IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Daar waar het imperium van de Hells Angels langzaam afbrokkelt [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-12-2011 0:45 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 30 december 2011 0:44 schreef faalhaas het volgende:
Ja idd iPim voortaan kunnen alleen verwende etterbakjes zoals jij nog studeren.


En dat is sielug!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-12-2011 0:52 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 30 december 2011 0:43 schreef iPim het volgende:Problematisch zou het wel worden wanneer ik niet langer gratis OV zou hebben. Ik woon op een steenworp (Delft - Erasmus Rotterdam) afstand van mijn universiteit, maar ik zou zonder OV ruim 300 euro per maand nodig hebben om überhaupt naar school te komen.
Of een goede fiets. Worden al die studenten gewoon gedwongen wat beweging tot zich te nemen in plaats van bier en ze houden geen plekken van hardwerkende mensen meer bezet in de spits. Win-win lijkt mij dit.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 0:54 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 29 december 2011 8:26 schreef XXL het volgende:
Bye Bye kennis economie.
Dat zal ook wel meevallen.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 0:58 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 december 2011 0:52 schreef bokkie666 het volgende:
Of een goede fiets.
Inderdaad. Of als dat te ver is, zorgen dat je minder afhankelijk bent van het openbaar vervoer en dichterbij gaan wonen. Als je iets kan vinden, tenminste. Verreweg de meeste studenten wonen dicht bij hun studieplaats en hebben dus ook geen studentenreisproduct nodig.
quote:
Op 30 december 2011 0:43 schreef iPim het volgende:
Dat komt omdat ik gezegend ben met rijke ouders, maar ik ken wel andere studenten die die honderd euro per maand goed van pas komt.
Als je ouders weinig verdienen krijg je als student veel meer dan honderd euro per maand.
quote:
Op 30 december 2011 0:52 schreef bokkie666 het volgende:
ze houden geen plekken van hardwerkende mensen meer bezet
Even normaal doen tegen studenten.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 30-12-2011 1:09]


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-12-2011 1:03 by bokkie666 Profiel van bokkie666

Dat ook. En er zijn nog wel meer haken en ogen. Universiteiten hebben er ook zelf een rol in.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-12-2011 1:29 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 30 december 2011 0:58 schreef Helvete het volgende:
Inderdaad. Of als dat te ver is, zorgen dat je minder afhankelijk bent van het openbaar vervoer en dichterbij gaan wonen. Als je iets kan vinden, tenminste. Verreweg de meeste studenten wonen dicht bij hun studieplaats en hebben dus ook geen studentenreisproduct nodig.


Vind ik een beetje kortzichtige gedachte. Het is beter om thuis te blijven wonen en de OV zelf te lappen dan eventueel uit huis gaan. Uitwonende stufi is iets van 300 euro per maand. Nou, daar red je je onderdak nog niet eens voor. En om dat te betalen zou de student met arme ouders moeten werken, maar tegelijkertijd mag er geen seconde te lang over de studie gedaan worden!

Sterf toch, kutpolitiek.

Daarnaast benoem je het eventuele probleem zelf ook al; het daadwerkelijk vinden van een huis. In Delft bijvoorbeeld is het al extreem moeilijk om met zeer veel moeite een huis te vinden, en wanneer iedere student volgens jou moet gaan wonen in de stad waar hij in studeert, zal dat de situatie er niet veel beter op maken, denk je niet?

@Bokkie, lijkt me weinig extra kosten voor de overheid om OV gratis te houden. Anders zitten al die working class-heroes toch allemaal in hun eentje in de trein?

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 30-12-2011 1:32]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 1:34 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 december 2011 1:29 schreef iPim het volgende:
En om dat te betalen zou de student met arme ouders moeten werken, maar tegelijkertijd mag er geen seconde te lang over de studie gedaan worden!
Of lenen. Dat doe ik liever ook niet, maar als je er al zeker van bent je studie ook af te maken, is dat eigenlijk niet zo'n probleem. Ik ben daar nog niet zo zeker van, dus ik zie er wel tegenop om te lenen.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-12-2011 1:36 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 30 december 2011 1:34 schreef Helvete het volgende:
Of lenen. Dat doe ik liever ook niet, maar als je er al zeker van bent je studie ook af te maken, is dat eigenlijk niet zo'n probleem. Ik ben daar nog niet zo zeker van, dus ik zie er wel tegenop om te lenen.


Niet zielig doen, gewoon lenen! Verhuizen is toch net zo makkelijk voor je?


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 1:36 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 december 2011 1:29 schreef iPim het volgende:
Daarnaast benoem je het eventuele probleem zelf ook al; het daadwerkelijk vinden van een huis. In Delft bijvoorbeeld is het al extreem moeilijk om met zeer veel moeite een huis te vinden, en wanneer iedere student volgens jou moet gaan wonen in de stad waar hij in studeert, zal dat de situatie er niet veel beter op maken, denk je niet?
Daar heb je gelijk in ja.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 1:38 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 december 2011 1:36 schreef iPim het volgende:
Niet zielig doen, gewoon lenen! Verhuizen is toch net zo makkelijk voor je?
Nou, ik weet het niet hoor.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2011 1:41 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 30 december 2011 1:34 schreef Helvete het volgende:
Of lenen. Dat doe ik liever ook niet, maar als je er al zeker van bent je studie ook af te maken, is dat eigenlijk niet zo'n probleem. Ik ben daar nog niet zo zeker van, dus ik zie er wel tegenop om te lenen.


Met zo'n instelling ga je het niet redden nee. Gewoon de knoop doorhakken. Er nog even tegenaan of afkappen en aan het werk.


... hoe de hazen lopen ...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 30-12-2011 1:43 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 30 december 2011 1:38 schreef Helvete het volgende:
Nou, ik weet het niet hoor.


Het is net zo onethisch om mensen te ''dwingen'' van habbitat te veranderen op een fragiele leeftijd (ik was 17 toen ik begon te studeren), terwijl sommigen van hen niet eens weten of ze de volledige studie af willen ronden. Hiermee overzwaar ik het probleem natuurlijk, maar de strekking voelt bij mij hetzelfde. Er zullen altijd mensen zijn die liever niet lenen en mensen die liever thuis willen blijven wonen.

Verder denk ik dat Nederland op papier, na eventuele afschaffing van stufi etc., nog steeds een goed land is om in te studeren. Was tuition voor één collegejaar niet iets van een krappe 2000 euro? Ik kan een paar Amerikaanse Universiteiten opdreunen waar je het zowat het vijftigvoudige nodig hebt.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 2:05 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 december 2011 1:41 schreef faalhaas het volgende:
Met zo'n instelling ga je het niet redden nee.
Ga jij nou maar weer fietsen stelen.


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2011 2:13 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 30 december 2011 2:05 schreef Helvete het volgende:
Ga jij nou maar weer fietsen stelen.


Ga jij nou maar eens je studie afronden, slappe tosti


... hoe de hazen lopen ...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-12-2011 2:17 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 30 december 2011 1:29 schreef iPim het volgende:@Bokkie, lijkt me weinig extra kosten voor de overheid om OV gratis te houden. Anders zitten al die working class-heroes toch allemaal in hun eentje in de trein?
Ik denk dat de geprivatiseerde vervoersmaatschappijen anders denken over de kosten van het vervoeren van studenten en dat het om best veel geld gaat. Waarschijnlijk ook de reden dat studenten moet in en uitchecken met een ov chip. Beter overzicht van de kosten.

edit: Want wat kost zo'n gratis OV-studentenkaart nu precies?

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 30-12-2011 2:26]


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2011 2:20 by faalhaas Profiel van faalhaas

Ja iPim, openbaar vervoer is al een tijdje niet meer in handen van de overheid.


... hoe de hazen lopen ...


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 2:26 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 30 december 2011 2:17 schreef bokkie666 het volgende:
Ik denk dat de geprivatiseerde vervoersmaatschappijen anders denken over de kosten van het vervoeren van studenten en dat het om best veel geld gaat.
Het lijkt me dat die daar wel gewoon voor betaald krijgen, toch?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 30-12-2011 2:31 by faalhaas Profiel van faalhaas

quote:
Op 30 december 2011 2:26 schreef Helvete het volgende:
Het lijkt me dat die daar wel gewoon voor betaald krijgen, toch?


Ja duh. Die zouden dan een boel centjes van de overheid moeten krijgen en die heeft de overheid momenteel niet he.


... hoe de hazen lopen ...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 30-12-2011 2:34 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 30 december 2011 2:26 schreef Helvete het volgende:
Het lijkt me dat die daar wel gewoon voor betaald krijgen, toch?
Zeker, maar dankzij de OV-chipkaart krijgen we nu een beter overzicht van de kosten. Ik ben bang dat het duurder is dan nu wordt ingeschat, zo werkt het meestal.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 30-12-2011 2:41 by Helvete Profiel van Helvete

.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 30-12-2011 4:57]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-12-2011 7:31 by bastianus Profiel van bastianus

Volgens mij is iedereen vergeten dat het gratis reizen oorspronkelijk ook gewoon een maatregel was om weer een bedrag van de basisbeurs af te halen, en dus gewoon een ordinaire bezuinigingsmaatregel? Verder valt het me tegen hoe weinig solidair mensen zijn met de huidige studenten. Ik zou toch wat voorzichtiger zijn met de toekomstige generatie die moet zorgen voor het inkomen van ons land.
Saillant detail: De OV-kaart en de bezuinigingen op studenten zijn begonnen onder Pim Fortuijn. Toeval bestaat niet.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 30-12-2011 8:09 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Fuck de toekomst. Leef in het nu. Of zoiets.

En in onze opleidwoede van de afgelopen jaren hebben we toch echt een duchtig tekort opgelopen aan asbestverwijderaars en aspergestekers.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 30-12-2011 8:25 by XXL Profiel van XXL

Ik vraag me af hoe leuk het nog is om te leren voor een goedbetaalde* baan en dan jarenlang dat goede loon deels door te mogen sluizen naar de staat als aflossing voor je studieschuld.

(* Ja, ik weet dat jullie allemaal leren voor een 'mooie' baan maar uiteindelijk gaat het toch echt allemaal om de knaken die je er aan overhoudt.)

+ Als je een studieschuld hebt, wordt dat dan in mindering gebracht op het bedrag wat je bijvoorbeeld voor de aankoop van een huis kunt lenen?
Ik vermoed van wel.

Wordt het straks nog moeilijker voor starters op de woningmarkt.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 30-12-2011 8:33 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 30 december 2011 8:25 schreef XXL het volgende:
maar uiteindelijk gaat het toch echt allemaal om de knaken die je er aan overhoudt.
Complete bullshit. /mening

[Dit bericht is gewijzigd door G.I.R.L. op 30-12-2011 8:39]


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 30-12-2011 9:48 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 30 december 2011 8:25 schreef XXL het volgende:
+ Als je een studieschuld hebt, wordt dat dan in mindering gebracht op het bedrag wat je bijvoorbeeld voor de aankoop van een huis kunt lenen?
Ik vermoed van wel.


Studieschuld telt niet mee bij schulden voor aankoop van een huis. Neemt niet weg dat je jezelf wel voor een flink bedrag plus rente in de schuld steekt.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen