IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : windows XP of 2000? Volgende pagina
Vomitory
ridders stinken
Usericon van Vomitory
Posted 02-10-2002 11:17 by Vomitory Wijzig reactieProfiel van VomitoryQuote dit bericht

Ik heb net een supernieuwe PC besteld, maar daar wordt geen Windows bij geleverd.

Welke versie van Windows kan ik het beste installeren? Ik kan XP en 2000 van iemand lenen. Ik heb gehoord dat bij XP sommige software niet werkt.
Ik ga em gebruiken voor spellen (tuurlijk), Photoshop, Illustrator e.a. grafische software.
Wat zijn jullie ervaringen? En welke kan ik het beste installeren.
Het is een 1800 met 256 MB DDR SD-RAM PC-266 geheugen
enne, heeft iemand van jullie toevallig Morrowind?

En nee, ik koop geen Mac.


Pritt kills the Brazilian glue-scene


Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 02-10-2002 11:20 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

2000



Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-10-2002 11:41 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

NT



Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 02-10-2002 11:41 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

2

[Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 02-10-2002 11:42]


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 02-10-2002 11:49 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

2000


met0l!


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-10-2002 12:01 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Ik heb 2000 gehad een poos maar dat ding start ontzettend langzaam op (vanwege de honderder "services" die in de achtergrond draaien) en je moet WETEN wat je doet als je in z'n "guts" dingen gaat veranderen.
Echt huis-tuin-en-keuken is het zeker niet.
XP ken ik persoonlijk niet maar dat is -van veel horen zeggen en lezen- gewoon regelrechte spy-ware want bij bijna elke click van je muis gaat er een signaal richting Redmond, Washington zodat ome Bill Gates precies weet wat voor software en wat voor MP3-tjes jij de hele dag draait.
Wel heb ik gehoord dat dit enigszins geblockt kan worden op 1 of andere manier.

LINUX!!



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 02-10-2002 12:08 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

2000.

XP is leuk voor 'het gezin', allemaal mooie kleurtjes en leuke login en zo. Verder heb ik ook al eens iets over die XP spionageshit gehoord, maar ik neem niet aan dat dat buiten de VS werkt.

Anyway, 2000 is een vrij stabiel systeem (of je moet wel hele rare dingen doen), en het werkt in gebruik hetzelfde als 98. Alleen het regelen van hardware, software en zo gaat net iets anders maar dat went snel.

Beide systemen zullen overigens sommige software niet kunnen draaien, dus als je spellen doet en je wilt er zeker van zijn dat elk spel zal draaien kun je het beste ook nog Windows 98 (Second Edition) er op zetten. Het ik ook gedaan. Gewoon eerst 98 er op zetten, op je secondaire schijf (D of zo) en daarna 2000 op je primaire (C). 2000 zal autmatisch een multi-boot menu aanmaken.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 02-10-2002 12:10]



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-10-2002 12:13 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Waarom noemt niemand ME? Loopt erg stabiel, nou, ik heb maar 32MB intern geheugen, maar met 64MB zou hij als een zonnetje moeten lopen.


TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 02-10-2002 12:15 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

Windows 98 SE is ook mijn favoriet. Ik heb sinds kort een nieuw image op mijn laptop met windows 2000, en ik heb me daar in het begin rot aan geergerd. Dat is natuurlijk ook het gevolg van jarenlang gebruik van windows 98 (daar wist ik WEL alles te vinden, in 2000 is zo idioot veel veranderd...). Ik heb het idee dat XP nog de verbeterde versie van 2000 is eigenlijk...

Wel doen veel spellen het onder XP dus niet...

Windows 98 uber alles .

[edit] met het programma "partition magic" kun je je harddrive virtueel in 2en delen, en kun je bijvoorbeeld XP/2000 op de ene partitie zetten (voor internet en tekstverwerking e.d.) en 98 SE op de andere partitie (voor spellen). Met het programma "bootmagic" kun je dan een menuutje maken waarin je bij opstarten kiest voor Win 2000/XP enerzijds, of Win98 SE anderzijds. Waar je dan wel rekening mee moet houden, is dat je de andere boot-partitie niet kunt bereiken, dus alles wat daarop staat is onbereikbaar voor jou als je opstart via de andere partitie. Ik heb dat opgelost door een 3e partitie te maken, die geen boot bevat en dus na beide boots zichbaar is.

[Dit bericht is gewijzigd door TNightmare op 02-10-2002 12:19]


Darkzone
The Antidote
Usericon van Darkzone
Posted 02-10-2002 12:16 by Darkzone Wijzig reactieProfiel van DarkzoneQuote dit bericht

XP is geloof ik nog zwaarder dan 2000. En de nederlandstalige versie van xp draait ook veel sneller dan de engelstalige versie die ik nu op mijn pc-tje heb. Zelfs opstarten gat trager dan de nederlandstalige versie En als xp merkt dat door bepaalde drivers het systeem onstabiel wordt, worden die drivers niet geladen en is dus dat programma onbruikbaar

Eigenlijk in windows best zwaar klote telkens wanneer je er een nieuwere versie van ga draaien op je pc, want oudere games kan je dan op een gegven moment nieteens meer spelen

Het meeste plezier (lees: minste ergernissen) heb ik persoonlijk met Win98 gehad.


Bring The People Together


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 02-10-2002 12:23 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 12:13 schreef Slechtheid het volgende:
Waarom noemt niemand ME? Loopt erg stabiel, nou, ik heb maar 32MB intern geheugen, maar met 64MB zou hij als een zonnetje moeten lopen.

ME is geen optie en Slechtheid geloof me alsjeblieft dit zeg ik om behulpzaam te zijn en niet om te flamen; ME is een GRAP!!
ME = 98SE (in hart en nieren) + allerlei halfbakken BS van Microsoft om op de buitenkant van de doos te kunnen zeggen "Het is verbeterd!".

Belangrijk leesvoer.
<--Lees ook iets lager het stukje "The Windows 9x Disk Caching Bug" want nogmaals "9x" betekent ook "ME".


[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 02-10-2002 12:26]


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-10-2002 12:26 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 12:23 schreef MBMarduk het volgende:
ME is geen optie en Slechtheid geloof me alsjeblieft dit zeg ik om behulpzaam te zijn en niet om te flamen; ME is een GRAP!!
ME = 98SE (in hart en nieren) + allerlei halfbakken BS van Microsoft om op de buitenkant van de doos te kunnen zeggen "Het is verbeterd!".

Belangrijk leesvoer.

Zit zeker wat in. Hij crasht al als ik bijvoorbeeld Sonique en KaZaa tegelijk aan heb staan.
Wat kost XP eigenlijk?


Fire
Usericon van Fire
Posted 02-10-2002 12:26 by Fire (Bestuurslid stichting) Wijzig reactieProfiel van FireQuote dit berichthttp://www.gratix.nl

win98 2e editie

of idd linux.



Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 02-10-2002 12:30 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 2 oktober 2002 12:15 schreef TNightmare het volgende:
[edit] met het programma "partition magic" kun je je harddrive virtueel in 2en delen, en kun je bijvoorbeeld XP/2000 op de ene partitie zetten (voor internet en tekstverwerking e.d.) en 98 SE op de andere partitie (voor spellen). Met het programma "bootmagic" kun je dan een menuutje maken waarin je bij opstarten kiest voor Win 2000/XP enerzijds, of Win98 SE anderzijds. Waar je dan wel rekening mee moet houden, is dat je de andere boot-partitie niet kunt bereiken, dus alles wat daarop staat is onbereikbaar voor jou als je opstart via de andere partitie. Ik heb dat opgelost door een 3e partitie te maken, die geen boot bevat en dus na beide boots zichbaar is.
Fout! Geen bootmagic zooi doen, gewoon Win98SE er op zetten zoals ik zei (op je secondaire schijf, weet niet of die partities aan kan maken, anders moet je dat zelf doen) en daarna 2000 er op zetten (op de primaire drive). 2000 zal AUTMATISCH een bootmenu aanmaken, en beide partities zullen vanuit beide OS'en te bereiken zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 02-10-2002 12:31]



TNightmare
Usericon van TNightmare
Posted 02-10-2002 12:34 by TNightmare (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van TNightmareQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 12:30 schreef Vargen666 het volgende:
Fout! Geen bootmagic zooi doen, gewoon Win98SE er op zetten zoals ik zei (op je secondaire schijf, weet niet of die partities aan kan maken, anders moet je dat zelf doen) en daarna 2000 er op zetten (op de primaire drive). 2000 zal AUTMATISCH een bootmenu aanmaken, en beide partities zullen vanuit beide OS'en te bereiken zijn.


Ik had XP er voorgeinstalleerd op staan, dus ik moest het wel op deze manier doen...

[waardevolle edit] ik beschouw de computer bij mijn ouders thuis ook ff als mijn computer . Mijn laptop heeft alleen windows 2000 nu...


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 02-10-2002 12:37 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 2 oktober 2002 12:34 schreef TNightmare het volgende:
Ik had XP er voorgeinstalleerd op staan, dus ik moest het wel op deze manier doen...

[waardevolle edit] ik beschouw de computer bij mijn ouders thuis ook ff als mijn computer . Mijn laptop heeft alleen windows 2000 nu...
Ja, je moet altijd een oudere versie er eerst opzetten, want die herkent een nieuw OS niet.

Maar ik had ook eerst alleen 2000 op C gezet, en later 98 op D. Toen deed alleen 98 het. Oplossing: 2000 (of XP ) nogmaals er op zetten, over de oude installatie heen. Hij bewaart de voorkeuren, programma's en meuk die je er op had zitten maar maakt wel een bootmenu aan.



XdeckX
corpse commando
Usericon van XdeckX
Posted 02-10-2002 12:41 by XdeckX Wijzig reactieProfiel van XdeckXQuote dit bericht

2000. nuff said


REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD!


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 02-10-2002 12:43 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Juist 2000 heerst. En als iets het niet mocht doen, nou dan flikker je het gewoon onder 98. Maar de meeste programma's doen het gewoon onder 2000, alleen sommige (oudere) spellen niet.



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-10-2002 12:45 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Ik draai al een paar maanden Windows XP op mijn P4 2200 en ik heb er totaal geen problemen mee. Eerst Windows NT geprobeerd, maar inderdaad: daar draaien geen spellen onder.

Morrowind draait ook prima onder XP, dus ik zou zeggen: XP!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-10-2002 12:46 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 2 oktober 2002 12:26 schreef Slechtheid het volgende:

Wat kost XP eigenlijk?


OMFG!?! Je gaat toch geen Windows CD kopen???!!


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Azagthoth
One RG2550EX in the pocket!
Usericon van Azagthoth
Posted 02-10-2002 12:48 by Azagthoth Wijzig reactieProfiel van AzagthothQuote dit berichthttp://www.playsomeguitar.com

quote:
Op 2 oktober 2002 12:45 schreef Claw het volgende:
Ik draai al een paar maanden Windows XP op mijn P4 2200 en ik heb er totaal geen problemen mee. Eerst Windows NT geprobeerd, maar inderdaad: daar draaien geen spellen onder.

Morrowind draait ook prima onder XP, dus ik zou zeggen: XP!


Ik kan al de spellen (die ik wil spelen) spelen op NT hoor...



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-10-2002 12:51 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

quote:
Op 2 oktober 2002 12:48 schreef Azagthoth het volgende:
Ik kan al de spellen (die ik wil spelen) spelen op NT hoor...


Hmm, herstel, ik had een "Windows 2000 Professional Editon (based on NT-technology)"

...zo heette ie dacht ik. Maar dat was niet geschikt voor spellen. Vernomen uit op zich zeer betrouwbare bron en zelf ervaren.


Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 02-10-2002 12:51 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

quote:
Op 2 oktober 2002 12:46 schreef Claw het volgende:
OMFG!?! Je gaat toch geen Windows CD kopen???!!
Heb ik dat gezegd?
Ben gewoon benieuwd hoeveel duiten ze voor die troep vragen.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 02-10-2002 12:52 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Ik heb al een tijdlang XP en ik ben er erg blij mee.

JA het ziet er in het begin uit als 'my computer has suddenly turned gay' maar je kunt de hele desktop customizen naar wat je wil. Voor alle spyware shit is de oplossing een firewall, bv. Sygate of zo. En JA er zitten wat nutteloze features in, zo wordt bv. een dump van je geheugen op de harddisk bijgehouden zodat je bij een vastloper weer verder kan gaan waar je was. Alleen dit neemt dus wel een teringzooi ruimte in; maar ook dit kan je gewoon uitzetten. Je kunt alles customizen, nogmaals!

Soms loopt een progje vast; maar m'n Windows loopt nooit vast. Met Ctrl-Alt-Delete krijg je een prima takenoverzicht waarin je vage achtergrondprogjes die allang gekapt hadden moeten hebben alsnog kunt uitschakelen.
Drivers?? Damn, in deze PC zit wat troep, een netwerkkaart, een brander, etc. Toen ik windows XP ging installeren werd ALLES in ÉÉN KEER herkend en geinstalleerd; ik hoefde maar 1 keer te rebooten en klaar was ik. Plug&Play heeft nog nooit zo goed gewerkt!

Louter tevredenheid hier dus.

Al jeukt het na dat copyright verhaal wel weer om weer eens Open Source te gaan, maar ik ben een te lamme klojo voor Linux lijkt het wel .


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 02-10-2002 12:56 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

We zijn allemaal te lamme klojo's voor linux, en je weet waarom dat is.

Maar goed, Claw, 2000 draait wel veel spellen. Sowieso (alle?) nieuwe spellen. En de rest, sja... mijn broertje heeft XP en die kan ook sommige dingen niet draaien geloof ik.

En ja, het ziet er zo ONTIEGELIJK GAY uit!

Maar ja, je kan dat natuurlijk aanpassen.



Claw
GRAFSTEEN DIAGRAMMEN!
Usericon van Claw
Posted 02-10-2002 12:59 by Claw Wijzig reactieProfiel van ClawQuote dit berichthttp://www.aardtmann.tk/

Warcraft3 en Morrowind draaide bij mij echt niet onder Windows2000 Proffesional... misschien had ik een 'Home edition' moeten hebben.



Death Metal heerscht! Check de nieuwe Suffocation en Prostitute Disfigurement!!! (Veel beter dan Doom Metal )


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen