IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 18-11-2013 14:57 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Hoe ging t bij jou dan?



Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 18-11-2013 15:14 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 18 november 2013 14:57 schreef Ingrimd het volgende:
Hoe ging t bij jou dan?


Briljant lekker gelopen en mijn snelste 15 KM tijd met 40 seconden aan gort gelopen. Na 57:40 ben ik geland. Ik ben vooral blij met het feit dat ik de race tactisch heb weten te verdelen (gas terug bij heuvel op en niet te hard starten). Ook bijzonder lekker gelopen en geen moment ingekakt. Ook mentaal een sterke race gelopen. Normaal sterf ik 3 doden in de laatste 1 a 2 km omdat ik stuk zit en dan wordt het een mentale strijd. Als ik mijn eigen gemeten tijd terugzie, loopt de snelheid steeds meer op. De laatste 2 km voelde als vliegen en ben ik gewoon niet meer ingehaald (dik 17 kmu). Dat voelde echt machtig.

Met het verloop ben ik blijer dan met de tijd :-)


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 21-01-2014 11:43 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Ik heb me hier zonet voor ingeschreven:

http://www.sport.be/battleoftheardennes/2014/nl/programma/

Een hindernissenparcours in de Ardennen, je kan kiezen tussen 10 en 20 km.
Ik heb me maar voor de 10 ingeschreven, want ik vrees dat dit wel eens erg zwaar zou kunnen zijn.
Het is wel redelijk duur (€ 40 + € 5 voor een T-shirt), en net de dag voor dat Black Sabbath op Graspop komt.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 28-01-2014 14:07 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Goede voornemen voor 2014: 1000 kilometer lopen. Zit mooi op schema met nu 91 kilometer achter de kiezen. En best tevreden over de gemiddelde snelheid van 11,3 km/h. Om dat wat op te krikken zou ik wel eens die 5 kilogram extra bovenop mijn ideaal gewicht mogen verliezen die ik al jaren meesleep.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-03-2014 8:32 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vorige zondag meegelopen met een lokale wedstrijd, 'Bierbeek loopt' (en ik probeerde te volgen). 8,9 km, met de nodige van kasseien voorziene holle wegen en enkele venijnige hellingen. Uiteindelijke 11de geworden, met 36 minuten. Frustrerend wel om dat manneke van amper 8 jaar heel de tijd voor mij zien te lopen, die het uiteindelijk op een minuut sneller uitliep.



Rustig, met de handen in de zakken, genieten van het zonnetje. Dit wordt een eitje



En gaan!



En nauwelijks levend aankomen, net niet met een volle broek.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 18-03-2014 19:46 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht



PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 20-03-2014 9:02 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren meegelopen met de Studentenmarathon van de KUL (Universiteit van Leuven). Marathon is een ambitieuze naam voor een wedstrijd waar je kan kiezen tussen 5, 10 en 21 km. Ik ben gegaan voor de 10, met als resultaat:

30. 299 Jack, Pandroid 0:42:36 14.08 km/u

30ste van de 207 (mannenklassement), kan ik mee leven. Misschien toch iets te ontspannend gelopen. Ik had iets meer mogen 'doodgaan', voor misschien een iets beter resultaat. Dringend nood aan een 'bumperklever'.
Vorige keer dat ik meedeed, deed ik er minstens een minuut sneller over, damn, ik word oud.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 20-03-2014 9:38]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-04-2014 13:45 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vandaag voor de eerste keer eens gaan joggen met zo'n hartslagmeter (cadeau van m'n eega). 3 Brusselse parken aangedaan (Jubel, Warande en Botanique), 54 minuten gelopen, 855 calorieën verbruikt, gemiddelde hartslag 160, maximum van 173. Is this a good or a bad thing? Ik voelde me even 'gewoon' als altijd, niet al te uitgeput, wel voldaan.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Buried
Usericon van Buried
Posted 16-04-2014 13:52 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2014 13:45 schreef PandroidJack het volgende:
Vandaag voor de eerste keer eens gaan joggen met zo'n hartslagmeter (cadeau van m'n eega). 3 Brusselse parken aangedaan (Jubel, Warande en Botanique), 54 minuten gelopen, 855 calorieën verbruikt, gemiddelde hartslag 160, maximum van 173. Is this a good or a bad thing? Ik voelde me even 'gewoon' als altijd, niet al te uitgeput, wel voldaan.


173 is erg goed voor zover ik me kan herinneren, hebben ook nog met hartslagmeter moeten lopen voor de lessen L.O. hier. Ik denk dat je wat boven je tempo loopt als je boven de 180-190 gaat, dus dat zit goed



mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 16-04-2014 14:05 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

Dat kun je niet ondermeer stellen tav hartslagwaarden volgens mij. Je hartslag bereik is persoonsafhankelijk.

Vuistregel is 220- je leeftijd is max-Hs.



mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 16-04-2014 14:09 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

Zaterdag in ieder geval mijn eerste trailrun lopen in Steenwijk. Richttijd 1 uur en 10 minuten op de 15 km. Ik ben benieuwd


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-04-2014 14:18 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Mooie tijd!
Over een week de Antwerp 10 miles, +- zo'n 16 km. Altijd afzien, hoop toch zeker 1u20 te kunnen halen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 22-04-2014 20:40 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 16 april 2014 13:45 schreef PandroidJack het volgende:
Vandaag voor de eerste keer eens gaan joggen met zo'n hartslagmeter (cadeau van m'n eega). 3 Brusselse parken aangedaan (Jubel, Warande en Botanique), 54 minuten gelopen, 855 calorieën verbruikt, gemiddelde hartslag 160, maximum van 173. Is this a good or a bad thing? Ik voelde me even 'gewoon' als altijd, niet al te uitgeput, wel voldaan.


Om je maximale hartslag te bepalen kun je een maximaaltest doen. Die rekenformules zijn leuk als idee, maar je HR max is erg persoonlijk.

Zelf heb ik pas een maximaaltest gedaan en kwam tot een HR max van 192 waarbij de rekenformule (220-leeftijd) op 183 uitkomt.

Je HR max is weer nuttig om te weten om zo eenvoudiger te kunnen bepalen wat je omslagpunt is (het punt waarop je lichaam van aeroob naar an-aeroob omschakelt en waarin het lactaat steeds minder snel wordt afgebroken en je verzuurt.

Meer info over dit onderwerp op bijvoorbeeld www.runinfo.nl :-)

Overigens is behalve je HR max ook je HR rust ook relevant. Bij toename van je conditie en getrainedheid daalt je HR rust. Je bereik (verschil tussen HR max en HR rust) wordt groter. Je traint o.a. je hartspier die steeds minder slagen nodig heeft om dezelfde hoeveelheid bloed rond te pompen. Ergo: op een gegeven moment merk je dat je bijvoorbeeld 10 km met een HR gemiddelde van bv 150 loopt t.o.v. eerder 170 en dat je daar dan even lang over doet (of bij gelijke HR gemiddelde dus de tijd inkort dat je er over doet.)

Ik ben zelf sinds een maandje pas met HRM aan het trainen en heb zodoende het een en ander gelezen en getest bij/op mezelf. Met HR rust van 45 en HR max van 192 en de pas uitgevoerde maximaaltest heb ik een aardig beeld van de mogelijkheden en in hoeverre die bij mijn ambities passen. Zondag a.s. een 10km race en dan eens kijken of theorie past bij de praktijk :-)


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 23-04-2014 9:31 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Veel succes zondag. Dan ga ik 10 miles in Antwerpen op een redelijk normale manier proberen uit te lopen.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 23-04-2014 10:10 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 23 april 2014 9:31 schreef PandroidJack het volgende:
Veel succes zondag. Dan ga ik 10 miles in Antwerpen op een redelijk normale manier proberen uit te lopen.


Dankje, en jij ook veel succes en vooral plezier!
Aanvankelijk zou ik ook 10EM lopen zondag, maar vanwege blessureleed begin dit jaar even richten op kortere afstand en daarna weer geleidelijk uitbouwen.


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 23-04-2014 11:31 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 16 april 2014 14:09 schreef mardukfan het volgende:
Zaterdag in ieder geval mijn eerste trailrun lopen in Steenwijk. Richttijd 1 uur en 10 minuten op de 15 km. Ik ben benieuwd


Ik heb afgelopen zaterdag 1.09.22 gelopen, en uiteindelijk een 12e plaats. Dik tevreden!

[Dit bericht is gewijzigd door mardukfan op 23-04-2014 11:32]


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 23-04-2014 11:35 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 23 april 2014 11:31 schreef mardukfan het volgende:
Ik heb afgelopen zaterdag 1.09.22 gelopen, en uiteindelijk een 12e plaats. Dik tevreden!


Harstikke mooi man binnen je streeftijd. Good job!


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 23-04-2014 12:01 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 23 april 2014 11:35 schreef Dragon76 het volgende:
Harstikke mooi man binnen je streeftijd. Good job!


Thanx! Het parcours was gaaf, lekkere temperatuur en goede benen. Nu ff 1,5 week relaxte trainingen en dan 25 km trail in Wezep.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 25-04-2014 21:57 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Nice! Ik loop zondag 10 km in Roermond. Kijken of ik weer een beetje in de buurt van de vorm van eind 2013 kan komen. Streeftijd 37'29. Heb de eerste 2 maanden van dit jaar wat blessureleed gekend. Trainingen gaan echter erg lekker nu en heb het gevoel krachtiger te zijn dan voorheen. Overigens prima loopweer zondag: graad of 13 en weinig wind :-)


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-04-2014 22:03 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Wat voor blessures?


... hoe de hazen lopen ...


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 25-04-2014 22:26 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 25 april 2014 22:03 schreef faalhaas het volgende:
Wat voor blessures?


Wat last van de diepe kuitspieren en vastzittende onderbenen in het algeheel zodra ik op wedstrijdtempo liep. Maar daar heb ik na 2 maanden weinig lopen en enkel korte afstanden op hersteltempo icm een 3tal fysiobezoeken helemaal geen last meer van. Tempotrainingen gaan lekker en afgelopen zondag een tempoblok van 4 km op 3'40/km gedaan tijdens een 15km duurloop en dat ging heel prima. Hartslag bleef ook netjes op de beoogde waarde. Maar we gaan het zien wat het zondag gaat doen :-) Met een 37'59 ben ik ook blij hoor, maar ik heb wel wat ambitie dus het mag ook wat minder ;-)


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 28-04-2014 8:56 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren redelijk vlotjes 10 miles op 1u 11min 16sec uitgelopen, een persoonlijk record. Ben ik zeer blij mee.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 28-04-2014 9:15 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2014 8:56 schreef PandroidJack het volgende:
Gisteren redelijk vlotjes 10 miles op 1u 11min 16sec uitgelopen, een persoonlijk record. Ben ik zeer blij mee.


Dat is snel! Ik ook eerste keer zo lang gelopen, tevreden met een tijd onder de 1u40, ik ben dan ook eerder een 'explosief' type dan een 'uithoudingstype' op vlak van sport...


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 28-04-2014 22:07 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Roermond was een zware bevalling. Ik was al niet helemaal fit, maar bleek na de race ook koorts te hebben. 1 minuut boven streeftijd, maar de 38'31" bleek toch nog goed voor een 6e plek (uit 615). Dat dan weer wel!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-04-2014 11:01 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Proficiat!


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen