IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2011 20:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ja, die man kon goed Engels voor een zwarte zo te lezen


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2011 20:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 20:46 schreef Hypnos het volgende:
ja, die man kon goed Engels voor een zwarte zo te lezen
Ze praten niet allemaal zoals in 'Kuifje in Afrika' natuurlijk.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2011 20:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 december 2011 20:48 schreef bastianus het volgende:
Ze praten niet allemaal zoals in 'Kuifje in Afrika' natuurlijk.


nee, maar ze worden ook niet allemaal doodgeschoten


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2011 20:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 20:54 schreef Hypnos het volgende:
nee, maar ze worden ook niet allemaal doodgeschoten
Wel meer dan blanken, denk ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2011 20:56 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wil binnenkort een 3 of 4-tal gospelnummers afmaken. Een daarvan is "This is our God" van Chris Tomlin. Hier de lyrics:

A refuge for the poor, a shelter from the storm
This is our God
He will wipe away your tears and return your
wasted years
This is our God
Oh... this is our God
A father to the orphan, a healer to the broken
This is our God
And he brings peace to our madness and comfort
in our sadness
This is our God
Oh... this is our God
this is the one we have waited for
Oh... this is our God
A fountain for the thirsty, a lover for the lonely
This is our God
He brings glory to the humble and crowns for the
faithful
This is our God

Hier (een/)de Chris Tomlin versie:



En hier is de track van mij:

This Is Our God

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 18-12-2011 20:59]


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2011 20:58 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 december 2011 20:56 schreef bastianus het volgende:
Wel meer dan blanken, denk ik.


de zwarten die kunnen lezen wellicht wel,
maar ik denk dat de analfabete zwarten wel goed zijn in het elkaar afmaken (Congo, ghetto's, ...)


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2011 21:04 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 20:58 schreef Hypnos het volgende:
de zwarten die kunnen lezen wellicht wel,
maar ik denk dat de analfabete zwarten wel goed zijn in het elkaar afmaken (Congo, ghetto's, ...)
Het schijnt dat Bill Cosby weinig bij drive by-shootings gesignaleerd is inderdaad.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2011 21:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 december 2011 21:04 schreef bastianus het volgende:
Het schijnt dat Bill Cosby weinig bij drive by-shootings gesignaleerd is inderdaad.


al zijn er wel een pak blanken die hem dood wensen


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2011 21:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 20:56 schreef Fusion het volgende:
Wil binnenkort een 3 of 4-tal gospelnummers afmaken. Een daarvan is "This is our God" van Chris Tomlin. Hier de lyrics:

A refuge for the poor, a shelter from the storm
This is our God
He will wipe away your tears and return your
wasted years
This is our God
Oh... this is our God
A father to the orphan, a healer to the broken
This is our God
And he brings peace to our madness and comfort
in our sadness
This is our God
Oh... this is our God
this is the one we have waited for
Oh... this is our God
A fountain for the thirsty, a lover for the lonely
This is our God
He brings glory to the humble and crowns for the
faithful
This is our God

Hier (een/)de Chris Tomlin versie:



En hier is de track van mij:

This Is Our God
Sorry, maar ik vind het echt een verschrikkelijke tekst.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 18-12-2011 21:12 by Forever After Profiel van Forever After

Precies, niks van mij en dus ook niet van ons bij, dus spreek voor jezelf.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2011 21:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 december 2011 21:11 schreef bastianus het volgende:
Sorry, maar ik vind het echt een verschrikkelijke tekst.


ik vind dat herhalen zo ergerlijk. De meeste stand-up comedians doen dan ook, alsof ze bang zijn dat het anders niet zal overkomen of zo, ik weet het niet. Voor de zekerheid dat we het wel zullen horen, alsof we stom zijn en het met 1/2 keer zeggen niet genoeg is. Is dat een gebod of zo?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2011 21:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 december 2011 21:15 schreef Hypnos het volgende:
ik vind dat herhalen zo ergerlijk. De meeste stand-up comedians doen dan ook, alsof ze bang zijn dat het anders niet zal overkomen of zo, ik weet het niet. Voor de zekerheid dat we het wel zullen horen, alsof we stom zijn en het met 1/2 keer zeggen niet genoeg is. Is dat een gebod of zo?
Ik vind dit nogal een beetje overtrokken reactie, zeker je link met het geloof (gebod ofzo?). Je hebt dus een hekel aan de meeste teksten van alle soorten popmuziek, want daar wordt altijd herhaald. Heb je t nummer al in zijn geheel geluisterd? (Ik gok zo maar van niet). Vind je nog steeds ergerlijk als t in een minuut of wat wordt uitgesponnen?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2011 21:23 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 december 2011 21:12 schreef Forever After het volgende:
Precies, niks van mij en dus ook niet van ons bij, dus spreek voor jezelf.
Ik snap niets van je zin?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2011 21:24 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 december 2011 21:11 schreef bastianus het volgende:
Sorry, maar ik vind het echt een verschrikkelijke tekst.
Nou, das een flinke uiteenzetting bastianus, het is me helemaal duidelijk wat je er precies verschrikkelijk aan vindt


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 18-12-2011 23:09 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 21:24 schreef Fusion het volgende:
Nou, das een flinke uiteenzetting bastianus, het is me helemaal duidelijk wat je er precies verschrikkelijk aan vindt
'A father to the orphans, a healer to the broken', van zoiets gaan mijn haren overeind staan. Je creëert een wereld waarin mensen wees of gebroken kunnen worden, m.a.w. je laat ze eerst lijden, om ze dan weer te helpen als ze naar jouw pijpen dansen en voor je clubje kiezen? Ik vind die christelijke god altijd zo'n rare insteek hebben, en vooral zijn obsessie met het 'lijden' snap ik niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-12-2011 23:15 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 december 2011 21:23 schreef Fusion het volgende:
Ik vind dit nogal een beetje overtrokken reactie, zeker je link met het geloof (gebod ofzo?). Je hebt dus een hekel aan de meeste teksten van alle soorten popmuziek, want daar wordt altijd herhaald. Heb je t nummer al in zijn geheel geluisterd? (Ik gok zo maar van niet). Vind je nog steeds ergerlijk als t in een minuut of wat wordt uitgesponnen?


niet alleen in popmuziek, in alle genres, ook black metal. Wat is de bedoeling daarvan, het irriteert me en ik vind het geen meerwaarde hebben, integendeel?
ik heb alles geluisterd inderdaad. Het lijkt een gebod te zijn in popmuziek, maar het komt in andere genres ook terug. "Obligatoir" beter?

inhoudelijk is het mijn dada niet, maar dat maakt me echt niet uit als het muzikaal in orde is (dat weet je wel van Chistelijke extreme metal-recensies bvb, of Gregoriaanse gezangen)

ma kijk, dat is mijn mening, de grote mssa radioluisteraars spreekt me zeker tegen

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 18-12-2011 23:16]


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2011 23:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 december 2011 23:09 schreef bastianus het volgende:
'A father to the orphans, a healer to the broken', van zoiets gaan mijn haren overeind staan. Je creëert een wereld waarin mensen wees of gebroken kunnen worden, m.a.w. je laat ze eerst lijden, om ze dan weer te helpen als ze naar jouw pijpen dansen en voor je clubje kiezen? Ik vind die christelijke god altijd zo'n rare insteek hebben, en vooral zijn obsessie met het 'lijden' snap ik niet.
Ah, dus je bent eigenlijk een beetje een Hypnos? Als ik straks jou en je vrouw vermoord, en je kinderen tot wees maak, ben ik niet echt verantwoordelijk, maar God? Want die heeft me immers tot zo'n slecht mensgemaakt?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-12-2011 23:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Kijk eigenlijk nooit EO of RKK (zelfs nog nooit eerder gezien), maar keek net samenvatting over die serie met Gordon over een zoektocht naar God. Wel interessant. Maar kijk nu eoa serie over t misbruik van de RK. Echt om te rillen en te kotsen, wat een verkrachting (no pun intended) van het geloof. Echt walgelijker dan walgelijk.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-12-2011 0:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 december 2011 23:31 schreef Fusion het volgende:
Ah, dus je bent eigenlijk een beetje een Hypnos? Als ik straks jou en je vrouw vermoord, en je kinderen tot wees maak, ben ik niet echt verantwoordelijk, maar God? Want die heeft me immers tot zo'n slecht mensgemaakt?


wie anders? jijzelf? Je ouders? De maatschappij? Zwaremetalen.com?

en dan nog, wie laat het allemaal gebeuren? Wie heeft een Start- en Stopknop? God toch? toch alleszins een startknop, dus wellicht ook een stopknop.


signature


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 19-12-2011 21:39 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Het christendom heeft er weer een nieuwe concurent bij

The Force nu officiële religie

Dat Star Wars een populaire franchise is, wisten we natuurlijk al. Dat er een paar mensen op deze aardbol rondlopen die daadwerkelijk geloven in The Force wisten we ook, maar dat er zoveel mensen zijn die zich laten registreren als aanhanger van die kracht hadden we niet verwacht.

Vorige maand vond in Tsjechië een volkstelling plaats, waarbij mensen ook moesten aangeven welke religie ze aanhingen. Aangezien het daarbij mogelijk was om aan te geven een volgeling van The Force te zijn, besloten 15.070 mensen dat ook maar daadwerkelijk te doen.

Of ze allemaal echt geloven in The Force is natuurlijk maar de vraag. Waarschijnlijker is natuurlijk dat het een protestactie is tegen het verplicht aangeven welke religie iemand aanhangt.

Tsjechië is overigens niet het enige land waar de religie een officiële status heeft. In Groot-Brittannië en Nieuw-Zeeland is dit ook mogelijk. In eerstgenoemd land gaven 300.000 mensen aan Ridder van de Jedi te zijn.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-12-2011 22:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 23:31 schreef Fusion het volgende:
Ah, dus je bent eigenlijk een beetje een Hypnos? Als ik straks jou en je vrouw vermoord, en je kinderen tot wees maak, ben ik niet echt verantwoordelijk, maar God? Want die heeft me immers tot zo'n slecht mensgemaakt?
Ja.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-12-2011 23:34 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 december 2011 23:31 schreef Fusion het volgende:
Ah, dus je bent eigenlijk een beetje een Hypnos? Als ik straks jou en je vrouw vermoord, en je kinderen tot wees maak, ben ik niet echt verantwoordelijk, maar God? Want die heeft me immers tot zo'n slecht mensgemaakt?
Ik ken een man die psychotisch is door een angststoornis. Vroeger was hij normaal begaafd, inmiddels compleet gestoord en verstandelijk beperkt. Hij komt uit een gelovige familie, en heeft daardoor nog steeds allerlei vragen waar hij zelf niet uit kan komen.
De man is misbruikt en heeft allerlei ander leed over zich heen gekregen waar hij zelf niet om gevraagd heeft. Zijn hele familie heeft in het leven alleen maar rampspoed, buiten eigen schuld, over zich heen gekregen.
Als god zijn eigen aanhangers zo bovenmate op de proef stelt, dan vraag ik me wel af wat daar het nut van kan zijn ja. En dan zijn het nog niet eens mensen die niet tot zijn eigen clubje behoren, en daar is hij al zo wreed voor.
Ik geef nu een voorbeeld dicht bij huis, maar er zijn ook allerlei gelovigen en leden van zijn uitverkoren volk in kampen gemarteld. Als ik almachtig was, zou ik er een stokje voor gestoken hebben. Of op zijn minst de veroorzakers van het leed ter verantwoording hebben geroepen. Ik vind dat je concentratiekampslachtoffers niet bloot hoeft te stellen aan de fouten van andere mensen, omdat 'de mens' als soort zo zondig is. Een kampbeul is wat mij betreft zondiger dan b.v. een Anne Frank die nergens iets aan kon doen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-12-2011 0:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

inderdaad. Het is gewoon cynisch van God om de mens te laten lijden, puur om een punt te maken. Zo wil ik mijn God niet


signature


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 20-12-2011 0:39 by Helvete Profiel van Helvete

.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 20-12-2011 1:55]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 20-12-2011 0:56 by Mutilator (Moderator) Profiel van Mutilatorhttp://wp.livereviewer.com/



The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen