IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Reden om je zorgen te maken? Vorige pagina
Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 13-05-2002 10:50 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ik zie persoonlijk niet veel verschil tussen het samenwonen en het trouwen. Je hebt alleen een andere benaming bij de burgelijke stand. Veel mensen denken nog steeds dat meteen als je getrouwd bent samen hand in hand op de bank moet zitten en naar gt/st moeten kijken. (daar hoef je niet voor getrouwd te zijn, dat doen we zo ook al)
Ik woon dus nu sinds kort kort ook samen (met valorian) en het bevalt mij prima. We hebben in feite juist meer vrijheid omdat we elkaar nu eindelijk vaak kunnen zien.

trouwen zou ik oooit misschien wel willen ook al is het omdat ik dan een hele mooie en dure jurk zonder gezeik kan aanschaffen. En ik zou graag willen trouwen op een fjord in Noorwegen.. Weer een goede reden om naar Noorwegen te gaan.

Maar goed wie ben ik? ik ben pas 20. Ik denk dat je wel goed met je vriend/ vriendin over dit soort dingen moet praten als het in je hoofd rondspookt want praten lost heel veel op. Ook al is het voor je eigen gemoedsrust. Veel succes.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 13-05-2002 13:36 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2002 3:13 schreef Mutilator het volgende:
Madeline; je zou rekening kunnen houden met je biologische klok, maar niet zwichten voor maatschappelijke normen is beslist geen misdaad! Integendeel!!!!!
Hear hear!


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 13-05-2002 14:19 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Alles komt goed!!!!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 14-05-2002 13:49 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest


Geen enkel reden om je zorgen te maken, dood ga je toch.


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 14-05-2002 14:10 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Persoonlijk zou ik nooit trouwen, tenzij mijn vriendin dat echt zou willen natuurlijk. Ik vind samenwonen alleen al genoeg.

Zolang er een vertrouwensrelatie is tussen de beide mag dat geen probleem vormen



WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 14-05-2002 14:14 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

dzjeez...ikke...ik heb net gehoord dat een vroegere vriendin van me gaat trouwen...ze is net als ik PAS 16!!!!!!!!!!
Haar vriend (22) heeft haar ten huwlijk gevraagd en ze heeft ja gezegd....

Ik vind dit dus echt niet kunnen eigenlijk. Naja, ze moet natuurlijk nog toestemming haar ouders...


I spy with my little and verrry evil eye.....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2002 14:54 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hmm, niet echt snugger nee.

Wederom, op je 16e weet je nog niet wat de wereld te bieden heeft.


Infaustus
Fetus Eater
Usericon van Infaustus
Posted 14-05-2002 14:57 by Infaustus Wijzig reactieProfiel van InfaustusQuote dit bericht

quote:
Op 12 mei 2002 20:23 schreef rajackar het volgende:
idd ja. Dar trouwen voegt eigenlijk niets toe. Als je gelukkig samen bent is dat het belangrijkste



ja een reden om een dure ring te kopen,maar als je ruzie hebt dan maak je het denk ik sneller uit dan dat je gaat scheiden...
maar om dat nou als reden te zien om te gaan trouwen....


No meat is sweater


Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-05-2002 14:58 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Wat achterlijk zeg, trouwen op je 16de...


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 14-05-2002 14:59 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2002 14:54 schreef Jenje het volgende:
Wederom, op je 16e weet je nog niet wat de wereld te bieden heeft.


Dat hangt natuurlijk ook helemaal van de persoon in kwestie af.

Maar trouwen op zo'n jonge leeftijd is wel een beetje voorbarig. Hoe jonger je bent, hoe meer vrijheid je meestal blieft. En trouwen draagt daar niet echt aan bij.

[Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 14-05-2002 15:01]


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2002 15:01 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

... tuurlijk ..


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 14-05-2002 15:03 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

16 leeft dat mens nog in 1800



Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 14-05-2002 15:06 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Misschien heeft dat meisje van 16 wel behoefte aan een bepaald soort vastigheid en denkt ze die te vinden in trouwen. Of ze wil haar ouders ontlopen maar nog niet helemaal alleen zijn.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-05-2002 15:07 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

Wat hangt iedereen toch aan die leeftijdsgebondenheid!

Als je het hebt over veranderende fysiologie a la vruchtbaarheid dan heb je een punt; maar puur om wanneer wat zo zou horen en wat niet?

Als zij daar nou gelukkig mee is!!!

Kortzichtig hoor...

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-05-2002 15:08]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 14-05-2002 15:08 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Maar ze is minderjarig, dan moet ze toch toestemming krijgen van haar ouders.

En is dat eigenlijk wettig om te trouwen als je minderjarig bent



Asherah
Usericon van Asherah
Posted 14-05-2002 15:08 by Asherah Wijzig reactieProfiel van AsherahQuote dit bericht

Als je 16 bent kan je soms denken dat je het allemaal al weet en gevonden hebt, maar je zou nog es raar kunnen opkijken hoor...


DimmuChild
Usericon van DimmuChild
Posted 14-05-2002 15:09 by DimmuChild Wijzig reactieProfiel van DimmuChildQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2002 15:07 schreef Mutilator het volgende:
Wat hangt iedereen toch aan die leeftijdsgebondenheid!

Als je het hebt over veranderende fysiologie a la vruchtbaarheid; maar puur om wat zou horen en wat niet?

Als zij daar nou gelukkig mee is!!!

Kortzichtig hoor...


Leeftijdsgebondenheid is inderdaad een vervelende vorm van kortzichtigheid.

Maar goed, hierin speelt mijn standpunt tegenover het huwelijk ook een prominente rol.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 14-05-2002 15:41 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

owke, zal ik er maar wat over zeggen als "de-persoon-in-kwestie-kennende"...zij is er volgens mij totaaaaal nog niet aan toe. Ze heeft die vriend nu 8 maanden en in die tijd is haar zusje (17) bij een auto-ongeluk om het leven gekomen. Ze heeft het hier ontzettend moeilijk mee en in die tijd is ze natuurlijk enorm aan haar vriend gaan hangen, hun band is heel sterk geworden hierdoor natuurlijk...dus ik begrijp wel dat ze ja heeft gezegd...maar ik denk dat ze toch echt nog ff moet nadenken voor ze zich voor het leven aan iemand bindt.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2002 15:46 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 14 mei 2002 15:09 schreef DimmuChild het volgende:
Leeftijdsgebondenheid is inderdaad een vervelende vorm van kortzichtigheid.

Maar goed, hierin speelt mijn standpunt tegenover het huwelijk ook een prominente rol.

Dus dan zou een meiske van 5 ook met een kerel van 80 kunnen trouwen, sex hebben etc ..

Dat is een beetje kortzichtig denk ik dan.


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-05-2002 15:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 mei 2002 15:46 schreef Jenje het volgende:
Dus dan zou een meiske van 5 ook met een kerel van 80 kunnen trouwen, sex hebben etc ..

Dat is een beetje kortzichtig denk ik dan.


Ja en een foetus zou ook kunnen trouwen/sex hebben met een duizenden jaren oude mummie

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-05-2002 15:48]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2002 15:49 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Maar jij zegt dus dat een meisje van 16 al kan zeggen dat ze met die bepaalde kerel de rest van haar leven wil doorbrengen?


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 14-05-2002 15:54 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 14 mei 2002 15:49 schreef Jenje het volgende:
Maar jij zegt dus dat een meisje van 16 al kan zeggen dat ze met die bepaalde kerel de rest van haar leven wil doorbrengen?


Ik zeg dat anderen niet voor bijv. 16 jarigen kunnen bepalen wat ze kunnen en niet kunnen doen.

Maar om dan toch in jouw gedachtegang mee te gaan: geestelijke volwassenheid is veel minder leeftijdsgebonden dan lichamelijke.

'Tuurlijk valt alles binnen marges.

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 14-05-2002 15:55]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 14-05-2002 15:56 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Ok, geestesgesteldheid is niet volledig gebonden aan leeftijd.

Maar levenservaring in een bepaalde mate wel, aangezien je leeftijd zegt hoe lang je rondloopt en ervaringen opdoet.
En levenservaring bepaalt toch vaak je geestesgesteldheid.


Smirre
Kaas is Vies!!!
Usericon van Smirre
Posted 14-05-2002 15:56 by Smirre Wijzig reactieProfiel van SmirreQuote dit berichthttp://www.winterofsin.com

Ik vraag me nu ook wle af wat de geestelijke ontwikkeling van die jongen is. ZOu hij er goed over nagedacht hebben wat de gevolgen van zo'n huwlijk zijn met een dusdanig jong meisje?


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen