IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Have Heart Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 10-08-2011 12:50 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Verbaasde me over het feit dat deze magistrale band nog geen eigen topic had toen ik naar de search engine ging.

Have Heart was, in mijn ogen, een van de beste hardcorebands die ooit bestaan heeft, ondanks het feit dat ze maar twee full lenghts uit hebben gebracht. De eerste daarvan, The Things We Carry, is misschien wel het allerbeste hardcorealbum aller tijden. Lyrics die een verhaal vertellen en een band die ook echt iets te melden heeft. De message werd gebracht door middel van een van de meest intense liveshows en intense muziek die voor de gevorderde metalfanaat misschien wat soft aanvoelt. De songteksten sparken wat mij betreft echt de magie in de muziek.
Tussen het 2steppen en de occasionele breakdowns door wordt er zo een extra laag aan de muziek toegevoegd, en dat is hetgene wat het zo speciaal maakt voor mij. Het enige mindere aan dit album is dat de gangshouts ietwat slap (en misschien te vaak) gebracht worden.



Ik daag iedereen die de band niet kent uit om dit album een spinbeurt te geven. Momenten als de bridge in The Unbreakable, het refrein van The Machinist of de opbouwende climax van Watch Me Rise geven keer op keer weer kippenvel.

Have Heart stond vooral bekend om meer dan uitstekende liveshows. Van de afscheidsshow is daarom ook een dvd gemaakt die ik als essentieel beschouw (alleen jammer dat de vocals te zacht staan) en geheel te zien is op youtube. De connectie tussen de band en het publiek is zichtbaar en voelbaar. Keer op keer geeft het de onweerstaanbare zin om hersenloos mee te schreeuwen en dingen aan gort te slaan.



Waarin de break van The Unbreakable volledig geschreeuwd wordt door het publiek.



Alleen al de intensiteit tijdens de intro...



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


innerlogicmarty
Map Ref. 41ºN 93ºW
Usericon van innerlogicmarty
Posted 10-08-2011 12:57 by innerlogicmarty (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van innerlogicmartyQuote dit bericht

Have Heart, wat een band. Ik waardeer mee. Af en toe heb ik van die bands nodig die me er weer even op wijzen hoe goed en direct en krachtig goede hardcore kan zijn, en Have Heart deed dat voor mij.

[Dit bericht is gewijzigd door innerlogicmarty op 10-08-2011 12:58]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 10-08-2011 13:37 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

The Things We Carry moet wel een van mijn favoriete melodieuze hardcore-albums zijn. The Unbreakable

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 10-08-2011 13:37]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 10-08-2011 16:39 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

Ik heb ze gezien in de Innocent in 2005 of 2006 volgens mij, en vond het toen wel goed. Maar binnen het genre vind ik Defeater of Trial wel beter.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-08-2011 14:10 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Trial lijkt in mijn ogen totaal niet op Defeater of Have Heart. En op Defeater ben ik een beetje uitgekeken sinds die laatste plaat die niet zo goed viel, ik weet nog steeds niet of ik hem goed vind of niet...


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


kingofinsania
Usericon van kingofinsania
Posted 11-08-2011 15:53 by kingofinsania Wijzig reactieProfiel van kingofinsaniaQuote dit bericht


heb net de 2 platen tweedehands kunnen kopen, ben razend benieuwd om eens goed te kunnen luisteren als ik ze binnenkrijg!



Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 11-08-2011 16:10 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

quote:
Op 11 augustus 2011 14:10 schreef iPim het volgende:
Trial lijkt in mijn ogen totaal niet op Defeater of Have Heart. En op Defeater ben ik een beetje uitgekeken sinds die laatste plaat die niet zo goed viel, ik weet nog steeds niet of ik hem goed vind of niet...


Nee, Trial is harder dan dat, true.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 11-08-2011 17:46 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dit maar even beluisterd als het tegenovergestelde van hardcore adept zijnde. Ik kan me de reacties wel voorstellen. En zelfs ik trek het goed.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 12-08-2011 12:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2011 16:10 schreef Inverted Church het volgende:
Nee, Trial is harder dan dat, true.


Zeker harder, weet niet of ik ze beter vind.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-08-2011 6:37 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 11 augustus 2011 14:10 schreef iPim het volgende:
Trial lijkt in mijn ogen totaal niet op Defeater of Have Heart. En op Defeater ben ik een beetje uitgekeken sinds die laatste plaat die niet zo goed viel, ik weet nog steeds niet of ik hem goed vind of niet...


Moet je even je relatie beëindigen, dan doet Defeater het echt wel goed. Have Heart klinkt ook wel erg gaaf; ik moet zo onderhand toegeven dat hardcore een interessant genre is geworden.

[Dit bericht is gewijzigd door Blueprint op 13-08-2011 6:37]


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2011 6:45 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2011 6:37 schreef Blueprint het volgende:
Moet je even je relatie beëindigen, dan doet Defeater het echt wel goed.


Tja, tja... Die akoestische nummers schoten bij mij in het verkeerde keelgat en ook de hardere nummers hadden minder impact. De laatste tijd luister ik sowieso weinig emotievere hardcore, dus misschien hielp dat ook.

quote:
Have Heart klinkt ook wel erg gaaf; ik moet zo onderhand toegeven dat hardcore een interessant genre is geworden.


Hardcore heeft meer te bieden dan alleen de breakdowns die je via BenKnuckles doorkrijgt


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 13-08-2011 6:47 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Dat weet ik, al vraag ik me af of we een band als "So Hideous, My Love" nog als hardcore mogen beschouwen.


XnegativeX
Usericon van XnegativeX
Posted 13-08-2011 10:06 by XnegativeX Wijzig reactieProfiel van XnegativeXQuote dit berichthttp://www.myspace.com/dennisjanssen

The Things We Carry is een van de beste hardcore albums die ik in de kast heb staan. Een geweldige mix van melodie en tomeloze energie. Zwaar beinvloed door de pure youth-crew maar toch met nieuwe elementen.

Helaas was Songs To Scream At The Sun daarna een koude douche. De energie was daar helemaal weg.


I know it’s cold, but I will keep us warm with all the hate I radiate. We’ll be walking hand in hand in hell.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 13-08-2011 12:21 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2011 10:06 schreef XnegativeX het volgende:
Helaas was Songs To Scream At The Sun daarna een koude douche. De energie was daar helemaal weg.


Op dit moment ben ik too caught op met The Things We Carry om de tweede plaat volledig te testen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-08-2011 13:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2011 6:45 schreef iPim het volgende:
Hardcore heeft meer te bieden dan alleen de breakdowns die je via BenKnuckles doorkrijgt




quote:
Op 13 augustus 2011 6:37 schreef Blueprint het volgende:
Moet je even je relatie beëindigen, dan doet Defeater het echt wel goed.


More Than Life doet het dan nog net iets beter. Maar dat is geheel andere koek dan Have Heart.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Inverted Church
Usericon van Inverted Church
Posted 13-08-2011 14:48 by Inverted Church Wijzig reactieProfiel van Inverted ChurchQuote dit berichthttp://terzijdehorde.blogspot.com

quote:
Op 12 augustus 2011 12:57 schreef iPim het volgende:
Zeker harder, weet niet of ik ze beter vind.


Ben je er bij op Incubate? Voor mij wordt dat de essentiële hardcore show (dit jaar) überhaupt

Godver, lekker aan de edit. Moet niet meer posten als ik nog geen koffie achter de kiezen heb.

[Dit bericht is gewijzigd door Inverted Church op 13-08-2011 15:04]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-08-2011 6:43 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 13 augustus 2011 14:48 schreef Inverted Church het volgende:
Ben je er bij op Incubate? Voor mij wordt dat de essentiële hardcore show (dit jaar) überhaupt



100% zeker, tenzij de studie in de weg zit, maar dat weet ik over een tijdje.

quote:
Op 13 augustus 2011 13:53 schreef BenKnuckles het volgende:
More Than Life doet het dan nog net iets beter. Maar dat is geheel andere koek dan Have Heart.


He, gat, nee. Wat een zeikband. More Than Life is precies waar de grens voor emotive hardcore bij mij ligt.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 14-08-2011 6:49]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 14-08-2011 7:58 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2011 6:43 schreef iPim het volgende:
100% zeker, tenzij...


Sorry, maar...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 14-08-2011 13:15 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2011 7:58 schreef Blueprint het volgende:
Sorry, maar...




Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 14-08-2011 15:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2011 6:43 schreef iPim het volgende:
He, gat, nee. Wat een zeikband.


Sorry, maar...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-08-2011 6:14 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 14 augustus 2011 15:44 schreef BenKnuckles het volgende:
Sorry, maar...




Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 15-08-2011 9:24 by Blueprint Wijzig reactieProfiel van BlueprintQuote dit bericht

Zo, "The Things We Carry" is besteld voor iets meer dan 5 pond.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-08-2011 9:44 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2011 9:24 schreef Blueprint het volgende:
Zo, "The Things We Carry" is besteld voor iets meer dan 5 pond.


Goeiiiiie deal


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Brent_
Usericon van Brent_
Posted 15-08-2011 10:54 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Altijd wel een gave band gevonden op cd maar live wel een gare bedoeling, aantal keer gezien en iedere keer klonk die zanger als een zeehond.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 15-08-2011 11:06 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ik vind het een beetje jammer dat hij zijn zanglijnen bijna nooit zelf dood, maar bijna altijd het publiek alles liet doen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Northward
Usericon van Northward
Posted 15-08-2011 15:32 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ook voor mij één van de beste hc bands ooit. Wat een platen... het tweede album is misschien zelfs nog een tikkeltje beter dan The Things We Carry.


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen