|
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 | ||||
Auteur: |
|
|
Welke plaat wordt de opvolger van Behemoth - Demigod (2004), Opeth - Ghost Reveries (2005), Satyricon - Now, Diabolical (2006), Primordial - To the Nameless Dead (2007), Enslaved - Vertebrae (2008), Sólstafir - Köld (2009) en Enslaved - Axioma Ethica Odini (2010) als Zware Metalen plaat van het jaar? Kortom, het is weer lijstjestijd! Ook al bestaat er al een Top (tip) 10 2011 topic, roep ik iedereen op om in dit topic (nogmaals) zijn/haar definitieve album jaarlijst 2011 te plaatsen. Deze lijstjes ga ik vervolgens samenvoegen, zodat ik namens ZM er een top 50 van ga maken die vervolgens op de frontpage zal verschijnen (zie bijvoorbeeld 2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005 en 2004). De usual opmerkingen vooraf: - Graag niet teveel slowchatten tussen de lijstjes door, zodat ik een beetje overzicht kan houden; - Het album moet in 2011 uitgekomen zijn; - Uiteraard is het maar toegestaan om één lijst te plaatsen. Dit zal nauwkeurig in de gaten worden gehouden; - Ivm vorige punt: je moet geregistreerd zijn bij ZM vóór vandaag 10-12-2011. Dit om dubbele registraties via andere IP adressen tegen te gaan. - Graag je lijst uiterlijk zaterdag 7 januari 2012 plaatsen!!! De uitslag zal daarna spoedig op de FP geplaatst worden; - Graag volledige titels; - MAXIMAAL EEN TOP 20 IS TOEGESTAAN! MINIMAAL 10. Lijstjes korter dan 10 worden geschrapt; - Geen re-releases, geen boxsets, geen DVD's, geen verzamelaars, geen live-albums en geen mini's/singles/demo's. Hier doen we bij echte twijfelgevallen natuurlijk niet moeilijk. - Mocht je je in dit topic geplaatste lijst willen wijzigen, quote dan aub je lijst en plaats je nieuwe lijst als reactie op je eigen quote.. Dit zodat ik niet steeds hoef terug te zoeken. Mailen mag natuurlijk ook. Zie profiel. Succes en bedankt voor de moeite alvast en voor het in acht nemen van bovenstaande punten! Uiteraard hoop ik weer op zoveel mogelijk reacties voor een zo nauwkeurig mogelijk overzicht van onze (goeie) smaak hier op ZM! Hier alvast het goede (en enorm voorlopige, zelfs de no.1 staat niet vast...) voorbeeld van ondergetekende: 1 Leprous - Bilateral 2 Deafheaven - Roads to Judah 3 Vallenfyre - A Fragile King 4 Primordial - Redemption at the Puritan's Hand 5 Benighted - Asylum Cave 6 Helheim - Heidindomr ok Motgangr 7 The Atlas Moth - An Ache for the Distance 8 Virus - The Agent that Shapes the Desert 9 3 - The Ghost You Gave to Me 10 Maybeshewill - I Was Here for a Moment, Then I Was Gone 11 Ulcerate - The Destroyers of All 12 Origin - Entity 13 Blood Ceremony - Living with the Ancients 14 Execration - Odes of the Occult 15 Textures - Dualism 16 Kampfar - Mare 17 Obscura - Omnivium 18 Solstafir - Svartir Sandar 19 Craft - Void 20 Nader Sadek - In the Flesh [Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-01-2012 9:39] Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Hup SubRosa!! If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
het gaat vast om een klein foutje, maar toch. Ik neem aan dat de lijst uiterlijk 7 januari 2012!! binnen moet zijn |
|
quote:Check! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
quote:Hij staat voorlopig bovenaan! Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Ik denk haast wel dat dit 'm is: 01. Moon Duo - Mazes 02. Earth - Angels of Darkness, Demons of Light I 03. Wooden Shjips - West 04. Necros Christos - Doom of the Occult 05. The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre 06. Eternal Tapestry - Beyond The 4th Door 07. Blood Ceremony - Living With The Ancients 08. Subrosa - No Help For The Mighty Ones 09. Saturnalia Temple - Aion of Drakon 10. White Hills - H-p1 11. Weedeater - Jason.. the Dragon 12. Ramesses - Possessed By The Rise Of Magick 13. Herder - s/t 14. Barn Owl - Lost In The Glare 15. Sonne Adam - Transformation 16. U.S. Christmas - The Valley Path 17. Elder - Dead Roots Stirring 18. Bong - Beyond Ancient Space 19. Graveyard - Hisingen Blues 20. Uncle Acid and the Deadbeats - Blood Lust Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place." |
|
Ah, Elder! En wat staat die SubRosa laag!!? If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Lijkt me dat Primordial dit jaar gaat winnen. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
quote: Wat is het voor muziek? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Hier staat wel een omschrijving: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3712103?hl=subrosa |
|
quote: "Sludgey doom metalband heeft net haar tweede full-length uit bij Profound Lore. Epische nummers gedomineerd door vrouwen vocalen (niet-gay), aangevuld met een subtiel geplaatst viooltje en volgens mij nog wat onconventionele instrumenten." De beschrijving klinkt als derderangs gothic. Waarom moet ik dit luisteren? Is het nazi muziek? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Sludgey derderangs gothic. Jij moet helemaal niks luisteren natuurlijk en nee. |
|
Sja, sludge vind ik echt zoiets als stonerrock maar dan nog slechter omdat het hip is. En als je er dan nog vrouwenvocalen en violen bijdenkt. Dat is niet echt uitnodigend natuurlijk voor iemand die van echte muziek houdt. Ik zie in het gekocht topic dat Kwijlgeest tegenwoordig zelfs naar kiddycore luistert. Zou het wel goed gaan met die jongen? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Simpel SubRosa is gemiddeld, niet goed, niet slecht maar in soomige kringen, niet alleen hier op ZM trouwens, de meest overschatte band van het jaar. Degelijke middenmoter meer niet, totaal geen top 20 materiaal. Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight. |
|
1. Saturnalia Temple - Aion of Drakon 2. PJ Harvey - Let England Shake 3. Dale Cooper Quartet & the Dictaphones – Metamanoir 4. 40 Watt Sun – The Inside Room 5. Wooden Shjips - West 6. Uncle Acid & the Deadbeats - Blood Lust 7. Six Organs of Admittance - Asleep on the Floodplain 8. Barn Owl – Lost in the Glare 9. Grails – Deep Politics 10. Tia Carrera – Cosmic Priestess 11. Moon Duo – Mazes 12. Esoteric – Paragon of Dissonance 13. Earth - Angels of Darkness, Demons of Light Pt.1 14. Baby Woodrose - Mindblowing Seeds & Disconnected Flowers 15. Der Blutharsch / Aluk Todolo – A Collaboration 16. Ramesses - Possessed by the Rise of Magick 17. David Lynch – Crazy Clown Time 18. Dark Buddha Rising – Abyssolute Transfinite 19. YOB – Atma 20. Vibravoid – Minddrugs You have time. You are doing fine. |
|
1. Machine Head - Unto the locust 2. Wolverine - Communication lost 3. Riverside - Memories in my head 4. Dream Theater - A dramatic turn of events 5. Redemption - This mortal coil 6. Arena - The seventh degree of separation 7. Sun Caged - The lotus effect 8. Radiohead - The king of limbs 9. Pain Of Salvation - Road salt two 10. Within Temptation - The unforgiving |
|
quote: http://www.zwaremetalen.com/recensie/20036/SubRosa-No-Help-for-the-Mighty-Ones.html ik vond het vrij neofolkish signature |
|
quote::') Leuk geprobeerd. SubRosa: Licht epische, beetje progressieve doom metal met wat sludge & stoner invloeden. De vocalen zijn wat apart, even wennen, maar zijn zeker niet verkeerd. Verder gebruiken ze wat onconventionele instrumenten; Zitten mooie viooollijnen in verwerkt. Mijn posts dekken de lading van de muziek niet. Gewoon proberen en niet na twee nummers al afzetten. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Geen lijstje dit jaar. Krijg met geen mogelijkheid 10 goeie metalalbums bij elkaar geschraapt. [Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-12-2011 10:35] ... hoe de hazen lopen ... |
|
Niet-metal mag ook. If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Tja.. dan nog is het lastig.. veel middelmatige releases dit jaar. ... hoe de hazen lopen ... |
|
quote: + heel veel... rommelig en vals wil ik er ook nog aan toevoegen. "Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All" |
|
1. Helheim - Heidindomr og Motgangr 2. Taake - Noregs Vaapen 3. Deviant Syndrome - Inflicted Deviations 4. Trollfest - En kvest for den Hellige Gral 5. Dominanz - As I shine 6. Burzum - Fallen 7. Kampfar - Mare Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
|
jouw lijst wordt geschrapt ... hoe de hazen lopen ... |
|
Omdat? Hub de Gallier RIP 17-03-2013 |
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |