IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar het imperium van de Hells Angels langzaam afbrokkelt [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 15:43 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
AMSTERDAM - Elton John is afgelopen weekeinde getroffen door een voedselvergiftiging.


De 64-jarige zanger moest daardoor de optredens die hij vrijdag en zaterdag zou geven in Las Vegas afblazen. Dat schrijft de Amerikaanse entertainmentwebsite TMZ.
De woordvoerder van John laat weten dat het 'inmiddels veel beter' gaat met de zanger. Hij zal op tijd zijn hersteld voor het concert dat hij later deze week geeft in het Mexicaanse Guadalajara.


Voedselvergiftiging. Ome Elton heeft gewoon vet ass to mouth zitten plegen en heeft nu een e.coli vergiftiging.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 15:48 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 13:09 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik heb vaak het idee dat veel mensen een beetje een onrealistisch beeld hebben van Nederland en hoe het geregeld zou moeten worden. Veel mensen willen graag een overheid die zo veel mogelijk regelt alleen zonder er belasting voor te betalen en tja, dat kan niet.
Tsja. Al die Agnes Jongerius types denken ook dat als je een 'looneis' maakt dat het dan enkel een kwestie is van een paar cijfertjes in de boekhouding aan te passen en dat het dan allemaal goed komt.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 16:01 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 14:05 schreef bastianus het volgende:
Is het ook niet een gebrek aan educatie? Naarmate mensen rijker werden, zijn ze er m.i. niet bepaald slimmer of gelukkiger op geworden. Mijn dochter wilde een spelcomputer, daar heeft ze voor moeten sparen.
Bij de arme gezinnen bij haar op school hoeven de kinderen maar een kik te geven, of ze krijgen wat hun hartje begeert. De flatscreens staan in de kamer, twee auto's voor de deur, het huis is gekocht. M.a.w. het handje ophouden en niet voor jezelf kunnen zorgen wordt in de opvoeding voortgezet. Dat er ondertussen schulden worden opgebouwd en aan betalingsverplichtingen niet kan worden voldaan, daar denkt men niet over na. En dan wel piepen als men in de schuldsanering komt en van een klein bedrag in de week rond moet komen.

't is geen gebrek aan educatie maar juist te veel. Kijk, 80% van de bevolking is...hmmm...minderbedeeld voor wat betreft hersenpancapaciteit. Tegelijkertijd dankzij een zekere trend die in 1789 ingezet is, wordt iedereen wijsgemaakt dat ze allemaal even capabel, intelligent en in het algemeen 'gelijk' zijn. Probleem schuilt hem in het feit dat mensen niet gelijk zijn, ze zijn gelijkwaardig maar niet gelijk.

En zo denkt Jan en alleman dat ze zich overal mee mogen bemoeien. Sjaakie denkt dat zijn mening over bijvoorbeeld pensioen even veel gewicht in de schalen legt als de mening van een deskundige die daar zijn hele leven aan gewijd heeft. Frappante is dat Jan en alleman wel een mening over de economie hebben, maar ik zie weinig leken op chirurgenfora die de artsen wijsmaken dat ze beter weten hoe je een hartoperatie uitvoert.

Deze trend zorgt er indirect ook voor dat de minderbedeelde hersenpannen menen ook de nieuwste plasma en blueray te bezitten zoals hun meer gefortuneerde buren. Mensen denken dat verschillen slecht zijn. Ze denken dat verschillen in sociale hiërarchie betekenen dat ze ook minderwaardig zijn. Dat is niet zo. Het betekent enkel dat ze anders zijn.

Voor de meeste mensen het begrip vrijheid een kwelling. Keuzevrijheid is nog grotere last en verantwoordelijkheid is een begrip uit de boeken die ze maar vluchtig voor een toets op school hebben doorgelezen.

Zo. Verschillen zijn OK.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-02-2012 17:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Moest de mens en zijn maatschappij nu eens stoppen met die natuurlijke selectie uit te schakelen of zo, maar neen...

iedereen moet persé dezelfde kansen krijgen, maar men vergeet wel dat die kansen helemaal anders ingevuld worden.
Natuurlijke ongelijkheid is een feit, de mens moet niet proberen zijn natuur te overstijgen of te negeren. En ja, je kunt het meetbaar maken en vergelijken, leuk voor wie er zich mee bezig wil houden, maakt mij niets uit. Ik heb daar geen meettoestel voor nodig om te beseffen dat we allemaal anders zijn. Ik vertrouw er alleen voor een stuk op dat we de natuur zijn werk kunnen laten doen en de onderste lagen vanzelf verdwijnen.

NOT!

nee, hoor, geef ze net de mogelijkheid om drugs te kopen, veelvuldig te kweken, mekaar aandoeningen te combineren tot het een nog beter resultaat geeft....

Het is zoals met vrouwen die een keizersnede nodig hebben om te bevallen. Jammere zaak ja, maar als we lang genoeg doorgaan met dergelijke mensen te laten bevallen zal de natuur gewoon geen brede heupen meer moeten voorprogrammeren. Allemaal op de operatietafel!
(dit is een metafoor ja)

ik word stilaan krankzinnig van al die mensen die denken dat ze door hun uiterste best te doen evenveel kans maken om ver te raken in het leven als een ander. LOl, sure. en dan maar depressief of agressief lopen doen als het niet uitkomt. En maar proberen om hun statusangst te onderdrukken met een derdehands Benz, bottel honderdjarige whiskey of bluRay. Een beetje determinisme kan geen kwaad.


[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 21-02-2012 17:44]


signature


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 21-02-2012 18:14 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Dit is toch gewoon de nieuwe natuurlijke selectie. Een soort past zich aan aan zijn omgeving, en in onze omgeving overleven nu eenmaal kinderen die dat ergens anders niet zouden doen.

'De natuur heeft het bedacht, dus het zal wel kloppen'. Vertel dat tegen de Cavia.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 21-02-2012 19:30 by De Ulk Profiel van De Ulk

quote:
Op 21 februari 2012 18:14 schreef powertieke het volgende:

'De natuur heeft het bedacht, dus het zal wel kloppen'. Vertel dat tegen de Cavia.


Heb ik gedaan, hij was niet onder de indruk.


Bareuh...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 19:42 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2012 17:32 schreef Hypnos het volgende:
Moest de mens en zijn maatschappij nu eens stoppen met die natuurlijke selectie uit te schakelen of zo, maar neen...

iedereen moet persé dezelfde kansen krijgen, maar men vergeet wel dat die kansen helemaal anders ingevuld worden.
Natuurlijke ongelijkheid is een feit, de mens moet niet proberen zijn natuur te overstijgen of te negeren. En ja, je kunt het meetbaar maken en vergelijken, leuk voor wie er zich mee bezig wil houden, maakt mij niets uit. Ik heb daar geen meettoestel voor nodig om te beseffen dat we allemaal anders zijn. Ik vertrouw er alleen voor een stuk op dat we de natuur zijn werk kunnen laten doen en de onderste lagen vanzelf verdwijnen.

NOT!

nee, hoor, geef ze net de mogelijkheid om drugs te kopen, veelvuldig te kweken, mekaar aandoeningen te combineren tot het een nog beter resultaat geeft....

Het is zoals met vrouwen die een keizersnede nodig hebben om te bevallen. Jammere zaak ja, maar als we lang genoeg doorgaan met dergelijke mensen te laten bevallen zal de natuur gewoon geen brede heupen meer moeten voorprogrammeren. Allemaal op de operatietafel!
(dit is een metafoor ja)

ik word stilaan krankzinnig van al die mensen die denken dat ze door hun uiterste best te doen evenveel kans maken om ver te raken in het leven als een ander. LOl, sure. en dan maar depressief of agressief lopen doen als het niet uitkomt. En maar proberen om hun statusangst te onderdrukken met een derdehands Benz, bottel honderdjarige whiskey of bluRay. Een beetje determinisme kan geen kwaad.

Hoe verklaar je dan dat jij zo raar bent?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 21-02-2012 20:16 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 21 februari 2012 19:42 schreef bastianus het volgende:
Hoe verklaar je dan dat jij zo raar bent?


determinisme of zo


signature


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 20:46 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 17:32 schreef Hypnos het volgende:
ik word stilaan krankzinnig van al die mensen die denken dat ze door hun uiterste best te doen evenveel kans maken om ver te raken in het leven als een ander. LOl, sure. en dan maar depressief of agressief lopen doen als het niet uitkomt. En maar proberen om hun statusangst te onderdrukken met een derdehands Benz, bottel honderdjarige whiskey of bluRay. Een beetje determinisme kan geen kwaad.

Inderdaad.

Het is niet erg dat ze proberen en hun uiterste best doen. Dat is goed en gezond. Maar even gezond is het op een gegeven moment beseffen dat je je hoogtepunt bereikt hebt. In plaats daarvan denken ze dat als ze het niet lukt dat 'de maatschappij' schuldig is, hun werd immers altijd verteld dat iedereen gelijk is.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 20:53 by bastianus Profiel van bastianus

Ik heb dit jaar voor het eerst gegolft. Nou, alsof dat zo spectaculair is. En in april komt er een maat van me stappen die CEO in Denver is en aardig goed geboerd heeft aldaar. Toch heb ik sterk de indruk dat hij niet veel verschilt van ons, alleen de spullen die erbij horen zijn iets luxer.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-02-2012 21:02 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 21 februari 2012 12:05 schreef SQT het volgende:
Daar ben ik het inderdaad heel erg mee eens. Politici moeten begrijpen wat het beste is voor het land en eventueel de landen waarmee het land samenwerkt. Daarvoor moet men heel wat complexe verhoudingen tussen zaken kunnen zien. Dat begrijpt Jan-met-de-pet niet, en dat is ook helemaal niet erg. Maar Jan-met-de-pet moet dan wel ver weg blijven van invloedrijke, bestuurlijke functies, en dat gebeurt nu niet, met de PVV inderdaad als goed voorbeeld. Echter, het is niet zo dat de rest van de kamer het nu zo fantastisch doet. Ik zou dan ook voorstander zijn van een bachelor of masterdiploma in landsbestuurskunde (of stadsbestuurskunde) of iets dergelijks - bovenop de eventuele huidige titel - voordat iemand de kamer in mag. Dat zal niet alle problemen oplossen, maar het zal het besef van wat men doet wel vergroten. Daarbij laat het ook de motivatie van de kandidaten zien om het land te besturen.
Vepleegkunde A is al genoeg.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 21:08 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 20:53 schreef bastianus het volgende:
Ik heb dit jaar voor het eerst gegolft. Nou, alsof dat zo spectaculair is. En in april komt er een maat van me stappen die CEO in Denver is en aardig goed geboerd heeft aldaar. Toch heb ik sterk de indruk dat hij niet veel verschilt van ons, alleen de spullen die erbij horen zijn iets luxer.
Daar gaat het dus niet om. Geld is maar een van de meetlatten en zeker niet de belangrijkste maar desondanks denkt 'het volk' dat ze 'erbij horen' als ze die spullen hebben.

Die verschillen zijn fundamenteler van aard. Je kan geen 'lid worden' van de 'elite' net als dat je geen proleet kan 'worden' ook al heb je geen cent te makken. Een natuurlijke orde is veel transcendenter van aard dan een financiële meetlat. Zorgt ook voor veel meer houvast voor de meeste mensen. Maar daar kan men aan werken.

Sorry dat het allemaal zou chaotisch is, dit is een onderwerp waar talloze boeken aan gewijd kunnen worden (en al gewijd zijn) en het valt niet mee om in een paar zinnen te comprimeren.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 21:52 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2012 21:08 schreef Chelman het volgende:
Daar gaat het dus niet om. Geld is maar een van de meetlatten en zeker niet de belangrijkste maar desondanks denkt 'het volk' dat ze 'erbij horen' als ze die spullen hebben.

Die verschillen zijn fundamenteler van aard. Je kan geen 'lid worden' van de 'elite' net als dat je geen proleet kan 'worden' ook al heb je geen cent te makken. Een natuurlijke orde is veel transcendenter van aard dan een financiële meetlat. Zorgt ook voor veel meer houvast voor de meeste mensen. Maar daar kan men aan werken.

Sorry dat het allemaal zou chaotisch is, dit is een onderwerp waar talloze boeken aan gewijd kunnen worden (en al gewijd zijn) en het valt niet mee om in een paar zinnen te comprimeren.
Ik denk dat ik wel een beetje snap wat je bedoelt. Een collega van me komt uit een 'Oud geld'-familie, en is getrouwd met een man uit één van de bekendste 'Oud geld'-families van Nederland. Zij blijft toch altijd met een bepaalde afschuw kijken naar de 'snelle jongens' die in korte tijd heel rijk zijn geworden. Die gasten kopen alles wat ze willen, maar weten b.v. niks van etiquette en zijn in haar ogen amper opgevoed.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-02-2012 21:58 by M. Profiel van M.

Daar gaat het volgens mij ook helemaal niet om.


Het gaat er wat mij betreft om, dat je in je leven datgene doet, waar je gelukkig van wordt. Ook al levert dat minder welvaart op.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 21-02-2012 21:59 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Bam!


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-02-2012 22:01 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 februari 2012 21:58 schreef M. het volgende:
Daar gaat het volgens mij ook helemaal niet om.


Het gaat er wat mij betreft om, dat je in je leven datgene doet, waar je gelukkig van wordt. Ook al levert dat minder welvaart op.
Sowieso.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 22:06 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 21:58 schreef M. het volgende:
Daar gaat het volgens mij ook helemaal niet om.


Het gaat er wat mij betreft om, dat je in je leven datgene doet, waar je gelukkig van wordt. Ook al levert dat minder welvaart op.
Soort van...aleen is 'geluk' een woord met een emotionele lading en dus ondefinieerbaar.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-02-2012 22:12 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 februari 2012 22:06 schreef Chelman het volgende:
Soort van...aleen is 'geluk' een woord met een emotionele lading en dus ondefinieerbaar.

Misschien, maar het gaat er "per definitie" wel om. Als je namelijk niet gelukkig bent, heeft het ook geen zin om op dezelfde voet door te gaan. Dan wordt het namelijk toch niets.

Overigens bereik je volgens mij "geluk" als "willen" en "doen" met elkaar samenvallen. Misschien dat het niet voor iedereen zo werkt, maar voor de meeste mensen denk ik wel. Enige moeilijkheid is dan nog erachter komen wat je wil .


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 21-02-2012 22:21 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 21 februari 2012 22:06 schreef Chelman het volgende:
Soort van...aleen is 'geluk' een woord met een emotionele lading en dus ondefinieerbaar.


bullshit:

455 μMol serotonine in de aterior cingulate cortex
126 μMol dopamine in de nucleus accumbens


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 22:21 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 22:12 schreef M. het volgende:
Misschien, maar het gaat er "per definitie" wel om. Als je namelijk niet gelukkig bent, heeft het ook geen zin om op dezelfde voet door te gaan. Dan wordt het namelijk toch niets.

Overigens bereik je volgens mij "geluk" als "willen" en "doen" met elkaar samenvallen. Misschien dat het niet voor iedereen zo werkt, maar voor de meeste mensen denk ik wel. Enige moeilijkheid is dan nog erachter komen wat je wil .


Hmm..dat is een kant van het verhaal maar je hebt ook met beperkingen te maken. Zoals ik zei willen en vervolgens doen is lovenswaardig. Falen en de verantwoordelijkheid extern beleggen komt door een gebrek van kennis van beperkingen (kennis, kunde, maatschappelijke positie, hiërarchie) en deze wordt dan weer mede aangewakkerd door het idiote gelijkheidsdenken. We leven helaas in een wereld waar de sans-culottes het voor het zeggen hebben....en zichzelf in de voet schieten.

Egalité en Fraternité bestaan niet.

Liberté in beperkte zin wel maar eerlijkheidshalve is het voor de meeste mensen een grotere last dan het gebrek ervan.

Vive le Roi!


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Yirroth
Usericon van Yirroth
Posted 21-02-2012 22:23 by Yirroth Profiel van Yirroth

quote:
Op 21 februari 2012 11:07 schreef Schuurman het volgende:
Er leeft inderdaad een "de raad/kamer moet een afspiegeling van de maatschappij zijn"-sentiment.


Alsof dat nu het geval is, de slimmere helft van de bevolking is er (gelukkig) overtegenwoordigd.


quote:
Op 21 februari 2012 11:07 schreef Schuurman het volgende:
Er zijn echt heel wat - no shit sherlock - dorpjes, steden en provincies waar lokale fracties er een teringzooi van maken omdat de raadsleden (en ook wethouders) totaal geen bestuurlijke ervaring hebben. Dat vergt toch echt de nodige kwaliteiten.


Vandaar ook een "variatie" op het atheense model: een meritocratische democratie. Er wordt een selectie gemaakt van bewezen bestuurders (ongeacht geslacht) en daaruit wordt er een kabinet samengesteld.

Er zijn zat mensen (ongeacht begaafdheid) die geen bestuurlijke vaardigheden hebben. Dat ze maar 1 keer een aantal jaar mogen regeren voorkomt dat ze te machtig worden. Zie als recent voorbeeld bijvoorbeeld Donner die nu "onderkoning" is van Nederland, alleen omdat het een carrière politicus is.

quote:
Op 21 februari 2012 11:44 schreef bastianus het volgende:
Het omgekeerde is ook het geval. B.v. Sharon Dijksma die genoemd wordt als mogelijke volgende burgemeester van Nijmegen. Zelden een talentlozer iemand gezien, maar door jaren aan het pluche te hebben geplakt in Den Haag kan ze zomaar een dergelijke belangrijke functie krijgen.


Daarom, zie ook meerdere (ex-)CDA, PvdA & VVD-leden. Omdat dat de partijen zijn die vanaf de tweede wereldoorlog aan de macht zijn geweest (of hun voorgangers) kun je als carrière-politicus er een beroep van maken met een leuk "pensioen" (commissariaten in het bedrijfsleven) na.


quote:
Op 21 februari 2012 21:08 schreef Chelman het volgende:
Die verschillen zijn fundamenteler van aard. Je kan geen 'lid worden' van de 'elite' net als dat je geen proleet kan 'worden' ook al heb je geen cent te makken. Een natuurlijke orde is veel transcendenter van aard dan een financiële meetlat. Zorgt ook voor veel meer houvast voor de meeste mensen. Maar daar kan men aan werken.


Goed punt, een zwakbegaafd iemand uit een "elite"-familie heeft een voorsprong op een hoogbegaafd iemand uit een lage klasse. Maar de laatste heeft wel een hogere kans om zich "op te werken" naar een hogere klasse dan anderen uit diezelfde klasse. Dat klasse-verschil is er en zal er altijd blijven. Wat nu de arbeider is was vroeger de slaaf, knecht of gehorige van de elite. De veranderingen zitten vooral bij wat nu de elite (of arbeider) is. Was het vroeger de adel, tegenwoordig zijn het de (super)rijken.


quote:
Op 21 februari 2012 18:14 schreef powertieke het volgende:
Dit is toch gewoon de nieuwe natuurlijke selectie. Een soort past zich aan aan zijn omgeving, en in onze omgeving overleven nu eenmaal kinderen die dat ergens anders niet zouden doen.


Hier ben ik het niet mee eens, het is nu vooral een economische selectie. Haal de "beschaving" of "economie" weg zodat mensen moeten leren overleven in de natuur en ik denk dat een groot deel van de wereldbevolking binnen enkele decennia is verdwenen.


Overigens, of iemand "gelukkig" is schijnt ook voor een groot deel genetisch te zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Yirroth op 21-02-2012 22:24]


"Of course they're alive! You can't make music by hitting dead creatures!"


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 22:24 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 22:21 schreef ElitE het volgende:
bullshit:

455 μMol serotonine in de aterior cingulate cortex
126 μMol dopamine in de nucleus accumbens
We praten over een transcendente vorm van geluk.

Het is net als het verschil tussen verliefdheid (een evolutionair nuttige emotie, inderdaad op hormonenshots gestoeld) en liefde (dat is een rationele beslissing).


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-02-2012 22:24 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 februari 2012 22:21 schreef Chelman het volgende:
Hmm..dat is een kant van het verhaal maar je hebt ook met beperkingen te maken. Zoals ik zei willen en vervolgens doen is lovenswaardig. Falen en de verantwoordelijkheid extern beleggen komt door een gebrek van kennis van beperkingen (kennis, kunde, maatschappelijke positie, hiërarchie) en deze wordt dan weer mede aangewakkerd door het idiote gelijkheidsdenken. We leven helaas in een wereld waar de sans-culottes het voor het zeggen hebben....en zichzelf in de voet schieten.

Egalité en Fraternité bestaan niet.

Liberté in beperkte zin wel maar eerlijkheidshalve is het voor de meeste mensen een grotere last dan het gebrek ervan.

Vive le Roi!


Ja, OK. Ik kan het voor mijzelf definiëren, en ik kan eraan werken. Dat maakt mij wellicht een zondagskind. Misschien dat andere mensen dat, om wat voor reden dan ook, niet kunnen.

Dat vind ik echter ook een nogal badinerend en paternalistisch standpunt. Mensen moeten het naar mijn mening toch vooral zelf uitvinden.

Misschien is het wel gewoon allemaal heel tragisch, behalve voor mij .

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 21-02-2012 22:25]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 21-02-2012 22:32 by Chelman Profiel van Chelman

quote:
Op 21 februari 2012 22:24 schreef M. het volgende:
Dat vind ik echter ook een nogal badinerend en paternalistisch standpunt. Mensen moeten het naar mijn mening toch vooral zelf uitvinden.



Maar paternalisme is voor de meesten goed. Ze vinden het zelf ook goed...al geven ze het niet graag toe want het is tegenwoordig niet politiek correct. Maar in feite zijn ze gelukkig om een soort lijfeigene te zijn waar de baron voor *moet* zorgen. Alleen is het geen Baron van Hier to Daar en Ginds maar heet hij O.V. Erheid.

....met als verschil dat de Baron echt zorg verleende en uiteindelijk minder van de lijfeigene eiste dan de overheid.

quote:

Misschien is het wel gewoon allemaal heel tragisch, behalve voor mij .


Ja maar.

Ja maar ik denk dat jij op de normaalverdeling niet tussen de -2 en 2 oscileert.

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 21-02-2012 22:33]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 21-02-2012 22:37 by M. Profiel van M.

quote:
Op 21 februari 2012 22:32 schreef Chelman het volgende:
Maar paternalisme is voor de meesten goed. Ze vinden het zelf ook goed...al geven ze het niet graag toe want het is tegenwoordig niet politiek correct. Maar in feite zijn ze gelukkig om een soort lijfeigene te zijn waar de baron voor *moet* zorgen. Alleen is het geen Baron van Hier to Daar en Ginds maar heet hij O.V. Erheid.

....met als verschil dat de Baron echt zorg verleende en uiteindelijk minder van de lijfeigene eiste dan de overheid.


Hmmm. Dan nog he, we zijn nu met zijn zeven miljard, veel maatschappijen bestaan uit vele miljoenen mensen, dat kan je niet meer in een feodaal systeem organiseren. Jij stelt je op als een soort werkgever c.q. "baron" die goed voor zijn mensen zorgt en verder mag de overheid wat jou betreft opflikkeren (zeg het me als ik er naast zit). Ik denk alleen niet dat dat voor een vervlochten, overbevolkte, verstedelijkte samenleving als de onze op grote schaal gaat werken.

Niet dat ik nou 1, 2, 3 een alternatief heb.... dat niet. Behalve dat ik iig mijn eigen plan trek, maar ja, ik heb daar dan ook de mentale en fysieke capaciteiten voor.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen