IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Tip 2012 (vette releases, ZM-albumjaarlijstdiscussie, etc.) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2012 16:06 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:04 schreef Kvelgeest het volgende:

Maar telt die Ulver mee hier?

Weet ik niet eigenlijk, hoe het met coveralbums zat. Denk dat die het anders bij mij ook niet tot de top red. Staan hele gave covers op, maar een paar zijn maar mwah.

Die Do/dsengel is een tikje te lang.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 12-10-2012 16:07]


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-10-2012 16:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Die Fehler, dacht dat dat grindcore was?


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2012 16:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:06 schreef bokkie666 het volgende:
Die Fehler, dacht dat dat grindcore was?

Nee, man. Sludge/black ofzo.


I wish I was a butterfly


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 12-10-2012 16:11 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ulver nog helemaal niet gehoord. Vond het live zo beroerd...


You have time. You are doing fine.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-10-2012 16:12 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 oktober 2012 16:06 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Weet ik niet eigenlijk, hoe het met coveralbums zat. Denk dat die het anders bij mij ook niet tot de top red. Staan hele gave covers op, maar een paar zijn maar mwah.
Ik weet't niet. Vind'm eigenlijk wel erg fijn.

quote:
Die Do/dsengel is een tikje te lang.
Klopt. Twee momenten zoals BaN drie momenten ipv een dubbelaar was wellicht beter geweest. Hij's over de ghele linie op zich wel tof, maar te lang om in een keer uit te zitten.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-10-2012 16:14 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Bij mij staat Het Zesde Metaal - Ploegsteert nog steeds bovenaan. Nog andere mensen die dit kunnen waarderen?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2012 16:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:11 schreef intothevoid het volgende:
Ulver nog helemaal niet gehoord. Vond het live zo beroerd...

Vond het live ook te saai, hoewel de arrangementen, zangstukken en de nummers eigenlijk te gek waren. Gewoon te liefjes en zacht voor dat moment

Maar zo op de koptelefoon: prima hoor! Lekker spul. (Op wat nummers na die nog steeds wat te liefjes en zacht zijn.)


I wish I was a butterfly


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-10-2012 16:16 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:07 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee, man. Sludge/black ofzo.
Ok. Bij Lords of metal was het cd van de maand in grindcore/deathmetal hokje. Ik vond het al zo vreemd dat Kvelgeest er mee weg liep, normaal heeft die wel een betere smaak. Eens checken dus.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-10-2012 16:17 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

LoM.

L')


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2012 16:28 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:16 schreef bokkie666 het volgende:
Ok. Bij Lords of metal was het cd van de maand in grindcore/deathmetal hokje. Ik vond het al zo vreemd dat Kvelgeest er mee weg liep, normaal heeft die wel een betere smaak. Eens checken dus.

Ja, Kvelgeest met zijn goede smaak en Von Thronstahl :')

Best prima album in ieder geval, die Fehler! Tikje core zit er wel in. En doom, en wat je maar wil eigenlijk.


I wish I was a butterfly


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 12-10-2012 16:33 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 12 oktober 2012 16:28 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, Kvelgeest met zijn goede smaak en Von Thronstahl :')
*Kuch* Slipknot *kuch*

quote:
Best prima album in ieder geval, die Fehler! Tikje core zit er wel in. En doom, en wat je maar wil eigenlijk.
Echt topalbum, maar ik zou het niet blackie willen noemen, denk ik. Echt sludge. En daar zit altijd wel wat 'core' en 'doom' in. Wellicht beetje black qua songsstructuur, vleugje death.. Hhmmzz, zo weer és aanzetten.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 12-10-2012 16:34 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:33 schreef Kvelgeest het volgende:
*Kuch* Slipknot *kuch*


quote:
Echt topalbum, maar ik zou het niet blackie willen noemen, denk ik. Echt sludge. En daar zit altijd wel wat 'core' en 'doom' in. Wellicht beetje black qua songsstructuur, vleugje death.. Hhmmzz, zo weer és aanzetten.

Nou ja, de smerigheid van rauweouwe black enzo. Maar hoeft niet, hoor!


I wish I was a butterfly


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-10-2012 16:36 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Marriages - Kitsune (ep)

Fantastisch


... hoe de hazen lopen ...


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 13-10-2012 0:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 15:43 schreef iPim het volgende:
Nee man. Walking Disease en en de self-titled zijn regelrechte klassiekers. Sinds Odd Future is de inspiratie deze band naar het hoofd gestegen. Leuke lifestyle van ze, en die coverage van pitchfork, maar dan moet je wat bovenmaatste muziek presenteren. Niet alleen de verschrikkelijke raps van Blossom & Burn, maar ook het extreem matige Uncivil Disobedience. Dan was Awake stukken beter.

Soms heb je echt nog wat te leren he... Vind het een stuk beter dan Awake, omdat het ook wat meer richting die self-titled lijkt te gaan, gemixt met een gezonde dosis Eyes & Nines. De verrassing is er alweer even af, maar TT blijft moddervet.

En jawel, die track met Hodgy en Tyler is heel goed, al had iets uptempo waarschijnlijk wel beter geklonken.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 13-10-2012 16:51 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

40 platen uit 2012 gekocht, tijd voor een tussenstand:

1. Eïs – Wetterkreuz
2. High on Fire – De Vermis Mysteriis
3. Evoken – Atra Mors
4. Wodensthrone – Curse
5. Black Pyramid - II
6. Ufomammut – Oro: Opus Primum
7. Faal – The Clouds Are Burning
8. Nachtmystium – Silencing Machine
9. Drudkh – Eternal Turn of The Wheel
10. Pallbearer – Sorrow and Extinction
11. Conan – Monnos
12. Lunar Aurora – Hoagascht
13. Carach Angren – Where The Corpses Sink Forever
14. Verdunkeln – Weder Licht noch Schatten
15. Ufomammut – Oro: Opus Alter
16. Asphyx – Deathhammer
17. Dyscarnate – And So It Came To Pass
18. Dying Fetus – Reign Supreme
19. Desaster – The Arts of Destruction
20. Marduk – Serpent Sermon
21. Gojira – L’Enfant Sauvage
22. Candlemass – Psalms For The Dead
23. Winterfylleth – The Threnody of Triumph
24. Ancestors – In Dreams and Time
25. Witchsorrow – God Curse Us
26. Enthroned – Obsidium
27. Cannibal Corpse – Torture
28. Aborted – Global Flatline
29. Napalm Death – Utilitarian
30. Dawn of Demise – Rejoice in Vengeance
31. Nile – At The Gate of Sethu
32. Ahab – The Giant
33. Dordeduh – Dar De Duh
34. Grand Magus – The Hunt
35. Moonspell – Alpha Noir
36. Tulus – Olm Og Bitter
37. Abigail Williams – Becoming
38. Sardonis - II
39. Naglfar - Teras
40. Sear Bliss – Eternal Recurrence

Tot en met nr. 30 is alles goedgekeurd. Grootste tegenvallers/platen waar ik veel meer van verwachtte zijn Nile, Ahab, Dordeduh, Moonspell en Naglfar. De overige platen tussen nrs 30 en 40 zijn degelijk, maar lang niet top.

Verder nog heel benieuwd naar Anaal Nathrakh, My Dying Bride, The Sword, Shining, God Seed, Amenra en Incantation.


Faustian Spirit of the Earth


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 13-10-2012 20:05 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2012 16:51 schreef cataclysm child het volgende:
40 platen uit 2012 gekocht, tijd voor een tussenstand:

1. Eïs – Wetterkreuz
2. High on Fire – De Vermis Mysteriis
3. Evoken – Atra Mors
4. Wodensthrone – Curse
5. Black Pyramid - II
6. Ufomammut – Oro: Opus Primum
7. Faal – The Clouds Are Burning
8. Nachtmystium – Silencing Machine
9. Drudkh – Eternal Turn of The Wheel
10. Pallbearer – Sorrow and Extinction
11. Conan – Monnos
12. Lunar Aurora – Hoagascht
13. Carach Angren – Where The Corpses Sink Forever
14. Verdunkeln – Weder Licht noch Schatten
15. Ufomammut – Oro: Opus Alter
16. Asphyx – Deathhammer
17. Dyscarnate – And So It Came To Pass
18. Dying Fetus – Reign Supreme
19. Desaster – The Arts of Destruction
20. Marduk – Serpent Sermon
21. Gojira – L’Enfant Sauvage
22. Candlemass – Psalms For The Dead
23. Winterfylleth – The Threnody of Triumph
24. Ancestors – In Dreams and Time
25. Witchsorrow – God Curse Us
26. Enthroned – Obsidium
27. Cannibal Corpse – Torture
28. Aborted – Global Flatline
29. Napalm Death – Utilitarian
30. Dawn of Demise – Rejoice in Vengeance
31. Nile – At The Gate of Sethu
32. Ahab – The Giant
33. Dordeduh – Dar De Duh
34. Grand Magus – The Hunt
35. Moonspell – Alpha Noir
36. Tulus – Olm Og Bitter
37. Abigail Williams – Becoming
38. Sardonis - II
39. Naglfar - Teras
40. Sear Bliss – Eternal Recurrence

Tot en met nr. 30 is alles goedgekeurd. Grootste tegenvallers/platen waar ik veel meer van verwachtte zijn Nile, Ahab, Dordeduh, Moonspell en Naglfar. De overige platen tussen nrs 30 en 40 zijn degelijk, maar lang niet top.

Verder nog heel benieuwd naar Anaal Nathrakh, My Dying Bride, The Sword, Shining, God Seed, Amenra en Incantation.


Waarom ben je teleurgesteld in Ahab en Dordeduh? Voor mij 2 van de hoogtepunten van dit jaar, dus het verrast me wel.

Zeer leuke lijst waarbij Wodensthrone en Black Pyramid me geheel onbekend zijn, en zowel Eïs, Evoken, Verdunkeln als Winterfylleth moet ik nog horen.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 13-10-2012 20:30 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Ja. Die Drudkhplaat is me toch een topper! Staat samen met the Avengers en de iPhone 5 in m'n jaarlijst. Prachtig! Hulde! Waar halen ze het toch vandaan?!


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 13-10-2012 20:41 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Die Drudkh is inderdaad Schaepevet.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 14-10-2012 0:24 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht

quote:
Op 12 oktober 2012 16:00 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Eagle Twin - The Feather Tipped The Serpent's Scale


Wow, helemaal gemist dat die een nieuwe hebben.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 14-10-2012 0:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

1. Borgne - Royaume des Ombres
2. Germ - Wish
3. Elysian Blaze - Blood Geometry
4. Anaal Nathrakh - Vanitas
5. Furia - Marzannie, Królowe
6. Vetter - Vetterkult
7. Reverence - The Asthenic Ascension
8. AtomA - Skylight
9. Desultor - Masters of Hate
10. Blacklodge - MachinatioN
11. Temple - Structures in Chaos
12. Waning - The Human Condition
13. Black Breath - Sentenced to Life
14. Charon - Sulphur Seraph (The Archon Principle)
15. Stam1na - Nocebo
16. Waelcyrge - Nithstang
17. Hypomanie - Calm Down, You Weren't Set on Fire
18. Altar Of Sin - Tales Of Carnage First Class
19. NettleCarrier - NettleCarrier
20. Bestial Holocaust - Into The Goat Vulva



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 22-10-2012 16:44]


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 14-10-2012 15:55 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 13 oktober 2012 20:05 schreef Tool-fan het volgende:
Waarom ben je teleurgesteld in Ahab en Dordeduh? Voor mij 2 van de hoogtepunten van dit jaar, dus het verrast me wel.

Zeer leuke lijst waarbij Wodensthrone en Black Pyramid me geheel onbekend zijn, en zowel Eïs, Evoken, Verdunkeln als Winterfylleth moet ik nog horen.


Als je Winterfylleth, of die typische Britse black metal sound van tegenwoordig, goed vindt zal je Wodensthrone ook wel prima vinden. Black Pyramid is lekker rockende stoner.

Ahab, het kwartje valt gewoon (nog) niet. Waarschijnlijk omdat ik totaal ondersteboven was van hun debuut.

Dordeduh vind ik echt een inspiratieloze plaat, gaat geen enkele richting uit. Veel te weinig riffs of melodieën die blijven hangen. Als ik het vergelijk met de laatste van Negura Bunget, is dit echt helemaal niet zo sterk. Het is allemaal niet slecht, dat ook weer niet, maar het overstijgt de middelmaat voor mij niet.


Faustian Spirit of the Earth


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 14-10-2012 17:27 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

quote:
Op 14 oktober 2012 15:55 schreef cataclysm child het volgende:
Als je Winterfylleth, of die typische Britse black metal sound van tegenwoordig, goed vindt zal je Wodensthrone ook wel prima vinden. Black Pyramid is lekker rockende stoner.

Ahab, het kwartje valt gewoon (nog) niet. Waarschijnlijk omdat ik totaal ondersteboven was van hun debuut.

Dordeduh vind ik echt een inspiratieloze plaat, gaat geen enkele richting uit. Veel te weinig riffs of melodieën die blijven hangen. Als ik het vergelijk met de laatste van Negura Bunget, is dit echt helemaal niet zo sterk. Het is allemaal niet slecht, dat ook weer niet, maar het overstijgt de middelmaat voor mij niet.


Die nieuwe Ahab is inderdaad wel geheel anders, maar heb er wat het beeld van een draaikolk bij. Zeker de titeltrack The Giant is hierin ongelofelijk sterk naar mijn mening.
Die Dordeduh vind ik dan weer beter dan alles na Om, maar waarom ... daar kan ik niet echt men vinger op leggen.


wouter023
Usericon van wouter023
Posted 15-10-2012 15:33 by wouter023 (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van wouter023Quote dit bericht

Maken we die Fehler review op de frontpage voor niks?


wouter023


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 15-10-2012 15:43 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Lijkt mij nogal evident dat de meningen van Assie en mij interessanter zijn.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-10-2012 15:44 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dat sowieso!

En de Fehler-review staat er toch al lang op? Ik snap het niet


I wish I was a butterfly


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen