IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Wooden Shjips (San Fransisco, USA, minimalistische psych- / spacerock geworteld in 60's pop)
Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-02-2012 21:28 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php



Er was nog geen topic over deze band, bij dezen dus. Ze spelen minimalistische en repetetieve space rock / psychedelische rock met duidelijke wortels in jaren '60 popmuziek. De band bestaat nog niet zo gek lang, maar is vrij productief: ze hebben sinds 2006 drie full lengths en verscheidene singles, splits en compilaties opgenomen.

Discografie (copy-paste van Wiki plus de toevoeging van de meest recente release, de "Remixes" 12"):

Albums

(2007) Wooden Shjips (Holy Mountain)
(2008) Vol. 1 (compilation of hard-to-find singles) (Holy Mountain)
(2009) Dos (Holy Mountain)
(2010) Vol. 2 (compilation of hard-to-find singles) (Holy Mountain)
(2011) West (Thrill Jockey)

[edit] Singles & EPs

(2006) Dance, California 7" (Sick Thirst) (clear vinyl)
(2006) Shrinking Moon For You 10" (Self-released)
(2007) Loose Lips / Start To Dreaming 7" (Sub Pop)
(2007) SOL '07 7" (Sick Thirst/Holy Mountain) (first pressing 500 copies transparent red vinyl, second pressing 500 copies transparent blue vinyl)
(2008) European Tour Split 7" (split with The Heads) (Rooster Rock, Sick Thirst) (500 copies)
(2008) Holiday Cassingle cs (Self-released) (100 copies)
(2008) Vampire Blues 7" (Sick Thirst) (500 copies red sleeve, 500 copies white sleeve)
(2009) Big City (Demo) / I Believe It 7" (split with Spacemen 3) (The Great Pop Supplement) (limited edition, red marble vinyl)
(2009) Contact 12" (Mexican Summer) (550 copies white vinyl)
(2010) Oh Tennenbaum / Auld Lang Syne 12" (vinyl reissue of Holiday Cassingle) (Sick Thirst) (500 copies red vinyl green cover, 500 copies green vinyl red cover)
(2010) Tour Of Australia And New Zealand March 2010 7" (Sick Thirst) (730 copies)
(2012) Remixes 12" EP (Thrill Jockey)

Donders catchy, in ieder geval. Hieronder wat studio- en livewerk:

"Down By The Sea" van het album "Dos"



"Loose Lips" van een in 2007 verschenen 7"



"Flight" van het meest recente album "West"



"Motorbike" van het album "Dos", maar dan live, héél vet:



Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 07-02-2012 21:30 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Erg vette band. In vera gezien jaar of 2 geleden



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-02-2012 21:31 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Ik heb ze nooit live gezien (ken het ook pas een jaartje ofzo, beetje een Johnny-come-lately hier). Hoop daar vroeg of laat toch zeker verandering in te mogen brengen, maar aangezien ze deze zomer door Europa gaan touren moet dat goed komen.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 07-02-2012 21:34 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Dos in mijn favoriet hier, vele malen gedraaid. Heerlijke stonerdrones.

Als trouwens iemand iets vergelijkbaars weet houd ik mij aanbeloven! (En ja ik ben al bekend met Moon Duo, Psychic Ills, Sleepy Sun, Magic Lantern en Can)



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 07-02-2012 21:41 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 7 februari 2012 21:34 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Dos in mijn favoriet hier, vele malen gedraaid. Heerlijke stonerdrones.

Als trouwens iemand iets vergelijkbaars weet houd ik mij aanbeloven! (En ja ik ben al bekend met Moon Duo, Psychic Ills, Sleepy Sun, Magic Lantern en Can)


Moon Duo is hier ook favoriet, ja. Mazes, wat een briljante plaat is dat.

Uhm, qua vergelijkbaar materiaal wordt het lastig.. maar misschien kun je iets met Carlton Melton, Eternal Tapestry (stuk rustiger, vooral het meer recente studiomateriaal is meer 'western drone'-achtig georiënteerd, maar qua improvisationele jams moet het wel enigszins in je straatje liggen) of Dragontears (ja, de naam suggereert kitscherige troep, niks is minder waar)?


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 07-02-2012 22:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 21:34 schreef Cainam Ladicius het volgende:
Dos in mijn favoriet hier, vele malen gedraaid. Heerlijke stonerdrones.

Als trouwens iemand iets vergelijkbaars weet houd ik mij aanbeloven! (En ja ik ben al bekend met Moon Duo, Psychic Ills, Sleepy Sun, Magic Lantern en Can)

Circles/Pharaoh Overlord, enneh Earthless? ("Rhythms from a Cosmic Sky" is wat mij betreft de aanrader, minder repetitief maar meer jammend en echt té gek).


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 07-02-2012 22:46 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 21:34 schreef Cainam Ladicius het volgende:

Als trouwens iemand iets vergelijkbaars weet houd ik mij aanbeloven!






Brent_
Usericon van Brent_
Posted 07-02-2012 22:49 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Show op Incubate afgelopen jaar was erg goed. Ook erg fan van Moon Duo!


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 07-02-2012 23:36 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Donders, wat is dat nummer van The Soft Moon epic!


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 07-02-2012 23:48 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Dit is wel vet man.


Northward
Usericon van Northward
Posted 08-02-2012 18:22 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Paar erg goede nummers, maar gaat me toch wat snel vervelen. Heb hetzelfde bij Moon Duo eigenlijk.
Vorig jaar op Incubate was het best goed, maar het pakte me ook niet helemaal.


Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 08-02-2012 23:21 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

quote:
Op 7 februari 2012 23:36 schreef Schuurman het volgende:
Donders, wat is dat nummer van The Soft Moon epic!

Goeie tip inderdaad. Plaat staat op repeat vanavond.



Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 20-02-2012 12:58 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

The Soft Moon was idd een prima tip, ik heb het selftitled album op vinyl inmiddels enkele dagen in huis, harde plaat hoor!

Nog een tip:



Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 20-02-2012 18:10 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Nog een tip: Moon Duo doet NL deze zomer.

June 14th - Eindhoven @ Area 51
June 15th - Amsterdam @ De Nieuwe Anita
June 16th - Nijmegen @ Merleyn

Aanwezig in Nijmegen.


You have time. You are doing fine.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 20-02-2012 18:23 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

Gezien ja, aanwezig in Amsterdam!


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-03-2012 21:39 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Dit net ontdekt door een tip van een maat van me. Geweldig dit!



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 16-06-2012 12:47 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Nog iemand naar Moon Duo, vanavond?


You have time. You are doing fine.


Schaep
Usericon van Schaep
Posted 16-06-2012 15:56 by Schaep Wijzig reactieProfiel van SchaepQuote dit bericht

Beter, iemand die weet dat het 'bij dezen' is. Klinkt lekker!


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 01-09-2012 23:12 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 16 juni 2012 15:56 schreef Schaep het volgende:
Beter, iemand die weet dat het 'bij dezen' is.


Sick.

Nieuwe Moon Duo plaat komt eind september / begin oktober uit. "Circles" heet 'ie. Ben reuze benieuwd.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen