IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Auteur:
Topic : Interessant wetenschappelijk nieuws Vorige pagina | Volgende pagina
ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-11-2012 12:34 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

over enkele weken pas


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-11-2012 12:37 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 november 2012 11:03 schreef attila_de_hun het volgende:
Maar met jouw punt ben ik, en ik denk veel anderen, het dan ook verder helemaal eens. Maar het ging dan ook vooral over hoe religieuzen buitenaards leven zouden opvatten. Een deel ongetwijfeld zonder enig probleem, een ander deel met veel moeite (net zoals bij de niet-religieuzen).
Wederom een te nauwe interpretatie van 'buitenaards'; engelen zijn immer ook 'buiten'aards.
Maar zoals je hier eigenlijk zelf al aangeeft zal 'het omgaan' met het bestaan van buitenaards leven niet aan het wel of niet religieus zijn liggen, maar aan de persoon in kwestie.
Gezien de heilige teksten geen buintenaards leven uitsluiten en met engelen zelfs niet-aards 'leven' bevatten hoeven aliens helemaal niet tot een geloofscrisis te leiden.

quote:
Verder vind wel dat het vergelijk engelen vs. aliens niet helemaal zuiver is. Engelen vallen voor mij vooral in de categorie trollen en feëen (niet respectloos bedoeld). Het zijn in principe fictieve figuren. Dat is wat anders als een daadwerkelijke biologische entiteit.
Nu ga je compleet voorbij aan wat religieus zijn inhoudt. Engelen zijn net zo fictief als God.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-11-2012 12:47 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2012 12:37 schreef Kvelgeest het volgende:

Nu ga je compleet voorbij aan wat religieus zijn inhoudt. Engelen zijn net zo fictief als God.


Ik snap dit niet. Voor religieuzen bestaat god toch echt? en engelen zullen dat ook wel zijn! (maar dit is wellicht te off topic hier dus mogelijk ff verder gaan in een andere discussie?)


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-11-2012 12:48 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 21 november 2012 12:47 schreef attila_de_hun het volgende:
Ik snap dit niet. Voor religieuzen bestaat god toch echt? en engelen zullen dat ook wel zijn! (maar dit is wellicht te off topic hier dus mogelijk ff verder gaan in een andere discussie?)
Hoe bestaan engelen voor religuezen minder dan God zelf? Zeker voor bijbelvaste of moslims (de openbaring van Allah via Gabriël aan/via Mohammed).


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-11-2012 13:21 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Om André van Duin maar even aan te halen:
'Is er leven op Pluto? Zijn dat vlooien in zijn vacht?'


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-11-2012 13:31 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Gejat van het Goede Doel?

Is er leven op Pluto,
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan?

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 21-11-2012 13:32]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-11-2012 13:33 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Sjonge jonge wat boeit het nou wat alle "religieuzen" ervan vinden.
WAT ZOU MEN ONTDEKT HEBBEN?!? Ik hoop zelf op iets heel stompzinnigs, een oude forumserver van Martiaans ZM of zo.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-11-2012 13:41 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2012 13:31 schreef Mark het volgende:
Gejat van het Goede Doel?

Is er leven op Pluto,
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan?
Yep. Is volgens mij de Van Duin-versie uit de Dik Voormekaar-show, ik had het vroeger op cassette.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-11-2012 13:42 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2012 12:34 schreef ElitE het volgende:
over enkele weken pas

dat is wel lang. straks krijgen we nog "trailers" en cliffhangers etc. maar ja, ze zullen het wel driedubbelchecken ofzo...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 27-11-2012 20:18 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

NASA-onderzoekers ontwikkelen nucleaire energiebron

Medewerkers van een Amerikaans nucleair onderzoeksinstituut hebben, samen met researchers van ruimtevaartorganisatie NASA, een prototype van een nucleaire energiebron voor ruimtevoertuigen of ruimtebases ontwikkeld.

Het prototype van de energiebron werd ontwikkeld door het Los Alamos National Laboratory, NASA's Glenn Research Center en National Security Technologies. Het testmodel produceerde 24W aan energie, maar een productiemodel zou 500W moeten kunnen leveren. De nucleaire reactor zou gebruikt kunnen worden voor ruimtevoertuigen die ver van de zon bewegen: zonnepanelen leveren dan niet voldoende energie op. Ook zou een opgevoerde versie gebruikt kunnen worden als energiebron voor ruimtebases, zoals op de maan of Mars.

De reactor is gebaseerd op een ander experiment, Flattop genoemd: het acronym dat voor het energie-experiment gebruikt wordt, luidt dan ook DUFF, kort voor Demonstration Using Flattop Fissions. DUFF maakt gebruik van de warmte die bij het verval van uranium vrijkomt. Die warmte wordt door acht heatpipes, bekend van computerkoelers, naar acht Sterling-motoren gevoerd. Die zetten de warmte om in elektriciteit. DUFF werd in zes maanden, met minder dan een miljoen dollar budget, ontwikkeld. Omdat het systeem zo eenvoudig is, zou het een goede kandidaat voor gebruik als energiebron in de ruimtevaart zijn.

De deflector om het radioactieve materiaal van de DUFF-reactor, wordt van beryllium gemaakt en zou ongeveer dertig centimeter hoog worden en een vergelijkbare diameter krijgen. In de deflector worden de heatpipes, die overigens door het Los Alamos-lab werden ontwikkeld, gestoken. De gebruikte Sterling-motoren zijn gesloten systemen die warmte in beweging omzetten.

Veel ruimtesondes maken gebruik van een vorm van nucleaire energiewinning: nucleaire plutoniumisotopen leveren de warmte voor thermische elektrische generators. Een mogelijk tekort aan plutonium-238 zou aanleiding zijn om alternatieve, aanvullende energiebronnen te ontwikkelen.

http://www.lanl.gov/newsroom/news-releases/2012/November/11.26-space-travel.php

Bron.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 27-11-2012 20:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/



♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 27-11-2012 20:33 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050



IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


PandroidJack
The Paranoid Android
Usericon van PandroidJack
Posted 29-11-2012 13:51 by PandroidJack Wijzig reactieProfiel van PandroidJackQuote dit bericht

Enorm zwart gat stelt wetenschappers voor raadsel

Astronomen zijn verbluft door de ontdekking van een enorm zwart gat in een klein sterrenstel. Onderzoek naar het zwart gat kan de bestaande theorieën op de helling zetten.
Het zwart gat is het op een na grootste ooit ontdekt. Het bevindt zich in het sterrenstelsel NGC 1277 op zo'n 220 miljoen lichtjaar van hier in het sterrenbeeld Perseus. De vondst wordt vandaag voorgesteld in het vooraanstaande tijdschrift Nature.

Het zwart gat is 17 miljard keer zwaarder dan onze zon en 4.000 keer zo zwaar als het zwart gat in onze Melkweg. Maar het sterrenstelsel waar het zwart gat zich ophoudt, is slechts een vierde van onze Melkweg.

En net dat stelt de wetenschappers voor een raadsel. Want astronomen gaan ervan uit dat een zwart gat slechts een duizendste uitmaakt van de totale massa van een sterrenstelsel. Maar dit zwart gat maakt tot 14 procent uit van NGC 1277, een relatief oud sterrenstelsel.

Een uitleg voor dat verschil hebben de astronomen nog niet. Maar het kan wel bestaande theorieën over het ontstaan van sterrenstelsels en zwarte gaten op de helling zetten.

Zwarte gaten opmeten is geen makkie. De telescopen kunnen het zwart gat zelf niet opmerken, want het slorpt alle licht op. Maar de waarneming gebeurt door de "invloedssfeer" te meten, onder meer door de zwaartekrachteffecten die een zwart gat uitoefent op het naburige gas en de nabijgelegen sterren.

Dit zwart gat werd in kaart gebracht door de Hobby-Eberly-telescoop in de Amerikaanse staat Texas. Met die telescoop zijn al honderden sterrenstelsels en hun zwarte gaten gesitueerd.


Serena in Space


The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 29-11-2012 14:05 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

220 miljoen lichtjaar, christ, dát is ver weg.

220000000 x 60 x 60 x 24 x 365 x 300000, right?

2081376000000000000000KM.

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 29-11-2012 14:06]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-11-2012 14:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2012 13:51 schreef PandroidJack het volgende:
Dit zwart gat werd in kaart gebracht door de Hobby-Eberly-telescoop


Ah, pfff, hobbyisten. Die moet je niet serieus nemen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-11-2012 14:05 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 29 november 2012 14:05 schreef G.I.R.L. het volgende:
220 miljoen lichtjaar, christ, dát is ver weg.

220000000 x 60 x 60 x 24 x 365 x 300000, right?


Ligt eraan of je meters, centimeters, kilometers, mijlen, parsecs, of iets anders bedoelt.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 29-11-2012 14:08 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 29 november 2012 14:05 schreef Mark het volgende:
Ligt eraan of je meters, centimeters, kilometers, mijlen, parsecs, of iets anders bedoelt.
Snelheid van het licht [300000 km/sec] x 60 seconden x 60 minuten x 24 uur x 365 dagen. Dat is dan 1 lichtjaar, dus die uitkomst maal 220000000.

Zoiets, ongeveer.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 29-11-2012 14:13 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Een lichtjaar is ongeveer 9,5 biljoen kilometer, dus tel maar uit.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-11-2012 22:42 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Bevroren water op Mercurius

TUCSON - Op de noordpool van de planeet Mercurius is bevroren water gevonden. De tientallen centimeters dikke laag ijs ligt in een koud gebied, dat continu in de schaduw is.

Amerikaanse wetenschappers schrijven dat donderdag in de wetenschapspublicatie Science Express.
De onderzoekers denken dat het water op Mercurius is gekomen met een komeet, die ergens in de afgelopen 50 miljoen jaar is ingeslagen.

''Als er waterijs is, is er een manier waarop waterijs op alle planeten komt. Dat vertelt ons iets over de geschiedenis van het zonnestelsel en hoe het water bij de binnenste planeten kwam'', zeggen ze.
Water is de bron van leven op aarde. Als wetenschappers doorkrijgen hoe het water miljarden jaren geleden op onze planeet kwam, kunnen ze een beter beeld krijgen van het ontstaan van leven.

Het ijs werd ontdekt met de Amerikaanse satelliet Messenger. Die draait sinds maart vorig jaar rond Mercurius. Over de kleine planeet, die in ons zonnestelsel het dichtst bij de zon staat, is nog niet veel bekend.

---

Ik lees dit even tussendoor omdat ik het toevallig tegenkom, maar is dit niet ontzettend groot nieuws? Vondst water = bewijs leven? Of zit ik er nu langs?

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 29-11-2012 22:43]


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2012 22:46 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Mercurius staat nogal dicht bij de zon waardoor het overdag zo'n 400C is en snachts iets van -180. en zo zijn er nog wel een paar puntjes zoals het missen van een atmosfeer enzo.

Niet erg waarschijnlijk dat er leven is dus


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


SQT
Usericon van SQT
Posted 29-11-2012 22:50 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

Maar dat er water is, is het bewijs dat het ook op andere planeten aanwezig kan zijn, niet?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 29-11-2012 22:55 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Het is zelfs al gevonden op enkele manen rond Jupiter. Meen dat er binnenkort (...) een setje satellieten die kant op gaan.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 29-11-2012 23:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja dat was misschien 20 30 jaar geleden spectaculair maar het is nu wel duidelijk dat het veel aanwezig is in het universum. Ook wel logisch omdat waterstof er veel voor komt in ons universum en dat een koude zon als de onze al elementen als zuurstof produceert. En dan heb je al snel water natuurlijk.

HEt is zelfs zo dat organische stoffen waarschijnlijk veelvuldig voorkomen in het universium waarvan misschien zelfs wat aminozuren. Op Mars is dat apparaat daar nu naar aan het zoeken maar die moet dat natuurlijk wel met grotere precisie vaststellen.

Hoe meer we onderzoeken hoe meer aanwijzingen dat er veel soortgelijke zonnestelsels zijn waar omstandigheden gewoon hetzelfde kunnen zijn voor leven. Aan gezien er een onvoorstelbare poel aan zon achtige sterren is is het wat mij betreft ondenkbaar dat wij de enige zijn.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 30-11-2012 6:32 by G.I.R.L. Wijzig reactieProfiel van G.I.R.L.Quote dit berichthttp://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

How NASA might build its very first warp drive

A few months ago, physicist Harold White stunned the aeronautics world when he announced that he and his team at NASA had begun work on the development of a faster-than-light warp drive. His proposed design, an ingenious re-imagining of an Alcubierre Drive, may eventually result in an engine that can transport a spacecraft to the nearest star in a matter of weeks — and all without violating Einstein's law of relativity. We contacted White at NASA and asked him to explain how this real life warp drive could actually work.

Rest van het verhaal, met plaatjes en shit.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


SQT
Usericon van SQT
Posted 30-11-2012 8:58 by SQT Wijzig reactieProfiel van SQTQuote dit berichthttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 29 november 2012 23:01 schreef ElitE het volgende:
Nouja dat was misschien 20 30 jaar geleden spectaculair maar het is nu wel duidelijk dat het veel aanwezig is in het universum. Ook wel logisch omdat waterstof er veel voor komt in ons universum en dat een koude zon als de onze al elementen als zuurstof produceert. En dan heb je al snel water natuurlijk.

HEt is zelfs zo dat organische stoffen waarschijnlijk veelvuldig voorkomen in het universium waarvan misschien zelfs wat aminozuren. Op Mars is dat apparaat daar nu naar aan het zoeken maar die moet dat natuurlijk wel met grotere precisie vaststellen.

Hoe meer we onderzoeken hoe meer aanwijzingen dat er veel soortgelijke zonnestelsels zijn waar omstandigheden gewoon hetzelfde kunnen zijn voor leven. Aan gezien er een onvoorstelbare poel aan zon achtige sterren is is het wat mij betreft ondenkbaar dat wij de enige zijn.
Uiteraard verwacht ik ook dat er meer planeten/sterrenstelsels zoals de onze zijn, maar dat heeft verder niets met bewijs te maken. Maar ik dacht dat de evetuele vroegere aanwezigheid van water op Mars juist heel spectucalair was omdat dat bewijs voor levende organismen zou zijn. En niet dertig jaar geleden, mssr onlangs nog.


Dit topic is 27 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen