IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Dier-ontledingen op school Vorige pagina | Volgende pagina
Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-10-2002 14:57 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 14:24 schreef Sarjenka het volgende:
Ach... laten we dan nog maar wat mensen ontleden, daarvan zijn er ook zat op de wereld.

JAAHHHH!!!!!...grindologie


EvilPietje
MatrassenkoninG
Usericon van EvilPietje
Posted 05-10-2002 15:38 by EvilPietje Wijzig reactieProfiel van EvilPietjeQuote dit bericht

Kikkers met mensen vergelijken ??


BLASTBEATS FOREVER


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-10-2002 15:38 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Kikkers hebben we nooit mogen ontleden i.v.m. beschermde diersoort e.d. maar in het 1ste middelbaar mochten we toekijken hoe de leeraar een konijn ontlede.

Het jaar erop kwam ik redelijk vroeg in de les en de leraar stond daar met een konijn in zijn handen boven een emmer. Roept ie me geeft het konijn en zegt 'ik moet ff weg, gewoon boven de emmer blijven houden tot het volledig leeggebloed is. jup ik stond daar ook mooi met zoon spartellend konijn.




Iskariot
Vulgaris Magistralis
Usericon van Iskariot
Posted 05-10-2002 15:54 by Iskariot Wijzig reactieProfiel van IskariotQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 15:38 schreef the wounded immortal het volgende:
Kikkers hebben we nooit mogen ontleden i.v.m. beschermde diersoort e.d. maar in het 1ste middelbaar mochten we toekijken hoe de leeraar een konijn ontlede.

Het jaar erop kwam ik redelijk vroeg in de les en de leraar stond daar met een konijn in zijn handen boven een emmer. Roept ie me geeft het konijn en zegt 'ik moet ff weg, gewoon boven de emmer blijven houden tot het volledig leeggebloed is. jup ik stond daar ook mooi met zoon spartellend konijn.



Ik heb alleen een keer een vissenkop mogen ontleden . Ging zowat over m'n nek van de stank


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 05-10-2002 15:56 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

heb al meerdere keere iets moeten ontleden op school. (koeien hart, schapen hart, koeien oog, vis etc.) ik vind het erg interresant en ook best leuk om te doen. je leert er een hoop van.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 05-10-2002 16:02 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

quote:
Op 5 oktober 2002 15:56 schreef Demogorgon het volgende:
heb al meerdere keere iets moeten ontleden op school. (koeien hart, schapen hart, koeien oog, vis etc.) ik vind het erg interresant en ook best leuk om te doen. je leert er een hoop van.
vissen ik heb er nog nooit 1 ontleed, kmoet er wel wekelijks fileren, en dan zie je de binnenkan ook.

Maar weet je wat pas echt ongekuiste kippen, waar je dan zelf de ingewanden van moet uithalen men je handen



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-03-2007 3:00 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

hmm binnenkort de kans om naar stichting aap te gaan kijken en paar dagen erna naar de BPRC (= Biomedical Primate Research Centre)
erg interressant om zo een beeld te kunnen vormen over dierproeven.

heb binnenkort trouwens een ontleed practicum met ratten en met doornhaaitjes.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 08-03-2007 6:25 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2002 21:00 schreef Jenje het volgende:
Huh?
Als de dieren al dood zijn vind je het niet erg?
Die dieren worden dus door iemand anders dood gemaakt zodat jij je suffe biologie zooi erop los kunt laten ...


Die dieren worden niet doodgemaakt voor die lessen. Vaak gaat het om slachtafval van vleesfabrieken e.d.
Mijns inziens is het heel nuttig om ontledingen te doen, een boek kan je lang niet zoveel leren dan het zien van bepaalde systemen en begrijpen van processen


mardukfan
Usericon van mardukfan
Posted 08-03-2007 6:28 by mardukfan Wijzig reactieProfiel van mardukfanQuote dit bericht

quote:
Op 3 oktober 2002 21:12 schreef JaneDoe het volgende:
Maar wel voor jouw stukje vlees!


Ja maar dat is de natuur! Eten en gegeten worden! Dat gebeurt in het dierenrijk ook, alleen doen wij het op iets grotere schaal en wat geavanceerder.


D e s i r e
Usericon van D e s i r e
Posted 08-03-2007 11:48 by D e s i r e Wijzig reactieProfiel van D e s i r eQuote dit bericht

quote:
Op 8 maart 2007 6:25 schreef mardukfan het volgende:
Die dieren worden niet doodgemaakt voor die lessen. Vaak gaat het om slachtafval van vleesfabrieken e.d.
Mijns inziens is het heel nuttig om ontledingen te doen, een boek kan je lang niet zoveel leren dan het zien van bepaalde systemen en begrijpen van processen


Precies!
Op het middelbaar heb ik slechts 1 varkenshart mogen ontleden. Dat zal vast van een varken zijn geweest uit het slachthuis en dus niet speciaal voor zo'n les wordt afgemaakt.
Nu ben ik bezig met een studie diergeneeskunde in Gent.
En ontleed je elke week wel wat. Onderdelen van dieren of volledige dieren. Honden, katten, duiven, runderen, ratten, konijnen, vissen, varkens, geiten, schapen hebben de revu al gepasseerd. Deze weken zijn het de pony/ezel weken en ontleden we dus een heel beest. Ik heb eens nagevraagd en dat zijn dus wel dieren die eerst nog vrolijk in de wei liepen en dus speciaal voor deze lessen worden afgemaakt. De varkens en runderen komen van slachthuizen af. Nu zijn die ezels en pony's van deze week wel dieren die er heel slecht aan toe waren..gewoon erg verwaarloosd. Daar wordt dan wel weer rekening mee gehouden.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 08-03-2007 12:10 by XXL Wijzig reactieProfiel van XXLQuote dit bericht

Niets mis met snijden in dode dieren.

Vooral niet als ze vers van de BBQ komen en op mijn bord liggen.



Edit: Trouwens, misschien geniet dit de voorkeur?

http://www.nu.nl/news/1000618/22/Amerikanen_aangeklaagd_voor_handel_in_lijken.html

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 08-03-2007 12:24]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


murtcelP
Joah!
Usericon van murtcelP
Posted 10-03-2007 5:08 by murtcelP Wijzig reactieProfiel van murtcelPQuote dit berichthttp://www.libithum.nl

Ik vond dat ontleden van dieren wel erg nuttig tijdens de biologieles. Helaas heb ik het ontleden van een vis moeten missen, maar het oppompen van een varkenslong vond ik wel echt interessant, zeker een toevoeging bij de plaatjes uit een boek.
Omdat het hier toch om slachtvee gaat vind ik het juist een pré de niet-eetbare delen te gebruiken voor leerdoelen dan om het maar weg te gooien.



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 07-05-2007 1:33 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

morgen aan de haai


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Weerlicht
Mask of Ignorance
Usericon van Weerlicht
Posted 07-08-2007 16:37 by Weerlicht Wijzig reactieProfiel van WeerlichtQuote dit bericht

tja, ik wilde het niet doen, kreeg er een 1 voor en zakte toen bijna dat jaar. ik vind dat scholen het mogen aanbieden maar dat mensen het ook moeten kunnen weigeren zonder afgestraft te worden.


Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...


renYek
Usericon van renYek
Posted 07-08-2007 19:36 by renYek Wijzig reactieProfiel van renYekQuote dit bericht

Het zal wel aan mij liggen, maar ik dacht Leernicht te lezen bij het zien van je nickname..

Maar goed. Vroeger (en dat is lang geleden intussen) wel eens een vis ontleed tijdens biologie. Erg interessant vond ik het


Zenial
Usericon van Zenial
Posted 07-08-2007 19:40 by Zenial Wijzig reactieProfiel van ZenialQuote dit berichthttp://www.zenial.nl

quote:
Op 7 mei 2007 1:33 schreef ElitE het volgende:
morgen aan de haai

Als je er nou meteen soep van trekt, was zijn dood nog ergens goed voor


Zenial


Weerlicht
Mask of Ignorance
Usericon van Weerlicht
Posted 07-08-2007 22:01 by Weerlicht Wijzig reactieProfiel van WeerlichtQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2007 19:36 schreef renYek het volgende:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik dacht Leernicht te lezen bij het zien van je nickname..

Maar goed. Vroeger (en dat is lang geleden intussen) wel eens een vis ontleed tijdens biologie. Erg interessant vond ik het


dat ligt aan jou, deed niet aan leren XD

[Dit bericht is gewijzigd door Weerlicht op 07-08-2007 22:02]


Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...


BitchSlap
Usericon van BitchSlap
Posted 07-08-2007 22:03 by BitchSlap Wijzig reactieProfiel van BitchSlapQuote dit bericht

quote:
Op 7 augustus 2007 16:37 schreef Weerlicht het volgende:
tja, ik wilde het niet doen, kreeg er een 1 voor en zakte toen bijna dat jaar. ik vind dat scholen het mogen aanbieden maar dat mensen het ook moeten kunnen weigeren zonder afgestraft te worden.


ik ben het hierin volkomen met je eens.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2007 3:01 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 7 augustus 2007 16:37 schreef Weerlicht het volgende:
tja, ik wilde het niet doen, kreeg er een 1 voor en zakte toen bijna dat jaar. ik vind dat scholen het mogen aanbieden maar dat mensen het ook moeten kunnen weigeren zonder afgestraft te worden.


Tja voor middelbare school vind ik het idd overdreven om het zwaar te laten tellen.

op mijn opleiding(biologie) mag je gewoon kiezen om niet aan ontledingen mee te doen, maar wil je later toch iets doen met anatomie dan kan je dat natuurlijk wel vergeten.

de 2 haaien die ik moest ontleden waren bijvangsten van vissers, de haaien waren toch al dood en zijn maar op sterk water gezet voor het practicum.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Faolan
Fight it back!!
Usericon van Faolan
Posted 08-08-2007 16:24 by Faolan Wijzig reactieProfiel van FaolanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/profile.php?id=759647949

Ik zou het best intressant vinden, maar nooit gedaan op school. Ik ben het wel niet eens met 'men mag het aanbieden in een schoolpakket, maar er mag vanaf gezien worden'. Hallo. Wiskunde werd ook aangeboden, maar ik was er ook zwaar tegen; om de lijn even erg lang door te trekken. Ik vind niet dat de optie er moet zijn. Ofwel iedereen ofwel niemand.

Ik ben er niet tegen. Op een educatieve manier, volgestampt met zinnige uitleg, moet het best ok zijn. Praktisch leer je, ik toch, veel meer dan theoretisch. Maar das ieder voor zich.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 08-08-2007 17:27 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

het voor de klas voordoen met uitleg erbij is zeker nuttig, maar als je er zelf niet in wilt snijden dan hoeft het niet imho.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Weerlicht
Mask of Ignorance
Usericon van Weerlicht
Posted 08-08-2007 17:42 by Weerlicht Wijzig reactieProfiel van WeerlichtQuote dit bericht

wiskunde word niet aangeboden, dat is verplicht helaas, wou dat ik dat ook kon laten vallen ...

tja waar trek je de lijn, voor wiskunde hoef je niet in dode lichamen te snijden, hooguit brekenen hoelang het duurt voor ze wegrotten ofzo, vind niet dat je hier een goede vergelijking uit kan trekken persoonlijk.

maarja iedereen kan dit onderwerp weer anders bekijken, dus het is maar hoe je ertegenoverstaat denk ik.


Nothing is fool-proof to a sufficiently talented fool...


ZelThoR
2002-2010
Usericon van ZelThoR
Posted 08-08-2007 18:36 by ZelThoR Wijzig reactieProfiel van ZelThoRQuote dit bericht

quote:
Op 8 augustus 2007 17:42 schreef Weerlicht het volgende:

maarja iedereen kan dit onderwerp weer anders bekijken, dus het is maar hoe je ertegenoverstaat denk ik.

Ja, en hoe kijk je er dan tegenaan behalve dat je 'tegen' bent? Als je toen ook geen onderbouwing gaf lijkt me die 1 niet meer dan terecht.


Deze account is precies 8 jaar gebruikt, om precies 20.000 posts te maken en (uiteindelijk) precies 1 ban te krijgen.


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 08-08-2007 18:50 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

Ik vind dat je het gewoon moet doen als het daadwerkelijk zinvol is. Ik heb een hart moeten ontleden en een baarmoeder. Je kunt het wel op een plaatje zien, maar als je het in het echt ziet wordt alles veel duidelijker. Nu waren deze onderdelen wel van het slachthuis, dus anders werd het weggegooid.
Zelf wel eens voor de lol een snoekkop ontleed.
Helaas niet op een stage een lam mogen ontleden. Anderen mochten dat wel en daar baalde ik wel van.

Ik heb er wat aan. De dieren zijn dood dus ach, kun je ze net zo goed opengooien om de binnenkant eens te bekijken.


Subtiel kamerolifantje


Winterkont
Usericon van Winterkont
Posted 08-08-2007 20:55 by Winterkont Wijzig reactieProfiel van WinterkontQuote dit bericht

kunnen ze geen mensen uit de derde wereld landen gebruiken



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen