IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina
Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 29-04-2014 15:11 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 29 april 2014 11:01 schreef PandroidJack het volgende:
Proficiat!


Dank!Dank!

Toch nog een soort van eindsprintje op het tandvlees eruit geperst:



[Dit bericht is gewijzigd door Dragon76 op 29-04-2014 15:15]


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 19-05-2014 9:58 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren, joggend in de Maasmechelse bossen, een stel everzwijnen gestoord, die een eindje met mij mee gelopen hebben. Maar toen ze plots mijn richting uitkwamen, heb ik toch maar een ferm spurtje in gezet, want in everzwijnworstelen had ik hoegenaamd geen goesting.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 30-12-2015 17:43 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

New Balance schoenen gekocht. Ben benieuwd. Ren nu op Asics Gel Galaxy na twee paar Saucony's te hebben versleten. Wil eens kijken hoe het gaat om op wisselend schoeisel te lopen.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 01-02-2016 8:44 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren nog eens aan een loop meegedaan, Meerdaalwoudtrail. 12 km in vettige uitschuifmodder, enkele stevige hellingen, en toch mooi 7de (van de 273) binnen met een tijd van 52:03. Kan ik zeker mee leven


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-01-2017 16:48 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Voorgenomen om dit jaar minimaal 1000km te lopen.

De eerste 20+ zitten er al weer op.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-01-2017 16:53 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik dacht dat tijd en afstand er niet toe deed bij jou


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 05-01-2017 17:20 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2017 16:53 schreef ElitE het volgende:
Ik dacht dat tijd en afstand er niet toe deed bij jou


Klopt, kom ik dus nu een klein beetje van terug. Vooral ook omdat het nu gewoon makkelijk is om bij te houden met een appje.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-01-2017 20:10 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2017 17:20 schreef Onweerwolf het volgende:
Klopt, kom ik dus nu een klein beetje van terug. Vooral ook omdat het nu gewoon makkelijk is om bij te houden met een appje.




Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 06-01-2017 20:42 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 5 januari 2017 16:48 schreef Onweerwolf het volgende:
Voorgenomen om dit jaar minimaal 1000km te lopen.


netjes. afgelopen jaar voor het eerst afstanden van meer dan 10 engelse mijl gelopen. na de eerste halve marathon me ingeschreven voor de marathon van Amsterdam. en uitgelopen.... al met al rond de 1900 km sjokt in 2016.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2017 22:07 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Godver. Goed bezig. Een HM zou ik wel trekken maar een hele..


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 07-01-2017 9:49 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2017 22:07 schreef Onweerwolf het volgende:
Een HM zou ik wel trekken maar een hele..


als je eenmaal een halve hebt gelopen wil je ook een hele. en als je eenmaal een hele hebt gelopen dan wil je (als je over de finish bent, de laatste kilometers daarvoor NIET) er nog een lopen. maw: als je nu al 20+ km achter elkaar kan lopen dan lukt de marathon ook wel.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2017 12:31 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Haha, ik snap dat het voor sommige mensen zo werkt maar zo zit ik niet echt in elkaar.

Een marathon zou een dusdanige belasting zijn dat ik betwijfel of het gezond is om te doen.

Nee, 25 km, dan zou ik lopend naar de verjaardagen van mijn neefje en nichtje kunnen (Groningen-Appingedam), dat lijkt me wel tof om te doen maar dat is wel het maximum.

[Dit bericht is gewijzigd door Onweerwolf op 07-01-2017 12:31]


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Metal-D
Usericon van Metal-D
Posted 07-01-2017 14:04 by Metal-D (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Metal-DQuote dit bericht

quote:
Op 7 januari 2017 12:31 schreef Onweerwolf het volgende:

Een marathon zou een dusdanige belasting zijn dat ik betwijfel of het gezond is om te doen.


is het ook wel. drie dagen gruwelijke spierpijn in de bovenbenen en een dikke maand behoorlijke mindere conditie. je merkt dan dat je even al je reserves hebt aangesproken. tegelijkertijd is het wel een gruwelijke kick. dit jaar heb ik er 2 op de agenda ....


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 07-01-2017 14:49 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Wie weet denk ik er nog eens anders over in de toekomst.

Voorlopig geen doel.

En ik vind het juist wel erg fijn dat ik nu zover ben dat ik the day after niet meer aan de hand van mijn beenspieren kan vaststellen of ik de dag ervoor een 10k heb gelopen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 15-03-2017 9:17 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vorige zondag nog eens meegedaan aan een bosloop in het oh zo landelijke Bierbeek. Ondanks een zwaar nachtje weg, betrekkelijk weinig slaap, wreed steile hellingen en een beetje staan dralen voor de eigenlijke finish (komt er van als je de tijd 50 meter er voor zet) toch nog 11de (van de 229 deelnemers) met een tijd van 53 minuten voor 12,5 km. Kan ik best mee leven. En zo'n lekker weertje dan nog


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-10-2017 13:03 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vandaag weer achternagezeten door een witte, grote hond op een wandelpad, het beest kwam vanaf zijn villagrond gelopen. Ik heb mij omgedraaid, en als een hysterisch brullende neanderthaler het beest jankend, met staart tussen de benen (ik had er medelijden mee) kunnen terugjagen. Waarna ik, gevoed door adrenaline, nog "Hou uw hond godverdomme bij!" gebruld heb naar de onzichtbare eigenaar. Al goed dat ik er niet kwam voorbij gewandeld met m'n spelende, joelende kinderen..Kutbeesten, enfin, eigenaars toch.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-10-2017 13:22 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 oktober 2017 13:03 schreef PandroidJack het volgende:
Vandaag weer achternagezeten door een witte, grote hond op een wandelpad, het beest kwam vanaf zijn villagrond gelopen. Ik heb mij omgedraaid, en als een hysterisch brullende neanderthaler het beest jankend, met staart tussen de benen (ik had er medelijden mee) kunnen terugjagen. Waarna ik, gevoed door adrenaline, nog "Hou uw hond godverdomme bij!" gebruld heb naar de onzichtbare eigenaar. Al goed dat ik er niet kwam voorbij gewandeld met m'n spelende, joelende kinderen..Kutbeesten, enfin, eigenaars toch.


Goed mee omgegaan

Moeilijk voor sommige honden om niet achter lopers aan te gaan. Voor sommigen is het territorium bescherming, voor andere speel/jacht instinct (hoeft ook bij jacht instinct niet verder te gaan dan wat test bijtjes) of soms echt agressie.

Echte agressie is vrij zeldzaam, bij territorium werkt wat jij deed maar tot de grens die die hond trekt en dan kan hij alsnog aanvallen. Jacht kan gepaard gaan met blaffen en ook wat bijten. Reageer je er juist niet goed op dan kan het de verkeerde kant op gaan, zo is het wel duidelijk voor hem.

Tis wel moeilijk eruit te trainen bij veel honden omdat het zelfbelonend gedrag is het er achteraan rennen is al de beloning opzich. De enige diervriendelijke(en ook veel effectievere methode) is te leren dat de hond gaat zitten of liggen bij elke hardloper of fietser. (dat vraagt erg veel tijd geduld en snoepjes). Het beste is natuurlijk dat allemaal voor zijn en de hond in het begin af te leiden voordat het dat soort jaagdriften heeft ontwikkeld.




♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-10-2017 13:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Waarom loop je in iemands tuin, Jack? Ofwel moet de eigenaar van de hond nog leren om het gebied af te zetten.

Als het angst/agressie of territoriumdrang is, heeft de hond bij iedere passerende loper gewonnen. Het beest blaft en jaagt nl om de persoon weg te jagen. Als je passeert (wat je als nuchter denkende loper doet) loop je van de hond weg, waardoor de hond leert dat zijn gedrag werkt.

Smoeilijk, inderdaad. Kan je bijna niet afleren, of je hond moet doodmoe zijn. Zelf probeer ik, als ik met de hond op wandel ben, om de hond altijd genoeg af te leiden en hem te belonen als hij niet gereageerd heeft op de loper. Maar van zodra hij een beetje energie heeft, wordt het moeilijk.

Ga er wel maar vanuit dat de meerderheid van de honden zoiets speels bedoelen en je dus niet willen aanvallen. Mijn hond gaat gewoon proberen om je bij te houden en rond je benen te komen lopen. Slecht voor mijn familiale verzekering.

edit: da's gewoon alles wat Elite zei.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 16-10-2017 13:50 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Tja, t'is natuurlijk de eigenaar, die de poort van z'n enorm terrein had kunnen dichthouden, dan had het beest nog een zee van ruimte om in rond te rennen. Soit, in Limburg ben ik zo eens achterna gezeten door 2 everzwijnen, dat was andere koek. Heb ik toch even Usain Bolt uitgehangen


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 17-10-2017 12:45 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

quote:
Op 16 oktober 2017 13:49 schreef BenKnuckles het volgende:
Waarom loop je in iemands tuin, Jack? Ofwel moet de eigenaar van de hond nog leren om het gebied af te zetten.




Het was een openbaar wandelpad dat naast zijn enorme tuin liep. De poort was niet gesloten. En als er zo'n blaffende kolos op je komt afgerend, ga je toch niet gezellig blijven staan, er van uit gaand dat het beestje maar een beetje wil spelen, ocharme toch. Had ik daar met mijn kinderen voorbij gekomen, zeker niet. Je moet als hondeneigenaar toch ook beseffen dat niemand over telepatische krachten bezit, en zo maar kan weten wat de bedoelingen van zo'n beest zijn.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 17-10-2017 13:21 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Als hondeneigenaar moet je vooral maken dat je hond niet zo maar kan weglopen. Lastig om de poort dan open te laten...


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-12-2017 11:45 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Gisteren meegelopen met de Meerdaalwoud-trail. 16 km, een bijna onverantwoord zwaar parcours (met enkele errug pittige hellingen die je zelfs al wandelend moeizaam opkomt), zeker met de sneeuw (2 keer op mijn zak gegaan), die in zo'n bos vergaat tot kuitdiepe modder. Onderweg enkele keren gedacht "Dit doe ik nooit meer.", maar bij aankomst was de euforie er wel. 1 uur 16 (12de van de 245) vind ik een mooie tijd, zeker met zo'n zwaar parcours.


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen