IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Jij bent oppervlakkig, en dan? Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2011 16:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

stel, je bezit een schilderij van een bekende schilder en je bewondert de kleuren, de beweging, de compositie.

Plots verneem je dat het een namaakschilderij is.
Zie je het dan minder graag? Wellicht wel.

zelfwaarde en waardigheid, het hangt samen met uiterlijk verloon en statussymbolen.

Als je dat erg vindt, wat doe je er dan aan? Ga je alles platrelativeren in de zin van "het kan veel erger" "het is allemaal schijn" en "weg met de oppervlakkige maatschappij" en ganse dagen mediteren in een hoekje?

Of ga je proberen erachter te komen wat nu eigenlijk je eigen visie en gevoel is bij dingen. Want, vind je die schitterende sportkar nu de max omdat andere mensen die cool vinden, of vind je die echt mooi?
EN hoe kun je er nu gdamn achter zien te komen wat je eigen visie en gevoel is en wat niet??







signature


HRI
anno 10-2008
Usericon van HRI
Posted 20-07-2011 16:18 by HRI Wijzig reactieProfiel van HRIQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

ik zeg:

edit: verkering uit?

[Dit bericht is gewijzigd door HRI op 20-07-2011 16:19]


co-operation not competition!


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 20-07-2011 16:22 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

als ik merk dat ik zo ga denken dan zet ik een muziekje op.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2011 16:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

LOOL

goeie vraag , nee


ik herken toch bij heel erg veel mensen, ook bij mezelf, bij die eerste vraag een JA


ik kan er niet aan doen, ik ben er onderhevig aan. als ik een cd heb bvb, en dan kom ik er achter dat het een Russische halve kopie is, dan is die plots niet zo goed meer. Compleet debiel natuurlijk, want de muziek is dezelfde (we gaan niet vitten over een eventueel onhoorbaar verschil qua geluidsstroom).

wat een hatelijk besef


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2011 17:00 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 16:24 schreef Hypnos het volgende:
LOOL

goeie vraag , nee


ik herken toch bij heel erg veel mensen, ook bij mezelf, bij die eerste vraag een JA


ik kan er niet aan doen, ik ben er onderhevig aan. als ik een cd heb bvb, en dan kom ik er achter dat het een Russische halve kopie is, dan is die plots niet zo goed meer. Compleet debiel natuurlijk, want de muziek is dezelfde (we gaan niet vitten over een eventueel onhoorbaar verschil qua geluidsstroom).

wat een hatelijk besef


Meer een probleem dat het geld dus niet bij de artiesten terugkomt maar bij schimmige Russische criminelen zou ik dan denken.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 20-07-2011 17:02 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

Ik heb een hekel aan nep.


I am the 1%.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 20-07-2011 17:04 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Gefeliciteerd! Je bent een mens!

Je kleurt je wereld door aan zaken niet reële waarde te verbinden. Als hetgeen dat het voor jou waarde geeft (De wetenschap dat het van een schilder is waar je respect voor hebt) wegvalt heeft dat wel degelijk invloed op hoe je tegen het werk aankijkt.

Niet teveel zorgen over maken.

[Dit bericht is gewijzigd door powertieke op 20-07-2011 17:59]


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2011 17:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 17:04 schreef powertieke het volgende:
Gefeliciteerd! Je bent een mens!

Je kleurt je wereld door aan zaken niet reële waarde aan te verbinden. Als hetgeen dat het voor jou waarde geeft (De wetenschap dat het van een schilder is waar je respect voor hebt) wegvalt heeft dat wel degelijk invloed op hoe je tegen het werk aankijkt.

Niet teveel zorgen over maken.


maar ik wil dat helemaal niet. Het is ook niet zozeer dat het van die schilder komt die het alle waarde zou moeten geven, wel dat het mooi is toch?



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-07-2011 17:36]


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-07-2011 17:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 juli 2011 16:18 schreef Hypnos het volgende:
stel, je bezit een schilderij van een bekende schilder en je bewondert de kleuren, de beweging, de compositie.

Plots verneem je dat het een namaakschilderij is.
Zie je het dan minder graag? Wellicht wel.

zelfwaarde en waardigheid, het hangt samen met uiterlijk verloon en statussymbolen.

Als je dat erg vindt, wat doe je er dan aan? Ga je alles platrelativeren in de zin van "het kan veel erger" "het is allemaal schijn" en "weg met de oppervlakkige maatschappij" en ganse dagen mediteren in een hoekje?

Of ga je proberen erachter te komen wat nu eigenlijk je eigen visie en gevoel is bij dingen. Want, vind je die schitterende sportkar nu de max omdat andere mensen die cool vinden, of vind je die echt mooi?
EN hoe kun je er nu gdamn achter zien te komen wat je eigen visie en gevoel is en wat niet??







Misschien kun je proberen een heldere probleemstelling te formuleren dat doet meestal een groot deel van de vermeende problematiek oplossen


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-07-2011 19:34 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Je hebt een schilderij gekocht wat bij de opnames van 'Tussen kunst en kitsch' niets waard bleek te zijn, Hypnos?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2011 19:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



ik bedoel statusangst, dat we snobs zijn.


signature


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 20-07-2011 19:52 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Ja, daar lijkt de maatschappij tegenwoordig een beetje mee aan elkaar te hangen.

'Oeh, zij hebben dat en dat en nu kan ik niet achter blijven.'

Jammer alleen dat veel mensen zich daar ook nog voor in de schulden menen te moeten steken.

Persoonlijk heb ik er geen last van. Ik ben tevreden met wat we hebben terwijl we ons financieel veel meer zou kunnen veroorloven.
Om bij je schilderij voorbeeld te blijven:

Als ik iets mooi vind dan vind ik het mooi. Ongeacht door wie het gemaakt is.
Of bijvoorbeeld kleding:

Als het lekker zit is het goed en dan hoeft er echt geen trendy merkje op te staan. Mag desnoods gewoon van de Wibra of Zeeman zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 20-07-2011 19:53]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Dentz
Usericon van Dentz
Posted 20-07-2011 20:09 by Dentz Wijzig reactieProfiel van DentzQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 17:02 schreef stoomfiets het volgende:
Ik heb een hekel aan nep.

En aan polyester hobbezakken.


... Ik houd niet zo van metal door mijn grindcore.


bokaj
Usericon van bokaj
Posted 20-07-2011 20:12 by bokaj Wijzig reactieProfiel van bokajQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 19:43 schreef Hypnos het volgende:


ik bedoel statusangst, dat we snobs zijn.
Ik heb nergens last van.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 20-07-2011 20:44 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 16:18 schreef Hypnos het volgende:
EN hoe kun je er nu gdamn achter zien te komen wat je eigen visie en gevoel is en wat niet??



Sta je droog of zo, Hyppie? Of wilde je je interne emo hippie weer even de vrije teugel geven?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 20-07-2011 20:45]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2011 21:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 20:44 schreef Mark het volgende:
Sta je droog of zo, Hyppie? Of wilde je je interne emo hippie weer even de vrije teugel geven?


goeie vraag, maar hyppieness is dan net weer het andere uiteinde

alles platrelativeren, geen enkele waarde aan materiaal hechten. Of CHristelijk zijn in de gelijkheid en het einde vereren omdat ons dat allemaal te wachten staat, en daardoor het huidige gaan banaliseren


maar er moet toch een manier zijn tussendoor, een manier om je eigen materiële voorkeur en wens, los van de maatschappelijke of gemediatiseerde opinie, te ontdekken of bekennen?


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2011 22:15 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 21:27 schreef Hypnos het volgende:
maar er moet toch een manier zijn tussendoor, een manier om je eigen materiële voorkeur en wens, los van de maatschappelijke of gemediatiseerde opinie, te ontdekken of bekennen?


Nee, want die 'pure' mening bestaat niet. Slotje.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-07-2011 22:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 22:15 schreef Gemene Lepel het volgende:
Nee, want die 'pure' mening bestaat niet. Slotje.


en streven mag ook niet meer?


signature


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 20-07-2011 22:19 by Gemene Lepel Wijzig reactieProfiel van Gemene LepelQuote dit bericht

Van mij mag 't. Past in 't straatje van het streven om verenigd te worden met je schepper in het hiernamaals.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


2barry
Usericon van 2barry
Posted 20-07-2011 22:32 by 2barry Wijzig reactieProfiel van 2barryQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 16:18 schreef Hypnos het volgende:
vind je die schitterende sportkar nu de max omdat andere mensen die cool vinden, of vind je die echt mooi?


Dat idee heb ik nu vaak bij tatoeages. De 'kijk-mij-eens-gaaf-wezen' bedoeling.

Verder een kuttopic. Piekerpoot.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 20-07-2011 22:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 21:27 schreef Hypnos het volgende:
goeie vraag, maar hyppieness is dan net weer het andere uiteinde

alles platrelativeren, geen enkele waarde aan materiaal hechten

Muziek, kunst, wat dan ook maakt een gevoel in je los. Jij wil daar je eigen visie en gevoel bij vinden. Maar dat pure eigen gevoel bestaat niet. Als mens ben je nu eenmaal gevormd door van alles en nog wat; een pure jij bestaat in die zin niet. Of beter, als er al iets bestaat wat je een puur eigen gevoel kan noemen, is dat gewoon hetgene wat je voelt. Je hebt niks anders dan dat. Basta.

En daarbij, iemand voedt een gevoel aan jou door zijn kunstwerk, hoe kun je dat beschouwen en nog een puur eigen gevoel vinden?
quote:
maar er moet toch een manier zijn tussendoor, een manier om je eigen materiële voorkeur en wens, los van de maatschappelijke of gemediatiseerde opinie, te ontdekken of bekennen?

Hoezo is je eigen hypothetische pure opinie beter dan een maatschappelijke opinie?


I wish I was a butterfly


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 20-07-2011 22:49 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 20 juli 2011 22:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Muziek, kunst, wat dan ook maakt een gevoel in je los. Jij wil daar je eigen visie en gevoel bij vinden. Maar dat pure eigen gevoel bestaat niet. Als mens ben je nu eenmaal gevormd door van alles en nog wat; een pure jij bestaat in die zin niet. Of beter, als er al iets bestaat wat je een puur eigen gevoel kan noemen, is dat gewoon hetgene wat je voelt. Je hebt niks anders dan dat. Basta.


Duidelijk, lijkt me aardig waar. En heb er ook helemaal geen probleem mee.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-07-2011 23:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 22:32 schreef 2barry het volgende:
Piekerpoot.
Mooi woord.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-07-2011 0:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 22:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Hoezo is je eigen hypothetische pure opinie beter dan een maatschappelijke opinie?


ja, omdat ik het congruent handelen naar mijn eigen normen en gevoelwaarden zie als een grotere kans op een geslaagd of zinvol leven dan het kopiËren en nastreven van de maatschappelijke opinie, ook al is dat laatste ook slechts een persoonlijke perceptie van de realiteit


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-07-2011 0:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 juli 2011 22:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Muziek, kunst, wat dan ook maakt een gevoel in je los. Jij wil daar je eigen visie en gevoel bij vinden. Maar dat pure eigen gevoel bestaat niet. Als mens ben je nu eenmaal gevormd door van alles en nog wat; een pure jij bestaat in die zin niet. Of beter, als er al iets bestaat wat je een puur eigen gevoel kan noemen, is dat gewoon hetgene wat je voelt. Je hebt niks anders dan dat. Basta.




dat vind ik best wel zielig. je kunt dus ook je eigen idealen niet bepalen (mocht dat al losstaan van enige beïnvloeding van buitenaf) en daar gevolg en gevoel aan geven op geen enkele manier?


signature


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 21-07-2011 9:10 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 21 juli 2011 0:32 schreef Hypnos het volgende:
dat vind ik best wel zielig. je kunt dus ook je eigen idealen niet bepalen (mocht dat al losstaan van enige beïnvloeding van buitenaf) en daar gevolg en gevoel aan geven op geen enkele manier?

Je kunt de illusie hebben dat je dat doet. En dat doen massa's mensen iedere dag. En het is maar beter ook dat die illusie er is eigenlijk. Echt, het leven is met illusies veel en veel leuker.


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen