IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Auteur:
Topic : Tip 2012 (vette releases, ZM-albumjaarlijstdiscussie, etc.) Vorige pagina | Volgende pagina
MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 25-12-2012 1:17 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Hier maar even, voordat AG begint te klagen

quote:
Op 24 december 2012 16:38 schreef M. het volgende:

Helaas alleen weinig black metal. Black metal ik mis je!!


Wodensthrone, Winterfylleth, Carach Angren, Saturnian, Marduk


[Dit bericht is gewijzigd door MetalJan op 25-12-2012 1:17]


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-12-2012 1:25 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Ha doen we dat:

quote:
Op 25 december 2012 0:25 schreef bokkie666 het volgende:
@De Ulk: Ha, die Attic had ik verwacht. Year of the Goat niet. Hou je van Muse ook?

[quote]Op 24 december 2012 16:38 schreef M. het volgende:
13. Ty Segall Band - Slaughterhouse
Waarom die en niet Twins? Ik ontdek het nog maar net hoor. Te laat voor het concert in Vera een maand terug.
quote:
En veel te veel dingen niet (of niet goed) gecheckt, verdomme. Goed jaar. Helaas alleen weinig black metal. Black metal ik mis je!!
In 2014 misschien wel weer een nieuwe Dimmu Borgir, nog even geduldig zijn. [/quote]

Maar het heeft ook wel iets treurigs dat Necro bert nu elke keer zelf moet schoppen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-12-2012 13:23 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 december 2012 1:25 schreef bokkie666 het volgende:
Ha doen we dat:

Waarom die en niet Twins? Ik ontdek het nog maar net hoor. Te laat voor het concert in Vera een maand terug.

Ja weet ik niet, ik kwam er ook maar pas mee in aanraking. Gevalletje mosterd na de maaltijd dit.
quote:
In 2014 misschien wel weer een nieuwe Dimmu Borgir, nog even geduldig zijn.

Ja, Dimmu is ook leuk. Maar black metal ligt een beetje op zijn gat wat mij betreft. Zo'n Nidingr bijvoorbeeld vind ik echt tof, maar ook net alsof ik naar 10 jaar terug zit te luisteren. Merrimack is ook leuk, maar het soort vocalen, riffs en atmosfeer hoor je al bij 10 andere bands. Van die dingen.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-12-2012 13:41 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Op zich is er nog best wat leuk black spul uitgekomen, maar M. vindt altijd bepaalden dingetjes weer net wel of juist net niet leuk; moeilijk.
Maar ik lees het indd meer dat mensen de black-output dit jaar vinden tegenvallen.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 25-12-2012 18:19 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

het debuut van The Advent Equation zal zeker in mijn lijstje staan. Maar ik heb te weinig nieuw spul opgepikt dit jaar om echt een lijst te maken.

Ook het full album debuut van Sulphur Aeon kan me wel erg bekoren.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-12-2012 19:14 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 25 december 2012 1:17 schreef MetalJan het volgende:
..., Carach Angren,...


:')

Alhoewel, M. luistert naar Dimmu en Dragonforce.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-12-2012 20:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 december 2012 19:14 schreef Kvelgeest het volgende:
:')

Alhoewel, M. luistert naar Dimmu en Dragonforce.

Bespeur ik hier dat je vooral wil dat ik naar [jou] moet luisteren?

In dat geval, no dice, hehe.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 25-12-2012 22:10 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 25 december 2012 20:17 schreef M. het volgende:
Bespeur ik hier dat je vooral wil dat ik naar [jou] moet luisteren?

In dat geval, no dice, hehe.
Nee, hoor; juist dat 'Carach Angren' best wel eens wat voor jou zou kunnen zijn. :p


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 25-12-2012 22:10 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2012 1:25 schreef bokkie666 het volgende:
@De Ulk: Ha, die Attic had ik verwacht. Year of the Goat niet. Hou je van Muse ook?


Muse? Geen idee, nooit zo in verdiept, eigenlijk. Ik vind Year Of The Goat wel wat van The Devil's Blood hebben, dezelfde seventies-vibe.


Bareuh...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-12-2012 23:05 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 25 december 2012 22:10 schreef De Ulk het volgende:
Muse? Geen idee, nooit zo in verdiept, eigenlijk. Ik vind Year Of The Goat wel wat van The Devil's Blood hebben, dezelfde seventies-vibe.
Sommige uithalen van de zanger van Year of the Goat klinken als twee druppels als de zanger van Muse. Maar Muse trek ik niet vanwege de zang en bij Year of the Goat is dat idem ditto, muziek is niet vervelend verder (beide bands niet). Misschien trek jij Muse ook nog wel: " Muse are known for their energetic and extravagant live performances and their fusion of many music genres, including space rock, progressive rock, alternative rock, heavy metal, classical music and electronica." (van wikipedia geplukt), goede liveband wel, maar ja die zanger.

Nieuwe Flotsam is niet zo goed?


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 26-12-2012 0:40 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 25 december 2012 23:05 schreef bokkie666 het volgende:

Nieuwe Flotsam is niet zo goed?


Nog niet gehoord. Zal 'm eens opzoeken.


Bareuh...


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-12-2012 1:05 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Inmiddels wel ongeveer klaar met alle relevante metal checken, nu kom ik nog een hele zooi gave house-EP's tegen die het misschien ook nog ver gaan schoppen


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-12-2012 10:28 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die maken weinig uit voor de ZM-jaarlijst, he. Maar welke bedoel je?

Ik kan je wel Pearson Sound - Clutch en Todd Terje - It's the Arps EP aanraden. Geen house, maar respectievelijk bass music (of hoe dat ook heet) en nu-disco.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 26-12-2012 10:28]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-12-2012 13:24 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 26 december 2012 10:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Die maken weinig uit voor de ZM-jaarlijst, he. Maar welke bedoel je?

Ik kan je wel Pearson Sound - Clutch en Todd Terje - It's the Arps EP aanraden. Geen house, maar respectievelijk bass music (of hoe dat ook heet) en nu-disco.

Ook nog wel albums, maar in de redactielijst mogen EP's dan weer wel

Todd Terje inderdaad, maar ook Jacques Greene en Disclosure (zoek van die laatste trouwens eens de onofficiele clip van What's In Your Head op).

Qua volledige albums kan ik Simian Mobile Disco en Daphni noemen.

Bekijk ook gewoon eens de terugblik van XLR8R: http://www.xlr8r.com/news/2012/12/see-you-2013-check-out-our-best-

Ps. op de valreep nog een tipje: Posij - Empty Lungs (gratis te downloaden), creatieve dubstep

[Dit bericht is gewijzigd door Alterprince op 27-12-2012 0:14]


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 26-12-2012 22:01 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

quote:
Op 26 december 2012 10:28 schreef BenKnuckles het volgende:
Die maken weinig uit voor de ZM-jaarlijst, he. Maar welke bedoel je?

Ik kan je wel Pearson Sound - Clutch en Todd Terje - It's the Arps EP aanraden. Geen house, maar respectievelijk bass music (of hoe dat ook heet) en nu-disco.

Clutch is toch een single? Evenals Untitled/Footloose...


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


Alterprince
Deze zin is niet waar
Usericon van Alterprince
Posted 27-12-2012 0:37 by Alterprince (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van AlterprinceQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=100002022707376

Excuus voor de vele posts achter elkaar, maar ik ga toch even mijn voorlopige lijst posten, voor ik hem vergeet

1. Lana del Rey - Born to Die
2. Diablo Swing Orchestra - Pandora's Pinata
3. The Maccabees - Given to the Wild
4. Alcest - Les Voyages De L'Ame
5. Les Discrets - Ariettes Oubliees
6. A Life Once Lost - Ecstatic Trance
7. The Pirate Ship Quintet - Rope for No-hopers
8. John Talabot - ƒin
9. Witchcraft - Legend
---10. Disclosure - The Face

11. Mencea - Pyrophoric
12. Simian Mobile Disco - Unpatterns
13. Paradise Lost - Tragic Idol
14. A Whisper in the Noise - To Forget
----15. Burial - Kindred
16. Dr. Acula - Nation
17. Tame Impala - Lonerism
----18. Naam - The Ballad of the Starchild
19. Abigail Williams - Becoming
----20. Todd Terje - It's the Arps

21. Regina Spektor - What We Saw from the Cheap Seats
22. Gojira - L'Enfant Sauvage
23. Mumford & Sons - Babel
24. Aoria - The Constant
25. Meshuggah - Koloss
26. In Mourning - The Weight of Oceans
27. Teitanblood - Woven Black Arteries
28. Borknagar - Urd
----29. Posij - Empty Lungs
30. Nachtmystium - Silencing Machine

Alles met streepjes ervoor valt af voor de ZM-jaarlijst want: EP's

Ook nog even een lijstje tegenvallers gemaakt:

1. Sigur Rós - Valtari
2. Trepalium - HNP
3. Devin Townsend - Epicloud
4. S-Core - Into the Deepest
5. Between the Buried and Me - Parallax II
6. Ufomammut - De Oro's
7. Lamb of God - Resolution
8. Archive - With Us Until You're Dead
9. Lindstrøm - Six Cups of Rebel
10. Cattle Decapitation - Monolith of Inhumanity


"Most people say that they are thinking while they are merely rearranging their prejudices"


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 27-12-2012 4:14 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

1. Mgla with hearts toward none.
2. A Forrest of Stars - a shadowplay for yesterdays.
3. Sulphur Aeon Swallowed By The Ocean's Tide
4. Tempestuous Fall - the stars would not awake you.
5. Infected Flesh - Concatenation of Severe Infections


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-12-2012 9:26 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hier ook nog maar even ter vergelijk!

Moeilijkste jaarlijst ooit. Top 5 staat vast, daarna, inclusief ongeveer 40 platen die niet in mijn lijst passen is het een gedeelde zesde plek. Geweldig muziekjaar, 2012!


1. OM - Advaitic Songs
2. Swans - The Seer
3. Napalm Death - Utilitarian
4. Ahab - The Giant
5. Agruss - Morok

6. The Eye of Time - The Eye of Time
7. Christian Scott - Christian aTunde Adjuah
8. Neurosis - Honor Found in Decay
9. Toundra - III
10. Neil Young - Psychedelic Pill

11. Goat - World Music
12. Tiamat - The Scarred People
13. Wovenhand - The Laughing Stalk
14. Mark Lanegan Band - Blues Funeral
15. Bersarin Quartett - II

16. Blaudzun - Heavy Flowers
17. Bob Dylan - Tempest
18. Soap&Skin - Narrow
19. Witchcraft - Legend
20. Graveyard - Lights Out



JWurm
Usericon van JWurm
Posted 27-12-2012 10:17 by JWurm Wijzig reactieProfiel van JWurmQuote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Jammer dat de nieuwe Car Bomb zo weinig aandacht heeft gekregen. Wel logisch voor een selfrelease maar toch. Is veel genialer dan de vorige. Echt een groeier.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-12-2012 10:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Welk genre? Dan ga ik heel misschien even luisteren!



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-12-2012 10:22 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 27 december 2012 9:26 schreef Dirge for november het volgende:

18. Soap&Skin - Narrow



Is dat geen EP?



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-12-2012 11:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Kwa lengte in ieder geval niet. Hoe het officieel zit, geen idee...



CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-12-2012 11:41 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 27 december 2012 11:20 schreef Dirge for november het volgende:
Kwa lengte in ieder geval niet. Hoe het officieel zit, geen idee...


Bij de recensies kwam ik hem vaak als EP tegen vandaar dat ik hem zelf niet echt meerekende. Indrukwekkend plaatje wel weer.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-12-2012 11:52 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dat zeker! Intens spul! In het geval het een EP is mag Robert 'm skippen, ik heb nog zo'n 40 platen die op dezelfde plek mogen



Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 27-12-2012 11:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Album volgens wiki en discogs. Al wordt op wiki wel ook 'mini-album' genoemd.


I wish I was a butterfly


Dit topic is 28 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen