IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar het imperium van de Hells Angels langzaam afbrokkelt [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 20-02-2012 18:39 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Als je presidentsverkiezingen zou willen houden waarbij de gekozene alles waar kan maken wat hij belooft dan zouden het eerder dictatorverkiezingen zijn.



Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2012 18:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2012 18:39 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Als je presidentsverkiezingen zou willen houden waarbij de gekozene alles waar kan maken wat hij belooft dan zouden het eerder dictatorverkiezingen zijn.
Dictator in de moderne of Romeinse zin des woords? Als het dat laatste is dan teken ik daarvoor!

HAIL GAIVS JVLIVS CAESAR!



SIEG!

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 20-02-2012 19:02]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-02-2012 22:11 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 februari 2012 18:46 schreef Chelman het volgende:
Dictator in de moderne of Romeinse zin des woords? Als het dat laatste is dan teken ik daarvoor!

HAIL GAIVS JVLIVS CAESAR!



SIEG!
Wat gebruik jij?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-02-2012 22:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 februari 2012 15:57 schreef Chelman het volgende:
Als goeie ouwe Hollandsche liberalisme zich manifesteert door een lange reeks zwakteboden dan heb je gelijk. Ik vond het altijd een natte spons. Liberalisme betekent niet dat je alles maar OK vindt. Een ruggengraat is een vrij belangrijke lichaamsdeel.
Dan moet je ook geen fan van Rutte zijn, lijkt me.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-02-2012 22:19 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 februari 2012 16:37 schreef Schuurman het volgende:
Wellicht tijd voor een comeback van über-zuurpruim Jan Pronk? Of, nog beter, Marcel van Dam?

:')
Die Spekman vind ik pas een irritante zak.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 20-02-2012 22:27 by Sonic Titan Profiel van Sonic Titanhttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 20 februari 2012 18:23 schreef Nimbus het volgende:
Ah clandestiene taferelen. Niet alleen in de films en romans?


Bij de vrijmetselaarsvergadering hoorde ik dat de Illuminati en de Bilderberggroep een complot aan het smeden zijn!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 20-02-2012 22:30 by bastianus Profiel van bastianus

Het komt allemaal door Leonardo da Vinci.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2012 23:22 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 20 februari 2012 22:11 schreef bastianus het volgende:
Wat gebruik jij?
Hoezo? Het woordje dictator betekende vroegah iets heel anders. Was een soort van crisismanager. Dat zou toch prima passen nu?


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 21-02-2012 2:10 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 20 februari 2012 18:39 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Als je presidentsverkiezingen zou willen houden waarbij de gekozene alles waar kan maken wat hij belooft dan zouden het eerder dictatorverkiezingen zijn.


Misschien een variatie van de oorspronkelijke Atheense democratie invoeren: elke 5 jaar werden er 5 willekeurig mannelijke burgers uitgekozen die de staat besturen, daarna waren ze niet meer "verkiesbaar". Zo voorkom je dat er beroepspolitici komen.


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 8:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 20 februari 2012 23:22 schreef Chelman het volgende:
Hoezo? Het woordje dictator betekende vroegah iets heel anders. Was een soort van crisismanager. Dat zou toch prima passen nu?
O absoluut. Je leek me alleen een beetje hyper.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-02-2012 10:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 21 februari 2012 2:10 schreef Yirroth het volgende:
Misschien een variatie van de oorspronkelijke Atheense democratie invoeren: elke 5 jaar werden er 5 willekeurig mannelijke burgers uitgekozen die de staat besturen, daarna waren ze niet meer "verkiesbaar". Zo voorkom je dat er beroepspolitici komen.

Fan.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-02-2012 11:07 by Schuurman Profiel van Schuurman

Werkelijk? Nou, ik betwijfel het.

Om raadslid/kamerlid te worden dien je verkiesbaar te zijn. Daar heb je geen eens een diploma voor nodig. Er leeft inderdaad een "de raad/kamer moet een afspiegeling van de maatschappij zijn"-sentiment. Ik betwijfel dat. Er zijn echt heel wat - no shit sherlock - dorpjes, steden en provincies waar lokale fracties er een teringzooi van maken omdat de raadsleden (en ook wethouders) totaal geen bestuurlijke ervaring hebben. Dat vergt toch echt de nodige kwaliteiten.

Een mooi voorbeeld lijkt me de PVV, in zo'n beetje alle fracties.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 11:44 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2012 11:07 schreef Schuurman het volgende:
Werkelijk? Nou, ik betwijfel het.

Om raadslid/kamerlid te worden dien je verkiesbaar te zijn. Daar heb je geen eens een diploma voor nodig. Er leeft inderdaad een "de raad/kamer moet een afspiegeling van de maatschappij zijn"-sentiment. Ik betwijfel dat. Er zijn echt heel wat - no shit sherlock - dorpjes, steden en provincies waar lokale fracties er een teringzooi van maken omdat de raadsleden (en ook wethouders) totaal geen bestuurlijke ervaring hebben. Dat vergt toch echt de nodige kwaliteiten.

Een mooi voorbeeld lijkt me de PVV, in zo'n beetje alle fracties.
Het omgekeerde is ook het geval. B.v. Sharon Dijksma die genoemd wordt als mogelijke volgende burgemeester van Nijmegen. Zelden een talentlozer iemand gezien, maar door jaren aan het pluche te hebben geplakt in Den Haag kan ze zomaar een dergelijke belangrijke functie krijgen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-02-2012 11:53 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 21 februari 2012 11:44 schreef bastianus het volgende:
Het omgekeerde is ook het geval. B.v. Sharon Dijksma die genoemd wordt als mogelijke volgende burgemeester van Nijmegen. Zelden een talentlozer iemand gezien, maar door jaren aan het pluche te hebben geplakt in Den Haag kan ze zomaar een dergelijke belangrijke functie krijgen.


Helaas, ja. Plasterk, ook zo'n mooi voorbeeld. Favoriet om Cohen op te volgen. Op grond waarvan? Omdat 'ie als minister zo leuk lintjes kon knippen? Omdat 'ie zo leuk allerhande prijsjes kon uitreiken? Omdat 'ie zo vaak bij filmpremières aanwezig was? Ongetwijfeld een goede wetenschapper, maar als politicus werkelijk geen reet uitgevoerd.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


SQT
Usericon van SQT
Posted 21-02-2012 12:05 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

quote:
Op 21 februari 2012 11:07 schreef Schuurman het volgende:
Werkelijk? Nou, ik betwijfel het.

Om raadslid/kamerlid te worden dien je verkiesbaar te zijn. Daar heb je geen eens een diploma voor nodig. Er leeft inderdaad een "de raad/kamer moet een afspiegeling van de maatschappij zijn"-sentiment. Ik betwijfel dat. Er zijn echt heel wat - no shit sherlock - dorpjes, steden en provincies waar lokale fracties er een teringzooi van maken omdat de raadsleden (en ook wethouders) totaal geen bestuurlijke ervaring hebben. Dat vergt toch echt de nodige kwaliteiten.

Een mooi voorbeeld lijkt me de PVV, in zo'n beetje alle fracties.
Daar ben ik het inderdaad heel erg mee eens. Politici moeten begrijpen wat het beste is voor het land en eventueel de landen waarmee het land samenwerkt. Daarvoor moet men heel wat complexe verhoudingen tussen zaken kunnen zien. Dat begrijpt Jan-met-de-pet niet, en dat is ook helemaal niet erg. Maar Jan-met-de-pet moet dan wel ver weg blijven van invloedrijke, bestuurlijke functies, en dat gebeurt nu niet, met de PVV inderdaad als goed voorbeeld. Echter, het is niet zo dat de rest van de kamer het nu zo fantastisch doet. Ik zou dan ook voorstander zijn van een bachelor of masterdiploma in landsbestuurskunde (of stadsbestuurskunde) of iets dergelijks - bovenop de eventuele huidige titel - voordat iemand de kamer in mag. Dat zal niet alle problemen oplossen, maar het zal het besef van wat men doet wel vergroten. Daarbij laat het ook de motivatie van de kandidaten zien om het land te besturen.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 12:08 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 11:07 schreef Schuurman het volgende:
Werkelijk? Nou, ik betwijfel het.

Om raadslid/kamerlid te worden dien je verkiesbaar te zijn. Daar heb je geen eens een diploma voor nodig. Er leeft inderdaad een "de raad/kamer moet een afspiegeling van de maatschappij zijn"-sentiment. Ik betwijfel dat. Er zijn echt heel wat - no shit sherlock - dorpjes, steden en provincies waar lokale fracties er een teringzooi van maken omdat de raadsleden (en ook wethouders) totaal geen bestuurlijke ervaring hebben. Dat vergt toch echt de nodige kwaliteiten.

Een mooi voorbeeld lijkt me de PVV, in zo'n beetje alle fracties.


Yirroth had het over 5 mannelijke burgers. Er zijn dus wel criteria aan verbonden. In Athene was niet iedereen burger, gelukkig. Zo zou je hiet ook een cesuur kunnen invoeren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 12:08 by bastianus Profiel van bastianus

@Schuurman: Tja, de PvdA zit in een hopeloze spagaat denk ik. De voeling met de traditionele achterban zijn ze kwijt. Mooiste voorbeeld hiervan vond ik een interview met Spekman onlangs in de Maarten! Hij noemde als voorbeeld een winkelmeisje dat haar ouders die uitkering vangen moet onderhouden. Als haar salaris noemde hij een bedrag van dertienhonderd euro netto. Nou sorry, maar zelfs als drieëntwintigjarige vang je dat bedrag nog niet in de detailhandel. Zelfs de meest 'linkse' PvdA-er weet nog niet hoe laag de lonen van zijn vroegere achterban zijn.
M.a.w. als je dan toch krokodillentranen huilt en je traditionele achterban probeert terug te krijgen, zorg dan ook dat je je op zijn minst in je doelgroep verdiept.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-02-2012 12:15]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 12:13 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 12:08 schreef bastianus het volgende:
Nou sorry, maar zelfs als drieëntwintigjarige vang je dat bedrag nog niet in de detailhandel. Zelfs de meest 'linkse' PvdA-er weet nog niet hoe laag de lonen van zijn vroegere achterban zijn.
Maar laten we niet overdrijven. Zo laag is het ook weer niet. Je kan van dat geld wellicht niet telkens een nieuwe iPhone, iPad, auto, vakantie op Bora Bora en pakken van Brioni kopen maar dat is nu eenmaal het leven.

Mensen, vooral aan de 'onderkant', kijken iets te veel televisie en kleurrijke blaadjes en denken daarna dat ze ook recht hebben om in dezelfde sprookjeswereld te leven. En dankzij dat soort volk kunnen de Spekmannetjes van Nederland zieltjes winnen voor hun maatschappelijk-ontwrichtende projectjes.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 12:16 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2012 12:13 schreef Chelman het volgende:
Maar laten we niet overdrijven. Zo laag is het ook weer niet. Je kan van dat geld wellicht niet telkens een nieuwe iPhone, iPad, auto, vakantie op Bora Bora en pakken van Brioni kopen maar dat is nu eenmaal het leven.

Mensen, vooral aan de 'onderkant', kijken iets te veel televisie en kleurrijke blaadjes en denken daarna dat ze ook recht hebben om in dezelfde sprookjeswereld te leven. En dankzij dat soort volk kunnen de Spekmannetjes van Nederland zieltjes winnen voor hun maatschappelijk-ontwrichtende projectjes.
Helemaal mee eens hoor.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 21-02-2012 12:48 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 21 februari 2012 12:08 schreef Chelman het volgende:
Yirroth had het over 5 mannelijke burgers. Er zijn dus wel criteria aan verbonden. In Athene was niet iedereen burger, gelukkig. Zo zou je hiet ook een cesuur kunnen invoeren.


Ik doelde vooral op de zin "Zo voorkom je dat er beroepspolitici komen.".

@Bastianus: inderdaad. Ik snap dat geleuter niet van Spekman. Écht niet. Die ruk naar links is niet relevant en al helemaal niet realistisch.

Ik snap ook niet waarom ze het niet meer zoeken in de lijn van (oud-)PvdA prominenten als Bos, Vermeend en/of v/d Ploeg. Ze missen écht een goede econoom in de top van de partij die een helder economisch programma bepaalt voor de PvdA. Nu komen ze weer met het zéér beperkte en aloude "de rijken worden rijker etc." gezever terwijl ze totaal geen economische visie hebben. Daar kom je echt niet mee weg, zeker nu niet.

[Dit bericht is gewijzigd door Schuurman op 21-02-2012 12:49]


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 21-02-2012 12:56 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

quote:
Op 21 februari 2012 12:13 schreef Chelman het volgende:
Maar laten we niet overdrijven. Zo laag is het ook weer niet. Je kan van dat geld wellicht niet telkens een nieuwe iPhone, iPad, auto, vakantie op Bora Bora en pakken van Brioni kopen maar dat is nu eenmaal het leven.

Mensen, vooral aan de 'onderkant', kijken iets te veel televisie en kleurrijke blaadjes en denken daarna dat ze ook recht hebben om in dezelfde sprookjeswereld te leven. En dankzij dat soort volk kunnen de Spekmannetjes van Nederland zieltjes winnen voor hun maatschappelijk-ontwrichtende projectjes.


De TV moet gewoon verboden worden



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-02-2012 13:00 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 februari 2012 12:13 schreef Chelman het volgende:
Maar laten we niet overdrijven. Zo laag is het ook weer niet. Je kan van dat geld wellicht niet telkens een nieuwe iPhone, iPad, auto, vakantie op Bora Bora en pakken van Brioni kopen maar dat is nu eenmaal het leven.

Mensen, vooral aan de 'onderkant', kijken iets te veel televisie en kleurrijke blaadjes en denken daarna dat ze ook recht hebben om in dezelfde sprookjeswereld te leven. En dankzij dat soort volk kunnen de Spekmannetjes van Nederland zieltjes winnen voor hun maatschappelijk-ontwrichtende projectjes.


idd ja


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 13:04 by bastianus Profiel van bastianus

Penis et circes..


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 21-02-2012 13:09 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik heb vaak het idee dat veel mensen een beetje een onrealistisch beeld hebben van Nederland en hoe het geregeld zou moeten worden. Veel mensen willen graag een overheid die zo veel mogelijk regelt alleen zonder er belasting voor te betalen en tja, dat kan niet.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 14:05 by bastianus Profiel van bastianus

Is het ook niet een gebrek aan educatie? Naarmate mensen rijker werden, zijn ze er m.i. niet bepaald slimmer of gelukkiger op geworden. Mijn dochter wilde een spelcomputer, daar heeft ze voor moeten sparen.
Bij de arme gezinnen bij haar op school hoeven de kinderen maar een kik te geven, of ze krijgen wat hun hartje begeert. De flatscreens staan in de kamer, twee auto's voor de deur, het huis is gekocht. M.a.w. het handje ophouden en niet voor jezelf kunnen zorgen wordt in de opvoeding voortgezet. Dat er ondertussen schulden worden opgebouwd en aan betalingsverplichtingen niet kan worden voldaan, daar denkt men niet over na. En dan wel piepen als men in de schuldsanering komt en van een klein bedrag in de week rond moet komen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen