IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Roest en zweetvlekken op elementen en brug Volgende pagina
Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-09-2002 0:42 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

Hoe de hell krijg je die weg? Ik zag net dat er zelfs al wat kleine roestplekjes op mn elementen komen, kan vast neit goed zijn voor het geluid En de schroefjes van mn elementen e.d. zijn ook al geroest, kut vochtige kamer

Oja, en van die irritante lelijke zweetaanslag op de brug enzo, ziet er niet uit en ik zou niet weten hoe ik dat veilig kan schoonmaken


Harley Davidson
Lead from the front not the back.
Usericon van Harley Davidson
Posted 28-09-2002 0:47 by Harley Davidson Wijzig reactieProfiel van Harley DavidsonQuote dit bericht

voorkomen is beter dan genezen, regelmatig onderhoud doet dus wonderen.

de schroefjes kan je er 1 voor 1 uitdraaien en verwisselen voor roestvrij stalen.
sweet drap kan je gewoon met een licht vochtige doek verwijderen.



Be quick or be dead


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-09-2002 0:49 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

Ik ehb nog een vraagje over de elementschakelaar. Ik heb 3 verschillende elementen (2 single coil en een humbuck) op mn gitaar zitten en de schakelaar heeft vijf standen, welke allemaal een ander 'geluid' geven. Is een van die standen alle 3 gecombineerd ofzo (of wat doet die elemntschakelaar nou eigenlijk)?

[Dit bericht is gewijzigd door Iskariot op 28-09-2002 0:56]


Harley Davidson
Lead from the front not the back.
Usericon van Harley Davidson
Posted 28-09-2002 0:55 by Harley Davidson Wijzig reactieProfiel van Harley DavidsonQuote dit bericht

3 elementen 4 standen is meestal 1 stand voor elk element appart en 1 voor allemaal tegelijk.
maar dat kan verschillen per gitaar.



Be quick or be dead


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 28-09-2002 12:58 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 28 september 2002 0:42 schreef Bintmeister het volgende:
Hoe de hell krijg je die weg? Ik zag net dat er zelfs al wat kleine roestplekjes op mn elementen komen, kan vast neit goed zijn voor het geluid En de schroefjes van mn elementen e.d. zijn ook al geroest, kut vochtige kamer




Heb ook dat probleem, ook op de plaat met het serienummer achteraan komen zo van die plekken door de zwarte laag en zo van die verdikkingen. Ook op de plaat waar de volumeknop en hendel staat, zeer vervelend!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


Trevoc
An eye for an eye
Usericon van Trevoc
Posted 28-09-2002 13:56 by Trevoc Wijzig reactieProfiel van TrevocQuote dit berichthttp://www.myrkvar.nl

http://www.xs4all.nl/~marinusk/switch_standen.jpg
Hier staat wat de switch (op mijn gitaar dan) doet bij welke stand.
(Dat "dubblele" element wat bij stand 4 half gebruikt wordt, dat is één element alleen er wordt maar een van zijn spoelen gebruikt in die stand)



Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 28-09-2002 14:08 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2002 13:56 schreef Trevoc het volgende:
http://www.xs4all.nl/~marinusk/switch_standen.jpg
Hier staat wat de switch (op mijn gitaar dan) doet bij welke stand.
(Dat "dubblele" element wat bij stand 4 half gebruikt wordt, dat is één element alleen er wordt maar een van zijn spoelen gebruikt in die stand)

Gaat die van jouw ook steeds vetter klinken als die van stand 1 (met maar 1 spoel) naar stand 5 gaat (met de humbuck).


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 28-09-2002 14:13 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

Roest krijg je toch, da's kut maar ja niet zo heel veel aan te doen.
Gewoon doorspelen tot de hele zooi is doorgeroest en dan een nieuwe gitaar kopen


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-09-2002 19:54 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2002 0:49 schreef Iskariot het volgende:
Ik ehb nog een vraagje over de elementschakelaar. Ik heb 3 verschillende elementen (2 single coil en een humbuck) op mn gitaar zitten en de schakelaar heeft vijf standen, welke allemaal een ander 'geluid' geven. Is een van die standen alle 3 gecombineerd ofzo (of wat doet die elemntschakelaar nou eigenlijk)?


Van boven naar beneden:
1-Brugelement
2-Brug+midden
3-Midden
4-Midden + 1 spoel van je humbucker (die aan de halskant)
5-Humbucker

Soms is de volumeknop een puhs-push of push-pull knop waarmee je je humbucker kan "splitten"..

En sja, vetter klinken.. Hangt er vanaf wat voor elementen er in je gitaar zitten heh Er zijn stacked humbuckers (dus humbuckers in single coil formaat) die harder scheuren dan de meeste humbuckers.. Er is zelf een "motherbucker", een ding ter grootte van een humbucker waar 2 stacked humbuckers inzitten..


Frietbal
Usericon van Frietbal
Posted 28-09-2002 19:59 by Frietbal Wijzig reactieProfiel van FrietbalQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2002 0:42 schreef Bintmeister het volgende:
Hoe de hell krijg je die weg? Ik zag net dat er zelfs al wat kleine roestplekjes op mn elementen komen, kan vast neit goed zijn voor het geluid En de schroefjes van mn elementen e.d. zijn ook al geroest, ----------------------------->kut vochtige<-------------- kamer

Oja, en van die irritante lelijke zweetaanslag op de brug enzo, ziet er niet uit en ik zou niet weten hoe ik dat veilig kan schoonmaken


Kutvocht op een gitaar?
Wat doe jij met zo'n ding?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 28-09-2002 20:55 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 28 september 2002 19:59 schreef Frietbal het volgende:
Kutvocht op een gitaar?
Wat doe jij met zo'n ding?


lol@frietbal

maarre, ik heb dit ook gehad, heb het gewoon met licht schuurpapier weg gekregen. ik hou de boel een beetje ingevet met iets olie. doe ik als ik snaren wissel. of het goed is, weet ik eigenlijk niet. heb dit ooit zo verzonnen en ik speel al 17 jaar op dit gitaar, dus bij mij werkt het.



Oud Vuil.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 28-09-2002 20:59 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Idd de hals iets invetten met (meubel)olie, de fretten licht opschuren en oppoetsen met RVS-poets en je gitaar is weer als nieuw!



Don't blush when I rip you open


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-08-2010 23:49 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Er is ook een nieuwe brug hier in het centrum, van plastic dus geen roest meer.

open:

dicht:




Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-08-2010 23:50 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Kan je er misschien wat meer over vertellen?

[Dit bericht is gewijzigd door Sjon op 03-08-2010 23:50]


herrie
Usericon van herrie
Posted 03-08-2010 23:52 by herrie Wijzig reactieProfiel van herrieQuote dit bericht

quote:
Op 28 september 2002 0:42 schreef Bintmeister het volgende:

Oja, en van die irritante lelijke zweetaanslag op de brug enzo, ziet er niet uit en ik zou niet weten hoe ik dat veilig kan schoonmaken


rexona?


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-08-2010 23:56 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Hij is van plasticcomposiet, dat is nogal wat lichter dan het traditionele materiaal en onderhoudsvriendelijker. En hij gaat nogal apart open. Het brugdek gaat horizontaal omhoog ipv dat hij kiept, ligt het wegdek ineens op ooghoogte. Eerste in Europa op dit formaat. Het zal niet lang meer duren voordat hele hordes toeristen hier zullen verschijnen.

Wel een beetje jammer dat je er niet op mag als hij omhoog gaat. Gemiste kans.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 03-08-2010 23:58 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Bedankt voor de info!


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 03-08-2010 23:59 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Graag gedaan.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-08-2010 23:59 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Wel een beetje jammer dat je er niet op mag als hij omhoog gaat. Gemiste kans.
Ben ik nu de enige die bij deze woorden bepaalde associaties krijgt?

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 03-08-2010 23:59]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 04-08-2010 0:01 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

Ja.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-08-2010 0:02 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2010 0:01 schreef bokaj het volgende:
Ja.
Hoe weet jij dat nou?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 04-08-2010 0:02 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2010 23:59 schreef bokaj het volgende:
Graag gedaan.




Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 04-08-2010 0:04 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

bruut man


een nieuwe brug.


bij ons hebben ze laatst een nieuw fietspad aangelegd, je had er bij moeten zijn.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Sjon
Usericon van Sjon
Posted 04-08-2010 0:06 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Heb je er foto's van?


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-08-2010 0:06 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Mooie brug hoor bokaj, je zal er wel blij mee zijn.

Kom je er zelf ook vaak langs?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-08-2010 0:07 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

als ie naar de andere kant wil kan ie beter over de brug gaan.


 


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen