IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Televisie series topic Vorige pagina | Volgende pagina
Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-02-2013 10:45 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 13 februari 2013 19:06 schreef Mortis Rex het volgende:
Erg goede eerste aflevering meteen ook

-edit- Maandag op BBC 3 of 4... ofzo.


Channel 4, niet BBC.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-02-2013 10:47 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 14 februari 2013 9:19 schreef attila_de_hun het volgende:
Kent iemand hier "Borgen"? Mijn Dexter reeks nadert zijn voorlopige einde en moet dus een nieuwe serie te pakken zien te krijgen. Ik hoor veel goeds over Borgen dus ben benieuwd wat de experts op ZM ervan vinden!


Game of Thrones? Walking Dead? Breaking Bad? Jericho? Ripper Street?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 14-02-2013 11:08 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 14 februari 2013 10:47 schreef Mark het volgende:
Game of Thrones? Walking Dead? Breaking Bad? Jericho? Ripper Street?


Allemaal gezien behalve Ripper street. Eens kijken wat dat is!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 14-02-2013 13:36 by Mark Profiel van Mark

BBC serie, momenteel 5 van de 6 delen uitgezonden en best de moeite waard. Beetje een kruising tussen Sherlock Holmes en CSI, in 19e eeuws Londen (vlak na de verdwijning van Jack the Ripper).


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 14-02-2013 23:05 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

House of Cards met Kevin Spacey als corrupte politicus. Een van de betere series wat mij betreft in jaren!



[Dit bericht is gewijzigd door Nebelwerfer op 14-02-2013 23:06]


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 15-02-2013 1:22 by ErikS Profiel van ErikS

quote:
Op 14 februari 2013 23:05 schreef Nebelwerfer het volgende:
House of Cards met Kevin Spacey als corrupte politicus. Een van de betere series wat mij betreft in jaren!


Tja, jammer dat het een remake is van een overigens briljante serie.


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


Nebelwerfer
Usericon van Nebelwerfer
Posted 15-02-2013 16:06 by Nebelwerfer Profiel van Nebelwerfer

Oh das inderdaad jammer. Kutserie dus.


Durk
Usericon van Durk
Posted 15-02-2013 23:19 by Durk Profiel van Durk

Lilyhammer.
Nieuwe serie met Steven van Zandt van de Sopranos. Eerste aflevering was zonet op Canvas.
Ik heb me vermaakt.


Argh
Usericon van Argh
Posted 16-02-2013 4:53 by Argh Profiel van Argh

quote:
Op 15 februari 2013 16:06 schreef Nebelwerfer het volgende:
Oh das inderdaad jammer. Kutserie dus.


Hahahaha :D


Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2013 11:12 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ik ben 'nu' "The walking dead" aan het kijken. Op zich een hele aardige serie. Ondanks dat het vrij voorspoelbaar is, weten ze toch redelijk wat spanning in te bouwen.

Maar nu vraag ik mij twee dingen af, wellicht wat vergezocht, maar goed (en ik ben totaal geen zombie/horror-'kenner'):
1. Gezien zombies 'moeten' eten, gaan ze dan op een gegeven moment niet 'dood' aan voedseltekort wanneer al het levende vlees op is en ze elkaar niet opeten?
2. En dit gaat eigenlijk niet op voor Twd gezien de zombies in deze serie eigenlijk (weer) leven, maar rotten zombies uiteindelijk niet weg?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 16-02-2013 16:07 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

Ha, ik vind TWD bepaald niet voorspelbaar eigenlijk.

Tenzij je de comics hebt gelezen misschien dan.

1. Volgens mij moeten zombies niet eten, maar willen ze het.
2. Volgens mij wel ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-02-2013 12:08 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Als je er over nadenkt, maar dat gaat wellicht wat/te ver, moeten zombies wel degelijk eten.
Alles in energie en zombies bewegen. Die energie moet een bron hebben. Levende organisme gebruiken daar voeding voor. En lijkt mij wat sterk dat zombies op zonne- en/of windenergie draaien. Oftewel, ze moeten of eten of ze verbruiken hun eigen lichaam: spiermassa en vet omzetten om te bewegen.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 17-02-2013 12:08]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2013 15:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 16 February 2013 11:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Ik ben 'nu' "The walking dead" aan het kijken. Op zich een hele aardige serie. Ondanks dat het vrij voorspoelbaar is, weten ze toch redelijk wat spanning in te bouwen.

Maar nu vraag ik mij twee dingen af, wellicht wat vergezocht, maar goed (en ik ben totaal geen zombie/horror-'kenner'):
1. Gezien zombies 'moeten' eten, gaan ze dan op een gegeven moment niet 'dood' aan voedseltekort wanneer al het levende vlees op is en ze elkaar niet opeten?
2. En dit gaat eigenlijk niet op voor Twd gezien de zombies in deze serie eigenlijk (weer) leven, maar rotten zombies uiteindelijk niet weg?

1. Hangt ervanaf wat voor zombies je hebt. Tenminste, ze zullen sowieso een bron van energie moet hebben, en of dat eten of wat anders is hangt van de zombies af Vanuit eerdere voodoo-inspiratie waren zombies door 'magie' geanimeerde wezens, dan kan je best een zaak maken dat zij hun energie op magische wijze regelen (en of ze dan de levensenergie van hun slachtoffers opeten, of energie uit de lucht halen, of een van beide + 'normaal' eten voor die energie kan dan allemaal nog). Veel van de huidige zombies zijn door virussen of mutaties zo geworden, daar is dat magische pad niet van toepassing, en die zullen dus 'gewoon' moeten eten. Die moeten dan wegkwijnen als ze geen eten meer krijgen, inderdaad.

2. Ja, het zou logisch zijn als dat binnen TWD ook geldt. In ieder geval 'rotten' de zombies duidelijk. Verder zijn ze traag en dom --> laag energieverbruik. Ze eten elkaar niet op, dus logischerwijs is een 'herd' zombies ten dode opgeschreven tenzij ze voedsel vinden. Of we dan met de hoeveelheden zombies die we in de serie zien nog in enigszins realitisch gebied zitten is lastig in te schatten. De schrijvers hebben veel speelruimte om dit soort 'problemen' niet te behandelen, maar impliciet op te lossen. Je ziet alsmaar een klein deel van de wereld/de VS, dus het kan best dat de karakters het 'front' van de zombies meemaken, en dat alles daarachter al volledig dood en uitgestorven is. Ik ben even aan het graven wat er zoal gezegd is over dit probleem, maar kom er zo 1-2-3 niet op. Is ook niet echt het punt van de serie, al zou ik het wel erg interessant vinden om meer het grote plaatje te zien. edit: even gezocht, wordt ergens wel genoemd dat ze 'verhongeren'. En dat ze niet zozeer eten omdat ze honger hebben, maar puur en alleen omdat ze willen eten (zoals OWW zei). Dus, voor hun 'gedachtegang' is de verbintenis tussen eten en persoonlijk welzijn weg

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 17-02-2013 15:33]


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-02-2013 18:20 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

In TWD rotten ze indd overduidelijk. En dat is op zich grappig of zelfs een fout omdat zombies in TWD juist leven. De infectie zorgt ervoor dat er weer (meetbare) levensenergie in de zombies aanwezig is.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 17-02-2013 18:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 February 2013 18:20 schreef Kvelgeest het volgende:
In TWD rotten ze indd overduidelijk. En dat is op zich grappig of zelfs een fout omdat zombies in TWD juist leven. De infectie zorgt ervoor dat er weer (meetbare) levensenergie in de zombies aanwezig is.

Hmm, ja, hmm... Valt wel mee hoe fout dat is denk ik, een levend wezen kan ook rotten. En ze lijken hun organen etc. toch ook niet meer nodig te hebben, dus daar houdt de energiestroom naartoe ook op --> rot zet in.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 17-02-2013 19:11 by Kvelgeest Profiel van Kvelgeesthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Als ze moeten eten omdat ze anders verhongeren hebben ze nog behoorlijk wat organen nodig voor de energiecyclus in het lichaam.

En dom en langzaam zijn ze in TWD overigens ook niet. Ze rennen, doorzoeken voertuigen, gaan gericht trappenhuizen in, klimmen over hekken, etc.

Edit: Er zitten me trouwens net iets teveel zeikerige jankstukken in.

[Dit bericht is gewijzigd door Kvelgeest op 17-02-2013 19:33]


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2013 13:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 17 februari 2013 19:11 schreef Kvelgeest het volgende:
Als ze moeten eten omdat ze anders verhongeren hebben ze nog behoorlijk wat organen nodig voor de energiecyclus in het lichaam.

Goed punt Misschien eten ze echt alleen omdat ze moeten van hun instinct, maar is het eten verder energietechnisch zinloos omdat (inderdaad) al die organen het niet meer doen.
quote:
En dom en langzaam zijn ze in TWD overigens ook niet. Ze rennen, doorzoeken voertuigen, gaan gericht trappenhuizen in, klimmen over hekken, etc.

Mjah, dat is in het begin nog wel enkele keren. Ondertussen zie ik niet zoveel snelle danwel slimme zombies meer.
quote:
Edit: Er zitten me trouwens net iets teveel zeikerige jankstukken in.

Ja. Wordt gelukkig minder. Seizoen 3 is de shit.




Begin best wel heel erg benieuwd te worden naar het seizoen 3 van Game of Thrones!



Lijkt gezien de trailer een stukje schaalvergroting in te komen, zowel qua epiek (legers die groots in beeld komen, grote kasteelshots), dramatiek (darkness that will shallow the dawn, revenge, gevange bekapte man) en mystiek (proactieve draak). Weet niet, baseer dat natuurlijk op ministukjes beeld, maar het ziet er allemaal net wat duisterder (gaver), serieuzer (gaver) en beter gefilmd (gaver) uit.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 25-02-2013 13:07]


I wish I was a butterfly


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 25-02-2013 13:18 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

ik heb wel eens gehoord van ufologen. Zijn er ook zombi-ologen? (zombologen )? Anders nomineer ik kvelli en AG alvast gezien de interessante discussie dei ze voeren over dit onderwerp!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-02-2013 13:19 by Mark Profiel van Mark

Boek 3 is dan ook het meest brute boek tot dusverre van de serie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-02-2013 13:21 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 februari 2013 13:18 schreef attila_de_hun het volgende:
ik heb wel eens gehoord van ufologen. Zijn er ook zombi-ologen? (zombologen )? Anders nomineer ik kvelli en AG alvast gezien de interessante discussie dei ze voeren over dit onderwerp!

Hehehe... Ach ja, leuk om over dat soort dingen na te denken. Tot hoever grijpt zulke fictie in op de fysieke werkelijkheid zoals wij die kennen, etc.
quote:
Op 25 februari 2013 13:19 schreef Mark het volgende:
Boek 3 is dan ook het meest brute boek tot dusverre van de serie.

Yes... Wilde het boek niet noemen wegens dit fenomeen:



I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 25-02-2013 13:23 by Mark Profiel van Mark

Maar nummer 1 is blauw, dus die kan ik sowieso niet serieus nemen.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 27-02-2013 21:03 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Black Mirror was weer fantastisch!!! De laatste aflevering "The Waldo Moment" was het sterkst. Zeer geslaagde cocktail van comedy, drama en politiek die wederom een zeer zwart beeld schetst van de alledaagse mensch. Great stuff!!!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-02-2013 21:09 by intothevoid Profiel van intothevoid

Iemand Riget (door Lars von Trier) gezien? Derde 'seizoen' is helaas nooit gemaakt; ondanks dat toch zéér de moeite waard.


You have time. You are doing fine.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 28-02-2013 12:31 by Mark Profiel van Mark

quote:
Op 27 februari 2013 21:03 schreef Mortis Rex het volgende:
Black Mirror was weer fantastisch!!! De laatste aflevering "The Waldo Moment" was het sterkst. Zeer geslaagde cocktail van comedy, drama en politiek die wederom een zeer zwart beeld schetst van de alledaagse mensch. Great stuff!!!


Ik kan trouwens ook Charlie Brooker's "Weekly Wipe" op de BBC van harte aanraden. Heerlijke zwaar cynische kijk op het nieuws van de afgelopen week. Ik geloof elke donderdagavond, dus vanavond weer.

[Dit bericht is gewijzigd door Mark op 28-02-2013 12:32]


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 28-02-2013 19:49 by Bleh? Profiel van Bleh?

quote:
Op 27 februari 2013 21:09 schreef intothevoid het volgende:
Iemand Riget (door Lars von Trier) gezien? Derde 'seizoen' is helaas nooit gemaakt; ondanks dat toch zéér de moeite waard.

Ooit gekocht op aanraden van Argh, ondertussen al verschillende keren gezien. Blijft leuk!

Hier Twin Peaks aan het herkijken.
Dexter S7 gezien, begonnen aan S5 van Breaking Bad maar afgehaakt, eindelijk S1 van Boardwalk Empire gezien. Dat was het zowat.
Zin in Game of Thrones! En Walking Dead ook wel.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen