IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Auteur:
Topic : Graspop 2012 Vorige pagina | Volgende pagina
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 26-06-2012 21:54 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Nou ik ga het ook eens proberen.

Donderdag:

Aangekomen. Nadeel is inderdaad dat de combiparking ver van het festival terrein ligt en je er zo veel langer over doet om tot bij de camping te geraken met alle spullen, waar dan nog vaak een bezweten kop bij komt. Al met al hadden we de tenten voor de regenbuien opstaan en zaten we niet best centraal op de camping, en nog veel lol gehad met de buurtjes. Die avond in de metaldome was wel gezellig, maar al snel tentwaarts gegaan om daar nog wat na te pilsen.

Vrijdag:

- Saille was de eerste band. Gaaf om ze weer live te zien. Vond ze niet zo sterk dan laatst in de Rambler (zal wel door het verschrikkelijke geluid komen) maar toch een vermakelijke show.
- Skeleton Witch was ook niet slecht, lekkere standaard thrash black, vermakelijke show, publiek ging goed mee, niks op aan te merken.
- Winterfylleth daarna was ook lekker sfeervol, maar ik denk persoonlijk niet echt een Graspop act. Zeer onbekende naam en ik denk dat dit type black niet helemaal meer 'in' is. Metaldome stond dan ook verre van half vol. Jammer voor hun, maar evengoed goeie show.
- Unearth stukje gezien, niet echt mijn ding, kwartier voor aanvang terug naar de metaldome gegaan.
- Possessed was mijn persoonlijk hoogtepunt van de dag. Wat een brute show. Klonk als vanouds, ondanks de gepimpte band. Had zelf liever wat meer materiaal van Seven Churches gezien, maar dat zijn slechts details. Jeff leek er zeker zin in te hebben, evenals het publiek, en The Exorcist was een heerlijk plaatje om helemaal los op te gaan.
- Sacred Reich gaf een goeie vermakelijke show. Die frontman (naam is me effe ontschoten) wist het publiek tussen de nummers goed bezig te houden met een beetje humor, lekkere thrash talk, trok het wel zo!
- Aborted viel me een beetje tegen. Beetje te standaard, te eentonig. Goeie muzikanten en overtuigende performance, dat wel, maar de muziek bleef totaal niet hangen, jammer.
- Obituary gaf een kicke set weg, metaldome stond voor het eerst echt goed vol, anhoewel de band eveneens te kampen had met slecht geluid. (Zet die gitaar eens wat harder man... ) Lekker los gegaan op nummers als Slowly we Rot en de diverse hitjes van Cause of Death. Lekkah lekkah!
- Daarna Cannibal Corpse. Slayer had ik al op Fortarock gezien. Mijn eerste keer Cannibal en het viel wel tegen, gewoonweg door het geluid. Lag het nu naar mij of klonk Fissher echt vertyfd door het geluid? Hoorde heel veel hoog in de mic om de een of andere reden, daar stoorde ik me echt kapot aan, maar goed. Ook jammer was de vele nieuwe zooi die erdoorheen werd gegooid, maar dat heb je nu eenmaal met festivalshows van bands die net een nieuw album uit hebben. Maakte niet uit, evengoed vermaakt en het headspin duel met Corpsegrinder aangegaan tijdens I Cum Blood.
- Daarna Ozzy en dat viel me 100 % mee. De missertjes waren nihil en de man had er klaarblijkelijk zin in. De opmerking dat Ozzy zou zijn weggespeeld door eigen band klopt, maar ja, wat verwacht je dan? Ozzy heeft zijn beste tijd gehad, maar toch ruig dat hij evengoed nog wilde komen. Goeie afsluiter!
- Daarna tot zeer laat aftergepartyed in de metaldome, die stond (in tegenstelling tot zaterdag) niet al te vol en dus ruimte zat om dronken te worden!

Zaterdag:

- Begonnen met Adrenaline Mob. Mike Portnoy (persoonlijke held, kan er niks aan doen) en zijn nieuwe project gaven een zeer goede show weg, alhoewel de muziek mij niet helemaal ligt. Prima opener van de dag, en de The Mob Rules cover was echt ruig.
- Daarna in de tent gestaan waar While She Sleeps bezig was, aangezien het bij Alestorm overvol was. Weeral niet helemaal mijn ding, maar kan de muziek op een afstandje prima hebben.
- Primal Fear ging verder op de mainstage en de zang viel mij wat tegen. Toch een goeie mix van oud en nieuw werk. Alleen speelde de wind veel parte, geluid viel de helft van de tijd voor het gehoor weg en dat was toch best jammer af en toe.
- Death Angel was echt ruig. Heel The Ultra Violence live aanshouwen. Anhoewel ik het onderhand nu wel zeer uitgemolken begin te vinden om allemaal oldschool tourtjes te gaan doen (thrashfest classics, The Ultra Violence, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te noemen) maar dat drukte de pret hier zeker niet. De band weet hem nog exact als op plaat live te brengen en dat is altijd mooi mee genomen. Gelukkig geen al te grote gebrekken bij het geluid dus dat was op top!
- Suicidal Angels was ook echt ruig, helemaal vooraan staan en helemaal los gaan. Hoogtepunt van de dag wat mij betreft. Dit is wat ik vet vind aan Exodus en Suicidal Angels en 'mis' bij Death Angel; het gaspedaal en de agressie. Heerlijk van genoten!
- Daarna Exodus welke een zeer gave show en set speelde, te samen met 3 gitaristen. Wat blijft Bonded by Blood toch een gaaf album, vooral live.
- Megadeth viel tegen vanwege de wind, weeral. Bijna geen touw aan vast te knopen van wat er gespeeld werd, maar de beentjes waren iets te moe om me nog wat meters vooruit te halen dus het maar gedaan op een afstandje.
- Twisted Sister was ook zeker een voltreffer. Wat gaaf zeg. Net als Steel Panther afgelopen maand op Fortarock ook hier zeer veel gelagen, mee zitten lallen en genoten van een geniale frontman. Ik zeg nog een keer aub!
- Dimmu Borgir kon ook behoorlijk bekoren. Alhoewel veel van het karakter van het geluid van DB niet live overkwam en er veel te veel nieuw werk werd gespeeld (maar Dimmu Borgir blijft een vet nummer) toch goed kunnen headbangen.
- Limb Bizkit was maar mwah. Kende het niet, halverwege terug gegaan naar de camping om daarna nog door te zuipen met de buurtjes.

Zondag:

Niet veel gezien vanwege de rottige regen en de andere metgezellen die eerst de tenten in de auto wilden hebben voor de reis huiswaarts en wilde wachten met impakken tot het echt helemaal droog was. Daardoor Emmure en Europe gemist, jammer, maar helaas, je kan niet alles hebben

- Killswich Engage van een heel groot afstandje meegekregen, niet mijn ding, niks aan. Volgende!
- Jon Olivia's Pain was ruig. Kende het niet, maar prima vermaakt, niet veel speciaals.
- Machine Head was, ondanks de zwakke show op Fortarock op GMM echt verrassend sterk. Interesseerde me voorheen niet in de band maar ik moet schuld bekenen op het feit dat ik toch maar vandaag 'Burn My Eyes' heb aangeschaft. Jep, lekker plaatje, lekker showtje.
- Daarna Behemoth. Dat was dan weer mijn hoogtepuntje van de dag. Gaaf, gaaf, gaaf zeg. En echt dikke respect voor Nargal, met zeer grote bewondering naar hem gekeken.
- Motorhead was lachen, mee lallen, lekker luisteren op een afstandje, vis met friet wegwerken, niks mis mee.
- Hatebreed was ook leuk voor zolang het duurde. Begon op een begeven moment echt eentonig en saai te worden. Snap dat mensen het vet vinden, maar zo'n groot animo als in de Marquee 2... Ach, ik zal het wel weer niet snappen.
- Guns 'n Roses kan ik niet veel positiefs over zeggen. Twintig minuten te vroeg beginnen terwijl de andere bands nog bezig zijn vind ik gewoon ronduit respectloos. Daarbij was Axl verre van goed bij stem en konden mij die solo's en jams mij gestolen worden. Dream Theater, Cynic, Planet X, die mogen lekker jammen, G'n'R mag van mij lekker hitjes spelen. Maar ho maar, alles behalve.

Zo, al met al een goed weekend gehad. Organisatie beviel mij prima. (Je kan nu eenmaal niet alles hebben mensen, 't is en blijft een festival, niet zeuren en genieten). Volgend jaar graag weer terugkeren! Jawohl!


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 26-06-2012 22:14 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2012 21:25 schreef BenKnuckles het volgende:

Er was ineens veel plaats na die wall of death. Ik voel die spijker nog steeds in mijn vinger. Verder ben ik wel heel blij dat ik niet te dicht in de buurt kwam bij die ene rugbyspeler. Godver, dat was een rake mep.


Inderdaad, het leek wel een cartoon. Die gast vloog letterlijk een meter of 5 naar achteren op z'n hakken. Een soort reverse-moonwalk.


quote:
De Marquee II was bomvol, ik kon alleen maar naar onzichtbare appels grijpen tijdens Last Breath.




Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 26-06-2012 22:32 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

quote:
Op 25 juni 2012 22:45 schreef Forever After het volgende:
Was de dagparking weer voorbij dat kutstoplicht?

Niet echt handig.


Nee, was ervóór. Na afloop hadden we de afslag gemist en kwamen we al lopend in Dessel terecht

In het pikkedonker de auto zoeken was ook niet echt handig...


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 26-06-2012 22:57 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Was weer dik in orde!
Hoogtepunten hier waren Paradise Lost, Kyuss Lives!, Amon Amarth, My Dying Bride, Machine Head, Dimmu Borgir, Limp Bizkit en Children Of Bodom.

Ondermeer Slash en Godsmack vielen me een beetje tegen door het zeer matige geluid. Ozzy vond ik geen reet aan en G&R was gewoon slaapverwekkend.

De verrassing voor mij was Twisted Sister! Ik kende er amper nummers van, maar als je op zo'n manier de gehele weide meekrijgt verdien je veel respect.


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 26-06-2012 23:27 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Ik heb nog veel te breed staan two-steppen bij Never Let it Die. Was best nog ruimte aan de rechterkant.

Edit: @ BenKnuckles

[Dit bericht is gewijzigd door Ktulu op 26-06-2012 23:27]


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-06-2012 23:33 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ah zuur, dat heb ik gemist. Verder over ook een fantastische discussie gehad over Nasum met jou.
"Ga je morgen naar Nasum?"
"Neen."
"Dude, die band is echt goddelijk."
"Neen, ze zijn slecht."
"Ok."


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 26-06-2012 23:49 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Lol, zoiets ja.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 26-06-2012 23:57 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 26 juni 2012 1:58 schreef XXL het volgende:
Er is wat dat betreft dus weinig verbeterd de afgelopen jaren.
Dat is dus precies de reden dat ik niet meer naar Graspop ga.


+1. Die organisatie daar is volslagen waanzinnig.

quote:
Op 26 juni 2012 11:21 schreef Ktulu het volgende:
Dat is al jaren niet meer.


Twee jaar terug nog.

[Dit bericht is gewijzigd door Ralph op 26-06-2012 23:59]


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 27-06-2012 0:02 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Dit was het vierde jaar op de Stenehei. 2008 was het laatste jaar op de Boeretang. Sinds ze op de Stenehei zitten zit alles aan elkaar 'vast' so to speak.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ralph
GROTE ENGE TOR
Usericon van Ralph
Posted 27-06-2012 0:06 by Ralph (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van RalphQuote dit berichthttp://soundsfromthedarkside.com

quote:
Op 27 juni 2012 0:02 schreef Ktulu het volgende:
Dit was het vierde jaar op de Stenehei.


quote:
Op 26 juni 2012 23:57 schreef Ralph het volgende:
Twee jaar terug nog.


2012 - 2 = 2010


http://soundsfromthedarkside.com "GEICO does not cover Autobot Matrix of Leaderships."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 27-06-2012 1:38 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2012 7:30 schreef Mark Z het volgende:
Dit zijn voorbeelden uit het verleden.



Dat was dan even langs me heen gegaan.

quote:

Maar ja, zeuren is wel zo makkelijk allemaal.


De laatste keer dat ik geweest ben bezweek één van de dames in onze groep in de rij bij de ingang vanwege de hitte.

Als er dan geen enkele hulp komt van beveiliging, EHBO of whatever en niets in de richting van zouttabletten, water en dergelijke te regelen zijn door eerder genoemde personen en we het allemaal zelf maar op moeten knappen ben ik er gewoon klaar mee.

Jij mag dat van mij gerust zien als gemakkelijk zeuren. Lig ik eerlijk gezegd niet wakker van.

Sorry, ik moest er toch nog weer even op ingaan.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-06-2012 1:41]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 27-06-2012 11:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Dus omdat het warm was en je geen gratis water kreeg van de organisatie was de organisatie kut? Vind ik een beetje makkelijk om zo alle verantwoordelijkheid van je af te schuiven. Wel liters bier en panklare ravioli meenemen en toch te beroerd om een fles water mee te nemen als er goed weer voorspeld wordt.

De gemeente Delft is ook fucking waardeloos. Ik liep door de stad gisteren en het was superwarm en ze deelden niet eens gratis ijsjes uit aan iedereen!

Ja jongens, je hebt als volwassene nog steeds de taak om voor jezelf te zorgen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-06-2012 11:26 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Dus als je een hardstilstand krijcht moeten ze IPim mmar laten liggen.
Moet je maar een defibrilator bij je hebben joh........


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 27-06-2012 11:29 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Lijkt me logisch dat er een verschil is tussen een fles water bij je hebben, wetende dat je naar een drukbezocht festival gaat met mooi weer, en uit het niets een hartstilstand ondergaan.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 27-06-2012 11:33 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

iPim, ik ben het zowaar helemaal met je eens. Fist up br0!


Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 27-06-2012 11:34 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Ik ben met Pim hier. Kromme vergelijking en gezeik om niks. En als je niet goed tegen de hitte kan blijf je maar lekker thuis.

Afvallen helpt soms ook om beter tegen de warmte te kunnen. Of in het algemeen in goede conditie zijn.

Oh snap.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 27-06-2012 11:34 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Hier in Nederland zijn ze verplicht om EHBOers op dit soort festivals rond te hebben lopen, hoe dat in Belgenland is geregeld weet ik niet maar als de mensen die verantwoordelijk zijn voor jouw vijligheid zulke grote steken laten vallen is dat op zijnminst dicutabel ongeacht welke omstandigheden. Zij zijn daar immers voor .


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 27-06-2012 11:48 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2012 11:34 schreef Ktulu het volgende:
Afvallen helpt soms ook om beter tegen de warmte te kunnen. Of in het algemeen in goede conditie zijn.
Oh snap.




Wachten met comazuipen totdat je tent staat misschien ook?



Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


Sorceress
Usericon van Sorceress
Posted 27-06-2012 11:50 by Sorceress Wijzig reactieProfiel van SorceressQuote dit bericht

Dit jaar liepen EHBO mensen regelmatig rondjes op het festival, in mijn buurt lag een dronken man te slapen en elk kwartier kwam er wel weer een andere EHBO'er kijken of alles wel goed ging. Dus dat was wel in orde dit jaar.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 27-06-2012 12:31 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 27 juni 2012 11:34 schreef nark het volgende:
Hier in Nederland zijn ze verplicht om EHBOers op dit soort festivals rond te hebben lopen, hoe dat in Belgenland is geregeld weet ik niet maar als de mensen die verantwoordelijk zijn voor jouw vijligheid zulke grote steken laten vallen is dat op zijnminst dicutabel ongeacht welke omstandigheden. Zij zijn daar immers voor .

En moet er daarom per bezoeker een EHBO'er paraat staan? Dat is namelijk onmogelijk, zelfs in Nederland. Als er iemand geveld wordt, sleep je die naar de EHBO-stand. Zo gaan die dingen al een tijdje.

En zoals de jongedame boven mij al zegt: er liepen dit jaar genoeg EHBO'ers rond. In iedere tent stond er ook al een troepje paraat.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 27-06-2012 12:31]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


holysjit
Usericon van holysjit
Posted 27-06-2012 13:20 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

Ik vond niks mis met de organisatie dit jaar. Je bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet en je moet blij zijn als mensen je helpen, het is niet vanzelfsprekend. Een hartaanval is van een hele andere orde en totaal niet te vergelijken met een flauwte. Zinloze discussie.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 27-06-2012 13:20 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Daarnaast heb je natuurlijk gratis water in overvloed aan de wc's


collision-tammi
leuke jongen
Usericon van collision-tammi
Posted 27-06-2012 16:01 by collision-tammi Wijzig reactieProfiel van collision-tammiQuote dit berichthttp://www.collisiongrind.nl

quote:
Op 27 juni 2012 12:31 schreef BenKnuckles het volgende:
En moet er daarom per bezoeker een EHBO'er paraat staan? Dat is namelijk onmogelijk, zelfs in Nederland. Als er iemand geveld wordt, sleep je die naar de EHBO-stand. Zo gaan die dingen al een tijdje.

En zoals de jongedame boven mij al zegt: er liepen dit jaar genoeg EHBO'ers rond. In iedere tent stond er ook al een troepje paraat.


Zeker, bij bijna alle slapende zatte gekken gingen ze even checken. Misschien irritant voor de gasten zelf, maar wel zo veilig.



Argus
Our fate is written in the web. Woven by the Norns
Usericon van Argus
Posted 03-07-2012 16:08 by Argus Wijzig reactieProfiel van ArgusQuote dit bericht

quote:
Op 26 juni 2012 23:27 schreef Ktulu het volgende:
Ik heb nog veel te breed staan two-steppen bij Never Let it Die. Was best nog ruimte aan de rechterkant.

Edit: @ BenKnuckles


Idem, rechts was ruimte zat.


Born to bleed. Fighting to succeed. Build to endure what this world throws at me.. Mag ik u verder een boeketje haagsche bloemen aanbieden?


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 03-07-2012 17:58 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 27 juni 2012 11:19 schreef iPim het volgende:
Dus omdat het warm was en je geen gratis water kreeg van de organisatie was de organisatie kut? Vind ik een beetje makkelijk om zo alle verantwoordelijkheid van je af te schuiven. Wel liters bier en panklare ravioli meenemen en toch te beroerd om een fles water mee te nemen als er goed weer voorspeld wordt.

De gemeente Delft is ook fucking waardeloos. Ik liep door de stad gisteren en het was superwarm en ze deelden niet eens gratis ijsjes uit aan iedereen!

Ja jongens, je hebt als volwassene nog steeds de taak om voor jezelf te zorgen.

Praat toch geen poep jochie, in 2005 (jajaja, in het verleden) liet de organisatie door pure domheid iedereen dik 4 uur wachten bij de toegangspoort, onverwacht, in de brandende zon met een temperatuur dik boven de 35 graden.

Ik had mijn tent e.d. bij me, geen plek om meer dan 1 flesje drinken mee te nemen, de rest zou ik daarna ophalen. Dikke fail van de organisatie, die na 3 1/2 uur eindelijk actie ondernam door water te sproeien op de mensen die aan het wachten waren.

Maar toen waren er al meerdere mensen flauwgevallen. De organisatie moet inspelen op het weer, zij zijn verantwoordelijk voor de bezoekers in extreme omstandigheden.


Boeiender


Dit topic is 22 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen