IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 03-12-2012 16:18 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Kun je die link eens doorgeven?


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-12-2012 22:05 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ai, dat komt slecht uit. Ik heb nl. grote plannen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 04-12-2012 22:31 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

Hardlopen doe ik amper meer, maar hetzelfde zal ook wel voor fietsen gelden?


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 04-12-2012 23:11 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

Drinken doe je toch ook niet voor je gezondheid...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 05-12-2012 23:49 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 december 2012 16:18 schreef SQT het volgende:
Kun je die link eens doorgeven?


http://www.wetenschap24.nl/nieuws/artikelen/2012/dec/Te-hardlopers-zijn-doodlopers.html

quote:
Op 4 december 2012 22:31 schreef Nimbus het volgende:
Hardlopen doe ik amper meer, maar hetzelfde zal ook wel voor fietsen gelden?


Mja hardlopen is qua sport wat zwaarder voor knieeen enzo maar hier komt het gezondheidsrisico gewoon van "cardio" langdurige intensieve training. Dat is gewoon hetzelfde voor wielrennen idd. Al is dat lichter per kilometer. Ik denk dat je dat het beste kunt vergelijken met je hartslag.

Maargoed wat tieke zegt, als je er veel plezier uit haalt moet je het gewoon blijven doen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Nimbus
Usericon van Nimbus
Posted 06-12-2012 21:51 by Nimbus Wijzig reactieProfiel van NimbusQuote dit bericht

quote:
Op 5 december 2012 23:49 schreef ElitE het volgende:
Mja hardlopen is qua sport wat zwaarder voor knieeen enzo maar hier komt het gezondheidsrisico gewoon van "cardio" langdurige intensieve training. Dat is gewoon hetzelfde voor wielrennen idd. Al is dat lichter per kilometer. Ik denk dat je dat het beste kunt vergelijken met je hartslag.

Maargoed wat tieke zegt, als je er veel plezier uit haalt moet je het gewoon blijven doen.


Fietsen wordt inderdaad minder belastend gezien voor de gewrichten, merk zelf het verschil wel. Loop al iets meer dan een jaar amper, maar zit des te meer op de mountainbike.
Wat men onder cardio verstaat is volgens mij per persoon verschillend, maar langdurige intensieve training lijkt me inderdaad belastend, maar dat zit al in de naam.
Ik train voornamelijk op hartslag, deed ik met lopen al en nu met fietsen ook. Grootste deel van de tijd in D1, in de opbouw fase enkele uren daarvan per week. In het hoog seizoen, zo'n 10 uur per week fietsen, met uitschieters naar boven.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 18-12-2012 19:15 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

FUCK YEAH 12,1 gemiddeld, een uur lang gaat TE lekker zo! Kan niet wachten tot ik dit weer in een stralend zonnetje kan doen!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-12-2012 15:12 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 18 december 2012 19:15 schreef M. het volgende:
FUCK YEAH 12,1 gemiddeld, een uur lang gaat TE lekker zo! Kan niet wachten tot ik dit weer in een stralend zonnetje kan doen!


Damn netjes. Ik trek dat niet. Ik kan prima een uur lopen en heb dan zelfs over tegenwoordig, maar dat omzetten in een hoger tempo is vooralsnog niet aan de orde. Ik kan 10 km tikken in een uur, maar dat lijkt het maximum.

Daar ben ik overigens niet ontevreden over hoor maar als het klokje weer 58,43 aangeeft terwijl je had gehoopt op iets richting de 50 blank dan is het net even jammer.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 19-12-2012 21:32 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ja, als je meer wil moet je toch op een andere manier trainen heb ik gemerkt. Ik doe nu af en toe interval, en af en toe gewoon helemaal naar de klote gaan gedurende een kwartier of zo (ff inlopen en dan een kwartier boven de 14 p/u).

Het effect is dat je loop soepeler wordt, paslengte neemt toe en het wordt gemakkelijker om "in het rood" te lopen. Ik denk dat er nog wel veel meer mogelijk is, want met 6 weken trainen loop ik al 12 kilometer in het uur. Gewoon je lijf nieuwe/andere prikkels geven.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-01-2013 19:31 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

De klad was er ff ingekomen afgelopen weken, maar vandaag weer voorzichtig begonnen. Klein uurtje door het noorderplantsoen gerost. Je merkt meteen dat je conditie weer wat minder is. Daarom noodgedwongen maar wat meer intervallen gemaakt. Maar voelde toch wel weer erg lekker. Denk dat ik snel weer terug zit op oude niveau, dwz uur lang doorknallen met avg speed van 10 km/h.

Nu tijd voor bak voedsel en


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-01-2013 19:32 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

Ik ben deze week toevallig ook begonnen met hardlopen. Vanavond weer.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 06-01-2013 19:33 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2013 19:32 schreef Helvete het volgende:
Ik ben deze week toevallig ook begonnen met hardlopen. Vanavond weer.




Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-01-2013 19:36 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2013 19:33 schreef Onweerwolf het volgende:

Ja, het is voor het eerst dat ik het doe, dus ik kan er nog niks van, maar het voelt wel goed.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 06-01-2013 19:52 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Goed bezig Helvete Gebruik je ook een app als je gaat rennen? Werkt best wel motiverend als je je resultaten bijhoudt.


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 06-01-2013 19:54 by Helvete Wijzig reactieProfiel van HelveteQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2013 19:52 schreef faalhaas het volgende:
Goed bezig Helvete Gebruik je ook een app als je gaat rennen? Werkt best wel motiverend als je je resultaten bijhoudt.
Dat zou inderdaad wel iets voor mij zijn, maar mijn telefoon doet helaas niet aan apps.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 06-01-2013 20:13 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Goed bezig lui! Ik heb zelf een dipje gehad nadat ik op 21 december pijntjes in mijn knie kreeg bij een duurloop van 15 km. Zwaar frustrerend. Toevallig vandaag voor het eerst weer eens gelopen, 8 km rustig aan. Ik voel de knie nog wel. Maar geen pijn meer, ik hoop dat dat zo blijft want als ik niet kan hardlopen word ik gek tegenwoordig!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 18-02-2013 11:03 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Zo, ga dit jaar, ten voordele van Handicap International, weer mee doen aan de 10 miles in Antwerpen.

Wie goesting heeft om te lopen voor een goed doel.

http://www.handicapinternational.be/nl/10-miles-van-antwerpen-zondag-21-april

Als daar maar geen GAS-boetes van komen!


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 04-04-2013 21:52 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik heb me net aangemeld voor http://www.walkforlifegroningen.nl/

10 km rennen voor een tientje. Opbrengsten gaan naar het kankerfonds

Heb af en toe tijdens het rennen wel wat last van linker onderkuit en enkel. Als ik dan ff stretch kan ik weer een stuk probleemloos lopen, maar het komt langzaam ook weer terug. Op die manier kan ik nooit een flink stuk zonder interval maken... Meer mensen die dit probleem hebben?


... hoe de hazen lopen ...


SQT
Usericon van SQT
Posted 04-04-2013 22:14 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Ik zou het niet teveel forceren en rustig opbouwen. Ik heb zelf problemen met mijn knieën als ik te lang ren. Sinds vorige week ren ik eindelijk weer pijnloos omdat ik korter ren, momenteel 20-25 min. Als ik langer ga spelen mijn knieën op en heb ik daar een week last van.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 07-04-2013 23:53 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Tja 20-25 minuten lopen vind ik echt niks, dan ben je net warm. Heb vandaag 8 km afgelegd met een avg speed van 9,5 km/h, dus zo'n 50 minuten gelopen. Dan ben je lekker moe en voldaan,al zou ik graag nog langer doorgaan. Ik merk wel dat ik nog een dag last heb van linkerkant, zowel knie, enkel en kuit, maar het is niet heel extreem. Wel jammer dat je daardoor niet lekker door kunt knallen want dat roesje waar je na een tijdje in komt is echt heerlijk

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 07-04-2013 23:57]


... hoe de hazen lopen ...


Vlekkie
Hallo!
Usericon van Vlekkie
Posted 08-04-2013 15:26 by Vlekkie Wijzig reactieProfiel van VlekkieQuote dit bericht

Ik ren/loop ook, maar ik had het gevoel dat ik niet lekker liep. Ik ben bij een hardloopclubje gegaan (beginnerscursus om de techniek goed aan te leren). Hierbij bleek dat mijn heup erg "vast" zit, ook tijdens het lopen. Elke dag heup-losmakende oefeningen en extra voor het lopen helpt enorm.

Misschien is het ook een tip voor jou om te beginnen met een cursus of aan te sluiten bij een groepje met professionele trainer? Misschien heb je een verkeerde techniek, waardoor je je enkel en je spieren teveel belast?

[Dit bericht is gewijzigd door Vlekkie op 08-04-2013 15:26]


euu?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-04-2013 13:08 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ja zo'n hardloopclubje zit ik ook wel eens aan te denken. Heb laatst nog wat warming up video's bekeken op youtube. Blijkt dat ik dat ook al die tijd verkeerd gedaan heb. Ik ging altijd stretchen voordat ik warm was en dit moet dus juist niet. Kwam ook wat heupoefeningen tegen om de boel los te krijgen. Hopelijk gaat het nu beter


... hoe de hazen lopen ...


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 09-04-2013 18:31 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

En anders misschien een band om doen?

Ik ben 2 jaar geleden aan mn knie geopereerd, en die zal altijd zwak blijven, dus met het hardlopen doe ik een ondersteunende knieband om, en dat merk je echt heel goed!



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 09-04-2013 19:23 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik zal het onthouden


... hoe de hazen lopen ...


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 09-04-2013 20:01 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Zit inmiddels weer op ca. 25 km/week na die kut klote hoeren knieblessure, dankzij een herstelregime van rust, ijs, pilates en foam rolling.

Afgelopen zondag voor de tweede keer weer mijn rondje van 12 km gedaan. Nog een paar weken aankijken zo en ik ga weer verder opbouwen met een interval en een lange duurloop


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen