IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-12-2011 21:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 december 2011 21:42 schreef Fusion het volgende:
Waarom ben jij kundig? Anyway,
je vertoont hier niet echt de usual traits van iemand die ehm... nogal veel academisch onderricht heeft gehad, no offence.


kundig, dat vind ik niet misplaatst bij iemand die met brio, verve en onderscheiding geslaagd is in bvb psychopathologie, traumabegeleiding, rouwverwerking. en dan heb ik het niet over bepaalde vakken of onderdelen van een opleiding.
en ja, ik doe ondertussen al 5 jaar HR en sinds kort Counseling, maar verleren doe je het niet. Natuurlijk verlies je wat voeling, diagnoses stellen is niet "correct", maar een beeld vormen mag wel nog vind ik.
en zolang Jezus geen cliënt is en ik spreek niet vanuit een bepaalde functie zeg ik natuurlijk wat ik wil

no offence taken, ik ben hier niet in die hoedanigheid. Hier mag ik mijn botte zelf zijn, een gans ander petje opzetten

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-12-2011 21:59]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-12-2011 22:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Fusion, mag ik es iets gans anders vragen?
ik ben eigenlijk curieus wat jij verstaat onder bijgeloof.
ik ga er geen comment op geven, geen neg of pos. Ben gewoon benieuwd wat jij daaronder verstaat. Puur uit interesse.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-12-2011 23:19 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 december 2011 21:53 schreef Hypnos het volgende:
kundig, dat vind ik niet misplaatst bij iemand die met brio, verve en onderscheiding geslaagd is in bvb psychopathologie, traumabegeleiding, rouwverwerking. en dan heb ik het niet over bepaalde vakken of onderdelen van een opleiding.
De vraag is dus: op welk niveau heb je dit allemaal gestudeerd? Ik krijg nog niet echt t idee dat je in t NIP staat geregistreerd oid.

quote:
Op 21 december 2011 21:53 schreef Hypnos het volgende:en ja, ik doe ondertussen al 5 jaar HR en sinds kort Counseling, maar verleren doe je het niet. Natuurlijk verlies je wat voeling, diagnoses stellen is niet "correct", maar een beeld vormen mag wel nog vind ik.
en zolang Jezus geen cliënt is en ik spreek niet vanuit een bepaalde functie zeg ik natuurlijk wat ik wil
Natuurlijk mag jij zeggen wat je wilt, maar ik krijg gewoon niet echt de indruk dat je veel op academisch niveau hebt gestudeerd. En juist bij een subjectief en relatief softe tak van de wetenschap als psychoanalyse is dat dan zeg maar voor mij een van de weinig mogelijk criteria om een bepaald oordeel over de eventuele kwaliteit van een dergelijke analyse te maken.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 21-12-2011 23:21 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 21 december 2011 22:07 schreef Hypnos het volgende:
Fusion, mag ik es iets gans anders vragen?
ik ben eigenlijk curieus wat jij verstaat onder bijgeloof.
ik ga er geen comment op geven, geen neg of pos. Ben gewoon benieuwd wat jij daaronder verstaat. Puur uit interesse.
Poeh, lastig, nog nooit echt over nagedacht. Voor mij is bijgeloof ehm... de illusie dat je door bepaalde rituele handelingen 'het lot' kunt beionvloeden, of voorspellen. Denk ik.


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-12-2011 23:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 december 2011 23:19 schreef Fusion het volgende:
De vraag is dus: op welk niveau heb je dit allemaal gestudeerd? Ik krijg nog niet echt t idee dat je in t NIP staat geregistreerd oid.

Natuurlijk mag jij zeggen wat je wilt, maar ik krijg gewoon niet echt de indruk dat je veel op academisch niveau hebt gestudeerd. En juist bij een subjectief en relatief softe tak van de wetenschap als psychoanalyse is dat dan zeg maar voor mij een van de weinig mogelijk criteria om een bepaald oordeel over de eventuele kwaliteit van een dergelijke analyse te maken.


NIP is wellicht Nederlands, ik ben Belg, remember


academisch analyseren, tja, alles is al gezegd op dat niveau, alle theorieën gestaafd en bekritiseerd. De tijdsgeest maakt dat argumenten aan waarde winnen en een steeds meer overheersend streven naar relativiteit zorgt voor minder bruikbare waarheid en begrip dan clashes tussen theorieën en standpunten, in mijn ogen. Veel kennen, weten en begrijpen; inzicht hebben; een moeilijk te penetreren structuur in je eigen denken en waardenstelsel hebben... heel mooie zaken die erg intelligent overkomen en dat eigenlijk wellicht ook zijn, maar ik heb het juk van die zelf opgebouwde gevangenis van mij afgegooid. Academici zijn meestal ook maar mensen met een drang naar een eigen, verdedigbare wereldvisie, zonder plaats voor verandering en uitbreiding, uit angst dat hun evoluerende verhaal gaten zou beginnen vertonen
want dan vallen ze door een denkbeeldige mand, zeker bij hun "collega's" en "gelijken".
Academici zijn ook maar mensen


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-12-2011 13:31 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Euh... maar op welk niveau begeef je je nou met je psycho-analyse?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-12-2011 19:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

wat bedoel je met niveau?


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-12-2011 19:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Wat draai je nou om de brij heen? Ben je erkend psycholoog en/of psychiater? Heb je minimaal een Master? Hoe veel jaar werkervaring? Heb je gepubliceerde onderzoeken? Wat voor onderzoeken heb je specifiek gedaan op t gebied van religie en pshycoanalyse? Dat soort nivea's zeg maar.


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-12-2011 21:45 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 december 2011 19:28 schreef Fusion het volgende:
Wat draai je nou om de brij heen? Ben je erkend psycholoog en/of psychiater? Heb je minimaal een Master? Hoe veel jaar werkervaring? Heb je gepubliceerde onderzoeken? Wat voor onderzoeken heb je specifiek gedaan op t gebied van religie en pshycoanalyse? Dat soort nivea's zeg maar.
Al heb je ervaring en papieren op het gebied van psychoanalyse, dan nog blijft die werkwijze zeer omstreden, ook wetenschappelijk gezien. Dus al had Hypnos alle papieren, dan nog zou zijn analyse van Jezus uit de bijbel nergens op slaan.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-12-2011 22:53 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 december 2011 19:28 schreef Fusion het volgende:
Wat draai je nou om de brij heen? Ben je erkend psycholoog en/of psychiater? Heb je minimaal een Master? Hoe veel jaar werkervaring? Heb je gepubliceerde onderzoeken? Wat voor onderzoeken heb je specifiek gedaan op t gebied van religie en pshycoanalyse? Dat soort nivea's zeg maar.


alles is relatief Bas, idd


nou ja, ik heb enkele jaren slachtofferhulp gedaan na de opleiding Individueel Maatschappelijk werk, daarbij erkende opleidingen gevolgd en succesvol afgerond. Ik ben wel te vinden voor opleidingen en bijleren, constant, zo ook voor groepsdynamica, Neuro-Linguïstisch Programmeren, assessment...
een verderzetting criminologie (dat is academisch wat jij noemt denkk). Les gehad onder Peer Van der Kreeft (een Nederlander ja). Daarna ook crisisinterventies gedaan op professioneel vlak. Later overgegaan naar andere functies. Thuiszorgcoördinator (bij crisissituaties bij opname en ontslag uit ziekenhuizen bvb).
Dan wat gekozen voor stabiliteit en geld. HR, Counseling, juridische zaken, arbeidsrecht, ...

aangezien ik nooit aan Katholieke inrichtingen gestudeerd heb waren de onderzoeken en research-zaken nooit echt religieus geïnspireerd. Dus die kwamen ook zelden ter sprake, alleen in het geval van trauma-begeleiding en rouwverwerking kwam dat echt ter sprake in de benadering van spiritualiteit bij een cliënt/patiënt. Ook in filosofie kwam religie nooit ter sprake, alleen het Godsbeeld, maar dat werd niet an sich als religieus bekeken. Toch niet in wat ik er van overhoud aan herinneringen. Ik heb ook niet geleerd om iemand te bekijken adhv zijn afkomst, geloof of overtuiging; wel als holistisch, contextueel, emotioneel menselijke wezen dat een gedrag stelt, dat reageert op zijn omgeving, dat functioneert in een periode van tijd op deze planeet.


Verder leer je natuurlijk in gesprekken als hulpverlener, vertrouwenspersoon, adviesgever, ... of je eigen inschattingen en analyse die je puur op basis van geschreven gegevens maakt, strookt met de persoon die je leert kennen na een aantal weken van intieme gesprekken.
Je kunt daar bot in zijn, sec, heel kort door de bocht. Je kan ook extreem uitgebreid en voorzichtjes zijn. Maar je kan ook grote lijnen uittekenen en bijsturen of opnieuw beginnen indien volledig verkeerd ingeschat. Dat laatste is ook een leermoment voor jezelf. Indien je me dus kunt aantonen adhv voorbeelden dat ik compleet naast de persoonlijkheidskwestie zit bij Jezus, gaat uw gang.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-12-2011 22:56]


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-12-2011 23:04 by Forever After Profiel van Forever After

Nightwish predikt evangelie van de twijfel
Laatste update: 22 december 2011 11:43

AMSTERDAM – Naast het nieuwe album Imaginaerum brengt metalformatie Nightwish in 2012 een gelijknamige film uit. "Met deze film willen we de nadruk leggen op de mooie kanten van het leven", zegt oprichter Tuomas Holopainen tegen NU.nl.

"Imaginaerum is een thematisch album over het vieren van het leven en het vieren van fantasie. Dat heeft zo veel verschillende aspecten, dat het een heel gevarieerd album is geworden. De meeste mensen die ‘m voor het eerst horen, hebben het gevoel dat ze net zijn overreden door een vrachtwagen", zegt Holopainen zichtbaar genietend.

"In de zomer van 2007 had ik het idee om bij twaalf nummers een korte video te maken. Ik sprak erover met Stobe Harju, een regisseur met wie we al eerder werkten. Hij vond het een geweldig idee, maar gaf ook direct aan dat je met het budget dat daarvoor nodig was een complete film zou kunnen maken. We besloten er één verhaal van te maken."

"We zijn ruim vier jaar bezig geweest met het schrijven van de nummers en het script. Het grootste struikelblok waren de financiën. We hadden zo’n vier miljoen euro nodig en bij het zoeken naar sponsors waren we in het begin nogal naïef." Hij lacht: "We vonden dit het beste idee ooit en snapten niet dat anderen daar niet direct in investeerden."


Zoetsappig

"Met deze film willen we de nadruk leggen op de goede en mooie kanten van het leven. Nogal een contrast met het vorige album. We willen mensen laten weten dat de wereld mooier zou zijn als we wat beter voor elkaar zouden zorgen en wat meer van elkaar zouden houden. Dat klinkt zó zoetsappig dat we een andere manier moesten vinden om die boodschap uit te dragen."

"Het laatste dat we willen is preken. Het is onze visie. Ik probeer altijd van alles en iedereen te houden. Liefde is een belangrijk thema op het album. Niet het soort liefde tussen twee mensen of tussen de mens en god, maar het allesoverheersende gevoel van verbonden zijn met alles. Liefde als religie. Dat is hoe ik het woord liefde versta."


Georganiseerd

"Ik heb net in een wetenschappelijk tijdschrift gelezen dat ze verwachten dat georganiseerde religie aan het eind van deze eeuw voor zestig procent verdwenen zal zijn. We hebben nog een lange weg te gaan, maar de religies bestaan dan ook al eeuwen."

"Dus zestig procent in negenentachtig jaar. Als dat is wat ervoor nodig is, dan is dat een goed begin", meent hij. "Er is niets mis met geloven, maar georganiseerde religie en een fundamentalistisch geloof in het geschreven woord zijn verschrikkelijk. Ik geloof in het evangelie van twijfel. Ik denk dat we nederig genoeg moeten zijn om alles in twijfel te trekken."



Arrogant

"Om elkaar niet om de oren slaan met allerlei waarheden. De mens is zo arrogant geworden. We kunnen onmogelijk alles weten. Ik denk dat we vele malen gelukkiger zouden zijn als we zouden accepteren dat onze hersencapaciteit beperkt is. Ik geloof dat we goed voor elkaar moeten zijn en dat we voor elkaar en voor de wereld moeten zorgen."

"Imaginaerum gaat over een man die dement is. Hij is het contact met de realiteit verloren. Omdat de hoofdpersoon Tom heet en componist is, denken veel mensen dat er autobiografische elementen in het verhaal zitten, maar het is volledig fictief. Ik dacht dat het beter zou zijn als we helemaal niet in de film zouden voorkomen, maar de regisseur zei: Het is jouw geesteskind."


Timberlake

"Om een voorbeeld te noemen: Het kan me niet schelen hoe goed Justin Timberlake als acteur is. Als ik hem in een film zie, zie ik gewoon Justin Timberlake. Om die reden zijn we alleen als band te zien in de film. Maximaal drie minuten. Geen van ons heeft tekst en we hoeven niet te acteren. Dat houdt het geloofwaardig."

Collega-metalband Within Temptation bracht dit jaar een album met een stripboek uit. "Ik vind het bizar toevallig dat we allebei met zulke plannen rondliepen en het niet van elkaar wisten", zegt Holopainen daarover. "Een album uitbrengen met een stripverhaal en met een film, dat is allebei nog nooit gedaan."


Innovatief

"Je bedenkt dit soort dingen om je werkgebied te verbreden. Je probeert innovatief te zijn in deze tijd van digitaal downloaden en piraterij. Je probeert nieuwe manieren te vinden om dingen te doen. Het is te gek om de eerste op aarde te zijn die zoiets doet, maar bovenal wil je iets van waarde maken. Iets dat mensen raakt."

"Als je iets creatiefs doet, is dat altijd een weerspiegeling van hoe je je op dat moment voelt. Toen we in 2004 Once maakten, was dat nogal aan de vrolijke kant. Daarna brak de hel los en maakten we Dark Passion Play. Nu gaat alles goed, maar ik weet niet wat er hierna komt. Zo is het leven. Het is niet alleen maar positiviteit."

© NU.nl/Marina Veereschild


 


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-12-2011 23:07 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Indien jij me er van kunt overtuigen dat ik ernaast zit qua God, ga je gang. Ja hallo, zo lust ik er nog wel een paar. Je maakt eoa achterlijke (sorry hoor) '''psychoanalyse''' welke meer zegt over je eigen ()kunde dan anything else, en dan deponeer je even lukraak dat ik t mag gaan ontkrachten? Nee Hypnos, zo werkt dat niet.

Het is in meerdere opzichten nogal raar dat ik dit jou moet zoeggen: maar jij hebt n beetje een religieuze tik, in a way Verder mag ik je wel hoor


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 22-12-2011 23:14 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 december 2011 21:45 schreef bastianus het volgende:
Al heb je ervaring en papieren op het gebied van psychoanalyse, dan nog blijft die werkwijze zeer omstreden, ook wetenschappelijk gezien. Dus al had Hypnos alle papieren, dan nog zou zijn analyse van Jezus uit de bijbel nergens op slaan.
vandaar ook dat ik schreef "En juist bij een subjectief en relatief softe tak van de wetenschap als psychoanalyse is dat dan zeg maar voor mij een van de weinig mogelijk criteria om een bepaald oordeel over de eventuele kwaliteit van een dergelijke analyse te maken."


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-12-2011 23:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

oeps

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-12-2011 23:29]


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-12-2011 23:29 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 december 2011 23:29 schreef Hypnos het volgende:
hehe

nou, zo werkt het dus wel. Je neemt een stelling in, je legt die voor en je krijgt andere perspectieven aangeboden (bij bvb collega's), die dikwijls frontaal ingaan tegen die van jou. Psychoanalyse geeft je de mogelijke diagnoses en eventueel ook stategieën, maar nooit de analyse. Die moet je zelf maken. De observatie en besluitvorming is natuurlijk altijd persoonlijk, hoe zwaar ook mag beweerd worden dat dat geminimaliseerd wordt door opleiding en/of ervaring.
en het elitaire idee dat waardevolle perspectieven alleen maar kunnen komen van andere pa's is ridicuul. Ze kunnen het alleen beter uitleggen en spreken in eenzelfde jargontaal, so what?
verder ben ik enorm geïnteresseerd in de mens en in de toekomst, niets beter te doen wellicht . En één van de zaken die typisch menselijk zijn is religie, natuurlijk houdt dat me dan ook bezig

enne, ik kan me best inbeelden dat mensen mij hier extreem lomp, bot, dom, achterlijk, kortzichtig, irritant of weet ik veel wat vinden. Ik zou het wellicht ook doen. En ja, ik kan tekeer gaan tegen jou bvb, maar dat is enkel in deze "discussie". Dit is alleen niet de realiteit maar een fixatie op een onderwerp. In het "echte leven" ben ik een enorme knuffelaar die geen greintje agressiviteit vertoont (behalve in de pit of tijdens uitzonderlijke omstandigheden), vraag maar es rond


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 23-12-2011 10:28 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Je ontwijkende antwoorden omtrent je academische achtergrond en je antwoord bevestigen mijn conclusies. Zo werkt het NIET Hypnos. Iets met aantoonbare credentials op het vakgebied (toegegeven, een MSc is geen garantie voor succes, maar jeweettoch), bronnenonderzoek, gedegen beargumentatie, peer-reviews etc. DAN PAS zou ik of enig ander persoon met enig wetenschappelijk gevoel in zijn achterste proberen jouw ongelijk aan te tonen Ik ga de discussie niet meer aan met jou.

Dat je een ontzettende knuffelaar ben geloof ik graag, want ondanks je anti-religie-kronkel en je gammele discussie- en argumentatie-skills, lijk je me een oprecht aardige gozer

En verder wil ik nog eenmaal benadrukken dat ik met je meeleef over het leed in de wereld. Ik vind dat ook echt verschrikkelijk, veel verschrikkelijker dan je wellicht vermoedt. Maar ik voel me WEL medeverantwoordelijk daarvoor. Om het even duidelijk te maken: ik vind 'ons' in 'het' Westen arrogant, lui, volgevreten, kapitalisme als god vererend en wentelend in de modder van onze welvaartsziekten, waarbij het wereldwijde militaire budget t budget wat we aanwenden om hen die geen dak boven hun hoofd hebben of niets te eten hebben doet verbleken.

Ik heb geen zin meer in cirkeltes met jou ik wens jou en je gezin een gezegende Kerst!


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 23-12-2011 10:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 22 december 2011 21:45 schreef bastianus het volgende:
Dus al had Hypnos alle papieren, dan nog zou zijn analyse van Jezus uit de bijbel nergens op slaan.

Dat denk ik ook, ja.
quote:
Op 22 december 2011 22:53 schreef Hypnos het volgende:
Indien je me dus kunt aantonen adhv voorbeelden dat ik compleet naast de persoonlijkheidskwestie zit bij Jezus, gaat uw gang.

Je draait het om, jij bent degene die met een groots verhaal komt, de bewijslast ligt dus bij jou.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-12-2011 12:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik argumenteer toch? hij geeft alles weg, geeft geen relaties, gaat alleen zitten voor erg lange tijden, is masochistisch, ...


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-12-2011 23:01 by Forever After Profiel van Forever After

Bart is dit van jou?



 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 25-12-2011 23:46 by bastianus Profiel van bastianus

Jammer dan..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-12-2011 11:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 23 december 2011 12:34 schreef Hypnos het volgende:
ik argumenteer toch? hij geeft alles weg, geeft geen relaties, gaat alleen zitten voor erg lange tijden, is masochistisch, ...

Een argument zou bvb. kunnen bestaan uit het op een rij zetten wat er over JC gezegd is mbt tot een van die karaktereigenschappen die je noemt (masochisme, bvb.), en dan uitputtend dus zowel passages die het ondersteunen als het niet ondersteunen, deze goed af te wegen en dan tot een sluitend oordeel te komen.

Wat jij doet is met poep gooien en dan hard wegrennen als mensen je vragen waarom je dat doet


Quis moderabat ipsos moderatores?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 26-12-2011 12:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

onder wegrennen versta ik toch iets helemaal anders.

ik hoef ook geen lappen tekst neer te zetten hier, wie de Bijbel kent weet goed genoeg waarover ik het heb.


bvb

Lucas 6:29

29 Als iemand je op de wang slaat, bied hem dan ook de andere wang aan, en weiger iemand die je je bovenkleed afneemt, ook je onderkleed niet.

gans het kruisigingsverhaal en alle keren dat Jezus zich opofferde om mot te krijgen

als dat geen masochisme is


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-12-2011 14:43 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 25 december 2011 23:46 schreef bastianus het volgende:
Jammer dan..





En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 27-12-2011 23:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Mithras en Horus

@Hypnos: jongen, als je ook maar iets zou weten over de Midden-Oosterse cultuur en de vele lagen die t verhaal over de andere wang toekeren bevat... Voor iemand die zo'n uitgesproken hekel aan iets heeft, weet je er triest weinig van. Net als vele religie-bashers hier


When your people matter, menstrual health matters


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 27-12-2011 23:34 by Forever After Profiel van Forever After

Waar zit die verborgen repeatknop van dit tipok?


 


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen