..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 26-09-2011 21:45 by Dentz Profiel van Dentz

En sigaretten. Wat nou rookverbod in de zaal?


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 26-09-2011 21:50 by bastianus Profiel van bastianus

De man zijn leven was ook vaak gedoe met drank, geld en wijven. Zoals het een bluesgast betaamt natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 27-09-2011 0:36 by Nimbus Profiel van Nimbus



Grotendeels meegekregen via mijn ouders, mijn vader is een groot liefhebber. Elke zondag tijdens het eten Harry's Blues op de radio. Vorig jaar nog gezien in het theater.
Ben zelfs vernoemd naar de gitarist.


Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 27-09-2011 10:07 by Hexegot Profiel van Hexegot

En vanuit hier ook nog maar een erbij...


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 27-09-2011 10:48 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 27 september 2011 0:36 schreef Nimbus het volgende:
Ben zelfs vernoemd naar de gitarist.


En wat voor gitarist. Beetje vreemd. Want Gelling is er al jaren niet zo goed meer aan toe geloof ik.

Toevallig had ik het van het weekend nog over Cuby, en Appleknockers flophouse stond op. Wist niet dat Harry ziek was. Érg klote. Paar jaar geleden nog gaaf optreden gezien


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-09-2011 12:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Schrijfster Hella Haasse overleden

De schrijfster Hella Haasse is gisteravond in haar woonplaats Amsterdam na een kort ziekbed overleden. Dat heeft haar uitgeverij Querido vanmiddag bekendgemaakt. Haasse is 93 jaar geworden. Ze gold als een van de belangrijkste Nederlandse schrijfsters. Generaties schoolkinderen hebben haar boek Oeroeg (1948) gelezen, over het Nederlands-Indië van voor de Tweede Wereldoorlog.

Hélène Serafia Haasse werd op 2 februari 1918 geboren te Batavia, in het toenmalige Nederlands-Indië, als dochter van pianiste Käthe Diehm Winzenhöhler en Willem Hendrik Haasse, inspecteur van financiën bij het Gouvernement. Hun jeugd brachten Hella en haar broertje Wim door in Nederlands-Indië; zij woonden in Batavia, Buitenzorg (Bogor), Soerabaja en Bandoeng.

Haasse vertrok in 1938 naar Nederland om te studeren. Ze deed in 1943 examen aan de Toneelschool in Amsterdam. In 1945 debuteerde ze met de poëziebundel Stroomversnelling. Daarna schreef ze Oeroeg, haar prozadebuut. Het verscheen in 1948 als Boekenweekgeschenk. Haar naam als schrijfster was vrijwel direct gevestigd. Het boek werd in 1993 verfilmd en werd na meer dan vijftig drukken in 2009 het boek van de CPNB-campagne Nederland Leest.

Prijzen
Haasse ontving in 1981 de Constantijn Huygensprijs, de P.C. Hooftprijs 1983, in 1985 de dr. J.P. van Praagprijs, in 1995 de Annie Romeinprijs, en in 2004 de Prijs der Nederlandse Letteren voor haar gehele oeuvre. Ze schreef onder meer Sleuteloog, Het woud der verwachting, De tuinen van Bomarzo, Heren van de thee en De scharlaken stad. De literaire kern van haar oeuvre beslaat meer dan twintig romans, een verhalenbundel, vijf autobiografische boeken en enkele essaybundels. Daarnaast schreef zij talloze toneelstukken en liedteksten. Haar werk wordt in negentien landen in vertaling uitgegeven.

Besloten
Op haar uitdrukkelijke verzoek vindt de uitvaart van Hella S. Haasse in besloten familiekring plaats, heet uitgeverij Querido gemeld. Over enkele maanden zal er een voor het publiek toegankelijk programma georganiseerd worden waarin haar oeuvre centraal staat.

'Querido rouwt om het verlies van Hella S. Haasse, die meer dan vijfenzestig jaar aan de uitgeverij verbonden is geweest en velen zeer dierbaar was', aldus directeur Annet Portegies.

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik alleen Oeroeg gelezen heb. Maar dat vond ik wel een heel mooi boek.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 04-10-2011 14:31 by DecomposingBitch Profiel van DecomposingBitch

'Als gevolg van een noodlottig ongeval is in de nacht van zondag 2 op maandag 3 oktober, een paar uur na ProgPower Europe, gitarist Mikko Laine van De Finse band Sole Remedy overleden.'




"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-10-2011 1:36 by XXL Profiel van XXL

R.I.P.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 05-10-2011 13:07 by intothevoid Profiel van intothevoid

Bert Jansch


You have time. You are doing fine.


Pem
d'Oh!!
Usericon van Pem
Posted 05-10-2011 13:14 by Pem Profiel van Pem

quote:
Op 4 oktober 2011 14:31 schreef DecomposingBitch het volgende:
'Als gevolg van een noodlottig ongeval is in de nacht van zondag 2 op maandag 3 oktober, een paar uur na ProgPower Europe, gitarist Mikko Laine van De Finse band Sole Remedy overleden.'





Dat dus

R.I.P. Mikko.

Heb er nog steeds niet echt de woorden voor. Wist maandag ook totaal niet wat te schrijven in het condoleance register.

Ik probeer in ieder geval te denken aan het feit dat hij een te gekke laatste dag/avond heeft gehad waarop hij zich prima vermaakt heeft


Op 18 juni 2011 23:45 schreef BenKnuckles het volgende: Dat niet, dat zorgt voor Pemibele situaties.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 06-10-2011 4:03 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Steve Jobs.

An apple a day...


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen