IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 15:34 by bastianus Profiel van bastianus

Ik zie het ook niet. Ook niet bij Duitsers trouwens.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 15:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

of tussen roken en langkanker


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:13 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 14:49 schreef Hypnos het volgende:
dus daar is helemaal niets van aan?
Wablief? Ik snap deze zin niet.

quote:
Op 23 november 2011 14:49 schreef Hypnos het volgende:ik beweer ook heus niet dat in dat onderzoek de absolute waarheid van een "groep" blootgelegd wordt, maar wel een indicatie.
Daar hebben we t toch niet over? (Ook al maakte ik wel de opmerking dat ik niets van het onderzoek weet, dus voordat ik ook maar iets heb gelezen, trek ik zeker geen conclusies) We hebben t toch over t feit dat ik t jammer vind dat (volgens mij) de onderzoekers geen relatie met Jezus hebben?

quote:
Op 23 november 2011 14:49 schreef Hypnos het volgende:zo leid ik uit een onderzoek over de aankoop van maandverbanden uit dat het meestal door vrouwen gebeurt.

of is deze voorzichtige vorm van besluitneming in indicaties niet aanvaardbaar voor iemand als jij?
Jouw grootste zwakke punt in discussies is dat jij altijd heel onjuiste vertalingen van de onderwerpmaterie at hand naar voorbeelden maakt


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 14:56 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
In het geval van dat bovenstaande onderzoek: de conclusie dat mensen die zich op deze website al dan niet naar waarheid katholiek noemen oververtegenwoordigd zijn op die site lijkt me veilig te stellen
Eens


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 16:17 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 16:13 schreef Fusion het volgende:


Daar hebben we t toch niet over? (Ook al maakte ik wel de opmerking dat ik niets van het onderzoek weet, dus voordat ik ook maar iets heb gelezen, trek ik zeker geen conclusies) We hebben t toch over t feit dat ik t jammer vind dat (volgens mij) de onderzoekers geen relatie met Jezus hebben?

Jouw grootste zwakke punt in discussies is dat jij altijd heel onjuiste vertalingen van de onderwerpmaterie at hand naar voorbeelden maakt


jouw grootste zwakke punt is dat je bij voorbaat wil bepalen waarover het gaat.

jij legt blijkbaar de relatie van de onderzoekers bloot die ze hebben met Jezus met behulp van uit de lucht gegrepen argumenten die je dan nog eens zelf invult qua gevcoelsmatigheid. Beetje flauw. Staat er dan ergens in dat artikel dat ze geen relatie met Jezus hebben? Of heeft Jezus jou vertelt dat het zo is? Ik begrijp dat niet, je kan niet bewijzen dat het niet zo is en niet dat het wel zo is. ALs gelovige begrijp je dat toch wel?



trouwens, ik heb ook een relatie met Jezus. Ik geloof in hem, in die zin dat hij bestaan heeft en ook als begrip/fictieve persoon bestaat. Maar ik vind het wel een luiaard en een klagert die altijd naar papa roept. Neemt niet weg dat ik er in geloof. In iets geloven is niet automatisch positief (denk maar aan kindjes en spoken)

dit tussen haakjes --> GEHEEL los van het voorgaande dus, mocht het niet duidelijk zijn

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-11-2011 16:19]


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 23-11-2011 16:20 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 23 november 2011 12:25 schreef Fusion het volgende:
Geweldig ook die 'experts' met hun mening in dat artikeltje.
quote:
Op 23 november 2011 12:25 schreef Fusion het volgende:
En hoeveel nou echt Katholiek zijn. En hoevel praktiseren zijn. En hoe dat onderzoek nou is gehouden. Vragen, vragen.
quote:
Op 23 november 2011 14:44 schreef bastianus het volgende:
Ik heb sowieso altijd mijn twijfels bij onderzoeken waarbij een bepaalde doelgroep gedragsmatig onderzocht wordt. Ten eerste over de representativiteit van de doelgroepen, ten tweede over de criteria op grond waarvan mensen bij zo'n doelgroep worden ingedeeld, en ten derde heb ik altijd sterk de indruk dat er naar bepaalde conclusies worden toegewerkt die de 'onderzoekers' van tevoren ook al bedacht hadden.
Lees dan de originele publicaties van tientallen/honderden pagina's in plaats van die hippe nieuwsartikelen die alleen maar een reactie willen uitlokken. Hoe kan je nu over een onderzoek oordelen als je alleen een nieuwsbericht hierover hebt gelezen?


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 16:17 schreef Hypnos het volgende:
jou grootste zwakke punt is dat je bij voorbaat wil bepalen waarover het gaat.
Alsje geen echt weerwoord hebt, hoef je niet per se te doen alsof

quote:
Op 23 november 2011 16:17 schreef Hypnos het volgende:jij legt blijkbaar de relatie van de onderzoekers bloot die ze hebben met Jezus met behulp van uit de lucht gegrepen argumenten die je dan nog eens zelf invult qua gevcoelsmatigheid.
Klopt op je overdreven gebezig van 'uit de lucht gegrepen', dat slaat natuurlijk nergens op. Verder is er niets mis met gevoelsmatigheid.

quote:
Op 23 november 2011 16:17 schreef Hypnos het volgende:Staat er dan ergens in dat artikel dat ze geen relatie met Jezus hebben?
Ik heb volgens mij dezelfde taalcapaciteiten als jij, dus ik beschouw dit maar als een enigzins flauwe retorische vraag.

quote:
Op 23 november 2011 16:17 schreef Hypnos het volgende:Of heeft Jezus jou vertelt dat het zo is? Ik begrijp dat niet, je kan niet bewijzen dat het niet zo is en niet dat het wel zo is. ALs gelovige begrijp je dat toch wel?
Ik word altijd erg moe van je flauwe, enigzins aanvallende grappen. Nergens voor nodig. Verder heb je weinig argumenten. Eigenlijk is je enige echte valide argument dat ik t baseer op mijn gevoel.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 16:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 16:21 schreef Fusion het volgende:


Ik word altijd erg moe van je flauwe, enigzins aanvallende grappen. Nergens voor nodig. Verder heb je weinig argumenten. Eigenlijk is je enige echte valide argument dat ik t baseer op mijn gevoel.


ik vind het behoorlijk verontrustend dat jij de waarheid in pacht hebt om te bepalen wat een aanvallende grap is en wat niet. Dit is niet aanvallend bedoeld. Hoe weet je in godsnaam wie een relatie heeft met Jezus en wie niet? Ik vraag het me echt echt af. Heb jij een bepaalde gave die ik niet ken?


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 16:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 16:21 schreef Fusion het volgende:

Klopt op je overdreven gebezig van 'uit de lucht gegrepen', dat slaat natuurlijk nergens op. Verder is er niets mis met gevoelsmatigheid.



wel als het dusdanig sentimenteel is dat het bepaalde taboes creËert zoals ingaan op zaken die moeilijk liggen


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 16:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 november 2011 16:30 schreef Hypnos het volgende:
ik vind het behoorlijk verontrustend dat jij de waarheid in pacht hebt om te bepalen wat een aanvallende grap is en wat niet. Dit is niet aanvallend bedoeld. Hoe weet je in godsnaam wie een relatie heeft met Jezus en wie niet? Ik vraag het me echt echt af. Heb jij een bepaalde gave die ik niet ken?

Hij legt toch uit waarom hij dat denkt? Ga daar dan op in.


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 16:35 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 november 2011 16:20 schreef Helvete het volgende:
Lees dan de originele publicaties van tientallen/honderden pagina's in plaats van die hippe nieuwsartikelen die alleen maar een reactie willen uitlokken. Hoe kan je nu over een onderzoek oordelen als je alleen een nieuwsbericht hierover hebt gelezen?
Goed punt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 16:39 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Hopen dat er nu wel een keer wat met zo'n opmerking gedaan wordt


I wish I was a butterfly


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 23-11-2011 16:43 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

Vast net, religie en wetenschappelijk onderzoek zijn nou niet zaken die hand in hand gaan.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-11-2011 16:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Ohja, maar bastianus kan die opmerking wel ten harte nemen.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 16:50 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 14:32 schreef Fusion het volgende:
Door frasen als 'strikte religie', 'religies als het katholicisme leggen heel wat grenzen en regels op en kunnen pijn en schuldgevoelens opleveren' en 'gehoorzamen en machteloos'. En verder niets over de zaken waar t imho wel omdraait in een relatie met God.




hieruit?

leid je hieruit af dat die onderzoekers geen relatie hebben met Jezus? Sterk

in mijn tienerjaren had ik ook een relatie met Jezus (nog steeds) en die dingen klinken me heel erg vertrouwd in de oren... maar misschien was het een andere Jezus..

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-11-2011 16:52]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 16:58 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 16:30 schreef Hypnos het volgende:
ik vind het behoorlijk verontrustend dat jij de waarheid in pacht hebt om te bepalen wat een aanvallende grap is en wat niet. Dit is niet aanvallend bedoeld.
Behoorlijk verontrustend. Wauw. Wat voor krachttermen heb je nog over voor pam m beet een seriemoordenaar?

Anyway.

Even 2 vragen tussendoor:

* 'heeft Jezus dat jou verteld' was dus zonder enige vorm van spot bedoelt?

* jij vind t heel raar (en behoorlijk verontrustend) dat ik, gezien het gedrag jegens mij van een relatief groot aantal forumgangers hier, inschat dat het spottend bedoeld was?


quote:
Op 23 november 2011 16:30 schreef Hypnos het volgende:Hoe weet je in godsnaam wie een relatie heeft met Jezus en wie niet? Ik vraag het me echt echt af. Heb jij een bepaalde gave die ik niet ken?
Hoe weet jij of iemand die je net 5 minuten geleden hebt ontmoet een net ontsnapte crimineel is? Laat je hem een door de wetenschappelijke gemeenschap gedragen assessment invullen? Of baseer je je op een gezonde dosis mensenkennis, let je op zijn kleding, zijn taalgebruik etc en een kleine dosis inschatting aan de hand van statistieken?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 17:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 16:50 schreef Hypnos het volgende:
hieruit?

leid je hieruit af dat die onderzoekers geen relatie hebben met Jezus? Sterk

in mijn tienerjaren had ik ook een relatie met Jezus (nog steeds) en die dingen klinken me heel erg vertrouwd in de oren... maar misschien was het een andere Jezus..
Ja Hypnos, jij hebt een relatie. En op geheel HYPNOtiserende wijze ga je opeens wee een eigen invulling geven aan het *dagelijks* gebruik van de frase 'een relatie hebben met' Natuurlijk wordt dat voor het overgrote deel gebruikt voor een positieve relatie. Ik heb ook een relatie met de nieuwe leider van Al Quaida ja. En ook met die ene ontzettend saggerijnige collega van me.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 17:05 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 16:50 schreef Hypnos het volgende:leid je hieruit af dat die onderzoekers geen relatie hebben met Jezus? Sterk
Inderdaad leid ik hieruit af dat t waarschijnlijk is dat zij dat niet hebben. Omdat je dan niet het Katholicisme met alleen die zinsneden zou schetsen. Ik kan er naast zitten. Maar jouw overtrokken reactie daarop, alsof het 'uit de lucht gegrepen is' vind ik nogal onpas. Verder heb je eigenlijk maar 1 argument zoals ik eerder aangaf. Jij laat vast al je meningen en conclusies staven door 300 onderzoekscommissies


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 23-11-2011 17:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 23 november 2011 16:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ohja, maar bastianus kan die opmerking wel ten harte nemen.
Ja hoor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 17:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 16:58 schreef Fusion het volgende:
Behoorlijk verontrustend. Wauw. Wat voor krachttermen heb je nog over voor pam m beet een seriemoordenaar?

Anyway.

Even 2 vragen tussendoor:

* 'heeft Jezus dat jou verteld' was dus zonder enige vorm van spot bedoelt?

* jij vind t heel raar (en behoorlijk verontrustend) dat ik, gezien het gedrag jegens mij van een relatief groot aantal forumgangers hier, inschat dat het spottend bedoeld was?



ik kon echt geen andere manier vinden hoe jij anders aan die waarheid bent gekomen. En je hoort toch dikwijls dat mensen spreken met God en Jezus?

quote:

Hoe weet jij of iemand die je net 5 minuten geleden hebt ontmoet een net ontsnapte crimineel is? Laat je hem een door de wetenschappelijke gemeenschap gedragen assessment invullen? Of baseer je je op een gezonde dosis mensenkennis, let je op zijn kleding, zijn taalgebruik etc en een kleine dosis inschatting aan de hand van statistieken?



euh, ja. Alle zaken die je hier opnoemt.

dus ook statistieken. (slaagkansen ivm zijn profiel mbt opleiding, achtergrond en tests)

ik doe HR, ik baseer mij ook op de CV en ook op mijn inschatting. En godbetert, gelukkig niet alleen op een CV.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 17:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 17:05 schreef Fusion het volgende:
Inderdaad leid ik hieruit af dat t waarschijnlijk is dat zij dat niet hebben. Omdat je dan niet het Katholicisme met alleen die zinsneden zou schetsen. Ik kan er naast zitten. Maar jouw overtrokken reactie daarop, alsof het 'uit de lucht gegrepen is' vind ik nogal onpas. Verder heb je eigenlijk maar 1 argument zoals ik eerder aangaf. Jij laat vast al je meningen en conclusies staven door 300 onderzoekscommissies


nounou, beetje kort door de bocht toch hoor van je. Alsof jij weet wat mensen die een relatie met Jezus wel en niet zouden zeggen over hun geloof. Heel veel mensen vinden God een wraakzuchtig wezen om schrik voor te hebben. Hebben die dan geen relatie met Jezus en God? Ik denk dat ze die wel hebben. Een beetje relativering lijkt me hier op zijn plaats.

Jouw vorm van omgaan met je geloof lijkt me geen referentie te zijn voor vele anderen. spijtig genoeg misschien, ik weet het niet.

en ik neem het niet aan als waarheid hé, voor mij is dat onderzoek een indicatie. Een kapstokje.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 17:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

er zijn zoveel onderzoeken die waardevol zijn, en daar gaat het net over. Het verband tussen kinderen snoep geven als beloning en de verhoogde kans op obesitas bvb. dat is natuurlijk geen onlosmakelijk verband maar wel een indicatie. en dan mag je van mij zeggen dat het allemaal geen waar is of weet ik veel wat, maakt mij niet uit. Feit is dat het een opening kan geven naar een verbetering van de huidige situatie.

bvb dat ontrouw niet ervaren wordt als een kick omdat het verboden is, maar dat er door er meer over te spreken minder nood zal aan zijn. bvb door de zogenaamde kick van het stout willen zijn te erkennen en aanvaarden en ze binnen de echtelijke huiskamer te brengen, op minder "foute" manieren.

maar hé, negeren kan ook, kan alleen maar leiden tot meer stereotypen die nochtans voorkomen zouden kunnen worden. EN dan kunnen geïrriteerde Hypnozems er weer flauwe grappen over maken

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-11-2011 17:19]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 20:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 17:12 schreef Hypnos het volgende:
nounou, beetje kort door de bocht toch hoor van je. Alsof jij weet wat mensen die een relatie met Jezus wel en niet zouden zeggen over hun geloof. Heel veel mensen vinden God een wraakzuchtig wezen om schrik voor te hebben. Hebben die dan geen relatie met Jezus en God? Ik denk dat ze die wel hebben. Een beetje relativering lijkt me hier op zijn plaats.
Nee, een beetje inzicht in hoe bepaalde idiomen in gangbaar taalgebruik worden gebezigd lijkt me hier wel op zijn plaats. Als jij niet kan afleiden dat ik met 'een relatie hebben met Jezus' uiteraard een positieve, innige band bedoel, kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je weer eens speelt met definities om een argument te forceren. Sorry, ik vind t echt n aanfluiting.

quote:
Op 23 november 2011 17:12 schreef Hypnos het volgende:Jouw vorm van omgaan met je geloof lijkt me geen referentie te zijn voor vele anderen. spijtig genoeg misschien, ik weet het niet..
Waarom is dat geen referentie voor vele anderen? Waarom niet? Zou ik statistisch gezien juist niet als steekproef een inidcator moeten zijn? Anyway, wellicht spreek jij ook net zoveel Christenen als ik, en lees jij net zoveel artikelen etc over religie, en wellicht heb je ook een (positieve d00H) relatie met Jezus, dus wellicht telt jou beeldvorming over en inschatting van wat iemand met een relatie met Jezus wel/niet zou schrijven minsten net zo zwaar als de mijne. Could be ja.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-11-2011 20:16 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 23 november 2011 17:16 schreef Hypnos het volgende:maar hé, negeren kan ook, kan alleen maar leiden tot meer stereotypen die nochtans voorkomen zouden kunnen worden. EN dan kunnen geïrriteerde Hypnozems er weer flauwe grappen over maken
Als je maar niet insinueert dat ik tegen (serieuze) onderzoeken op dit gebied zou zijn. Wederom kan ik me niet aan die indruk onttrekken?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-11-2011 20:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 november 2011 20:14 schreef Fusion het volgende:
Nee, een beetje inzicht in hoe bepaalde idiomen in gangbaar taalgebruik worden gebezigd lijkt me hier wel op zijn plaats. Als jij niet kan afleiden dat ik met 'een relatie hebben met Jezus' uiteraard een positieve, innige band bedoel, kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat je weer eens speelt met definities om een argument te forceren. Sorry, ik vind t echt n aanfluiting.



Uiteraard?!? dat is helemaal niet waar. Wat een vooroordeel is dat toch om er van uit te gaan dat een relatie hebben met iemand an sich betekent dat het positief is

als je persé op semantiek wil spelen dan doe je dat maar. Ik zie het woord "relatie" op deze manier:

"onderlinge betrekking tussen verschillende begrippen of eenheden;aanwijsbaar verband tussen twee of meer entiteiten"

als jij dat zonodig als positief wil beschouwen, dan is dat jouw zaak, maar dat is beperkt
een slachtoffer en een dader hebben ook een relatie.

en ik wil niks forceren. Ik haal reële situaties aan. Net zoals vele mensen heb ook ik een relatie met Jezus en God die vrij negatief is. Ik vervloek God en ik heb problemen met Jezus. Niet eenzijdig maar vooral. En als je niet wil inzien dat vele mensen schrik hebben van God en Jezus zien als een soort alien zonder menselijke trekken, ja, dan ben je gewoon lekker selectief bezig. En ja, natuuuurlijk is hij ook voor andere mensen een lieve papa of broer of gids of vriend. Betwist ik ook niet.

maar "uiteraard". hum hum

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-11-2011 20:26]


signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen