IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Auteur:
Topic : ZM Jaarlijst 2011 Volgende pagina
NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-12-2011 19:08 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

Welke plaat wordt de opvolger van Behemoth - Demigod (2004), Opeth - Ghost Reveries (2005), Satyricon - Now, Diabolical (2006), Primordial - To the Nameless Dead (2007), Enslaved - Vertebrae (2008), Sólstafir - Köld (2009) en Enslaved - Axioma Ethica Odini (2010) als Zware Metalen plaat van het jaar? Kortom, het is weer lijstjestijd!

Ook al bestaat er al een Top (tip) 10 2011 topic, roep ik iedereen op om in dit topic (nogmaals) zijn/haar definitieve album jaarlijst 2011 te plaatsen. Deze lijstjes ga ik vervolgens samenvoegen, zodat ik namens ZM er een top 50 van ga maken die vervolgens op de frontpage zal verschijnen (zie bijvoorbeeld
2010, 2009, 2008, 2007, 2006, 2005 en 2004).

De usual opmerkingen vooraf:

- Graag niet teveel slowchatten tussen de lijstjes door, zodat ik een beetje overzicht kan houden;
- Het album moet in 2011 uitgekomen zijn;
- Uiteraard is het maar toegestaan om één lijst te plaatsen. Dit zal nauwkeurig in de gaten worden gehouden;
- Ivm vorige punt: je moet geregistreerd zijn bij ZM vóór vandaag 10-12-2011. Dit om dubbele registraties via andere IP adressen tegen te gaan.
- Graag je lijst uiterlijk zaterdag 7 januari 2012 plaatsen!!! De uitslag zal daarna spoedig op de FP geplaatst worden;
- Graag volledige titels;
- MAXIMAAL EEN TOP 20 IS TOEGESTAAN! MINIMAAL 10. Lijstjes korter dan 10 worden geschrapt;
- Geen re-releases, geen boxsets, geen DVD's, geen verzamelaars, geen live-albums en geen mini's/singles/demo's. Hier doen we bij echte twijfelgevallen natuurlijk niet moeilijk.
- Mocht je je in dit topic geplaatste lijst willen wijzigen, quote dan aub je lijst en plaats je nieuwe lijst als reactie op je eigen quote.. Dit zodat ik niet steeds hoef terug te zoeken. Mailen mag natuurlijk ook. Zie profiel.

Succes en bedankt voor de moeite alvast en voor het in acht nemen van bovenstaande punten!
Uiteraard hoop ik weer op zoveel mogelijk reacties voor een zo nauwkeurig mogelijk overzicht van onze (goeie) smaak hier op ZM!

Hier alvast het goede (en enorm voorlopige, zelfs de no.1 staat niet vast...) voorbeeld van ondergetekende:

1 Leprous - Bilateral
2 Deafheaven - Roads to Judah
3 Vallenfyre - A Fragile King
4 Primordial - Redemption at the Puritan's Hand
5 Benighted - Asylum Cave
6 Helheim - Heidindomr ok Motgangr
7 The Atlas Moth - An Ache for the Distance
8 Virus - The Agent that Shapes the Desert
9 3 - The Ghost You Gave to Me
10 Maybeshewill - I Was Here for a Moment, Then I Was Gone
11 Ulcerate - The Destroyers of All
12 Origin - Entity
13 Blood Ceremony - Living with the Ancients
14 Execration - Odes of the Occult
15 Textures - Dualism
16 Kampfar - Mare
17 Obscura - Omnivium
18 Solstafir - Svartir Sandar
19 Craft - Void
20 Nader Sadek - In the Flesh

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 09-01-2012 9:39]


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-12-2011 19:11 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

SubRosa - No Help for the Mighty One
Haus Arafna - Hew York Rhapsody
Blood Ceremony - Living with the Ancient Ones
Burzum - Fallen
Peste Noire - L'Ordure à l'état Pur
Blut Aus Nord - 777 - Sect(s)
The Kilimanjaro Darkjazz Ensemble - From the Stairwell
Arckanum - Helvítismyrkr
The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre
Glorior Belli - The Great Southern Darkness
Epheles - Je Suis Autrefois
Saturnalia Temple - Aio of Drakon
Elder - Dead Roots Stirring
The Atlas Moth - An Ache for the Distance
Eternal Tapestry - Beyond the 4th Door
Altar of Plagues - Mammal
Earth - Angels Of Darkness, Demons Of Light I
Liturgy - Aesthethica
Ash Borer - Ash Borer
Negative Plane - Stained Glass Revelations


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-12-2011 19:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Hup SubRosa!!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Yobb
Usericon van Yobb
Posted 10-12-2011 19:15 by Yobb Wijzig reactieProfiel van YobbQuote dit bericht

het gaat vast om een klein foutje, maar toch.
Ik neem aan dat de lijst uiterlijk 7 januari 2012!! binnen moet zijn


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-12-2011 19:18 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2011 19:15 schreef Yobb het volgende:
het gaat vast om een klein foutje, maar toch.
Ik neem aan dat de lijst uiterlijk 7 januari 2012!! binnen moet zijn

Check!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 10-12-2011 19:18 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2011 19:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Hup SubRosa!!
Hij staat voorlopig bovenaan!


Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 10-12-2011 19:36 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik denk haast wel dat dit 'm is:

01. Moon Duo - Mazes
02. Earth - Angels of Darkness, Demons of Light I
03. Wooden Shjips - West
04. Necros Christos - Doom of the Occult
05. The Devil's Blood - The Thousandfold Epicentre
06. Eternal Tapestry - Beyond The 4th Door
07. Blood Ceremony - Living With The Ancients
08. Subrosa - No Help For The Mighty Ones
09. Saturnalia Temple - Aion of Drakon
10. White Hills - H-p1
11. Weedeater - Jason.. the Dragon
12. Ramesses - Possessed By The Rise Of Magick
13. Herder - s/t
14. Barn Owl - Lost In The Glare
15. Sonne Adam - Transformation
16. U.S. Christmas - The Valley Path
17. Elder - Dead Roots Stirring
18. Bong - Beyond Ancient Space
19. Graveyard - Hisingen Blues
20. Uncle Acid and the Deadbeats - Blood Lust


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 10-12-2011 19:40 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Ah, Elder!
En wat staat die SubRosa laag!!?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-12-2011 3:00 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Lijkt me dat Primordial dit jaar gaat winnen.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-12-2011 3:01 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 10 december 2011 19:12 schreef Kvelgeest het volgende:
Hup SubRosa!!


Wat is het voor muziek?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-12-2011 3:04 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-12-2011 3:11 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2011 3:04 schreef bokkie666 het volgende:
Hier staat wel een omschrijving: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3712103?hl=subrosa


"Sludgey doom metalband heeft net haar tweede full-length uit bij Profound Lore.

Epische nummers gedomineerd door vrouwen vocalen (niet-gay), aangevuld met een subtiel geplaatst viooltje en volgens mij nog wat onconventionele instrumenten."

De beschrijving klinkt als derderangs gothic. Waarom moet ik dit luisteren? Is het nazi muziek?



Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 11-12-2011 3:23 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Sludgey derderangs gothic.

Jij moet helemaal niks luisteren natuurlijk en nee.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 11-12-2011 3:28 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Sja, sludge vind ik echt zoiets als stonerrock maar dan nog slechter omdat het hip is. En als je er dan nog vrouwenvocalen en violen bijdenkt. Dat is niet echt uitnodigend natuurlijk voor iemand die van echte muziek houdt.

Ik zie in het gekocht topic dat Kwijlgeest tegenwoordig zelfs naar kiddycore luistert. Zou het wel goed gaan met die jongen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 11-12-2011 5:12 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Simpel SubRosa is gemiddeld, niet goed, niet slecht maar in soomige kringen, niet alleen hier op ZM trouwens, de meest overschatte band van het jaar. Degelijke middenmoter meer niet, totaal geen top 20 materiaal.


Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 11-12-2011 5:15 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

1. Saturnalia Temple - Aion of Drakon
2. PJ Harvey - Let England Shake
3. Dale Cooper Quartet & the Dictaphones – Metamanoir
4. 40 Watt Sun – The Inside Room
5. Wooden Shjips - West
6. Uncle Acid & the Deadbeats - Blood Lust
7. Six Organs of Admittance - Asleep on the Floodplain
8. Barn Owl – Lost in the Glare
9. Grails – Deep Politics
10. Tia Carrera – Cosmic Priestess

11. Moon Duo – Mazes
12. Esoteric – Paragon of Dissonance
13. Earth - Angels of Darkness, Demons of Light Pt.1
14. Baby Woodrose - Mindblowing Seeds & Disconnected Flowers
15. Der Blutharsch / Aluk Todolo – A Collaboration
16. Ramesses - Possessed by the Rise of Magick
17. David Lynch – Crazy Clown Time
18. Dark Buddha Rising – Abyssolute Transfinite
19. YOB – Atma
20. Vibravoid – Minddrugs


You have time. You are doing fine.


Aikara
Usericon van Aikara
Posted 11-12-2011 10:03 by Aikara Wijzig reactieProfiel van AikaraQuote dit bericht

1. Machine Head - Unto the locust
2. Wolverine - Communication lost
3. Riverside - Memories in my head
4. Dream Theater - A dramatic turn of events
5. Redemption - This mortal coil
6. Arena - The seventh degree of separation
7. Sun Caged - The lotus effect
8. Radiohead - The king of limbs
9. Pain Of Salvation - Road salt two
10. Within Temptation - The unforgiving


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 11-12-2011 10:08 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2011 3:11 schreef Onweerwolf het volgende:
Is het nazi muziek?




http://www.zwaremetalen.com/recensie/20036/SubRosa-No-Help-for-the-Mighty-Ones.html

ik vond het vrij neofolkish


signature


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-12-2011 10:26 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 11 december 2011 3:11 schreef Onweerwolf het volgende:
"Sludgey doom metalband heeft net haar tweede full-length uit bij Profound Lore.

Epische nummers gedomineerd door vrouwen vocalen (niet-gay), aangevuld met een subtiel geplaatst viooltje en volgens mij nog wat onconventionele instrumenten."

De beschrijving klinkt als derderangs gothic. Waarom moet ik dit luisteren? Is het nazi muziek?


:')

Leuk geprobeerd.
SubRosa: Licht epische, beetje progressieve doom metal met wat sludge & stoner invloeden. De vocalen zijn wat apart, even wennen, maar zijn zeker niet verkeerd. Verder gebruiken ze wat onconventionele instrumenten; Zitten mooie viooollijnen in verwerkt.
Mijn posts dekken de lading van de muziek niet. Gewoon proberen en niet na twee nummers al afzetten.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-12-2011 10:34 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Geen lijstje dit jaar. Krijg met geen mogelijkheid 10 goeie metalalbums bij elkaar geschraapt.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-12-2011 10:35]


... hoe de hazen lopen ...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 11-12-2011 10:35 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Niet-metal mag ook.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-12-2011 10:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Tja.. dan nog is het lastig.. veel middelmatige releases dit jaar.


... hoe de hazen lopen ...


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 11-12-2011 10:56 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

quote:
Op 11 december 2011 5:12 schreef Marcel H. het volgende:
Simpel SubRosa is gemiddeld, niet goed, niet slecht maar in soomige kringen, niet alleen hier op ZM trouwens, de meest overschatte band van het jaar. Degelijke middenmoter meer niet, totaal geen top 20 materiaal.


+ heel veel... rommelig en vals wil ik er ook nog aan toevoegen.


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-12-2011 11:25 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

1. Helheim - Heidindomr og Motgangr
2. Taake - Noregs Vaapen
3. Deviant Syndrome - Inflicted Deviations
4. Trollfest - En kvest for den Hellige Gral
5. Dominanz - As I shine
6. Burzum - Fallen
7. Kampfar - Mare


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-12-2011 11:26 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

jouw lijst wordt geschrapt


... hoe de hazen lopen ...


Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 11-12-2011 11:28 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

Omdat?


Hub de Gallier RIP 17-03-2013


Dit topic is 17 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen