IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Auteur:
Topic : Ren je rot + [hardlooptopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 01-08-2013 15:29 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

He godverdomme, nou is het weer zo warm! Zonet gaan lopen en na iets meer dan 5 kilometer was ik er klaar mee. Doe er 10 graden en die stekende zon af en ik loop 10 kilometer zonder problemen.

Ander probleem is dat ik m'n tempo niet naar beneden krijg. Het omgekeerde zou logischer zijn, maar elke keer ik zeg dat ik rustig ga lopen (zoals vandaag) moet ik achteraf vaststellen dat ik na een paar honderd meter alweer op 11-12 km/h zat te lopen.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 01-08-2013 16:02 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

In de ochtend lopen. Ik sta met dit weer om 5 uur naast mijn nest en loop dan een uurtje voor werk. Ik vond langzaam lopen ook erg lastig in het begin, maar het gaat steeds beter. Heb je een GPS horloge of smartphone met app waar je mee loopt?

Ik loop met GPS horloge en als ik voor een rustige loop wil gaan, spreek ik een bepaalde maximum snelheid af met mezelf en die houdt ik steeds in de gaten. Ongemerkt ga je toch versnellen en op een gegeven moment merkte ik aan het lopen zelf dat ik sneller begon te gaan en schroefde ik het tempo zelf weer wat omlaag. Inmiddels gaat het vrij aardig om langzaam te lopen. Toen ik dat pas deed, was ik daarna vermoeider en brakker dan na tempolopen. Gewoon doordat je hele cadans, paslengte en daarmee landing etc. anders is. Een net weer andere belasting.

Het mooie van heel langzaam lopen is dan wel weer dat je forse afstanden kunt afleggen en dat is weer goed voor je duurvermogen :-)

[Dit bericht is gewijzigd door Dragon76 op 01-08-2013 16:03]


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 01-08-2013 22:37 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2013 15:29 schreef Disgusting-noise het volgende:
He godverdomme, nou is het weer zo warm! Zonet gaan lopen en na iets meer dan 5 kilometer was ik er klaar mee. Doe er 10 graden en die stekende zon af en ik loop 10 kilometer zonder problemen.

Ander probleem is dat ik m'n tempo niet naar beneden krijg. Het omgekeerde zou logischer zijn, maar elke keer ik zeg dat ik rustig ga lopen (zoals vandaag) moet ik achteraf vaststellen dat ik na een paar honderd meter alweer op 11-12 km/h zat te lopen.


Waarom zou je langzamer willen lopen als dit kennelijk voor jou een fijn tempo is? Je kan toch gewoon proberen dit tempo aan te houden, kijken hoe lang je het volhoudt en dan qua training steeds iets meer km's met dezelfde snelheid?



Disgusting-noise
Usericon van Disgusting-noise
Posted 02-08-2013 0:27 by Disgusting-noise Wijzig reactieProfiel van Disgusting-noiseQuote dit bericht

Ik loop met een smartphone maar die draag ik met zo'n armband rond m'n bovenarm, dus het is niet erg handig om daar tijdens het lopen steeds naar te zitten kijken. Misschien heeft die app een functie dat ie enkel de snelheid toont en het scherm niet in slaapstand gaat, dan zou het misschien wel doenbaar zijn om zo te lopen.

En waarom trager, tsjah, op dagen als deze loop je jezelf gewoon kapot als je -onbewust- steeds weer te dicht bij je grens gaat lopen. Ook ben ik paranoia over blessures krijgen en probeer ik niet met elke loop het maximum eruit te halen.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 02-08-2013 1:12 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

Ben ook weer buiten gaan hardlopen. Liep eerst alleen een half uur als warming up op de lopende band voordat ik stevig ging trainen in het krachthonk. Rond de 5-5,5km. Door ploegendienst en zomerrooster ben ik maar buiten gaan hardlopen. Ik let niet echt op snelheid en afstand. Heb een hartslagmeter met stopwatch en loop dan rond de 30-45 minuten. Afhankelijk van hoever ik nog van huis ben. Verder probeer ik mijn hartslag op 145 te houden. Maar ik loop vooral door het bos en wissel continu van ondergrond. Was ff pittig maar nu gaat het wel lekker en voer ik het tempo wat meer op.

Maar als 41 jarige van tegen de 90kg moet je ook geen records meer denken te lopen.


Een kleine snol zit zo vol.


Nathan_Grey
Usericon van Nathan_Grey
Posted 02-08-2013 21:59 by Nathan_Grey Wijzig reactieProfiel van Nathan_GreyQuote dit bericht

Heerlijk, rennen in het bos, moet het helaas doen met de stad, bos is wat te ver weg.
Ik vind het zelf eigenlijk wel fijn, steeds meer versnellen en op volle "lengte" kunnen rennen, ik begin met een 12 km p/u en eindig op volle snelheid op 200m van mijn huis, dan uitlopen en binnen verder trainen.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-08-2013 22:30 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Net nog 6 km getikt. Meer vind ik ook niet meer prettig met deze temperaturen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Lijdend Voorwerp
24/7 F5-en
Usericon van Lijdend Voorwerp
Posted 03-08-2013 6:53 by Lijdend Voorwerp Wijzig reactieProfiel van Lijdend VoorwerpQuote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2013 21:59 schreef Nathan_Grey het volgende:
Heerlijk, rennen in het bos, moet het helaas doen met de stad, bos is wat te ver weg.
Ik vind het zelf eigenlijk wel fijn, steeds meer versnellen en op volle "lengte" kunnen rennen, ik begin met een 12 km p/u en eindig op volle snelheid op 200m van mijn huis, dan uitlopen en binnen verder trainen.

In de zomer door het bos rennen is een no-no. Véél te veel beestjes.


Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 03-08-2013 7:45 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Sinds ik minder hard train is mijn tempo stabieler en houdt ik dat ook langer vol. De lange langzame duurloop afgewisseld met wisselduurloop en tempolopen is voor mij een goede combinatie gebleken. Duurvermogen is toegenomen, tempo gaat steeds meer omhoog en ik loop relaxter. Overigens ben ik ook veel core stabiliteit training gaan doen wat zeker ook bijdraagt aan het beter volbrengen van de lopen.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 03-08-2013 7:48 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 2 augustus 2013 1:12 schreef SkinPeeleR het volgende:
Ben ook weer buiten gaan hardlopen. Liep eerst alleen een half uur als warming up op de lopende band voordat ik stevig ging trainen in het krachthonk. Rond de 5-5,5km. Door ploegendienst en zomerrooster ben ik maar buiten gaan hardlopen. Ik let niet echt op snelheid en afstand. Heb een hartslagmeter met stopwatch en loop dan rond de 30-45 minuten. Afhankelijk van hoever ik nog van huis ben. Verder probeer ik mijn hartslag op 145 te houden. Maar ik loop vooral door het bos en wissel continu van ondergrond. Was ff pittig maar nu gaat het wel lekker en voer ik het tempo wat meer op.

Maar als 41 jarige van tegen de 90kg moet je ook geen records meer denken te lopen.


Ik ken een kerel van 63 die ik nog lang niet bijhoudt. Marathon onder de 3 uur, 10km rond de 37 minuten ;-)


Nathan_Grey
Usericon van Nathan_Grey
Posted 04-08-2013 10:41 by Nathan_Grey Wijzig reactieProfiel van Nathan_GreyQuote dit bericht

tja, als je maar door blijft trainen en je lat blijft verleggen dan zegt leeftijd niet veel meer.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 05-08-2013 7:59 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 4 augustus 2013 10:41 schreef Nathan_Grey het volgende:
tja, als je maar door blijft trainen en je lat blijft verleggen dan zegt leeftijd niet veel meer.


Precies :-) Dat vind ik ook het mooie aan deze sport. Voor iedere leeftijd en niveau zijn er op prestatie en recreatief niveau doelen en uitdagingen die het mooi en leuk houden.


SkinPeeleR
moeite van het doodschoppen niet waard
Usericon van SkinPeeleR
Posted 05-08-2013 20:55 by SkinPeeleR Wijzig reactieProfiel van SkinPeeleRQuote dit berichthttp://www.e-psychiater.nl/html/psychiatrie/zwakbegaafdheid.php

quote:
Op 4 augustus 2013 10:41 schreef Nathan_Grey het volgende:
tja, als je maar door blijft trainen en je lat blijft verleggen dan zegt leeftijd niet veel meer.


Het kan wel stress opleveren. Moest 2 jaar geleden onder het mes om mijn galblaas te laten verwijderen. Werd wakker met 3 artsen rond mijn bed. Had een hartslag tussen de 30 en 35 met een bloeddruk van 220/120. Voor de operatie extra cardio gedaan en was nog enkele kilo's afgevallen.

Van mijn bloeddruk is men nooit er achter gekomen waar het weg kwam. Een dag later was het al gezakt naar 140/90. Uiteindelijk aan de medicatie en heb nu een bloeddruk van 120/80.
Toch wordt er wel voor gewaarschuwd dat je boven de 40 wat meer op moet letten. Vandaar de hartslagmeter. Als men een hartafwijking heeft komt dat vaak rond deze tijd tot uiting.

Maar liever dood in het bos dan op het werk.


Een kleine snol zit zo vol.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-08-2013 9:16 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

Wat eten de lopers hier in de ochtend voor een loopsessie van 30/45 minuten? Is 2 volkoren broodjes, een banaan en flink wat water voldoende (uurtje van tevoren)?

Ik heb af en toe dat ik ammoniak-erig ruik en dat betekent toch dat ik spieren aan het verbranden ben (ipv vet)?

Alvast bedankt voor de input


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 06-08-2013 10:41 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Ik loop rustig 20 km op een glas water, dus voor het ontbijt. Als ik een wedstrijd loop ( die zijn nogal eens op zondagochtend) dan: bak Cruesli, 2 glazen water, stevige espresso en een banaan. Liefst 2 uur van te voren.

Ik zorg wel dat ik continu goed gehydrateerd ben en drink dus veel water. Eigenlijk ieder 1 a 1.5 uur wel een glas en daarbij nog zelfgeperste groentensapjes en smoothies.

Verder standaard veel koolhydraten (pasta, rijst, sinaasappels/appels, aardappelen). De glycogeenvoorraad is dus wel op orde.


blackstar666
Usericon van blackstar666
Posted 06-08-2013 11:54 by blackstar666 Wijzig reactieProfiel van blackstar666Quote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2013 7:45 schreef Dragon76 het volgende:
Overigens ben ik ook veel core stabiliteit training gaan doen wat zeker ook bijdraagt aan het beter volbrengen van de lopen.


Wat doe je dan precies?



mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 06-08-2013 14:38 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

Ik combineer het hardlopen (voornamelijk in het bos over mtbroutes) met mtb-en en eet gewoon normaal. Geen aparte rituelen. gewoon goed ontbijten en gedurende dag voldoende water, koffie en thee drinken.

Dan kun je rustig gedurende de week 3-4 keer trainen waarbij ik circa een uur hardloop en 2-3 uur aan het mtb-en ben.

Half september wil ik de Sint Pietersberg trail lopen over een afstand van 19 km.

En ik druk me meestal 20 keer per dag op voor de variatie

[Dit bericht is gewijzigd door mardukfan op 06-08-2013 14:39]


Ingrimd
Usericon van Ingrimd
Posted 14-08-2013 12:49 by Ingrimd Wijzig reactieProfiel van IngrimdQuote dit berichthttp://www.metal-exposure.com

Ik ren meestal 's ochtends na te hebben ontbeten met 2 gekookte eieren en een kop koffie, dat werkt voor mij het best. Maar ieder z'n eigen. Ik moet vooral niet teveel eten want dan wordt ik kotsmisselijk. Maar helemaal niks eten van tevoren gaat ook niet goed.

Vandaag voor t eerst na bijna twee maanden niet te hebben gelopen, en vooral veel festivals en lange leve de lol etc weer gelopen.
Viel me nog alles mee, ook al ging het natuurlijk wel minder dat voor die tijd.



Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 02-09-2013 9:40 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

Gisteren de Tilburg Ten Miles gelopen. Dat ging ver boven verwachting lekker. Ik had gehoopt en verwacht ergens tegen de 1:06 te landen, maar dat werd 1:04:01.

Tevens een PR op de 15 km gelopen als tussentijd:
http://evenementen.uitslagen.nl/2013/tilburgtenmiles/details.php?s=7935

Over 3 weken weer een 10 EM maar dan tijdens de Damloop.
#hetgaatlekker


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 02-09-2013 10:35 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Amai, ferm goed gelopen. 10 miles, daar doe ik toch minstens 1 uur 15 op (en dan moet ik al diep gaan).


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 02-09-2013 11:08 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2013 10:35 schreef PandroidJack het volgende:
Amai, ferm goed gelopen. 10 miles, daar doe ik toch minstens 1 uur 15 op (en dan moet ik al diep gaan).


Het was ook niet dat ik intussen adem genoeg had om liedjes te zingen en onbezweet met een hartslag van 50 BPM aankwam hoor ;-) Het was stevig werken, maar wel redelijk constant gelopen. Zoals gezegd wel ver boven verwachting, maar dat geeft ook weer aan dat de trainingroutine van de laatste maanden zijn vruchten af heeft geworpen en dat is mooi om te merken.


verstikking
Usericon van verstikking
Posted 02-09-2013 17:31 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Ik heb gisteren ook meegerend in Tilburg, maar dan de 10 km. Mijn doel was om onder de 40 minuten te eindigen en gelukt





Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 02-09-2013 19:11 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 2 september 2013 17:31 schreef verstikking het volgende:
Ik heb gisteren ook meegerend in Tilburg, maar dan de 10 km. Mijn doel was om onder de 40 minuten te eindigen en gelukt





Mooie tijd!geweldige foto ook haha.


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 11-09-2013 13:51 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Vandaag voor de eerste keer op't werk, in Brussel, gaan joggen tijdens de pauze. Een paar rondjes in het Botanique park, volgende week het Warandepark eens uitchecken.
Vanwege het drukke verkeer zal de lucht hier wel niet al te gezond zijn, maar zo kom ik tenminste aan 2X joggen per week.

[Dit bericht is gewijzigd door PandroidJack op 11-09-2013 13:52]


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


Dragon76
Usericon van Dragon76
Posted 11-09-2013 15:39 by Dragon76 Wijzig reactieProfiel van Dragon76Quote dit bericht

quote:
Op 11 september 2013 13:51 schreef PandroidJack het volgende:
Vandaag voor de eerste keer op't werk, in Brussel, gaan joggen tijdens de pauze. Een paar rondjes in het Botanique park, volgende week het Warandepark eens uitchecken.
Vanwege het drukke verkeer zal de lucht hier wel niet al te gezond zijn, maar zo kom ik tenminste aan 2X joggen per week.


Nice! Lijkt me heerlijk tussendoor even hardlopen. Op kantoor geen douche helaas dus dan vind ik dat geen optie. Als ik thuiswerk doe ik dat wel vaker.


Dit topic is 13 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen