IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar het imperium van de Hells Angels langzaam afbrokkelt [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 14-01-2012 9:22 by nark Profiel van nark

Nou niet dat voetbal mij intereseert maar ze hadden dit gewoon zonder publiek moeten doen volgens de regels die er zijn. Hoe moeilijk kan het zijn.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 14-01-2012 9:33 by nark Profiel van nark

J-Lo geeft vriendje 10.000 dollar per week

Laatst gewijzigd: 14-01-12 07:28


LOS ANGELES -Jennifer Lopez heeft er genoeg van om steeds te moeten betalen voor de etentjes met Casper Smart.

Als oplossing bedacht de actrice/zangeres daarom haar nieuwe 24-jarige lover maar ‘zakgeld’ te geven. Casper moet het 10.000 dollar per week zien te rooien.

'Ze vond het vervelend om telkens haar creditcard boven te halen in een restaurant', vertelt een bron aan Star magazine. 'Ze besloot daarom om Casper zakgeld te geven, en ze vond 10.000 dollar per week een mooi rond getal.'

Jennifer wil, aldus de bron, haar nieuwe liefde niet te veel in de watten leggen, maar toen Casper geld moest lenen om voor Jen een kerstcadeautje te kunnen kopen, was voor de diva de maat vol en besloot ze maar haar eigen portemonnee te trekken.



Godver...........


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Daops
Usericon van Daops
Posted 14-01-2012 12:49 by Daops Profiel van Daops

Speciaal voor Kvelgeest, iedere uni is een fopuniversiteit:

http://www.nrc.nl/nieuws/2012/01/14/universiteiten-behandelden-zeker-honderd-zaken-van-fraude/

Niet zo verrassend, de affaire Stapel was het topje van de ijsberg. Typisch alleen dat men het altijd binnenskamers heeft gehouden totdat de pers er lucht van kreeg. Lijkt de PVV wel..



www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-01-2012 12:55 by XXL Profiel van XXL

Ach, fraude. Wat is fraude?

Als je bijvoorbeeld een presentatie doet om een opdracht binnen te halen doe je de zaken ook wat mooier voor.
Als je op sollicitatie gaat ben je ook opeens het braafste jongetje van de klas.

Als je iets wilt bereiken zeg je datgene wat de gesprekspartner graag wil horen of lezen.
Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 14-01-2012 12:56]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-01-2012 13:45 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Brein maakt zich hard voor downloadverbod

Deze week bepaalde de rechter dat twee internetproviders toegang tot torrentsite The Pirate Bay moeten blokkeren. "Internet is vergelijkbaar met de straat: je bent vrij, maar toch aan regels gebonden", aldus stichting Brein.

"Wij hadden Ziggo al eerder om een blokkade gevraagd", zegt Tim Kuik, directeur van piraterijbestrijder. "Vrijwillig wilden ze het niet doen. Een bodemprocedure is voor ons dan het laatste redmiddel." Brein sluit jaarlijks honderden websites af. In 2011 waren dat er 495, het jaar daarvoor 665.
De uitspraak van de rechtbank Den Haag is een novum en zet volgens Kuik de deur open naar een verdere blokkade. "Wij zullen nu ook andere accessproviders vragen om de toegang tot The Pirate Bay te blokkeren." Ziggo en XS4ALL, die de blokkade kregen opgelegd, zijn in hoger beroep gegaan.

Als het aan Brein ligt komt er op termijn een downloadverbod. "Niet om de gebruikers aan te pakken, maar de websites", aldus Kuik. Christiaan Alberdingk Thijm, advocaat van XS4ALL, werpt de vraag op wat voor land Nederland wil zijn: "Koploper in het bestrijden van piraterij of in het bedenken van innovatieve businessmodellen? Ik denk het tweede."

Alberdingk Thijm haalt de logica van Brein – dat er een verbod nodig is om websites die het downloaden faciliteren aan te pakken – onderuit door de stellen dat deze sites, blijkens de uitspraak van de rechtbank, ook aangepakt kunnen worden via de accessproviders. Hij maakt zich zorgen over de koers die Brein voorstaat.
"Dit is het kleine stukje China waarvan we als Nederland liever weg zouden willen blijven." De Tweede Kamer zit met het downloadvraagstuk in de maag. Leden Bontes, Elissen en Van Bemmel, allen PVV, stelden Kamervragen naar aanleiding van de uitspraak in de zaak Brein versus Ziggo en XS4ALL.

"Zij baseren zich op een nieuwsbericht van GeenStijl", schampert Kuik. "Ik wil die Kamerleden adviseren om eerst eens het vonnis te lezen voor ze van leer trekken." Er is op dit moment geen Kamermeerderheid voor een downloadverbod. Maar de strijd is nog niet gestreden, denken NVPI-directeur Paul Solleveld en muziekuitgever André de Raaff (CTM).
"Ik hoop dat Teeven (Staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven, VVD, red.]) goede argumenten bedenkt om nog wat partijen te overtuigen", zegt De Raaff. "En anders kan Brussel misschien nog wat doen om te zorgen dat het goed komt."


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 14-01-2012 15:10 by XXL Profiel van XXL

Iemand zich al eens afgevraagd wat het belang voor bijvoorbeeld Ziggo is dat zo'n verbod er niet komt?
Dat kon ze wel eens inkomsten gaan kosten.

Ik weet van mijzelf dat dat ik genoegen kan nemen met veel minder snelheid en dus gelijk een veel goedkopere aansluiting kan nemen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 14-01-2012 15:53 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 14 januari 2012 15:10 schreef XXL het volgende:
Iemand zich al eens afgevraagd wat het belang voor bijvoorbeeld Ziggo is dat zo'n verbod er niet komt?





Eh. Dat mensen niet overstappen op adsl? Of snap ik je niet?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Daops
Usericon van Daops
Posted 15-01-2012 12:05 by Daops Profiel van Daops

quote:
Op 14 januari 2012 12:55 schreef XXL het volgende:
Ach, fraude. Wat is fraude?

Als je bijvoorbeeld een presentatie doet om een opdracht binnen te halen doe je de zaken ook wat mooier voor.
Als je op sollicitatie gaat ben je ook opeens het braafste jongetje van de klas.

Als je iets wilt bereiken zeg je datgene wat de gesprekspartner graag wil horen of lezen.
Zo zit de wereld nou eenmaal in elkaar.
Wat een poepredenering Marcel


www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-01-2012 12:06 by nark Profiel van nark

Ontdekt hormoon maakt sporten overbodig

Laatst gewijzigd: 13-01-12 16:07


AMSTERDAM - Amerikaanse wetenschappers van de Harvard Medical School hebben een hormoon ontdekt dat een vergelijkbaar effect heeft als sporten, zonder dat beweging nodig is.

Ze schrijven over hun bevindingen in de online editie van het tijdschrift Nature van 11 januari.

Lichaamsbeweging heeft een positief effect op verschillende organen in het lichaam, doordat het bepaalde genen aanschakelt. De Amerikanen ontdekten in muizen een boodschappermolecuul dat hierbij cruciaal is. Het zorgt voor de productie van een niet eerder ontdekt hormoon: irisine.

De irisinespiegel in het bloed neemt toe door beweging, bij zowel muizen als mensen. Het hormoon zet witte vetcellen om in bruine vetcellen. Witte vetcellen slaan vet op, terwijl bruine vetcellen het juist verbranden. Lang werd gedacht dat alleen baby's bruin vet hebben, maar een aantal jaren geleden bleek dat ook volwassenen erover beschikken.

Mensen

De wetenschappers ontdekten dat toediening van een lage dosis irisine bij muizen hun energieverbruik verhoogde en hun lichaamsgewicht verlaagde, zonder dat ze meer bewogen of hun eetpatroon veranderden. Ook hun bloedsuikerspiegels verbeterden. Als dit effect ook bij mensen optreedt, zou het hormoon ideaal zijn voor personen die moeite hebben om te gaan sporten.

Medicijn

De onderzoekers hopen dat het hormoon meer positieve effecten van sporten nabootst. Beweging verbetert ook de verbindingen tussen spier- en zenuwweefsel. Dit hormoon zou dan zelfs een medicijn kunnen zijn tegen ziektes zoals ALS, waarbij deze verbindingen niet goed meer functioneren.

Zover is het nog lang niet. Voor ze toediening van het hormoon op mensen kunnen gaan testen, zullen ze eerst moeten uitzoeken of een lange irisinekuur muizen bijwerkingen geeft.

© NU.nl/Jop de Vrieze


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 15-01-2012 12:38 by nark Profiel van nark

Joran is boos op suikertante
15 jan. 2012, 11:29
Joran van der Sloot is boos op zijn Amerikaanse suikertante Mary Hamer. Hij verwijt haar e-mails te hebben gelekt. Dat blijkt uit een brief die hij haar schreef.
De Nederlander werd vrijdag veroordeeld voor roofmoord op de 21-jarige Peruaanse miljonairsdochter Stephany Flores. Op diezelfde dag schreef Joran de brief aan Mary Hamer, die hem sinds zijn arrestatie in juni vorig jaar ondersteunde met tienduizenden dollars. Het tv-programma Hart van Nederland mocht een foto van de brief maken.

"Je zal altijd een plek in mijn hart hebben, maar wat je me nu aandoet begrijp ik niet," schrijft Joran. "Waarom wil je me pijn doen? Ik had dit nooit van je verwacht."

Joran verwijt Hamer dat zij e-mails lekte over zijn soepele gevangenisregime. Mede daarom zou hij nu overgeplaatst worden naar een strengere gevangenis. "Ik word nu gestraft omdat ik een telefoon had, omdat jij e-mails van mij naar de pers hebt gestuurd," schrijft Joran daarover. "Ik kan het nog steeds niet geloven, maar je hebt me meer problemen bezorgd dan je je voor kan stellen. Mijn medegevangen lijden er ook onder."

Verder blijkt dat Joran weigert Hamer 75.000 dollar terug te geven die ze betaalde voor zijn borg. De Amerikaanse wilde dat geld terug, omdat nu hij niet meer op borgtocht vrij kan komen.

De 55-jarige radiologe verklaarde onlangs dat haar hulp aan de Nederlander haar zoveel geld heeft gekost dat ze financieel aan de grond zit. Toch zet ze haar ‘werk’ door. “Hoe beter ik Joran leer kennen, hoe meer ik besef dat er een mooi mens in hem schuilt.”

Die liefde lijkt ondanks de verwijten nog steeds wederzijds. "Ik hou van je, maar ik heb zoveel pijn." Joran besluit zijn brief met de woorden: "Ik hoop dat alles goed met je gaat en wens je niets dan het beste. Veel liefs, Joran."


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 15-01-2012 13:11 by Mark Profiel van Mark

Klinkt als Bonny & Clyde syndroom.

Bonnie and Clyde syndrome is a fetish where typically a woman falls in love with a terribly violent criminal. Hybristophilia is one of the few paraphilias that more women have than men. An estimated 100 women in Britain are engaged to American criminals on death row. The emphasis is that the criminals are not petty in any way, they are murderers of the most gruesome and cruel kind. It is speculated that one of the reasons some women choose this kind of man is their need to care for or morally cleanse the criminal, sometimes due to a strong Christian background. Harpaxophilia is a condition where an individual becomes aroused while being robbed.

(bron: QI)


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-01-2012 10:01 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

Mee eens!

Driekwart Nederlanders tegen belastingvoordeel kerk
Nederland


Driekwart van de Nederlanders vindt dat fiscale voordelen voor kerken en religieuze organisaties moeten verdwijnen. Dat concludeert Trouw uit een onderzoek dat TNS NIPO in opdracht van de krant en de NCRV heeft uitgevoerd.

De overheid komt religieuze organisaties financieel tegemoet door ze aan te merken als algemeen nut beogende instellingen. Dat betekent dat donateurs giften aan kerken en bijvoorbeeld islamitische instellingen in mindering kunnen brengen op hun inkomstenbelasting.

De Nederlandse schatkist zou hierdoor jaarlijks tot driehonderd miljoen euro mislopen. Als het voordeel wordt geschrapt, blijven donateurs waarschijnlijk evenveel geven. Een meerderheid van de ondervraagden geeft aan dat hij dan hetzelfde bedrag zou schenken aan kerk, synagoge of moskee.

Driekwart van de ondervraagden vindt deze inkomstenderving een reden om het fiscale voordeel (deels) te beëindigen. Twee derde vindt het sowieso geen goede zaak dat de giften aftrekbaar zijn.

"We zullen duidelijker naar voren moeten brengen wat de waarde is van de kerk", zegt een woordvoerder van de Nederlandse bisschoppen in de krant. Zondag zijn vijf Nederlandse kerkgenootschappen weer begonnen aan hun jaarlijkse vrijwillige geldwerving. De protestantse kerk haalde vorig jaar 193 miljoen euro op aan giften.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-01-2012 10:14 by nark Profiel van nark

Azarenka snakt naar koffie
16 jan. 2012, 09:01
Omdat ze haar kopje koffie was misgelopen, had Victoria Azarenka weinig zin om lang rond te hangen op de tennisbaan. Dat verklaarde de Wit-Russische tennisster nadat ze Heather Watson met 6-1 6-0 had afgedroogd.

Azarenka, de nummer drie van de wereld, betaalde naar eigen zeggen een hoge prijs omdat ze in alle vroegte wilde trainen. "Het zit zo, ik heb vanmorgen geen koffie gehad, dus ik was behoorlijk nijdig", zei Azarenka met een lach. "Dus ik krijg morgen zeker mijn bakkie."

"Het was zo vroeg en ik wilde al wat trainen op het centre court, maar alles was dicht. Ik zei, oh mijn hemel, ik heb koffie nodig."




Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2012 14:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2012 10:14 schreef nark het volgende:
Azarenka snakt naar koffie
16 jan. 2012, 09:01
Omdat ze haar kopje koffie was misgelopen, had Victoria Azarenka weinig zin om lang rond te hangen op de tennisbaan. Dat verklaarde de Wit-Russische tennisster nadat ze Heather Watson met 6-1 6-0 had afgedroogd.

Azarenka, de nummer drie van de wereld, betaalde naar eigen zeggen een hoge prijs omdat ze in alle vroegte wilde trainen. "Het zit zo, ik heb vanmorgen geen koffie gehad, dus ik was behoorlijk nijdig", zei Azarenka met een lach. "Dus ik krijg morgen zeker mijn bakkie."

"Het was zo vroeg en ik wilde al wat trainen op het centre court, maar alles was dicht. Ik zei, oh mijn hemel, ik heb koffie nodig."



Nieuws?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-01-2012 14:07 by nark Profiel van nark

quote:
Op 16 januari 2012 14:06 schreef bastianus het volgende:
Nieuws?




Telegraaf sport.....


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2012 14:07 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 januari 2012 14:07 schreef nark het volgende:
Telegraaf sport.....
Is dat waar alle journalisten van Windesheim terecht komen?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-01-2012 14:35 by nark Profiel van nark

Geen idee maar het zou zomaar kennen.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-01-2012 14:44 by nark Profiel van nark

Onderzoek naar ontvoering hond
16 jan. 2012, 12:58
Renée van Essen uit Delft is radeloos. Sinds 13 december is haar hond Goldy vermist. Alles doet ze eraan om haar wandelmaatje terug te krijgen, zo ook via een oproep in de lokale krant. Tot haar grote schrik ontdekte ze in diezelfde krant een week later een advertentie waarin de ontvoerders van het hondje zich in een felicitatie richten tot de eigenaren.

„Dat mensen tot zoiets in staat zijn. Echt onbegrijpelijk”, vertelt Renée van Essen (53) snikkend van verdriet. „Ik ben echt op mijn ziel getrapt. Elf jaar hebben we goed voor Goldy gezorgd, mijn kinderen hebben haar uitgezocht uit een nestje puppy’s en dan pakken mensen haar gewoon af.”

Met grote letters staat er boven een felgekleurde advertentie ’Waar ik nu ben, heb ik het fijn’. In het bericht staat namens Goldy geschreven dat ze ’niet de hele dag alleen is’ en ’de overbuurman was zo lief om mij de hele dag binnen te laten’.

In de boodschap op de felicitatiepagina van het lokale sufferdje stelt de ontvoerder dat de eigenaresse twee keer is wegreden met de auto, terwijl de hond alleen buiten stond. ’Wil je dan zeggen dat je me mist? Er is mobiel gefilmd dus er is bewijs’, vervolgt de hondendief. Over de verblijfplaats staat niet meer dan: ’Ik ben nu bij een echtpaar in het land die zijn heel blij met me.

’ Het baasje van de trouwe viervoeter is in shock over het bericht. „Onze hond is net zo groot als een stevige kat, dagelijks ging ze via het kattenluikje bij de achterdeur naar buiten om een plasje te doen. Onze katten staan dan soms bij de voordeur te miauwen, omdat ze weer naar binnen willen. Waarschijnlijk besloot Goldy op 13 december om mee te doen”, vertelt Van Essen. Ook de twee katten Tina en Spak zijn van slag. „Normaal gaan ze met z’n drieën wandelen, maar sinds de verdwijning van Goldy blijven ze binnen.”

De politie is een onderzoek gestart naar de zaak.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 16-01-2012 14:46 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Jezus christus gast, krijg je per gekopieerd nieuwsbericht een bepaald geldbedrag op je rekening bijgeschreven ofzo?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-01-2012 14:56 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Hmmm dat zou ik ook wel willen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-01-2012 15:18 by bastianus Profiel van bastianus

Gewoon afmaken die hond. Is het gezeur ook af.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-01-2012 16:07 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 16 januari 2012 15:18 schreef bastianus het volgende:
Gewoon afmaken die hond. Is het gezeur ook af.


Die hond kan er toch niks aan doen dat ie een baasje uit de Randstad heeft?



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 16-01-2012 19:13 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 16 januari 2012 14:44 schreef nark het volgende:
Onderzoek naar ontvoering hond
16 jan. 2012, 12:58
Renée van Essen uit Delft is radeloos. Sinds 13 december is haar hond Goldy vermist. Alles doet ze eraan om haar wandelmaatje terug te krijgen, zo ook via een oproep in de lokale krant. Tot haar grote schrik ontdekte ze in diezelfde krant een week later een advertentie waarin de ontvoerders van het hondje zich in een felicitatie richten tot de eigenaren.

„Dat mensen tot zoiets in staat zijn. Echt onbegrijpelijk”, vertelt Renée van Essen (53) snikkend van verdriet. „Ik ben echt op mijn ziel getrapt. Elf jaar hebben we goed voor Goldy gezorgd, mijn kinderen hebben haar uitgezocht uit een nestje puppy’s en dan pakken mensen haar gewoon af.”

Met grote letters staat er boven een felgekleurde advertentie ’Waar ik nu ben, heb ik het fijn’. In het bericht staat namens Goldy geschreven dat ze ’niet de hele dag alleen is’ en ’de overbuurman was zo lief om mij de hele dag binnen te laten’.

In de boodschap op de felicitatiepagina van het lokale sufferdje stelt de ontvoerder dat de eigenaresse twee keer is wegreden met de auto, terwijl de hond alleen buiten stond. ’Wil je dan zeggen dat je me mist? Er is mobiel gefilmd dus er is bewijs’, vervolgt de hondendief. Over de verblijfplaats staat niet meer dan: ’Ik ben nu bij een echtpaar in het land die zijn heel blij met me.

’ Het baasje van de trouwe viervoeter is in shock over het bericht. „Onze hond is net zo groot als een stevige kat, dagelijks ging ze via het kattenluikje bij de achterdeur naar buiten om een plasje te doen. Onze katten staan dan soms bij de voordeur te miauwen, omdat ze weer naar binnen willen. Waarschijnlijk besloot Goldy op 13 december om mee te doen”, vertelt Van Essen. Ook de twee katten Tina en Spak zijn van slag. „Normaal gaan ze met z’n drieën wandelen, maar sinds de verdwijning van Goldy blijven ze binnen.”

De politie is een onderzoek gestart naar de zaak.


Ik zou het best grappig vinden als dat bericht gewoon een grapje is van een medewerker van de krant.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 16-01-2012 23:57 by faalhaas Profiel van faalhaas



... hoe de hazen lopen ...


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 17-01-2012 8:33 by nark Profiel van nark

Wetenschapper vindt Darwin-fossielen

Laatst gewijzigd: 17-01-12 07:50


AMSTERDAM - Een Britse wetenschapper heeft tal van fossielen gevonden die onder anderen door Charles Darwin zijn verzameld, maar vervolgens meer dan 150 jaar verloren werden gewaand.

Dat heeft de vinder, Howard Falcon-Lang, paleontoloog aan de Universiteit van Londen, dinsdag gezegd.

Falcon-Lang stuitte op de fossielen toen hij zijn nieuwsgierigheid botvierde op een oude houten vitrinekast in een 'donker hoekje' in de spelonken van de British Geological Survey. In de kast lagen glazen platen met de fossielen.

Hij bescheen een glasplaat met zijn zaklamp en zag dat bij een van de fossielen 'C. Darwin Esq.' stond.

"Het duurde even tot het tot me doordrong dat het Darwins handtekening was", zei de paleontoloog. Zijn adem stokte in zijn keel. "Lieve hemel, wat een ontdekking", schoot het door hem heen.

Glasplaten

Falcon-Lang vond in totaal 314 glasplaten. De fossielen zijn gevonden door Darwin en andere leden van zijn wetenschappelijke vriendenkring, onder wie de botanist John Hooker en Darwins mentor John Henslow.

De eerste glasplaat die Falcon-Lang uit de kast trok bevat fossielen die door Darwin zijn verzameld tijdens zijn beroemde reis op de HMS Beagle, een expeditie die de basis vormde voor Darwins latere werk aan de evolutieleer.

Volgens Falcon-Lang biedt de vondst nieuwe aanknopingspunten om meer te leren over een periode waarvan wetenschapshistorici dachten dat zij die goed kenden.

De verzameling is aangelegd door Hooker toen hij in 1846 voor de BGS werkte. Het gaat om fossielen van stukjes hout en planten die tot dunne plakjes zijn gezaagd en aan glazen plaatjes zijn bevestigd om ze onder de microscoop te bestuderen. Sommige glasplaten zijn vijftien centimeter lang.

"Hoe deze dingen zo lang aan het oog onttrokken konden zijn is een mysterie", zei Falcon-Lang. Mogelijk komt dat doordat Darwin in 1846 nog niet heel bekend was, waardoor de verzameling niet de 'juiste curatoriële zorg' heeft gekregen, aldus de paleontoloog.

Verloren

Volgens de Universiteit van Londen zijn de fossielen 'verloren' geraakt, omdat Hooker deze niet in het 'fossielenregister' heeft genummerd. In 1851 werden de fossielen overgebracht naar het Museum van Toegepaste Geologie in Piccadilly voordat ze in 1935 in het Geologisch Museum van South Kensington werden ondergebracht. Vijftig jaar later keerden ze terug in het hoofdkantoor van de BGS in Nottingham.

De ontdekking werd al in april vorig jaar gedaan, maar het heeft lang geduurd om de herkomst van de glasplaten te achterhalen en alle fossielen te fotograferen, zei Falcon-Lang. De foto's worden vanaf dinsdag in een nieuwe online museumtentoonstelling aan het publiek getoond.

Falcon-Lang hoopt dat zijn ontdekking tot interessante wetenschappelijke artikelen leidt. "Er zitten ware juweeltjes in deze verzameling die nog een bijdrage aan de wetenschap kunnen leveren."

© Novum


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen