IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : PA Speakers
Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-08-2011 12:10 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

Kon hier niet echt een heel duidelijk onderwerp over vinden, dus gewoon maar een nieuwe! Was wel een onderwerp over luidsprekers, maar dat was meer hi-fi gericht..

Ik ben dus op zoek naar PA speakers. Budget ongeveer 1000 euro, versterker/mixer is al aanwezig. Moeten zang gaan uitversterken, samples (geen zware baslijnen, gewoon wat kleine vocaaltjes), en wellicht soms een klein beetje bassdrum. Optredens tot ongeveer 150 รก 200 man, voornamelijk kleine zaaltjes/kroegjes en in de oefenruimte. Het gaat erom dat alles goed hoorbaar is en uiteraard redelijk zuiver, met een redelijke geluidsdruk.

Nu ben ik druk aan het rondkijken, maar er is nogal wat te krijgen.. Heb ondermeer deze jongens gezien:
HK Audio setje..

JBL MRX 515 Speaker (Eigenlijk klein beetje buiten budget..)

Peavey PA set met subs..

En zo is er waarschijnlijk nog veel meer.. Heeft iemand hier ervaring mee, en wat kan ik het beste aanschaffen? 15" fullrange, of 12" tops met 18" subs? Welk merk biedt de beste prijs/kwaliteit-verhouding?

Het budget is beperkt, dus top-of-the-line sets gaan hem niet worden, maar ik ga er toch vanuit dat er voor 1000e wel eea te halen moet zijn.. Hulp!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


drdennuz
"Wetenschappers en scientists hebben het bewezen..
Usericon van drdennuz
Posted 17-08-2011 14:35 by drdennuz Wijzig reactieProfiel van drdennuzQuote dit berichthttp://www.myspace.com/scionics

ik zou ten aller tijde gaan voor een top/sub combinatie.

Zelf had ik een 15" top+ 18"sub combo..

Reden hiervoor is dat als jij voor zaaltjes van 300 man gaat spelen jij ook wel heel graag de kickdrum uit wil versterken. Ik had ooit voor 1200 euro een passieve set gekocht (LEM performance series) en die beviel me prima, die was ook in staat een hele band uit te versterken in zulke zaaltjes. Uiteindelijk heb ik het weggedaan omdat het me in de weg stond..

Ik heb tegenwoordig voor repeteren 2 Lem D400 actieve speakers, deze kan ik als monitoren gebruiken en voor hele hele kleine optredens lukt het ook wel.. Maar je mist toch al gauw een fatsoenlijke kickdrum in de mix die je maakt wanneer je alleen de zang over een PA gooit.. en voor het uitversterken van een kickdrum zijn 2 woofers wel lekker


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-08-2011 14:47 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

zijn er geen Quads in dit segment?


signature


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 17-08-2011 23:45 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 17 augustus 2011 14:35 schreef drdennuz het volgende:
ik zou ten aller tijde gaan voor een top/sub combinatie.

Zelf had ik een 15" top+ 18"sub combo..

Reden hiervoor is dat als jij voor zaaltjes van 300 man gaat spelen jij ook wel heel graag de kickdrum uit wil versterken. Ik had ooit voor 1200 euro een passieve set gekocht (LEM performance series) en die beviel me prima, die was ook in staat een hele band uit te versterken in zulke zaaltjes. Uiteindelijk heb ik het weggedaan omdat het me in de weg stond..

Ik heb tegenwoordig voor repeteren 2 Lem D400 actieve speakers, deze kan ik als monitoren gebruiken en voor hele hele kleine optredens lukt het ook wel.. Maar je mist toch al gauw een fatsoenlijke kickdrum in de mix die je maakt wanneer je alleen de zang over een PA gooit.. en voor het uitversterken van een kickdrum zijn 2 woofers wel lekker


Thanks voor de tip! Maar is dat voor het budget (ongeveer 1000E) haalbaar? Hoofdpunt is dat alles duidelijk en redelijk zuiver te horen is. Uiteraard zal er altijd verschil blijven met speakers van 5000 euro per stuk, maargoed, dat neem ik voor lief. Dat hou je altijd..

**Edit: Zou zoiets ook werken? 2x 15" woofers?
http://www.electrovoice.com/product.php?id=1073

[Dit bericht is gewijzigd door Ethereal op 18-08-2011 8:38]


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


immortality
Usericon van immortality
Posted 18-08-2011 17:21 by immortality Wijzig reactieProfiel van immortalityQuote dit bericht

Persoonlijk ben ik wel fan van EV. Werk er veel mee en zijn echt prima speakers. Deze serie ken ik verder niet dus ik weet niet precies wat de kastjes presteren.

Ik denk dat je, zeker wat betreft prijs kwaliteits verhouding, erg veel aan deze speakers gaat hebben. Je zit inderdaad wel met het feit dat je geen aparte sub hebt maar die kan je er later altijd bij kopen, mocht je dat willen. Je kan met 2x15" genoeg druk geven om je kick en basgitaar er goed uit te laten komen.

Je zou ook kunnen kijken naar de combinatie van de ELX118 met de ELX112. Lijkt mij een erg fijne combi maar is totaal wel rond de 1600 euro (even snel opgezocht )



varanus
HUISKAMERHOOLIGAN
Usericon van varanus
Posted 18-08-2011 19:21 by varanus (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van varanusQuote dit bericht

quote:
Op 18 augustus 2011 17:21 schreef immortality het volgende:
Persoonlijk ben ik wel fan van EV. Werk er veel mee en zijn echt prima speakers. Deze serie ken ik verder niet dus ik weet niet precies wat de kastjes presteren.

Ik denk dat je, zeker wat betreft prijs kwaliteits verhouding, erg veel aan deze speakers gaat hebben. Je zit inderdaad wel met het feit dat je geen aparte sub hebt maar die kan je er later altijd bij kopen, mocht je dat willen. Je kan met 2x15" genoeg druk geven om je kick en basgitaar er goed uit te laten komen.

Je zou ook kunnen kijken naar de combinatie van de ELX118 met de ELX112. Lijkt mij een erg fijne combi maar is totaal wel rond de 1600 euro (even snel opgezocht )




Pssst.. effe iets anders, beantwoord jij je mail nog eens?


spelfout weggehaald...


immortality
Usericon van immortality
Posted 18-08-2011 20:06 by immortality Wijzig reactieProfiel van immortalityQuote dit bericht

? Gedaan hoor. Maar ik zal nog eens kijken.


Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 22-08-2011 14:29 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 18 augustus 2011 17:21 schreef immortality het volgende:
Persoonlijk ben ik wel fan van EV. Werk er veel mee en zijn echt prima speakers. Deze serie ken ik verder niet dus ik weet niet precies wat de kastjes presteren.

Ik denk dat je, zeker wat betreft prijs kwaliteits verhouding, erg veel aan deze speakers gaat hebben. Je zit inderdaad wel met het feit dat je geen aparte sub hebt maar die kan je er later altijd bij kopen, mocht je dat willen. Je kan met 2x15" genoeg druk geven om je kick en basgitaar er goed uit te laten komen.

Je zou ook kunnen kijken naar de combinatie van de ELX118 met de ELX112. Lijkt mij een erg fijne combi maar is totaal wel rond de 1600 euro (even snel opgezocht )




Thanks! Die set met de 12" met 18" combi had ik ook al bekeken, maar gaat toch te ver boven het budget..

Denk dat het tussen deze speakers (Dus 2x de EV ELX215) en de Peavey set gaat. Snap dat ik dan waarschijnlijk op geluidskwaliteit iets inlever, maar ben dan wel direct klaar.. Direct 2x 12" en 2x 18"! En Peavey heeft voor zover ik weet een prima reputatie voor wat betreft speakers.. Dilemma's!


Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen