IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Cherry Point (melodieuze HN/HNW)
KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 25-01-2012 22:50 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

Uitleg overbodig, maar voor onbekenden:


Hairy Ghosts 'R' Dead


Untitled ((#2)(van Night Of The Bloody Tapes)



Virgin Witch


Selectieve discografie(alle titels zeer de moeite waard):
Virgin Witch
Hairy Ghosts 'R' Dead
Black Witchery verzamelaar
Night Of The Bloody Tapes
Total Slitting Of Throats collab. met anderen.

Discuss!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-01-2012 22:56 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Waarom zou je zoiets luisteren? Ik ben gewoon oprecht benieuwd. Schenk je een lekker wijntje in (of ranja, whatever), lekker onderuit zakken op de bank, en fijn dit luisteren? Hoe neem je dit tot je? En waarom zou je het tot je nemen? Wat doet dit voor jou, waarom denk je "fijn, ff The Cherry Point luisteren"?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-01-2012 22:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat Hairy Ghosts-gedoe heb ik hier ergens staan. Ik ga het eens checken als ik ervoor in de juiste mood ben.

quote:
Op 25 januari 2012 22:56 schreef M. het volgende:
Waarom zou je zoiets luisteren? Ik ben gewoon oprecht benieuwd. Schenk je een lekker wijntje in (of ranja, whatever), lekker onderuit zakken op de bank, en fijn dit luisteren? Hoe neem je dit tot je? En waarom zou je het tot je nemen? Wat doet dit voor jou, waarom denk je "fijn, ff The Cherry Point luisteren"?


Het mindfuck-effect. Noise geeft een heel vreemde luisterervaring, wat ik best wel vet vind. Dus ga je gewoon ergens op een zetel leggen en dan op een goed luid volume noise door je trommelvliezen blazen.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 25-01-2012 22:59]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


El Chulo
UltraSuave!!!
Usericon van El Chulo
Posted 25-01-2012 23:00 by El Chulo Wijzig reactieProfiel van El ChuloQuote dit bericht


Dat klinkt redelijk masochistisch..


Ahora kién, kién es el asesino. Ahora kién, kién mata sin razón. Ahora kién, utiliza las torturas....


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 25-01-2012 23:03 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Wat is HN/HNW?

En uitleg lijkt mij niet overbodig. Beetje enthousiasme graag!


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-01-2012 23:06 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2012 22:57 schreef BenKnuckles het volgende:
Het mindfuck-effect. Noise geeft een heel vreemde luisterervaring, wat ik best wel vet vind. Dus ga je gewoon ergens op een zetel leggen en dan op een goed luid volume noise door je trommelvliezen blazen.

Ja, OK. Maar als ik dit zo hoor (en toegegeven, na vijf minuten ben ik gestopt) is er niets onderscheidends aan. Ik ken Merzbow bv., en ik ken stukken van Null, en Stalaggh, en nu ken ik dit ook. In mijn oren klinkt het allemaal behoorlijk inwisselbaar. Waarom zou je het een wel luisteren, en het andere niet? Als het allemaal hetzelfde klinkt, maakt het toch ook niets uit?

Wat zijn nou de artistieke merites van zoiets? Wat is de muzikaliteit hiervan? Ik snap er werkelijk waar helemaal niets van.

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 25-01-2012 23:08]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 25-01-2012 23:11 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2012 22:56 schreef M. het volgende:
Waarom zou je zoiets luisteren?

Omdat het erg fijne muziek is.
quote:
Ik ben gewoon oprecht benieuwd. Schenk je een lekker wijntje in (of ranja, whatever), lekker onderuit zakken op de bank, en fijn dit luisteren?

Ja. Is dat zo vreemd?
quote:
Hoe neem je dit tot je?

eh, gewoon, door te luisteren lijkt mij.
quote:
En waarom zou je het tot je nemen?

Omdat het erg fijne muziek is.
quote:
Wat doet dit voor jou, waarom denk je "fijn, ff The Cherry Point luisteren"?

Soms zit ik met een ranja lekker onderuitgezakt op de bank en dan heb ik op dat moment zin in The Cherry Point.



M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-01-2012 23:17 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2012 23:11 schreef KHPLF het volgende:
Ja. Is dat zo vreemd?

Ik zou zeggen.... ja. Ja, dat is bijzonder vreemd. Sterker nog, het is compleet onbegrijpelijk.


Alsof dat ook maar iets uitmaakt -- maar inderdaad, bijzonder vreemd. Ik zou zelfs willen zeggen: buitengewoon curieus.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 25-01-2012 23:32 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 25 januari 2012 23:03 schreef bokkie666 het volgende:
Wat is HN/HNW?

En uitleg lijkt mij niet overbodig. Beetje enthousiasme graag!


HN = Harsh Noise
HNW = Harsh Noise Wall

!:D


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 26-01-2012 0:12 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Complete rommel. Er is zowaar best wel wat noise / industrial / power electronics wat ik erg goed trek, dus het is niet dat ik de muziek in het geheel niet snap, maar ik heb het genre an sich altijd te kut en te pretentieus gevonden.

Het is eigenlijk gewoon een hipstergenre, nietwaar? Beetje interessant doen met ontoegankelijke antimuziek ('piepkraakruis ooh!! gegil ooh!!') en quasi-kunstzinnige releases - vaak opgeleukt met een controversieel artworkje. Leuk, een tot 9 stuks gelimiteerde tape met 2349345789345897346 inserts en een spijkertje. Beetje 'grensverleggend' bezig zijn, en ja, 90% van die kutprojecten gaat bovendien toch over vrouwen / kinderen verkrachten of de holocaust / nazisme verheerlijken, dus zo origineel is het allemaal niet. Heel ironisch allemaal, ik trek er bijna mijn houthakkershemd voor aan en haal mijn fixed gear weer eens van stal.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-01-2012 16:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2012 0:12 schreef Sonic Titan het volgende:
Complete rommel. Er is zowaar best wel wat noise / industrial / power electronics wat ik erg goed trek, dus het is niet dat ik de muziek in het geheel niet snap, maar ik heb het genre an sich altijd te kut en te pretentieus gevonden.


Ik bespeur daar vrouwelijke logica Er is best wel wat noise die je goed trekt, maar je vindt het genre kut? Of gewoon het imago van het genre?


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 26-01-2012 16:42 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 26 januari 2012 16:12 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik bespeur daar vrouwelijke logica Er is best wel wat noise die je goed trekt, maar je vindt het genre kut? Of gewoon het imago van het genre?


Meer een beetje het imago en de - in mijn ogen - vaak geforceerde interessantdoenerij die ermee gepaard gaat. Het gegeven dat er in 'het' genre weliswaar een aantal projecten zijn die ik - zo nu en dan - goed trek heb ik van stal gehaald om te illustreren dat ik op zekere hoogte nog wel begrijp waarom mensen naar noise(-achtige muziek) luisteren. Het is dus niet zo dat ik het genre in het geheel niet snap. Voor mij persoonlijk is het genre simpelweg iets te doorspekt met lui die middelmatige of zelfs ronduit gare noise op een zolderkamertje zitten te produceren en dat vervolgens in quasi-kunstzinnige termpjes aan de man proberen te brengen, waardoor ik vaak geneigd ben om te denken 'ja ja, laat maar zitten'.

Uit die hoek trek ik bijvoorbeeld Brighter Death Now, Haus Arafna (en eigenlijk het meeste uit de Galakthorrö-stal), Genocide Organ, Stahlwerk 9, Rasthof Dachau, Taint, Grunt en The Grey Wolves wel goed. Toegegeven, het meeste daarvan is meer industrial / power electronics dan harsh noise, en met name van het laatstgenoemde genre vind ik dat er teveel sprake is van pretentieus gedoe met quasi-artistieke releases. Oké, een extravagante of bijzondere verpakking hoeft op zich niet per sé slecht te zijn (integendeel, ik vind dat vaak best tof), maar ik heb bij dit genre vaak het idee dat men er maar te pas en te onpas een punt van maakt om het allemaal zo speciaal en interessant mogelijk te doen lijken, om maar te verhullen dat men met een simpel cassettebandje waar bovendien gare troep op staat van doen heeft. Beetje het 'vorm-boven-inhoud'-verhaal, voor zover dat ergens op slaat?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-01-2012 16:49 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2012 16:42 schreef Sonic Titan het volgende:
Meer een beetje het imago en de - in mijn ogen - vaak geforceerde interessantdoenerij die ermee gepaard gaat. ...
Beetje het 'vorm-boven-inhoud'-verhaal, voor zover dat ergens op slaat?


Daar heb je twee keer een goed punt hoor, ik ben het er wel mee eens. Maar langs de andere kant levert het wel vette muziek op. Het is wat hetzelfde verhaal als bij die gehele depressive black metal-huilies.

Ik ben er niet zo bekend mee (al weet ik wel dat de meeste dingen die jij noemt zeker geen HN, laat staan noise zijn ), maar dingen als The Gerogerigegege en Fuck, the Retarded Girl zijn best nog vet. Merzbow doet af en toe ook wel nog leuke dingen. Hoe meer het giert en raast, hoe beter ik het lijk te vinden.

Al ga je bij eerstgenoemde ook afknappen op het imago.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 26-01-2012 22:20 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2012 0:12 schreef Sonic Titan het volgende:
Complete rommel.


Okay.


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 26-01-2012 22:41 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 26 januari 2012 16:42 schreef Sonic Titan het volgende:
Uit die hoek trek ik bijvoorbeeld Brighter Death Now, Haus Arafna (en eigenlijk het meeste uit de Galakthorrö-stal), Genocide Organ, Stahlwerk 9, Rasthof Dachau, Taint, Grunt en The Grey Wolves wel goed.


Ik snap je punt niet zo goed, als het Sonic Titan verantwoord is mag het wel een bepaald imago hebben, interessant(-doenerij) zijn, "artistieke releases" hebben, on-origineel zijn en "controversieel" artwork hebben en anders niet ?


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 27-01-2012 10:20 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 26 januari 2012 16:49 schreef BenKnuckles het volgende:
Daar heb je twee keer een goed punt hoor, ik ben het er wel mee eens. Maar langs de andere kant levert het wel vette muziek op. Het is wat hetzelfde verhaal als bij die gehele depressive black metal-huilies.

Ik ben er niet zo bekend mee (al weet ik wel dat de meeste dingen die jij noemt zeker geen HN, laat staan noise zijn ), maar dingen als The Gerogerigegege en Fuck, the Retarded Girl zijn best nog vet. Merzbow doet af en toe ook wel nog leuke dingen. Hoe meer het giert en raast, hoe beter ik het lijk te vinden.

Al ga je bij eerstgenoemde ook afknappen op het imago.


The Gerogerigegege? Ken het van naam, zijn Japanners als ik me niet vergis, wat ze in principe min of meer een vrijbrief geeft om rare shit uit te spoken.

Denk niet dat het echt iets voor mij is, nee.

quote:
Op 26 januari 2012 22:41 schreef KHPLF het volgende:
Ik snap je punt niet zo goed, als het Sonic Titan verantwoord is mag het wel een bepaald imago hebben, interessant(-doenerij) zijn, "artistieke releases" hebben, on-origineel zijn en "controversieel" artwork hebben en anders niet ?


Nee hoor, maar bij dit soort muziek draait het gewoon te véél en véél te vaak om kansloze 'kunstzinnige' en 'grensverleggende' releases, in een poging om - muzikaal gezien - waardeloze teringproducten maar aan de man te kunnen brengen. Dat wil niet zeggen dat er in het geheel geen aardige muziek tussen te bespeuren valt, maar de balans is in dit genre echt compleet zoek. Verder wist ik niet dat je kwaad werd, hoor.

Ik zou er wel weer een heel essay aan kunnen wijden, maar ik kwam dit gister toevallig tegen, een duidelijk gevalletje van 'een afbeelding zegt meer dan duizend woorden'. Een tape, ja. Verpakt in een luier, ja. Interessant omschrijvinkje erbij.. hoe controversieel!



Finally after 2+ years in the making, I can proudly present you "ANHEDONIA"
Given only a theme of "denial of self gratification" and a specific time frame 20 artists from around the USA helped show how diverse modern noise and power electronics can be. Everyone has put their own spin on the theme coalescing with each of their specific sounds.

Produbbed, Type II yellow cassettes housed in a diaper complete with a 24-page booklet with personal artwork from each artist (except, Margaret Chardiet did the art for the Diaphragm track). Sure to ruin your day!

Artists include:
Custodian
Koufar
Deign
Diaphragm
Alberich
Ahlzagailzehguh
Hands Rendered Useless
PTM
Skin Graft
Ten Little Piggies
Jim Fellahean
Nyodene D
Fatale
Deterge
Endless Humiliation
Exploring Jezebel
Baculum
Harass
Aodl
Teeny Bopper

4-second clip from each artist respectively.
http://soundcloud.com/jimharas/anhedonia-all-at-once


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 27-01-2012 20:59 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 27 januari 2012 10:20 schreef Sonic Titan het volgende:
4-second clip from each artist respectively.
http://soundcloud.com/jimharas/anhedonia-all-at-once
:')



Metalhead22
Usericon van Metalhead22
Posted 27-01-2012 22:03 by Metalhead22 Wijzig reactieProfiel van Metalhead22Quote dit berichthttp://www.last.fm/user/kledur

quote:
Op 25 januari 2012 22:56 schreef M. het volgende:
Waarom zou je zoiets luisteren? Ik ben gewoon oprecht benieuwd. Schenk je een lekker wijntje in (of ranja, whatever), lekker onderuit zakken op de bank, en fijn dit luisteren? Hoe neem je dit tot je? En waarom zou je het tot je nemen? Wat doet dit voor jou, waarom denk je "fijn, ff The Cherry Point luisteren"?


Hehehe.

Wat een ultieme bagger dit. Staat wel vedt super stoer op je Last.FM natuurlijk. Dat dan weer wel.


...the thin texture between wrong and right, mostly broken by those who saw the light...


KHPLF
Usericon van KHPLF
Posted 28-01-2012 23:07 by KHPLF Wijzig reactieProfiel van KHPLFQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2012 10:20 schreef Sonic Titan het volgende:
Een tape, ja. Verpakt in een luier, ja. Interessant omschrijvinkje erbij.. hoe controversieel!


OMG EEN NOISETAPE VERPAKT IN EEN LUIER LOLOLOL WAT EEN KANSLOZE PAUPERS!!~~ ZIJN HET TOCH MET HUN SIMPELE KUTMUZIEK LULZ. BLOEMETJES DIT DOET MIJN WASMACHINE OOK ELKE OCHTEND.

*zucht*



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 28-01-2012 23:50 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Het doet me denken aan filmmuziek, iets soundtrackiets voor extreem zieke horror.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen