IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 20-03-2012 17:35 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 19 maart 2012 23:03 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is Progton niet katholiek hoor.


Dat is toch lood om oud ijzer? No offence maar de kans dat zijn zus ook zijn moeder is, is in zulke contreien vele malen hoger dan in een gezonde leefomgeving.


Against God and Government


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-03-2012 22:22 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 19 maart 2012 23:03 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is Progton niet katholiek hoor.


Jawel ben wel katholiek: dat betekent namelijk christen.
Laten we het Roomse ervoor weghouden


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 20-03-2012 22:26 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

Maar idd Bastianus, ook al gaan Roomse Katholieken ook voor christenen voor. Ben ik het met je eens dat die vergelijking niet heel goed opgaat.

Het celibaat vind ik iets verwerpelijks


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-03-2012 22:39 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 maart 2012 21:47 schreef WMP het volgende:
Niet zo hypocriet reageren: jij zit nog steeds vrijwillig bij die sekte. Een sekte bestaat en blijft bestaan bij gratie van haar leden.
He Onweerwolf heeft de account van WMP gehackt!


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-03-2012 22:42 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Die hele christelijke kliek is te smerig voor woorden, te vergelijken met de maffia.
Die hele? Generaliseren is ook een kunst...


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-03-2012 22:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 20 maart 2012 22:42 schreef Fusion het volgende:
Die hele? Generaliseren is ook een kunst...


inderdaad, de maffia is heus niet helemaal verderfelijk.


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 20-03-2012 22:47 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

He Hypnos' account is ook gehackt door OWW!


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-03-2012 22:48 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 20 maart 2012 22:47 schreef Fusion het volgende:
He Hypnos' account is ook gehackt door OWW!




signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-03-2012 23:30 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 maart 2012 17:35 schreef Rotzak het volgende:
Dat is toch lood om oud ijzer?
Tuurlijk. En het instituut kerk en de krampachtige manier waarop doorgaans binnen zulke kringen met seks wordt omgegaan bevordert ook stiekem gedrag en daarmee excessen op seksueel of misbruikgebied, denk ik.
Dan nog: Niet elke christen is een misbruiker of verantwoordelijk voor de wandaden van een stel verknipte priesters of andere geestelijken. En natuurlijk is het absurd dat christelijke politici en kerkelijke leiders nog steeds zaken niet goed onderzoeken of in de doofpot stoppen. Echter, elke christen verantwoordelijk maken daarvoor is weer net een brug te ver.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


WMP
Usericon van WMP
Posted 21-03-2012 0:28 by WMP Profiel van WMP

We zouden uitkijken met schelden, weet je nog?

[Dit bericht is gemodereerd door Greycloak op 22-03-2012 20:27]


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 22-03-2012 20:25 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 20 maart 2012 23:30 schreef bastianus het volgende:
Tuurlijk. En het instituut kerk en de krampachtige manier waarop doorgaans binnen zulke kringen met seks wordt omgegaan bevordert ook stiekem gedrag en daarmee excessen op seksueel of misbruikgebied, denk ik.
Dan nog: Niet elke christen is een misbruiker of verantwoordelijk voor de wandaden van een stel verknipte priesters of andere geestelijken. En natuurlijk is het absurd dat christelijke politici en kerkelijke leiders nog steeds zaken niet goed onderzoeken of in de doofpot stoppen. Echter, elke christen verantwoordelijk maken daarvoor is weer net een brug te ver.


Er heerst nog wel een taboe op, er zijn genoeg kringen die het wel gaan begrijpen.
Maar veel stromingen hebben het gesprek erover nog geeen eens geopend helaas.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-03-2012 20:49 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 20 maart 2012 22:39 schreef Fusion het volgende:
He Onweerwolf heeft de account van WMP gehackt!


quote:
Op 20 maart 2012 22:47 schreef Fusion het volgende:
He Hypnos' account is ook gehackt door OWW!


Wat lief dat je me zo mist.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-03-2012 21:37 by WMP Profiel van WMP

quote:
Op 21 maart 2012 0:28 schreef Greycloak na censuur het volgende:
We zouden uitkijken met schelden, weet je nog?


Je ziet ze vliegen: ik heb niet gescholden in de post die je wederom gecensureerd hebt. Jij bent een zeer eng mannetje.
Of wacht, jij vindt 'relidioot' gescheld -en dus mag het gecensureerd worden- en zeggen dat je homo's minderwaardig vindt -waar Fusion zich meerdere keren schuldig aan heeft gemaakt- is natuurlijk oke. Je hanteert dezelfde uitleg van vrijheid van meninguiting (nee, geen spelfout) als die peroxideführer van je: alles mag gezegd worden, zolang het maar mijn mening is.

[Dit bericht is gewijzigd door WMP op 22-03-2012 21:39]


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-03-2012 21:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 22 maart 2012 21:37 schreef WMP het volgende:
Je ziet ze vliegen: ik heb niet gescholden in de post die je wederom gecensureerd hebt. Jij bent een zeer eng mannetje.
Of wacht, jij vindt 'relidioot' gescheld -en dus mag het gecensureerd worden- en zeggen dat je homo's minderwaardig vindt -waar Fusion zich meerdere keren schuldig aan heeft gemaakt- is natuurlijk oke. Je hanteert dezelfde uitleg van vrijheid van meninguiting (nee, geen spelfout) als die peroxideführer van je: alles mag gezegd worden, zolang het maar mijn mening is.


Dat klopt, modcloak heeft een zeer selectieve kijk op scheldwoorden, dat was al bekend.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


WMP
Usericon van WMP
Posted 22-03-2012 21:44 by WMP Profiel van WMP

Jammer dat 'the powers that be' zo'n incompetent figuur z'n gang laten gaan.


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-03-2012 21:53 by Rotzak Profiel van Rotzakhttp://www.meatspin.com

quote:
Op 20 maart 2012 22:42 schreef Fusion het volgende:
Die hele? Generaliseren is ook een kunst...


Wat loop je nou te bitchen dan? Als er één beweging is die altijd collectief met z'n dikke bek voor aan staat wat betreft het bekritiseren van mensen met een andere levensopvatting dan zijn het die gristenen wel. Ga toch biechten man


Against God and Government


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-03-2012 22:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 22 maart 2012 21:37 schreef WMP het volgende:

Of wacht, jij vindt 'relidioot' gescheld


ik las religidioot


signature


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 22-03-2012 22:52 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

quote:
Op 22 maart 2012 22:13 schreef Hypnos het volgende:
ik las religidioot




ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 22-03-2012 23:16 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

In plaats van dat er een dialoog wordt aangegaan.
Altijd maar dat verwijt.
Snap het wel dat je je aangesproken voelt als een christen zegt homoseksualiteit/homofibi is volgens de Bijbel verboden.
Het zijn vooral de tradities of kerk denominaties die dat hanteren.

In de Bijbel staan wel wat teksten die mogelijk kunnen gaan over anders geaarden maar dat is zeer zeker speculatief.
In Genesis/Prediker gaat het om andere volken buiten Israël die er nogal legubele praktijken aan overhouden, vandaar ook de term schandknapen. Orgie's tempelprostituties etc.
Het is belangrijk dat je naar die context kijkt, je kunt die teksten niet blind naar tegenwoordig vertalen. Want genoeg anders geaarden willen echte relaties aangaan.
In de Romeinen brief staat ook nog een gedeelte dat gaat over mogelijk homo's maar waarschijnlijk gaat het puur over het feit dat wanneer hetero mannen het met andere hetero mannen doen het tegennatuurlijk is...
Bij homoseksualiteit/homofilie wordt veel te gauw gedacht aan seks. Dat hoor je nou nooit over hetero stellen...
Genoeg die er een echte relatie op nahouden en willen trouwen.

Op basis van de Bijbel kunnen de kerken en ik het niet zwart wit neerzetten vind ik, helaas gebeurt dit wel. Het is maar de vraag of de Bijbel het wel afkeurt. Het is belangrijk om het dialoog aan te gaan.
Helaas zitten er veel mensen op de troon van God, pas toch op: laat dat oordelen toch aan Hem over.

Laats keek ik naar een uitzending van kom uit de kast van Arie Boosma, als ik het niet verkeerd heb ging dit over Corné, die opgevoed is in een zwaar gereformeerd gezin. Al heel vroeg wist hij dat hij homo was en al die jaren kon hij dit niet kwijt aan zijn ouders en broers/zussen. Want de kerk keurt een relatie tussen twee mannen af. Je mag best homo zijn maar een relatie hebben dat kan niet.
Corné zei op een gegeven moment toen Arie Boomsma vroeg wat hij ervan vond dat hij homo was: dat hij liever niet als homo was geboren, als ik kon kiezen had ik nooit een homo willen zijn.
Dat raakte me wel, als er meer ruimte komt voor dialoog en dat hij zijn ei kwijt kan bij kerkgangers maar ook zelfs bij de ouders vrienden, en dat het niet wordt weggestopt. OF zelfs gezegd wordt dat hij/zij er van moet genezen.
Er ligt zeker wel een schuld bij kerken/stromingen dat er weinig ruimte is om erover te praten. Vaak wordt er gelijk een oordeel gevelgd. Of wordt het verzwegen, of wordt er gezegd jongen je kunt er nog wel van af komen hoor of verander het maar.






Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 22-03-2012 23:52 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

@Progton: het maakt geen flikker (huhuh) uit of mannen die homo zijn nou met andere mannen die homo zijn willen neuken of een relatie met ze willen aangaan, of dat toevallig hetero mannen met elkaar willen neuken of trouwen.

Het punt is dat het verwerpelijk is dat een groep reli's denkt daar wat over te kunnen zeggen. -> Nee. En ook niet, zoals Fusion zegt "Het is ok, tenzij..". NEE! Gewoon nee, period. Niets mee te maken.

Hetzelfde geldt overigens ook vrouwen die toevallig aan het menstrueren zijn.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 23-03-2012 0:02 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777

Dat is jou visie en dat dien ik te respecteren.

Het is ook geen verassing dat wij daar allebei anders over denken


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 23-03-2012 0:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 23 maart 2012 0:02 schreef ProgTon777 het volgende:
Dat is jou visie en dat dien ik te respecteren.

Het is ook geen verassing dat wij daar allebei anders over denken




het is natuurlijk wel een mening die eigen is aan de Westerse wereld. Indien je daar niet mee akkoord gaat dan kom je in de categorie "gevaarlijk" terecht. Zoals bepaalde Moslims, ecoterroristen, fundi's, ...


ik mag bvb ook niet zeggen dat ik negers niet leuk vind omwille van hun kleur. Dat is rascisme .
en jouw mening is in onze maatschappij "discriminerend" (of dan toch die van Fusion). Geen voorwaarden aan seksualiteit. Anders is het op het strafbare af.



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 23-03-2012 0:09]


signature


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-03-2012 0:11 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 23 maart 2012 0:02 schreef ProgTon777 het volgende:
Dat is jou visie en dat dien ik te respecteren.

Het is ook geen verassing dat wij daar allebei anders over denken


Van mij hoef je dat niet te respecteren hoor. Ik respecteer jouw visie namelijk ook absoluut niet. Ik respecteer wel dat jij het recht hebt om er een andere visie op na te houden dan ik. Maar wanneer je die publiekelijk gaat verkondigen dan wil ik daar best eens op reageren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 25-03-2012 11:10 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel





Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-03-2012 13:27 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen