IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Interessant wetenschappelijk nieuws Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-09-2011 9:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

Voor zover ik weet is er nog geen topic waarin de meest recente interessante wetenschappelij vondsten aanbod komen. Zoiets verdient wel een eigen topic vind ik. Dit is natuurlijk een ontdekking van formaat mocht het, onafhankelijk, worden geverifieerd!

CERN verbijsterd over eigen meting

Bij een wetenschappelijke proef in CERN bij Genève is een deeltje, een neutrino, sneller gegaan dan het licht. De onderzoekers van de internationale deeltjesversneller zijn verbijsterd, omdat ze dachten dat dat niet kon.

Ze hebben daarom de testgegevens naar collega's in de VS en Japan gestuurd en gevraagd de proef te herhalen in de hoop zo een bevestiging te krijgen.

Volgens de relativiteitstheorie van Albert Einstein kan niets sneller gaan dan het licht. Als het tegendeel wordt bewezen, betekent het dat de wetenschap de fundamentele natuurwetten moet herzien


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 9:16 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

En toch. Ik wacht eerst nog even de waarborging van de test en de meetresultaten af.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-09-2011 9:22 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 9:16 schreef bastianus het volgende:
En toch. Ik wacht eerst nog even de waarborging van de test en de meetresultaten af.


Dat zeker. Maar mocht het waar zijn, dan kunnen "we" weer een flinke stap vooruit maken aangezien dan zeker bekend is dat er nog veel te ontdekken valt.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 9:26 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Of een stap terug natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 23-09-2011 10:20 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Jeetje, als dit waar is dan gaan er heel veel poorten open. Wat is er dan allemaal niet meer mogelijk, en vooral wat het heelal betreft; welke mysteries komen er dan nog meer boven water? Einstein kwam uiteindelijk ook maar met een theorie. Theorieën zijn bedacht door mensen. Mensen hebben een eigen referentiekader. Maar wat is werkelijkheid? Ik sta er in ieder geval niet van te kijken als het mogelijk is sneller te kunnen reizen dan het licht!


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 23-09-2011 10:21 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Gaaf, eindelijk weer vooruitgang. Wat zouden we het liefst willen?

- faster-than-light ruimteschepen
- neutrino-computers met superluminale transistors enzo
- teleportatie (DOOM, The Fly, etc. )
- tijdreizen

Wow!


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-09-2011 10:25 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Wow, hopen dat dit reproduceerbaar is. Wat een fantastisch nieuws, ik word er bijzonder blij van.


You have time. You are doing fine.


spectre
Usericon van spectre
Posted 23-09-2011 10:26 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht



Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 10:52 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik wil tijdreizen. Maar dan graag vooruit, het schiet niet op hier.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-09-2011 11:03 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 10:21 schreef M. het volgende:
Gaaf, eindelijk weer vooruitgang. Wat zouden we het liefst willen?

- faster-than-light ruimteschepen


Dit zeker wel

quote:

- tijdreizen



Dit zeker niet


Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 23-09-2011 11:29 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

Bang om alles hier achter te laten?


Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2011 11:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Misschien komt er een eindelijk een nieuw inzicht zodat quantum mechanica wel te begrijpen valt


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 23-09-2011 11:36 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 23 september 2011 10:52 schreef bastianus het volgende:
Ik wil tijdreizen. Maar dan graag vooruit, het schiet niet op hier.


Jij gaat ervanuit dat het beter wordt in de toekomst? Optimist!


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 12:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

misschien kan ik binnenkort dan eindelijk aan meer dan 1 MB per seconde downen


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 12:40 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 12:06 schreef Hypnos het volgende:
misschien kan ik binnenkort dan eindelijk aan meer dan 1 MB per seconde downen
Zodat je nog meer ranzige plaatjes kunt posten?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 12:42 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

wiiiiiiiiiiiiiiii


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 12:43 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik wist het.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-09-2011 12:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

it's like a dream cum through


signature


rotor
Usericon van rotor
Posted 23-09-2011 12:46 by rotor Wijzig reactieProfiel van rotorQuote dit bericht

Ik sta nogal skeptisch tegenover dit soort nieuws. Voorlopige twijfelachtige testresultaten publiceren is eigenlijk not-done, maar wordt vaak gedaan voor publicitaire doelen --ook wetenschap is business. De wetenschappelijke relevantie is nagenoeg nul.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 12:48 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 12:46 schreef rotor het volgende:
Ik sta nogal skeptisch tegenover dit soort nieuws. Voorlopige twijfelachtige testresultaten publiceren is eigenlijk not-done, maar wordt vaak gedaan voor publicitaire doelen --ook wetenschap is business. De wetenschappelijke relevantie is nagenoeg nul.
Mee eens. Het is wat ik tegenwoordig 'de methode Stapel' noem. Ook best genant, als ze straks misschien alle conclusies weer moeten terugdraaien.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-09-2011 12:51 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Her en der gaat het al over een rekenfout aangezien de deeltjesversneller te kort zou zijn.

Helaas ook geen zwart gat!


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


SQT
Usericon van SQT
Posted 23-09-2011 12:54 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 23 september 2011 12:46 schreef rotor het volgende:
Ik sta nogal skeptisch tegenover dit soort nieuws. Voorlopige twijfelachtige testresultaten publiceren is eigenlijk not-done, maar wordt vaak gedaan voor publicitaire doelen --ook wetenschap is business. De wetenschappelijke relevantie is nagenoeg nul.
Dat is niet helemaal waar, voor zover ik het begrepen heb. Ze hebben eerst maanden extra tests gedaan alvorens dit naar buiten te brengen. Daarbij hebben ze zeer nadrukkelijk om controle-experimenten gevraagd alvorens ze hun deze bevindingen definitief willen bevestigen. Dus het is niet zo twijfelachtig als dit specifieke bericht misschien doet vermoeden. Ik heb overigens ook niets gelezen over officiële publicaties.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-09-2011 13:00 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 12:51 schreef Mutilator het volgende:
Her en der gaat het al over een rekenfout aangezien de deeltjesversneller te kort zou zijn.

Helaas ook geen zwart gat!


Het zal mijn benieuwen! Maar het wordt correct aangepakt door het eerst te laten verifiëren door onafhankelijke bronnen (ik denk overigens dat we juist blij moeten zijn dat er geen zwart gat is ontstaan)


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-09-2011 13:04 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 13:00 schreef attila_de_hun het volgende:
Het zal mijn benieuwen! Maar het wordt correct aangepakt door het eerst te laten verifiëren door onafhankelijke bronnen (ik denk overigens dat we juist blij moeten zijn dat er geen zwart gat is ontstaan)
[/houdt zich in om geen flauwe dubbelzinnige grap over zwarte gaten te maken]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 23-09-2011 13:16 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 23 september 2011 13:04 schreef bastianus het volgende:
[/houdt zich in om geen flauwe dubbelzinnige grap over zwarte gaten te maken]


krop het vooral niet op. Laat maar komen!


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 23-09-2011 13:16 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen