IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Dier-ontledingen op school Vorige pagina | Volgende pagina
Rasputin
Baard
Usericon van Rasputin
Posted 03-10-2002 21:42 by Rasputin Wijzig reactieProfiel van RasputinQuote dit berichthttp://www.cu2.nl/barsebert

[quote]Op 3 oktober 2002 21:39 schreef skullfuck het volgende:
dooie dieren snijden? das toch niet erg? kijk als je levende beesten gaat ontleden ok...

/quote]

Maar ze moeten wel dat beestje eerst doodgemaakt hebben.


Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-10-2002 21:47 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

quote:
Op 3 oktober 2002 21:42 schreef Rasputin het volgende:
Op 3 oktober 2002 21:39 schreef skullfuck het volgende:
dooie dieren snijden? das toch niet erg? kijk als je levende beesten gaat ontleden ok...

/quote]

Maar ze moeten wel dat beestje eerst doodgemaakt hebben.




so?? zoals ik zei in de desbetreffende quote..


Suck my piss


winters rage
I am my own savior
Usericon van winters rage
Posted 03-10-2002 21:58 by winters rage Wijzig reactieProfiel van winters rageQuote dit bericht

tja ik heb me toen rotgelachen tijdens die koeienharten opensnijen omdat er 2 ruzie kregen en met stukjes koeienhart gingen gooien, maar echt nodig vondt ik het niet (getekend plaatje is duidelijker als zoon klomp vlees)


My madness, my sadness


she_devil
too true to be true
Usericon van she_devil
Posted 03-10-2002 23:11 by she_devil Wijzig reactieProfiel van she_devilQuote dit berichthttp://shedevil.wiebel.nl






dieren ontleden??, geen problemen mee zoals je ziet



wait for me dragon, we'll meet in the sky


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 03-10-2002 23:12 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Heb ik gedaan!


wladimir
Usericon van wladimir
Posted 03-10-2002 23:18 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

leuke foto


skullfuck
smaakvervanger
Usericon van skullfuck
Posted 03-10-2002 23:25 by skullfuck Wijzig reactieProfiel van skullfuckQuote dit berichthttp://

zal eens kijken of ik foto's van mijn skeletten kan vinden.....


Suck my piss


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-10-2002 23:32 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Ontiegelijk loos, tenzij je er een vervolgstudie in wilt doen.

Waarom zou iemand die, zeg, de administratieve kant op gaat een koe (bij wijze van spreken) moeten ontleden?



Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 03-10-2002 23:34 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Nou ja, je gaat naar school, daar leer je allemaal dingen waar je later niks mee zult doen (behalve dan breed ontwikkeld zijn -- of niet). En als je biologie hebt gekozen, dan leer je hoe een beest in elkaar zit. Als je wiskunde kiest, leer je partiëel integreren -- wat heb je daaraan, als je later de thuiszorg ingaat? Same case.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 03-10-2002 23:37 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

Hmm ja, maar waarom leren ze je dan niet gewoon bierkunde of zo op school. Daar heb je later misschien net zo veel/weinig aan.



Neige
aargh
Usericon van Neige
Posted 04-10-2002 9:10 by Neige Wijzig reactieProfiel van NeigeQuote dit berichthttp://users.pandora.be/chiro_mariakerke

quote:
Op 3 oktober 2002 21:58 schreef winters rage het volgende:
tja ik heb me toen rotgelachen tijdens die koeienharten opensnijen omdat er 2 ruzie kregen en met stukjes koeienhart gingen gooien, maar echt nodig vondt ik het niet (getekend plaatje is duidelijker als zoon klomp vlees)

Precies omdat het in realiteit minder duidelijk is! Iemand die (natuur-)wetenschappen verder gaat studeren, moet leren observeren: als je denkt dat alles er zo uit ziet als op de prentjes, was je beter klein boeboeleke gebleven . Als je nooit hebt geleerd hoe te observeren en waar je moet op letten, zal je nooit iets kunnen herkennen.

Maar dat kan inderdaad ook met eens beest voor een hele klas, als iedereen maar kan volgen.


...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 04-10-2002 12:48 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

quote:
Op 3 oktober 2002 20:55 schreef SQT het volgende:
Veel mensen hier zijn tegen dierenproeven (behalve natuurlijk general skullfucker die dus nu ook gewoon zijn bek moet houden in dit topic). Sommigen vinden dat dierproeven wel rechtvaardig zijn als ons dat bijv. nieuwe medicijnen oplevert. Nou worden er op onze school ook dieren gebruikt tijdens biologielessen, die dan ontleed moeten worden. Ik ben hier op zich tegen, want we schieten er geen fuck mee op, omdat dat ook gewoon in het boek uitgelegd kan worden of misschien dat de lera(a)r(es) er ééntje kan ontleden, maar meer vind ik echt overbodig. Of vinden jullie dit educatie? (natuurlijk gebeuren er veel ergere dingen met dieren (en mensen) over heel de wereld, maar ik wil weten wat jullie hiervan vinden.)

-edit-
titel klopt niet helemaal, het zijn geen dierproeven maar ontledingen, sorry..

edit: topictitel verandert.


Ik vind het onzin om voor een les een dier te moeten ontleden. Zeker als het dier voor die reden dood moest worden gemaakt. Als er nou een dood dier wordt gevonden, vind ik het een ander verhaal... Maar ja, dat gaat dan vast niet snel genoeg (ik bedoel: er liggen niet -tig dooie ratten/muizen voorhanden die aan een natuurlijke dood zijn overleden.)


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 04-10-2002 13:33 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2002 23:34 schreef Dwaallicht het volgende:
Nou ja, je gaat naar school, daar leer je allemaal dingen waar je later niks mee zult doen (behalve dan breed ontwikkeld zijn -- of niet). En als je biologie hebt gekozen, dan leer je hoe een beest in elkaar zit. Als je wiskunde kiest, leer je partiëel integreren -- wat heb je daaraan, als je later de thuiszorg ingaat? Same case.

Partieel integreren krijg je niet op de middelbare school . Maar ja een beetje algemene ontwikkeling is wel handig ja.


Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 04-10-2002 15:15 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

van de leraar afkijken of uit een boek lezen, leer je dus niks
auto rijden o.i.d. leer je toch ook niet door te kijken hoe je instructeur het doet of door "hoe rijd ik auto?" te lezen??

en het is helemaal bekrompen om te gaan zeggen dat je het niet erg vindt dat er dieren voor consumptie gedood worden voor jouw stukje vlees, en dan problemen gaan lopen maken voor die paar kikkers of muizen


[Dit bericht is gewijzigd door Meshuggah op 04-10-2002 15:17]


met0l!


Mortanius
Dark Lord
Usericon van Mortanius
Posted 04-10-2002 15:17 by Mortanius Wijzig reactieProfiel van MortaniusQuote dit berichthttp://www.myspace.com/thearchest

quote:
Op 3 oktober 2002 21:12 schreef JaneDoe het volgende:
Maar wel voor jouw stukje vlees!


Jamee!!


Leading My Soul into dark and Ancient Times where everything was pure and man was in harmony with Nature, where pride and respect were the values of time in opposite with the time now of false values. True are the Ancient Souls, The Past is Alive!


ghoulliette
Usericon van ghoulliette
Posted 04-10-2002 16:52 by ghoulliette Wijzig reactieProfiel van ghoullietteQuote dit bericht

op universiteiten kun je gewoon weigeren om dierproeven doen. zijn allemaal computerprogramma's voor.

theoretisch gezien mogen ze je niet dwingen echte dieren te ontleden

(is sinds een jaar of 2 een wet voor geloof ik)


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2002 16:59 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Niemand kan je in principe dwingen iets te doen. Soms kunnen daar consequenties aan vast zitten.

Maar met 'gewetensbezwaren' kom je overal onderuit.


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 04-10-2002 17:07 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Kijk, iedereen moet het zelf maar weten. Maar wat een heibel om een fucking kikker, als ze nou zeehondjes open snijden op school.


BLASTBEATS FOREVER


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2002 17:10 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Kijk kikkers zijn er zat, maar gewoon het onnodige eraan
Wat is het nut om kikkers te ontleden?
Ik zie daar echt geen zinnig nut in ..


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 04-10-2002 17:14 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Ik had al zo'n vermoeden dat deze vraag eraan ging komen. Kijk, de interesse moet toch ergens gewekt worden. Je bent een kikker aan het opensnijden en je bedenkt je dat je dit interessant vindt. Dan is toch de interesse gewekt om dierenarts of chirurg of weet ik wat te worden. Of althans er voor te gaan leren.

[Dit bericht is gewijzigd door EvilPietje op 04-10-2002 17:15]


BLASTBEATS FOREVER


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2002 17:16 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Doe het dan in kakkerlakken, dat is tenminste echt ongedierte


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-10-2002 17:17 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2002 17:16 schreef Jenje het volgende:
Doe het dan in kakkerlakken, dat is tenminste echt ongedierte
lijkt me lastig opensnijden en nog moeilijer te ontleden. word zo'n gepriegel


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2002 17:17 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Lijkt me wel komisch eigenlijk .. *SPLETSCH*



Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 04-10-2002 17:18 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 4 oktober 2002 17:17 schreef Jenje het volgende:
Lijkt me wel komisch eigenlijk .. *SPLETSCH*


rollen al die vieze eitjes over de grond..


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 04-10-2002 17:20 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

Hahahaha alle leerlingennkotsend over de vloer mwuahaha, stukken beter als die saaie kikkers !


Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen