IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 11-10-2011 6:66] Christendom topic Vorige pagina | Volgende pagina
Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2011 12:49 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2011 12:43 schreef Jenje het volgende:
@ Fusion:
Dat is wel erg gebaseerd op standaardwaarden. Door de sexualisering van de laatste decennia is voor een aantal mensen een grotere ruimte tussen lust en liefde ontstaan. Mensen kunnen hun liefde de ruimte gunnen om de lust met anderen te delen. Alhoewel dat allemaal erg losbandig klinkt, gebeurd dat onder zware afspraken met elkaar. Het versterkt enorm het vertrouwen naar elkaar toe, wat denk ik belangrijker is in een relatie.

Voor mij persoonlijk is het ook niets hoor, dat heeft puur met haantjesgedrag te maken, maar zie niet in dat het per definitie afgewezen moet worden. Is iets wat je onderling met elkaar bespreekt.
Ik denk ook niet dat het iets is wat bijv in de wet verboden zou moeten worden, dus op die manier ben ik t enigzins met je eens. Maar ik heb de innerlijke overtuiging dat er iets veel diepers (pun intended as well) en innigers ontstaat wanneer een stel 100% voor elkaar gaat, op alle vlakken. En ik persoonlijk denk (ook rationeel gezien, maar heb er geen studies over gelezen oid) dat het vertrouwen naar elkaar toe wat eventueel onstaat (jouw woorden, ik zou het niet weten) daar niet tegen op kan. Ik vermoed dat er ook psychologisch en biologisch iets over te zeggen valt over de hoeveelheid vertrouwen die je opwekt bij de ander dmv exclusiviteit vs dmv bijv t bezoeken van de parenclub.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2011 12:53 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2011 12:42 schreef Hypnos het volgende:
je zegt wel "het beste past in een huwelijk", maar warom moeten we altijd voor "het beste" gaan? dat is een vorm van avaritia in mijn ogen. Wees eens content met wat je hebt ipv het beste steeds te willen

zeg ik dan
Ik denk dat je meer het gewoon niet met me eens wilt zijn dan dat je dit meent Je doet toch ook je best op school? Je volgt toch ook cursussen? Je neemt je toch ook voor om dat datgene waar je kind zo verdrietig om werd niet meer te doen? Etc, het leven is toch een groot leerproces waarin je jezelf continue probeert te verbeteren?


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 18-10-2011 12:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 oktober 2011 12:53 schreef Fusion het volgende:
[quote]Ik denk dat je meer het gewoon niet met me eens wilt zijn dan dat je dit meent


nee

quote:
Je doet toch ook je best op school?


nee
ik wou gewoon slagen, je best doen is toch iets anders

quote:
Je volgt toch ook cursussen?[


ja, maar niet zoveel als dat ik zou kunnen


quote:
Je neemt je toch ook voor om dat datgene waar je kind zo verdrietig om werd niet meer te doen?


nee, soms moet je kind verdrietig zijn anders wordt het strontverwend


quote:
Etc, het leven is toch een groot leerproces waarin je jezelf continue probeert te verbeteren?


nee, ik probeer zoveel mogelijk te genieten, ook door gas terug te nemen in mijn leerproces.

en je kunt wel zeggen dat dat net het leerproces is, wel, ja, maar daar hoort geen "verbetering" van mezelf in, enkel van mijn omstandigheden


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2011 12:57 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2011 10:06 schreef Jenje het volgende:
Natuurlijk er zijn ook voldoende mensen die wel op een juiste manier met een religie om kunnen gaan. Ik belicht het inderdaad vanuit de katholieke kant, daar ik daar zelf vandaan kom.

Maar een irritant trekje van christenen in het algemeen is dat ze om er zelf beter uit te komen het christendom gaan versplinteren in kleinere groepen. Ik mis dan het stuk zelfkritiek en zelfanalyse, zelf actie ondernemen tegen misstanden. (mis ik ook in Islam trouwens hoor)
Ik denk dat ik de 2e alinea ook alleen maar kan verklaren adhv de 1e. Want de 2e klopt echt voor geen meter. De diverse splintergroepering zijn er door allerlei theologische verschillen van mening, that's it. Niet om ergens beter uit te komen. En er is genoeg zelfkritiek en zelfanalyse, althans bij mij persoonlijk wel en de Christenen die ik ken ook. Over 'de RK' als instituut kan en ga ik niet spreken.


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2011 13:02 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2011 12:56 schreef Hypnos het volgende:
ik wou gewoon slagen, je best doen is toch iets anders
Nee, je doel was slagen, en daarvoor heb je je best gedaan. Dus het komt op hetzelfe neer.

quote:
Op 18 oktober 2011 12:56 schreef Hypnos het volgende:ja, maar niet zoveel als dat ik zou kunnen
Geloof ik niets van. Je baseert je aantal cursussen op een weloverwogen afweging om een balans te vinden in gezinsleven, ontspanning, werk etc. Wel het hele plaatje schetsen he?

quote:
Op 18 oktober 2011 12:56 schreef Hypnos het volgende:nee, soms moet je kind verdrietig zijn anders wordt het strontverwend
Ook daar geloof ik niets van. Uiteraard heb ik het niet over een opvoedkundig verantwoorde manier van verdriet (bijv als straf oid), maar over iets wat jouw kind verdriet doet en verder totaal geen nut heeft qua opvoeding. Bijv ehmmm JIJ vind voetballen te gek, en je dwingt je kind jaar in jaar uit op voetbal te gaan, terwijl ie het echt verschrikkelijk vindt. Zoiets. Kan ff niets anders verzinnen.

quote:
Op 18 oktober 2011 12:56 schreef Hypnos het volgende:nee, ik probeer zoveel mogelijk te genieten, ook door gas terug te nemen in mijn leerproces.
Precies wat ik een paar zinnen hieboven schreef dus.

quote:
Op 18 oktober 2011 12:56 schreef Hypnos het volgende:
en je kunt wel zeggen dat dat net het leerproces is, wel, ja, maar daar hoort geen "verbetering" van mezelf in, enkel van mijn omstandigheden

Dat gescherm met woorden, je verbetert alleen maar je omstandigheden omdat die omstandigheden effect op je hebben, ergo je verbetert jezelf.


When your people matter, menstrual health matters


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 18-10-2011 14:04 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 oktober 2011 12:49 schreef Fusion het volgende:
Ik denk ook niet dat het iets is wat bijv in de wet verboden zou moeten worden, dus op die manier ben ik t enigzins met je eens. Maar ik heb de innerlijke overtuiging dat er iets veel diepers (pun intended as well) en innigers ontstaat wanneer een stel 100% voor elkaar gaat, op alle vlakken.


Dus naar een parenclub gaan of swingen is dus niet 100% voor elkaar gaan? Denk juist dat het 100% voor elkaar gaan is. Elkander dat gunnen wat ze willen en dat samen ten uitvoering brengen.

quote:
En ik persoonlijk denk (ook rationeel gezien, maar heb er geen studies over gelezen oid) dat het vertrouwen naar elkaar toe wat eventueel onstaat (jouw woorden, ik zou het niet weten) daar niet tegen op kan. Ik vermoed dat er ook psychologisch en biologisch iets over te zeggen valt over de hoeveelheid vertrouwen die je opwekt bij de ander dmv exclusiviteit vs dmv bijv t bezoeken van de parenclub.

Ik denk dat je om te begrijpen dat dit je vertrouwen juist kan versterken, heel goed een scheiding tussen liefde en lust moet maken. Sex met je partner is liefde, sex met een ander is lust.

Het zal echt niet werken bij alle koppels, maar om het bij voorbaat af te wijzen is jezelf afsluiten voor de wensen van je partner of die van jezelf.


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 18-10-2011 17:30 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 18 oktober 2011 14:04 schreef Jenje het volgende:
Dus naar een parenclub gaan of swingen is dus niet 100% voor elkaar gaan? Denk juist dat het 100% voor elkaar gaan is. Elkander dat gunnen wat ze willen en dat samen ten uitvoering brengen.
Ik snap verstandelijk wat je zegt, maar ben het er persoonlijk niet mee eens. Natuurlijk moet zo'n paar doen waar ze zin in hebben, maar ik geloof dat het niet zo bedoeld is. Buiten mijn geloof om vermoed ik ook dat een paar toch echt dichter bij elkaar komt door exclusiviteit dan door dit soort openheid. Ik kan me zo voorstellen dat voor het overgrote gedeelte van de mensen het toch een pijnlijke situatie is om je partner het met een ander te zien doen.


quote:
Op 18 oktober 2011 14:04 schreef Jenje het volgende:Ik denk dat je om te begrijpen dat dit je vertrouwen juist kan versterken, heel goed een scheiding tussen liefde en lust moet maken. Sex met je partner is liefde, sex met een ander is lust.
Precies en ik persoonlijk vind dat sex en liefde beter niet gescheiden kunnen worden. Volgens mij is het een delicate balans, maar als ie doorslaat naar lust alleen, denk ik dat je snel in allerlei sexverslavingen beland, waar je potentieel steeds meer de behoefte hebt aan steeds extremere zaken om aan je gerief te komen. Maar goed, ik ken geen statistieken of onderzoeken op dit gebied, dus het blijft alleen maar wat ik *denk*.

quote:
Op 18 oktober 2011 14:04 schreef Jenje het volgende:Het zal echt niet werken bij alle koppels, maar om het bij voorbaat af te wijzen is jezelf afsluiten voor de wensen van je partner of die van jezelf.
En als je partner nou kickt op zelfmutilatie? Of bijna-dood ervaringen?


When your people matter, menstrual health matters


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2011 10:02 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 18 oktober 2011 12:33 schreef Fusion het volgende:
Bedrog is idd niet de afspraak en doet de ander pijn (Bastianus ik kan er met mijn pet ook niet bij dat jij niets tegen overspel hebt!).
Toch maar even reageren na mijn dagje vakantie:
Soms passen de visies van partners, en ook die partners zelf, absoluut niet meer bij elkaar. Je kunt in een relatie (of huwelijk) uit elkaar groeien. Daarna kun je een partner tegenkomen waar je wel verder mee wilt. Volgens de nauwe definitie van de bijbel zou dat al overspel zijn. Sterker nog, denken aan een andere vrouw is al overspel volgens de bijbel.
Door strikt jezelf aan bijbelse wetten te houden, leg je jezelf regels op waar je niet aan kunt voldoen menselijkerwijs, dit is daar m.i. een mooi voorbeeld van.
Zelf vind ik respect en eerlijkheid binnen een relatie veel belangrijker. Ik ga even geen eigen ervaringen vertellen, dat is iets te pijnlijk, maar ik weet in elk geval dat het belangrijker is dat je de eigen relatie en het vertrouwen goed houdt. Als er bepaalde gevoelens zijn dat je dat tegen elkaar uitspreekt en daar aan werkt samen, op de manier die het beste bij je past.
Als voor jou de manier die uit de bijbel is, prima, maar voor mij werkt die manier dus niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2011 10:09 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 18 oktober 2011 17:30 schreef Fusion het volgende:
En als je partner nou kickt op zelfmutilatie? Of bijna-dood ervaringen?
Met deze zin ontkracht je behoorlijk wat je eerder verteld. Je vergelijkt een open relatie nu met zelfmutilatie of kicken op bijna-doodervaringen. Een vergelijking die nergens op slaat, open relatie heeft niets met psychische gesteldheid te maken, zelfmutilatie wel.

Fijn om te zien dat jij swingers e.d. mensen vind die psychische hulp moeten zoeken.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2011 10:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 18 oktober 2011 13:02 schreef Fusion het volgende:
[quote]Nee, je doel was slagen, en daarvoor heb je je best gedaan. Dus het komt op hetzelfe neer.


ik heb mijn best gedaan, maar niet mijn bestE. een wereld van verschil. Net zoals met seks, je kunt je best doen, of je bestE. Seks in het huwelijk is misschien het bestE maar I don't care, goed is goed genoeg voor mij, het bestE hoeft niet

quote:
Geloof ik niets van. Je baseert je aantal cursussen op een weloverwogen afweging om een balans te vinden in gezinsleven, ontspanning, werk etc. Wel het hele plaatje schetsen he?


weloverwogen met betrekking tot mijn luiheid inderdaad. is dat het bestE?


quote:
Ook daar geloof ik niets van. Uiteraard heb ik het niet over een opvoedkundig verantwoorde manier van verdriet (bijv als straf oid), maar over iets wat jouw kind verdriet doet en verder totaal geen nut heeft qua opvoeding. Bijv ehmmm JIJ vind voetballen te gek, en je dwingt je kind jaar in jaar uit op voetbal te gaan, terwijl ie het echt verschrikkelijk vindt. Zoiets. Kan ff niets anders verzinnen.



wat een Thomas ben jij zeg
goed voorbeeld. Kind moet leren omgaan met feit dat hij soms dingen moet doen die hij niet leuk vindt, omdat hij niet alleen op deze planeet staat maar andere mensen soms gaan bepalen wat hij moet doen. Omgaan met onmacht, heel belangrijke les

quote:
Precies wat ik een paar zinnen hieboven schreef dus.


ongelovige Thomas

quote:
Dat gescherm met woorden, je verbetert alleen maar je omstandigheden omdat die omstandigheden effect op je hebben, ergo je verbetert jezelf.


klopt wat je zegt, maar in veel omstandigheden is het verbeteren van je "omstandigheden" nadelig voor je medemens. Niet echt Christelijk me dunkt


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2011 10:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 oktober 2011 10:09 schreef Jenje het volgende:
Met deze zin ontkracht je behoorlijk wat je eerder verteld. Je vergelijkt een open relatie nu met zelfmutilatie of kicken op bijna-doodervaringen. Een vergelijking die nergens op slaat, open relatie heeft niets met psychische gesteldheid te maken, zelfmutilatie wel.

Fijn om te zien dat jij swingers e.d. mensen vind die psychische hulp moeten zoeken.
Is wel een klassieke truc, merk ik, die veel christenen in mijn verleden toepasten. Toen ik wilde scheiden bijvoorbeeld hadden allerlei christenen die ik kende daar hun mening over, en kwamen ze met allerlei buitensporige voorbeelden. Ik zie hem ook bij veel van mijn moslimleerlingen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2011 10:14 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 oktober 2011 10:11 schreef Hypnos het volgende:
ik heb mijn best gedaan, maar niet mijn bestE. een wereld van verschil. Net zoals met seks, je kunt je best doen, of je bestE. Seks in het huwelijk is misschien het bestE maar I don't care, goed is goed genoeg voor mij, het bestE hoeft niet



weloverwogen met betrekking tot mijn luiheid inderdaad. is dat het bestE?





wat een Thomas ben jij zeg
goed voorbeeld. Kind moet leren omgaan met feit dat hij soms dingen moet doen die hij niet leuk vindt, omdat hij niet alleen op deze planeet staat maar andere mensen soms gaan bepalen wat hij moet doen. Omgaan met onmacht, heel belangrijke les



ongelovige Thomas



klopt wat je zegt, maar in veel omstandigheden is het verbeteren van je "omstandigheden" nadelig voor je medemens. Niet echt Christelijk me dunkt
Moet dit domme gelul wat niet echt bijdraagt aan de discussie onderhand niet een keer gemod worden? Of gelden voor Hyppie andere regels omdat hij van het 'team' is?

edit AG: oordeel volgt

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-10-2011 12:59]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2011 10:45 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 oktober 2011 10:13 schreef bastianus het volgende:
Is wel een klassieke truc, merk ik, die veel christenen in mijn verleden toepasten. Toen ik wilde scheiden bijvoorbeeld hadden allerlei christenen die ik kende daar hun mening over, en kwamen ze met allerlei buitensporige voorbeelden. Ik zie hem ook bij veel van mijn moslimleerlingen.
Ja, ik vind dat laag eerlijk gezegd. Veroordelen door uit verband getrokken vergelijkingen op te stellen.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-10-2011 10:55 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Haha net lekker wakker geworden. Er belde een vrouwtje aan de deur dus ik mn bed uit en aan de intercom vragen wie het is en gelijk een hele discussie over geloof.

Werkt beter als koffie, misschien moet ik er ook zo een in de kelder.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-10-2011 10:56 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 19 oktober 2011 10:45 schreef Jenje het volgende:
Ja, ik vind dat laag eerlijk gezegd. Veroordelen door uit verband getrokken vergelijkingen op te stellen.
Ik bemerk dat soort redenaties vaker bij streng gelovige mensen (van alle soorten geloven, dus ook moslims en hindoes bijvoorbeeld). Ze denken dat van 'kwaad' (in hun optiek) altijd 'erger' komt. Ook wel logisch, als je volgens strenge regels leeft en grenzen niet voor jezelf bepaalt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 19-10-2011 11:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik leef erg volgens vallen en opstaan. Soms zie ik pijnlijke dingen aankomen en probeer ik die maar
te ervaren en van te leren ipv ontwijken en er eigenlijk nooit wat van te leren. Met teveel leven op angst beperk je jezelf heel erg.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2011 12:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

AG: oordeel volgt

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-10-2011 13:00]


signature


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 19-10-2011 12:44 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

AG: oordeel volgt

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-10-2011 13:00]


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 19-10-2011 12:48 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 19 oktober 2011 10:14 schreef bastianus het volgende:
Moet dit domme gelul wat niet echt bijdraagt aan de discussie onderhand niet een keer gemod worden? Of gelden voor Hyppie andere regels omdat hij van het 'team' is?
Slechte poging Basje.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-10-2011 12:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

AG: oordeel volgt

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 19-10-2011 13:00]


signature


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-10-2011 12:55 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 17 oktober 2011 10:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Black Jew, bedankt voor het trollen en het enigszins terechte maar vervelend venijnige commentaar


Iemand moet het doen, anders slaat de wipwap zo een kant op.

Maar goed, ik had ze weer voor de deur laatst, jongeren in nette pakken met een ordner, of ze even binnen mochten komen. Ik zei nog, jullie zien er goed uit.

Heb ze verteld dat de heer een plekje heeft in mijn hart en toen lieten ze het erbij.

Het is natuurlijk een heel ander plekje als dat ze dachten.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


SQT
Usericon van SQT
Posted 19-10-2011 13:02 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 19 oktober 2011 12:55 schreef Black Jew het volgende:
Maar goed, ik had ze weer voor de deur laatst, jongeren in nette pakken met een ordner, of ze even binnen mochten komen. Ik zei nog, jullie zien er goed uit.


BerserkerWoman
:)
Usericon van BerserkerWoman
Posted 19-10-2011 14:35 by BerserkerWoman Profiel van BerserkerWomanhttp://zathuracs.tumblr.com

quote:
Op 18 oktober 2011 9:08 schreef Staalman het volgende:
Het moeilijke is dat de discussie over geloof nogal zinloos c.q moeilijk is. Je hebt het over een (voor niet gelovigen) niet tastbaar bewijs van een "overkoepelende godheid".

Agrumenten en bewijzen zijn er niet. Tuurlijk het gevoel van de aanwezigheid is voor de gelovigen een bewijs maar probeer een gevoel maar over te brengen naar iemand die daar sceptisch tegenover staat.

Ook de Bijbel is geen bewijs, het feit dat het boek bestaat is geen bewijs dat wat er geschreven staat ook waar is. Het gaat om de inhoud en die kun je nooit waterdicht beargumenteren naar de buitenwacht.

Geloof is net als bijv. liefde een gevoel, en een gevoel kun je niet opleggen. Ik kan tegen iedereen vertellen waarom ik verliefd ben op mijn vrouw, wat mijn gevoel is... dat zorgt er echter niet voor dat iedereen dat gevoel ook krijgt. Zo is het met geloof denk ik ook.







Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 16:17 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 10:02 schreef bastianus het volgende:
Toch maar even reageren na mijn dagje vakantie:
Soms passen de visies van partners, en ook die partners zelf, absoluut niet meer bij elkaar. Je kunt in een relatie (of huwelijk) uit elkaar groeien. Daarna kun je een partner tegenkomen waar je wel verder mee wilt. Volgens de nauwe definitie van de bijbel zou dat al overspel zijn. Sterker nog, denken aan een andere vrouw is al overspel volgens de bijbel.
Door strikt jezelf aan bijbelse wetten te houden, leg je jezelf regels op waar je niet aan kunt voldoen menselijkerwijs, dit is daar m.i. een mooi voorbeeld van.
Zelf vind ik respect en eerlijkheid binnen een relatie veel belangrijker. Ik ga even geen eigen ervaringen vertellen, dat is iets te pijnlijk, maar ik weet in elk geval dat het belangrijker is dat je de eigen relatie en het vertrouwen goed houdt. Als er bepaalde gevoelens zijn dat je dat tegen elkaar uitspreekt en daar aan werkt samen, op de manier die het beste bij je past.
Als voor jou de manier die uit de bijbel is, prima, maar voor mij werkt die manier dus niet.
Ik snap echt niets van je verhaal. Vertrouwen en goed houden? Ja uiteraard, maar wat heeft dat met overspel te maken?

Zoals ik de Bijbel interpreteer, en zoals ik geloof/aanvoel (brrrr eng he?) dat God het wilt, moet je er 'helemaal voor gaan'. Dat wil zeggen 1 op 1, exclusief en met de intentie voor de rest van je leven. Als blijkt dat het echt niet werkt en je hebt er echt alles aan gedaan, kun je uiteraard scheiden. Maar in een gezond huwelijk ga je niet vreemd. En in een ongezond huwelijk zou je t eigenlijk ook niet moeten doen, want ongetwijfeld ben je elkaar al flink aan t pijnigen en maakt bedrog het alleen maar nog erger. Toch?


When your people matter, menstrual health matters


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-10-2011 16:20 by Fusion Profiel van Fusionhttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 19 oktober 2011 10:09 schreef Jenje het volgende:
Met deze zin ontkracht je behoorlijk wat je eerder verteld. Je vergelijkt een open relatie nu met zelfmutilatie of kicken op bijna-doodervaringen. Een vergelijking die nergens op slaat, open relatie heeft niets met psychische gesteldheid te maken, zelfmutilatie wel.

Fijn om te zien dat jij swingers e.d. mensen vind die psychische hulp moeten zoeken.
Wie ben jij om te vinden dat mensen die kicken op NDE, alchologebruiik, drugsgebruik, meedoen aan de TT Assen, parachuut springen, zelfmutiliate psychische hulp moeten zoeken? Omdat jij een enigzins statische set parameters hebt waarop jij beoordeelt binnen welke grenzen je nog aan de wensen van de partner zou moeten voldoen en wanneer je zou mogen vinden dat het schadelijk is?


When your people matter, menstrual health matters


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen