IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Auteur:
Topic : Daar waar de nieuwe academische elite de strijd met Wilders aangaat[Post uitgebreid je mening over de PVV en GW-topic] Vorige pagina | Volgende pagina
Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 21-03-2014 15:00 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Maar die gasten voelen zich vaak niet eens Nederlander.
Die zijn toch altijd zo trots op het feit dat ze Marokkaan zijn... Je ziet ze toch altijd met marokkaanse vlaggen, etc, altijd die trots uitdragen. Ik denk dan, als je er zo trots op bent..ga je toch lekker terug ? Doe je hier dan nog ?


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 21-03-2014 15:01 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 14:58 schreef Mark het volgende:
Snap jij nou echt niet het verschil tussen 'crimineel tuig' en 'alle Marokkanen'?

Misschien de moeite waard om even deze link door te lezen:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/column/pieter-klein/geert-ga-je-schamen


Gast, waar heb ik het nu steeds over ?
Het criminele tuig gedeelte van dat volk.


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-03-2014 15:04 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:00 schreef Masturbator het volgende:
Maar die gasten voelen zich vaak niet eens Nederlander.
Die zijn toch altijd zo trots op het feit dat ze Marokkaan zijn... Je ziet ze toch altijd met marokkaanse vlaggen, etc, altijd die trots uitdragen. Ik denk dan, als je er zo trots op bent..ga je toch lekker terug ? Doe je hier dan nog ?


In Marokko worden die gastjes ook niet met open armen ontvangen hoor..


... hoe de hazen lopen ...


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-03-2014 15:04 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 14:51 schreef Masturbator het volgende:
Lol. De oplossing voor het criminele tuig...
Ben wel benieuwd naar jullie oplossing ervoor.
Wat mij betreft mag Wilders gewoon zijn gang gaan.
Jullie zijn het er niet mee eens, dus mogen jullie een alternatieve oplossing bedenken. Of heb je liever dat het tuig blijft ?


Tuig kan ik missen als schaamluis. Wie niet? 'De oplossing' zou ik net zo graag zien als jij, maar ik heb die niet pasklaar voor je, en da's ook niet raar - criminaliteit (en dus tuig) bestaat al zo lang als de mensheid, geloof ik. Wilders' model ("zij eruit") biedt ook geen oplossing, en ik hoop dat iedereen die even de tijd neemt om er over na te denken dat zelf ook wel snapt.

Aangezien we hier in een rechtsstaat wonen, zullen we iedereen die zich schuldig heeft gemaakt aan een strafbaar feit hetzelfde moeten be- en veroordelen. Mensen 'terugsturen' kan dan niet - want waar stuur je een 'Hollandse' crimineel naartoe, dan? En wat is 'terugsturen'? Eerst in Nederland de straf uitzitten, en dan op de boot zetten? Of 'terugsturen' met een briefje om zijn nek "zet mij vast voor x jaar. Groetjes, Nederland."?



Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 21-03-2014 15:04 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:04 schreef faalhaas het volgende:
In Marokko worden die gastjes ook niet met open armen ontvangen hoor..


Weet ik, ooit eens ergens gelezen.
Best wel balen voor ze, ze zijn nergens gewenst


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:05 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:01 schreef Masturbator het volgende:
Gast, waar heb ik het nu steeds over ?
Het criminele tuig gedeelte van dat volk.

Wilders heeft letterlijk gezegd minder Marokkanen te gaan regelen, dus schijnbaar stelt hij nu (zoals Negatieveling zegt) zijn volgelingen voor dat als de Marokkanen maar vertrekken de criminaliteit vanzelf afneemt.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-03-2014 15:09 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:01 schreef Masturbator het volgende:
Gast, waar heb ik het nu steeds over ?
Het criminele tuig gedeelte van dat volk.


Als je goed had opgelert dan had je geweten dat Wilders dat niet zei. Hij had het over alle Marokkanen, niet over criminele elementen.

Wellicht is het eens een keer een interessant gedachtenexperiment om over criminele mensen te denken als criminele mensen, in plaats van er meteen een nationaliteit op te plakken.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 21-03-2014 15:14 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:09 schreef Mark het volgende:
Als je goed had opgelert dan had je geweten dat Wilders dat niet zei. Hij had het over alle Marokkanen, niet over criminele elementen.

Wellicht is het eens een keer een interessant gedachtenexperiment om over criminele mensen te denken als criminele mensen, in plaats van er meteen een nationaliteit op te plakken.


Paar postjes terug hadden we het daar al over,
faalhaas had dat al gepost, en klopt inderdaad, ik zei toen als reactie op faalhaas zijn post dat Wilders dat beter in de toespraak had kunnen zeggen en niet achteraf.


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:16 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:14 schreef Masturbator het volgende:
Paar postjes terug hadden we het daar al over,
faalhaas had dat al gepost, en klopt inderdaad, ik zei toen als reactie op faalhaas zijn post dat Wilders dat beter in de toespraak had kunnen zeggen en niet achteraf.

Nee, Wilders had gewoon die schandelijke haatzaaierij niet moeten doen. Dit genuanceer is te laf en te laat.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 21-03-2014 15:19 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Niks mis met een beetje haat
Black metal bands hebben er albums vol over


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-03-2014 15:20 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:14 schreef Masturbator het volgende:
Paar postjes terug hadden we het daar al over,
faalhaas had dat al gepost, en klopt inderdaad, ik zei toen als reactie op faalhaas zijn post dat Wilders dat beter in de toespraak had kunnen zeggen en niet achteraf.


Probleem is dat Wilders dat bewust zo zei. Jij vraagt je af waarom iedereen loopt te huilen in de media. Vervolgens krijg je een antwoord en ga je lopen klagen over 'criminele Marokkanen' en dat er iets aan moet gebeuren. Probleem is dat er iets moet gebeuren aan -alle- criminaliteit, niet alleen van Marokkanen. Dit onderscheid lijk je niet te snappen.

Om even een tegenvoorbeeld te geven (op het gevaar af dat ik weer beschuldigd ga worden van het betrekken van Groot-Brittannie in mijn postgedrag): hier in Engeland bestaat ook criminaliteit, ik durf zelfs te stellen minimaal zo veel als in Nederland. Maar er is voor zover ik weet geen sprake van een 'Marokkaanse gemeenschap' in Engeland. Waar komt al die criminaliteit hier dan vandaan?


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:23 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:20 schreef Mark het volgende:
Probleem is dat er iets moet gebeuren aan -alle- criminaliteit, niet alleen van Marokkanen. Dit onderscheid lijk je niet te snappen.

Gezien de oververtegenwoordiging van Marokkanen in bepaalde vormen van criminaliteit snap ik echter wel dat er doelgroepgericht beleid komt/voorgesteld wordt. Dat dan niet in termen van wegsturen Maar goed, doelgroepgericht beleid is niet intrinsiek verkeerd, wat mij betreft.


Quis moderabat ipsos moderatores?


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 21-03-2014 15:27 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:20 schreef Mark het volgende:
hier in Engeland bestaat ook criminaliteit, ik durf zelfs te stellen minimaal zo veel als in Nederland. Maar er is voor zover ik weet geen sprake van een 'Marokkaanse gemeenschap' in Engeland. Waar komt al die criminaliteit hier dan vandaan?


ongetwijfeld Pakistanen. die zijn ook moslim en dus vast net zo erg!


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-03-2014 15:29 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gezien de oververtegenwoordiging van Marokkanen in bepaalde vormen van criminaliteit snap ik echter wel dat er doelgroepgericht beleid komt/voorgesteld wordt. Dat dan niet in termen van wegsturen Maar goed, doelgroepgericht beleid is niet intrinsiek verkeerd, wat mij betreft.


Maar dan geen doelgroepen gebaseerd op etniciteit, maar puur op gedrag. Bijv. criminele rotjongens in een bepaalde wijk aanpakken prima. Dat in de praktijk 80% van zo'n doelgroep dan Marokkanen blijken te zijn is ook prima. Dat zijn dan gewoon de feiten.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 21-03-2014 15:31]


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:35 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:29 schreef faalhaas het volgende:
Maar dan geen doelgroepen gebaseerd op etniciteit, maar puur op gedrag. Bijv. criminele rotjongens in een bepaalde wijk aanpakken prima. Dat in de praktijk 80% van zo'n doelgroep dan Marokkanen blijken te zijn is ook prima. Dat zijn dan gewoon de feiten.

Ja, zoiets. Maar als dan bvb. blijkt dat het handig is wegens culturele verschillen precies die Marokkanen anders te benaderen dan de 20% niet-Marokkanen dan moet dat ook kunnen. Dan pak je alsnog de ene groep anders aan dan de andere, maar dat vind ik dus niet inherent slecht. Áls het maar een goede reden heeft, en gericht is op oplossen en niet op pesterijtjes.


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-03-2014 15:37 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:23 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gezien de oververtegenwoordiging van Marokkanen in bepaalde vormen van criminaliteit snap ik echter wel dat er doelgroepgericht beleid komt/voorgesteld wordt. Dat dan niet in termen van wegsturen Maar goed, doelgroepgericht beleid is niet intrinsiek verkeerd, wat mij betreft.


Is het een oververtegenwoordiging van Marokkanen, of van Nederlanders met Marokkaanse ouders? Ik durf er namelijk best vergif op in te nemen dat het merendeel van deze probleemgroep gewoon in Nederland geboren en getogen is, met een Nederlands paspoort. En Nederlanders kun je niet 'wegsturen' of 'minder' ervan krijgen, zoals Wilders "beloofde" in zijn toespraak.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:40 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:37 schreef Mark het volgende:
Is het een oververtegenwoordiging van Marokkanen, of van Nederlanders met Marokkaanse ouders? Ik durf er namelijk best vergif op in te nemen dat het merendeel van deze probleemgroep gewoon in Nederland geboren en getogen is, met een Nederlands paspoort. En Nederlanders kun je niet 'wegsturen' of 'minder' ervan krijgen, zoals Wilders "beloofde" in zijn toespraak.

Ja, klopt, ik bedoel 'Marokkaanse Nederlanders'; die zich zelf ook Marokkaan noemen overigens. Wegsturen vind ik dus niet goed; werkt niet, weinig ethisch. En is daarbij juridisch lastig.


Quis moderabat ipsos moderatores?


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-03-2014 15:40 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:37 schreef Mark het volgende:
Is het een oververtegenwoordiging van Marokkanen, of van Nederlanders met Marokkaanse ouders? Ik durf er namelijk best vergif op in te nemen dat het merendeel van deze probleemgroep gewoon in Nederland geboren en getogen is, met een Nederlands paspoort. En Nederlanders kun je niet 'wegsturen' of 'minder' ervan krijgen, zoals Wilders "beloofde" in zijn toespraak.


Het zijn idd vooral de tweede en derde generatie Marokkanen die strontvervelend zijn.


... hoe de hazen lopen ...


faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-03-2014 15:43 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:35 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, zoiets. Maar als dan bvb. blijkt dat het handig is wegens culturele verschillen precies die Marokkanen anders te benaderen dan de 20% niet-Marokkanen dan moet dat ook kunnen. Dan pak je alsnog de ene groep anders aan dan de andere, maar dat vind ik dus niet inherent slecht. Áls het maar een goede reden heeft, en gericht is op oplossen en niet op pesterijtjes.


Wel mee eens op zich. Het lastige is alleen vaak dat ze zich snel aangevallen voelen bij een aanpak specifiek op hun gericht. Wat weer averechts werkt natuurlijk.


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:45 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:43 schreef faalhaas het volgende:
Wel mee eens op zich. Het lastige is alleen vaak dat ze zich snel aangevallen voelen bij een aanpak specifiek op hun gericht. Wat weer averechts werkt natuurlijk.

Ja, dat is ook weer zo. Makkelijk is het allemaal niet


Quis moderabat ipsos moderatores?


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-03-2014 15:45 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:40 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, klopt, ik bedoel 'Marokkaanse Nederlanders'; die zich zelf ook Marokkaan noemen overigens. Wegsturen vind ik dus niet goed; werkt niet, weinig ethisch. En is daarbij juridisch lastig.
Als beide ouders Marokkaans zijn is het kind automatisch ook een Marokkaan, dacht ik.


Negatieveling
See You Next Tuesday!
Usericon van Negatieveling
Posted 21-03-2014 15:46 by Negatieveling Wijzig reactieProfiel van NegatievelingQuote dit bericht

Daar zit ook een stukje van het probleem in, natuurlijk. Als je zegt 'Marokkaan' terwijl het feitelijk 'Nederlander met Marokkaanse achtergrond' is, zijn er altijd mensen uit die groep die juist dát weer aangrijpen om te roepen dat ze net zo goed Nederlander zijn als ieder ander. Vervolgens roepen dan mensen 'van het andere kamp' weer dat dat niet zo is, vanwege de dubbele nationaliteit en dan ontspoort de discussie nog voordat hij feitelijk begonnen is.

Hoe je het wendt of keert: de statistieken over de gevangenispopulatie liegen niet, en het feit dat er in de ontvangsthal van de gevangenis in Vught gedragsregels hangen in het Nederlands, Engels en Arabisch is dan ook veelzeggend. Een andere aanpak in de preventie is dan ook niet onlogisch, het tegendeel is waar! Ook in de begeleiding naar de vrijheid toe in de gevangenis/het voorkomen van recidive mag er best een andere aanpak zijn - wat voor de een werkt, werkt niet noodzakelijkerwijs voor de ander.




faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 21-03-2014 15:47 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:45 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ja, dat is ook weer zo. Makkelijk is het allemaal niet


Nope

Kwestie van tijd denk ik. Kan best dat een vierde generatie zich juist weer af gaat zetten tegen zijn ouders en het weer heel goed gaat doen. Je ziet dat nu al bij veel Marokkaanse meisjes.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 21-03-2014 15:48]


... hoe de hazen lopen ...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 21-03-2014 15:48 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 21 maart 2014 15:45 schreef bokkie666 het volgende:
Als beide ouders Marokkaans zijn is het kind automatisch ook een Marokkaan, dacht ik.

Ook dan vallen ze onder de groep 'Marokkaanse Nederlander'


Quis moderabat ipsos moderatores?


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 21-03-2014 15:50 by Mark Wijzig reactieProfiel van MarkQuote dit bericht

Begrijp me goed, hoor, ik ben het er helemaal mee eens dat de statistieken laten zien dat criminele jongeren met een Marokkaanse achtergrond oververtegenwoordigd zijn. Ik denk alleen dat deze discussie weg stuurt van een heel eng mannetje dat het voor elkaar krijgt om in een openbare debatzaal een grote groep mensen luidkeels te laten scanderen dat hij 'er voor zal zorgen' dat mensen met een bepaalde nationaliteit of etniciteit geweerd zullen worden uit Nederland als hij aan de macht komt. En dat het hier vervolgens nog verdedigd gaat worden ook. Hersenloos is het.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Dit topic is 25 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen