IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 25-03-2012 22:33 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 22 maart 2012 21:53 schreef Rotzak het volgende:
Wat loop je nou te bitchen dan? Als er één beweging is die altijd collectief met z'n dikke bek voor aan staat wat betreft het bekritiseren van mensen met een andere levensopvatting dan zijn het die gristenen wel. Ga toch biechten man
Hebe je nu wel of niet door dat t je weer doet? En degene die hier andere levensopvatting aan t bekritiseren is, ben, ehm, jij?

[Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 25-03-2012 22:36]


When your people matter, menstrual health matters


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 06-04-2012 22:30 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 25 maart 2012 22:33 schreef Fusion het volgende:
Hebe je nu wel of niet door dat t je weer doet? En degene die hier andere levensopvatting aan t bekritiseren is, ben, ehm, jij?


wie zwijgt stemt toe


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2012 9:51 by Forever After Profiel van Forever After



 


ProgTon777
Usericon van ProgTon777
Posted 09-04-2012 11:00 by ProgTon777 Profiel van ProgTon777http://https://www.instagram.com/christianmetalhorde?igsh=ZHl5ZzlqazUxaXRz

quote:
Op 9 april 2012 9:51 schreef Forever After het volgende:



lol


kaatboombox
Usericon van kaatboombox
Posted 09-04-2012 22:53 by kaatboombox Profiel van kaatboomboxhttp://www.facebook.com

Ach joh.. al geloof je dat de paashaas met kerst gestorven is en samen met Allah een zee open spleitte op een raket vol met ranja..

Ach.. wie ben ik je tegen te houden


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 09-04-2012 23:15 by Forever After Profiel van Forever After

Geen idee. Stel je eens voor zou ik zeggen (daar is een topic voor).


 


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2012 15:06 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 9 april 2012 22:53 schreef kaatboombox het volgende:
Ach joh.. al geloof je dat de paashaas met kerst gestorven is en samen met Allah een zee open spleitte op een raket vol met ranja..
WHOEHAAHAHAHAHA!!!!


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 15:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

ik geloof in kaatboombox


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 10-04-2012 15:10 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

Ik ook. Ik geloof dat ie veel en veel beter kan.


When your people matter, menstrual health matters


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 10-04-2012 15:13 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 10 april 2012 15:10 schreef Fusion het volgende:
Ik ook. Ik geloof dat ie veel en veel beter kan.
Natuurlijk kan hij beter. Hij wil zich gewoon niet inzetten voor minderheden. Totaal begrijpelijk.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 15:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 april 2012 15:13 schreef G.I.R.L. het volgende:
Natuurlijk kan hij beter. Hij wil zich gewoon niet inzetten voor minderheden. Totaal begrijpelijk.


er moet een nieuw woord komen voor minderheden binnen de minderheden vinnek (Christelijke metal-liefhebbers)


signature


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 10-04-2012 15:20 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 10 april 2012 15:20 schreef Hypnos het volgende:
er moet een nieuw woord komen voor minderheden binnen de minderheden vinnek (Christelijke metal-liefhebbers)
Is er al. Jij draagt die naam.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2012 15:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Kan het hele ge-ad hominem en grappige plaatjes posten van de afgelopen pagina('s) misschien in wat andere topics? Beetje inhoudelijke discussie zou toch wel moeten kunnen


I wish I was a butterfly


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 10-04-2012 15:43 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 10 april 2012 15:24 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Kan het hele ge-ad hominem en grappige plaatjes posten van de afgelopen pagina('s) misschien in wat andere topics? Beetje inhoudelijke discussie zou toch wel moeten kunnen
Wat kan er nog besproken worden? Ik heb het topic een tijdje geleden op mijn gemak eens doorgelezen, en alle meningen lijken te zijn gepost. Daarna wordt er enkel flauw doorgezaagd op versprekingen in andermans posts. Zo zie [lees] ik het.

Is er iets actueels met betrekking tot het christendom in het nieuws? Serieuze vraag, want ik weet het niet.

Om toe te geven, ik heb, net zoals anderen, de schijnbaar onweerstaanbare behoefte om richting het christendom te "schoppen".
Ik ben zelf gedoopt en gevormd, dus ik heb wel iets van een kerkelijke achtergrond. Ik was ook misdienaar. Was opzich wel leuk, alleen 2 dingen: Ik mocht mijn kong-fu stofschoenen niet aan onder the robe, en tijdens een huwelijk kregen we elk een envelop met 50 gulden. Moesten we inleveren. Het gaafste was het orgel en de zang erbij. Kreeg ik toch altijd wel een letterlijk OMG gevoel bij.

Hoe zich dat dan vertaald in het schoppen weet ik zelf eigenlijk ook niet zo goed. Voor een groot gedeel was het ZM [en dan voornamelijk Heiden]. Dat de collecteschaal een duur rieten item was vond ik ook niet ok. Same goes met al die beelden en de outfit van de pastoor.

Mijn vader is ook niet echt [meer] te spreken over de kerk. Vooral vanwege pedofilie. Dat ís ook niet ok, maar mijn vader heeft er een erg sterke afkeer tegen. Hiermee kwam ik tot een conclusie die ik niet ga posten, maar die na deze zin gewoon erg duidelijk is.

-


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 16:06 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Argumenten die negatief zijn voor het Christendom zijn niet welkom, want die brengen geen constructief gesprek op gang.
Kritisch zijn wel, maar dat mag niet te algemeen zijn.

het is zoals bij een enquête of groepsgesprek, je mag alleen deelnemen als het iets bijdraagt aan het onderwerp. De rest zijn dan kanttekeningen in de marge en dat dient zo te blijven. Het is genoteerd, next.
Alleen is men dan wel te groot om de titel van het gesprek niet aan te passen aan "Het Christelijke topic".

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-04-2012 16:07]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2012 16:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 april 2012 15:43 schreef G.I.R.L. het volgende:
Wat kan er nog besproken worden? Ik heb het topic een tijdje geleden op mijn gemak eens doorgelezen, en alle meningen lijken te zijn gepost. Daarna wordt er enkel flauw doorgezaagd op versprekingen in andermans posts. Zo zie [lees] ik het.

Is er iets actueels met betrekking tot het christendom in het nieuws? Serieuze vraag, want ik weet het niet.

Ik heb even geen motivatie om hier gedetailleerd antwoord op te geven, maar als er inderdaad niets te zeggen meer is: zeg dan niets Verder vind ik dat je een mooie post gemaakt hebt
quote:
Op 10 april 2012 16:06 schreef Hypnos het volgende:
Argumenten die negatief zijn voor het Christendom zijn niet welkom, want die brengen geen constructief gesprek op gang.
Kritisch zijn wel, maar dat mag niet te algemeen zijn.

het is zoals bij een enquête of groepsgesprek, je mag alleen deelnemen als het iets bijdraagt aan het onderwerp. De rest zijn dan kanttekeningen in de marge en dat dient zo te blijven. Het is genoteerd, next.
Alleen is men dan wel te groot om de titel van het gesprek niet aan te passen aan "Het Christelijke topic".

Onzin.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 10-04-2012 16:10]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 16:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 april 2012 16:09 schreef Ascendant Grotesque het volgende:

Onzin.



sure

es kijken hoe hier met kritiek omgegaan wordt

naar de Kerk - verdedigingsmodus - niets mee te maken, wij zijn individuele Christenen

naar andere Christenen die zaken uitsteken - tragisch, verder niets mee te maken

inhoudelijk: argumenten die 1 kant van het verhaal blijven staven, haast nooit begrip voor een ander standpunt.

kijk, ik kan wel enigszins begrijpen hoe bepaalde redeneringen zich manifesteren bij Christelijken. Ik ben het vaak niet eens met hen, maar ook niet met veel andere mensen in de maatschappij. Alleen dat absolute en halsstarrige zorgt voor bijzonder veel wrijving en dat leidt tot nuldiscussies. Enige "discussies" die wel tot iets leiden zijn de gesprekken wanneer je meegaat in de denkwijze en iets aanhaalt - een dilemma bvb. Tja, noem het dan gewoon "Het Christenen topic", meteen duidelijk hoe het werkt. Niets op tegen, voorkomt een hoop valse illusies voor velen.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2012 16:30 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 april 2012 16:21 schreef Hypnos het volgende:
sure

es kijken hoe hier met kritiek omgegaan wordt

naar de Kerk - verdedigingsmodus - niets mee te maken, wij zijn individuele Christenen

naar andere Christenen die zaken uitsteken - tragisch, verder niets mee te maken

inhoudelijk: argumenten die 1 kant van het verhaal blijven staven, haast nooit begrip voor een ander standpunt.

Maar het mág wel. Als dan blijkt dat 'de Christenen' hier niet naar tevredenheid terugpraten met je lijkt me het ook beter er maar mee op te houden En anders gewoon alleen nog praten met niet-Christenen hier, dat mag ook
quote:
kijk, ik kan wel enigszins begrijpen hoe bepaalde redeneringen zich manifesteren bij Christelijken. Ik ben het vaak niet eens met hen, maar ook niet met veel andere mensen in de maatschappij. Alleen dat absolute en halsstarrige zorgt voor bijzonder veel wrijving en dat leidt tot nuldiscussies. Enige "discussies" die wel tot iets leiden zijn de gesprekken wanneer je meegaat in de denkwijze en iets aanhaalt - een dilemma bvb. Tja, noem het dan gewoon "Het Christenen topic", meteen duidelijk hoe het werkt. Niets op tegen, voorkomt een hoop valse illusies voor velen.

Nee, ik wil ergens over het Christendom kunnen praten dus dit topic blijft gewoon zoals het is


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 16:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 april 2012 16:30 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Maar het mág wel. Als dan blijkt dat 'de Christenen' hier niet naar tevredenheid terugpraten met je lijkt me het ook beter er maar mee op te houden En anders gewoon alleen nog praten met niet-Christenen hier, dat mag ook




klopt

quote:
Nee, ik wil ergens over het Christendom kunnen praten dus dit topic blijft gewoon zoals het is



correctie: je wil ergens met Christenen kunnen praten


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2012 16:36 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 april 2012 16:32 schreef Hypnos het volgende:
klopt

Dus, kortweg samengevat: ik snap je frustratie, maar het botvieren ervan maakt dit topic alleen maar waardelozer.* Overigens was mijn vraag (meer inhoud, bitte) zeker niet alleen aan de niet-Christenen gericht, ook de Christenen zijn goed in ad-hominemmen en in teveel aandacht besteden aan het ad-hominemmen van anderen
quote:
correctie: je wil ergens met Christenen kunnen praten

Nee hoor, ook (juist) veel interessante dingen van niet-Christenen gelezen hier.

*Om het toch toch weer ontopic te krijgen: turn the other cheek!


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 16:45 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 april 2012 16:36 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Dus, kortweg samengevat: ik snap je frustratie, maar het botvieren ervan maakt dit topic alleen maar waardelozer.


deels frustraties, maar deels ook een gebrek aan inzicht. Ik kan bepaalde dingen niet snappen van Christies. Maar het probleem is dat dat in discussies ook niet gebeurd, het "waarom wel" is er wel, het "waarom niet" is een gevolg van het "waarom wel"

quote:

*Om het toch toch weer ontopic te krijgen: turn the other cheek!


tja, 's niet moeilijk. dat is parapsychologie. Als je iemand slaat en die zegt "kom sla mij nog eens, aan de andere kant", dan ga je toch automatisch denken dat er een vijs los zit bij die man? En mensen met een mentale handicap die sla je niet uit medelijden. Goed gezien van Jezus.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 10-04-2012 16:46]


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2012 16:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 april 2012 16:45 schreef Hypnos het volgende:
tja, 's niet moeilijk. dat is parapsychologie. Als je iemand slaat en die zegt "kom sla mij nog eens, aan de andere kant",

Het is een wat ingewikkelderde passage dan dat, maar sommige christenen zijn het (inderdaad) met deze interpretatie eens.


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 10-04-2012 16:52 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 10 april 2012 16:48 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Het is een wat ingewikkelderde passage dan dat, maar sommige christenen zijn het (inderdaad) met deze interpretatie eens.


hangt natuurlijk wel bodylanguage af ook. Als iemand voor je komt staan en die zegt "sla me nog es als je durft" met een goddelijk bezeten blijk in je ogen... dan ga je ook twee keer nadenken.


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 10-04-2012 17:09 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 10 april 2012 16:52 schreef Hypnos het volgende:
hangt natuurlijk wel bodylanguage af ook. Als iemand voor je komt staan en die zegt "sla me nog es als je durft" met een goddelijk bezeten blijk in je ogen... dan ga je ook twee keer nadenken.

Dat bedoel ik niet, hoe grappig je het ook wil maken

Jij houdt een vrij letterlijke interpretatie aan van die zinsnede, een stapje minder letterlijk is in ieder geval "probeer niet geweld met geweld te beantwoorden".


I wish I was a butterfly


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 10-04-2012 17:19 by jeroen83 Profiel van jeroen83



Never have so many sacrificed so much for so few


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen