IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 14-09-2011 10:12 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 14 september 2011 9:00 schreef intothevoid het volgende:
Lieve Jezus, net in een vlaag van verstandsverbijstering voor het eerst gaan hardlopen. Ik heb net een kwartier op de bank zitten hoesten.


Lolz.

Kalm aan starten. Kijk beter even naar een schema op interwebs. Start met 2 minuten wandelen, 1 minuut hardlopen, etc. Anders loop je de kans dood te gaan.

Oh ja, en stoppen met roken, mocht je een roker zijn, is ook goed voor je.


Ja hoor...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 14-09-2011 10:26 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Yeah dit was wel een duidelijk gevalletje zelfoverschatting, bloedsmaak is eindelijk uit mijn bek. Morgen maar rustiger, ja.

edit: geen roker, tenzij dronken.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 14-09-2011 10:27]


You have time. You are doing fine.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 14-09-2011 10:31 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 14 september 2011 9:00 schreef intothevoid het volgende:
Lieve Jezus, net in een vlaag van verstandsverbijstering voor het eerst gaan hardlopen. Ik heb net een kwartier op de bank zitten hoesten.
Enorm veel te tijd nemen om op te warmen scheelt misschien al de helft. Flink lopen en vooral stretchen.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 14-09-2011 11:55 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Dat voorkomt vooral verrekte/stijve spieren, niet het hoesten


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 14-09-2011 16:13 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 14 september 2011 10:12 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Anders loop je de kans dood te gaan.




Hehe dat geld toch meer voor de wat oudere generatie. Als je nu al doodgaat na een stukje hardlopen zit het al niet goed. of je moet gelijk een marathon doen.

Blessures daar moet je voor uitkijken, als ja naar het aantal blessures kijkt heeft hardlopen niets met gezondheid te maken.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Sassette
Usericon van Sassette
Posted 14-09-2011 20:52 by Sassette Wijzig reactieProfiel van SassetteQuote dit berichthttp://jakobavisser.hyves.nl/

quote:
Op 13 september 2011 23:05 schreef Vargen666 het volgende:
Hardlopers zijn doodlopers.


Gelukkig ga ik niet zo hard.


How Will I Laugh Tomorrow When I Can't Even Smile Today


Nix
Usericon van Nix
Posted 14-09-2011 21:23 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 13 september 2011 19:01 schreef Nimbus het volgende:
Yep.

De huidige trainingsprincipes gaan vooral over veel rustig trainen. Ongeveer 70% van de tijd in de eerste zone, voor duursport.
Je hebt vijf zones, DT1 tot en met DT5. Elk x tot y procent van je anaerobe drempel, om die te bepalen (benaderen) kun je vrij simpel een VIAD test doen, het makkelijkst is om dit op een loopband te doen. Dan weet je zo goed als je AD, dan weet je ook je hartslagzones. En dan kun je je training indelen aan de hand van je doel, beschikbare tijd en je zones.

http://www.hardloopschema.nl is een goede site voor schema's, die ook met zones werkt.

Om duurvermogen en belastbaarheid om te bouwen en ook uitstekend om vet te verbranden is veel, lange rustige duurlopen in DT1. Bouw wel altijd rustig je belastbaarheid op(!), bijvoorbeeld aan de hand van een schema op internet.
Een combinatie van de eerste en tweede zone is mooi voor een vaartspel, Fartlek. Of een intensieve duurloop. Zone drie werkt goed voor interval.





Kun je dat in begrijpelijker taal nog eens herhalen in gewone sporttopic?

Tijdens de danslessen 60 min 165-185, tijdens krachtlessen 125-135.

Na de danslessen ben ik wel vrij snel weer op normale hartslag.



I generally avoid temptation...unless I can't resist it.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-09-2011 19:44 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Net even gezwommen na het hardlopen. Koud! Was dat wel verstandig?

Lopen ging wel lekker verder, niet echt snel of zo, maar alles voelde goed.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 22-09-2011 22:14 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Net de 2e keer Kick & Punch achter de rug. Begin er zeker lol in te krijgen, maar wat ga je ALLEJEZUS naar de kloten!

Dit 1x per week + 2 á 3x in de week krachttraining. Bierbuikje zal toch een keer moeten verdwijnen


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 23-09-2011 17:19 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 13 september 2011 23:03 schreef Valorian het volgende:
Ik heb overigens zo'n sportband waar een iphone/etc. in past over. Heb er bij zo'n one-day-price aanbieding 2 voor prijs van 1 gekocht maar heb er uiteraard maar een nodig. Weet nog niet of het fijn is om met een smartphone om je arm te hardlopen, maar wel leuk natuurlijk i.c.m. gps (snelheid, afstand, etc). Maar hoe dan ook heb ik er dus nog eentje over, nieuw en ongebruikt, voor kostprijs: 11 euro exclusief verzendkosten (maar past denk ik wel in een envelop). Iemand interesse?




Yep, ik heb interesse mail even naar panzerdivisionrobert at hotmail punt com als je wil, dan handelen we het even af.


Against God and Government


stoomfiets
HELEMAAL WAUS
Usericon van stoomfiets
Posted 25-09-2011 22:47 by stoomfiets Wijzig reactieProfiel van stoomfietsQuote dit bericht

High tech gadgets voor tijdens het hardlopen haha. Ik heb m'n iphone 4 gewoon in mijn zak, maar ik heb wel een leuke app die je routes opslaat.

Wat betreft hardlopen: ik loop minimaal wekelijks een uurtje stabiel 10,5kmh Best lekker, jammergenoeg afgelopen 2 weken niet vanwege ziekte.


I am the 1%.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-09-2011 23:13 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik loop (en fiets) met deze:



Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 25-09-2011 23:19 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Ik heb er eentje van Garmin. Bevalt echt een heel stuk beter dan onderweg weer een device uit je broekzak/whatever te moeten halen om te zien hoeveel je intussen afgelegd hebt.


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 25-09-2011 23:52 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Ik gebruik hem alleen voor hartslag en tijden, calorieverbruik is ook wel leuk om te zien.
Een footpod of gps heb ik er niet bij, snelheid of afstand vind ik niet zo interessant.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 26-09-2011 1:02 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 14 september 2011 10:12 schreef Jolly Roger 666 het volgende:
Oh ja, en stoppen met roken, mocht je een roker zijn, is ook goed voor je.


Of gewoon doorzetten dan kan je uiteindelijk prima 45 minuten sjouwen tussen twee zware peuken door.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 29-10-2011 12:27 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Aangezien Mikc de vorige keer ook blij was dat ik hem erop wees: volgende week vrijdag is het tijd voor de originele route van de Bergrace by Night in de buurt van Rhenen. Afstanden van 5.6 tot 16.6 km, sfeervolle loop en de laatste 1200 meter onverhard bergop, met verlichting van 500 waxinelichtjes.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 13-12-2011 12:47 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Pff, liep ik echt al tijden te beweren dat ik echt niet meer kon hardlopen, totdat ik het een keer ging proberen en het, weliswaar met een belachelijk laag tempo, toch prima ging gedurende 20 km. Vandaag toch maar weer eens een paar hardloopschoenen gekocht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 24-02-2012 14:19 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben nu weer iets van anderhalve maand goed bezig (als in: 3 keer per week hardlopen).

Het begint ook eindelijk weer op "hardlopen" te lijken. Vandaag voor het eerst sinds tijden weer 11 kilometer binnen het uur gelopen. En dat zonder kotsen! *runner's high*

Nog meer mensen weer op het goede pad?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 24-02-2012 14:52 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Meer van het pad.

Heb al enkele maanden niet meer hardgelopen, maar zit des te meer op de mountainbike. Sinds begin november al weer 2000km erop zitten.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 24-02-2012 19:00 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Ik loop eigenlijk het liefste onverhard, dus van het pad af. Ik merk ook wel dat ik steeds meer geobsedeerd begin te raken door de langere afstanden, ik loop liever 2 uur over 20km dan dat ik 1 uur loop over 12 km. Dat heeft er waarschijnlijk ook wel mee te maken dat ik eigenlijk meer een langeafstandswandelaar ben dan een hardloper, en ik er weer bij ben gaan hardlopen om ook eens een duurtraining in minder dan 5 uur tijd te kunnen doen.

Twee weken geleden had ik ook ingepland om die zaterdag te gaan hardlopen, helaas kwam ik daar overdag niet echt aan toe, dus toen maar 's avonds gaan lopen. Ik woon hier nogal aan de rand van de stad, na 600 meter ben ik echt op een buitengebied waar zo goed als geen lantaarnpaal meer te bekennen is, maar gelukkig had ik wel een hoofdlampje bij me. Dat is best een rare ervaring, vooral aangezien het een beetje mistig was en flink koud, waardoor je elke keer als je uitademt echt mooi een dampwolkje voor je omhoog ziet gaan.

Over een paar weken doe ik mee aan de SallandTrail (25KM). Voor het eerst sinds tijden dat ik weer eens aan een georganiseerd hardloopevenement meedoe.
Ik ben ook erg benieuwd wanneer de Bergrace By Night's van dit jaar gaan plaatsvinden, vorig jaar heb ik daar Jolly Roger 666 nog erg enthousiast voor gekregen. Eigenlijk wilde ik geen wedstrijden meer lopen, maar dit is er wel eentje waar ik een uitzondering voor wil maken.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 26-02-2012 18:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Leuk om te lezen, laat vooral weten hoe het was. Ikzelf heb een gemengd doel, namelijk zowel afvallen (nog een kilo of vijf) en in vorm komen voordat ik in augustus de Rockies over ga fietsen.
Ik moet zeggen dat ik dan ook wel wat meer wil werken aan mijn snelheid. Ik wil er eigenlijk naar toe dat ik met 12 km/u ontspannen kan lopen, weet niet hoe realistisch dat is. Gewoon om de verbrandingsoven nog wat harder aan te zetten dan nu.

Vandaag 13 kilometer gelopen aan één stuk, waar ik blij mee ben. Met de gemiddelde snelheid van 10,24 km/u was ik wat minder blij. Maar het kostte nauwelijks echt moeite (alleen wat moeie benen op het eind), dat was dan wel weer prima.

Al met al vind ik het met 6 weken training in de benen helemaal niet verkeerd. Ik heb er ook weer heel veel plezier van, dat is ook wel eens anders geweest.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 26-02-2012 19:58 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Vanmorgen als training maar even het tweede deel van de SallandTrail gelopen. Een beetje ingekort, omdat ik geen zin had om ergens bij stoplichten stil te moeten staan. Ik moet toegeven, dat trail is niet overdreven: een keer een weg oversteken en het stukje de parkeerplaats afkomen was het enige verharde gedeelte dat ik tegengekomen ben, totaal misschien 30 meter van de 23K. Alleen die combinatie van mul (strandachtig) zand en heuvel op was wel wat vervelend, maar nergens was het een echt technisch parcours. Over twee weken loop ik de andere helft, en dat schijnt wel de zwaardere van de twee te zijn. Ik ben benieuwd.

Volgend weekend wilde ik bij mijn ouders langsgaan, wellicht dat ik dan nog even weer een training met mijn oude loopgroep mee ga lopen. Dat zal ook 10 jaar geleden zijn dat ik daar voor het laatst mee heb meegelopen, benieuwd hoeveel mensen ik nog ken, en hoeveel mij nog herkennen nu ik lang haar heb


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 10-03-2012 16:47 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Zo, alweer een tijdje terug uit Nijverdal inmiddels. Ik moet zeggen, ik viel in het deelnemersveld wel op wegens gebrek aan camelbag, compressiekousen en shirt van een voorgaande race. Ik had nou ook niet direct het idee dat dat soort dingen echt heel hard nodig waren voor een loop van 25K, waar ook nog eens een verzorgingspost in zat. Opvallend was ook wel het aantal mensen dat wat bang was voor de afstand, en per se achterin wilde starten, waardoor het voorin het startvak wel erg leeg werd.

Ik was van te voren al gewaarschuwd dat de eerste lus van deze route een stuk zwaarder en technischer zou zijn dan de tweede lus, die ik twee weken terug al een keertje gelopen had. Ik had het idee dat dit best wel mee zou vallen, maar op de momenten dat je niet bezig was met een echte klim of afdaling bleef het terrein echt de hele tijd golven waardoor het vrijwel onmogelijk was om echt goed in je eigen ritme te komen.
Ondanks dat het niet echt warm was (er is zelfs wat motregen geweest) was ik toch wel erg blij toen ik op 13K bij de verzorgingspost aankwam. Je had hier keuze uit koffie, thee, sportdrank, water, chips, zoute stengels, snoepjes, koeken, appel, banaan, sinaasappel en zelfs smalle stukken vlaai. Toch maar vrij snel weer doorgelopen (ik kan erg slecht tegen eten tijdens inspanningen), en toen bij een groepje aangesloten dat de 50K liep en die meestal trainden in de heuvels van Limburg. Ik heb geleerd dat de bossen daar er heel anders uit zien, en merkte wel dat zij echt behoorlijk wat meer ervaring hadden met het klimmen. De laatste paar kilometer heb ik alleen gelopen, daar werd ook wel duidelijk waarom het zwembad daar "Het Ravijn" heet, er zit daar echt een behoorlijk mooi gat in de aarde. Bij de finish stond de organisator van de tocht nog even persoonlijk iedereen die binnenkwam te feliciteren en was er weer van alles te eten en drinken.

Al met al een redelijk zware, maar ook erg mooie tocht. Misschien volgend jaar toch maar de 50 proberen in plaats van de 25?


BVT
Usericon van BVT
Posted 10-03-2012 16:58 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

Pfoe respect! Vanmorgen wederom met evy (hardloopprogramma) aan de bak gegaan. Merk dat het beter ging dan de vorige keer, toen waren mijn voeten na afloop echt pijnlijk. Zoeen interval programma is leuk, maar ik heb minder moeite om zo 5 km te lopen.
Programma wel afmaken, om dan te zien of ik richting 10 kan gaan lopen.
Mijn eetpatroon aangepast, in zoverre dat er geen 8 flessen cola en 5 zakken chips in de week doorgaan.
En fruit en groente natuurlijk.



Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 10-03-2012 17:27 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 10 maart 2012 16:47 schreef Hades het volgende:
Zo, alweer een tijdje terug uit Nijverdal inmiddels. ...

...Al met al een redelijk zware, maar ook erg mooie tocht. Misschien volgend jaar toch maar de 50 proberen in plaats van de 25?


Gaaf!

Eind januari heb ik nog mee gedaan aan een offroad run-bike -run rondom het Ravijn, heb alleen het mountainbike gedeelte gedaan, maar je ziet goed hoe stijl en mul die helling is. Mooi gebied ook om te mountainbiken.
Twee weken terug deze tocht gedaan: http://www.wintermarathon.nl/ heb de 100+km gefietst, ging ook deels door dit gebied. Zitten een aantal leuke klimmetjes en afdalingen in.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen