IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Heels of Steel is het allerbeste wat de Nederlandse metalscene de afgelopen 20 jaar overkomen is [Metal taboes deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
hellhun
Usericon van hellhun
Posted 05-03-2012 18:53 by hellhun Wijzig reactieProfiel van hellhunQuote dit bericht

Ik dacht altijd dat The Melvins bij de meeste metalheads behoorlijk taboe is, omdat het geen echte metal band is.

Waarschijnlijk heeft het met mijn eigen bekrompenheid en vooroordelen te maken, ik vond het altijd maar van die nerds, damn wat zat zat ik daar altijd naast zeg.


Life of Brian was banned for a while in Norway, due to blasphemy. The Swedes promoted it as "The film that is so funny it was banned in Norway"...


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-03-2012 19:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Haha, dat zal het zijn. Zelf vind ik het een gigantische bazenband die menig sludgeband eruit beukt. Nuja dat is overdreven, maar ze zijn in ieder geval uniek en waren er zeer op tijd bij!



De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 05-03-2012 19:12 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 18:09 schreef cataclysm child het volgende:
Alles wat Carcass voor Heartwork uitbracht is onnoemelijk veel beter dan die overschatte kakplaat


Hulde!


Bareuh...


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-03-2012 19:33 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 19:09 schreef Dirge for november het volgende:
Haha, dat zal het zijn. Zelf vind ik het een gigantische bazenband die menig sludgeband eruit beukt. Nuja dat is overdreven, maar ze zijn in ieder geval uniek en waren er zeer op tijd bij!
Voor een bazenband hebben ze toch teveel zwakke nummers. Het studiowerk is nog wel eens wisselvallig. Wat ik er van ken tenminste, die band heeft nogal veel uitgebracht. Kwantiteit over kwaliteit?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2012 19:34 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 18:09 schreef cataclysm child het volgende:
Alles wat Carcass voor Heartwork uitbracht is onnoemelijk veel beter dan die overschatte kakplaat


ik zeg niet dat het slecht is, wél dat het lawaai is


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-03-2012 20:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 17:11 schreef Hypnos het volgende:
alles wat Carcass voor Heartwork uitbracht is gewoon lawaai
Bah, nicht.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-03-2012 20:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 18:09 schreef cataclysm child het volgende:
Alles wat Carcass voor Heartwork uitbracht is onnoemelijk veel beter dan die overschatte kakplaat
Juist.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-03-2012 20:57 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 19:33 schreef bokkie666 het volgende:
Voor een bazenband hebben ze toch teveel zwakke nummers. Het studiowerk is nog wel eens wisselvallig. Wat ik er van ken tenminste, die band heeft nogal veel uitgebracht. Kwantiteit over kwaliteit?
Ze hebben drie gave albums, Stoner Witch, Houdini en Stag.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2012 21:12 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 20:55 schreef bastianus het volgende:
Bah, nicht.



ach, jaren 80/begin jaren negentig death metal is grotendeels saai, muf en lawaaierig.
afgezien van de Zweedse scene, Vomitory, Bolt Thrower en een paar Amerikaanse bands is death metal pas echt interessant beginnen klinken rond 1995, en zeker rond 2000.

De rest is allemaal nostalgische praat.

daarvoor moest je thrash metal kopen, of black/doom

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-03-2012 21:13]


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-03-2012 21:20 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 20:57 schreef bastianus het volgende:
Ze hebben drie gave albums, Stoner Witch, Houdini en Stag.
Stag had ik vroeger op bandje, stonden toch ook wel mindere nummers/ongein op, dacht ik. Ik zal hem weer eens draaien.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-03-2012 21:32 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Houdini, sowieso. Harde plaat.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 05-03-2012 21:50 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

En Bullhead is imo ook niet mis. Verder ken ik ook geen andere platen. Maar met dat setje kan ik me goed vermaken. Heerlijk!

edit: Stoner Witch is denk ik favoriet hier.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 05-03-2012 21:50]



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-03-2012 21:54 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 5 maart 2012 21:12 schreef Hypnos het volgende:
ach, jaren 80/begin jaren negentig death metal is grotendeels saai, muf en lawaaierig.
afgezien van de Zweedse scene, Vomitory, Bolt Thrower en een paar Amerikaanse bands is death metal pas echt interessant beginnen klinken rond 1995, en zeker rond 2000.

De rest is allemaal nostalgische praat.

daarvoor moest je thrash metal kopen, of black/doom


Alles wat Carcass voor Heartwork uitbracht is toch grindcore.

Ok, Necroticism - Descanting the Insalubrious heeft best veel deathmetal dingetjes er op staan, maar dan nog.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2012 21:57 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 21:54 schreef De Tegenpartij het volgende:
Alles wat Carcass voor Heartwork uitbracht is toch grindcore.

Ok, Necroticism - Descanting the Insalubrious heeft best veel deathmetal dingetjes er op staan, maar dan nog.


dat mag je niet zeggen, anders moet men straks ook naar Aborted, Rotten Sound en nog van die dingen beginnen luisteren

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 05-03-2012 21:58]


signature


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-03-2012 22:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Oja?


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2012 22:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

heb je anders nog een excuus?

ik begrijp die mensen niet die zweren bij grindcore van Carcass en vervolgens hun neus optrekken voor zowat alle andere grindcore bands (behalve Napalm Death dan - en heul misschien ook Nasum)


signature


Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 05-03-2012 22:12 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 5 maart 2012 21:32 schreef BenKnuckles het volgende:
Houdini, sowieso. Harde plaat.

+10000000 Einde Melvins discussie.



De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-03-2012 22:12 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Serieus: Wat kan jou dat verrotten.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 05-03-2012 22:12 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 22:09 schreef Hypnos het volgende:
heb je anders nog een excuus?

ik begrijp die mensen niet die zweren bij grindcore van Carcass en vervolgens hun neus optrekken voor zowat alle andere grindcore bands (behalve Napalm Death dan - en heul misschien ook Nasum)

Inderdaad. Sowieso kán grindcore een aardig taboe zijn voor death metal-liefhebbers, terwijl er behoorlijk wat overlap is.

Rotten Sound FTW


I wish I was a butterfly


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 05-03-2012 22:13 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Echt? Wat...euh...raarrrr.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2012 22:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 22:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Inderdaad. Sowieso kán grindcore een aardig taboe zijn voor death metal-liefhebbers, terwijl er behoorlijk wat overlap is.

Rotten Sound FTW


we seem to agree



a new era has begun


signature


De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 05-03-2012 22:31 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 21:12 schreef Hypnos het volgende:
ach, jaren 80/begin jaren negentig death metal is grotendeels saai, muf en lawaaierig.
afgezien van de Zweedse scene, Vomitory, Bolt Thrower en een paar Amerikaanse bands



Als die Amerikaanse bands Autopsy, Obituary en Master heten ben ik het aardig met je eens.

Ik wil dan zelf nog graag Asphyx, Pungent Stench en Benediction aan het lijstje toevoegen.


Bareuh...


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 05-03-2012 22:35 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 22:31 schreef De Ulk het volgende:
Als die Amerikaanse bands Autopsy, Obituary en Master heten ben ik het aardig met je eens.

Ik wil dan zelf nog graag Asphyx, Pungent Stench en Benediction aan het lijstje toevoegen.


Obituary wel ja en Monstrosity/Brutality

en Death wellicht, met Deicide en Morbid Angel

en natuurlijk Massacre. Helden!


signature


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-03-2012 22:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 22:12 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Inderdaad. Sowieso kán grindcore een aardig taboe zijn voor death metal-liefhebbers, terwijl er behoorlijk wat overlap is.

Rotten Sound FTW


Niks man, grindcore is gewoon te gaaf voor ze.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 05-03-2012 22:38 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 5 maart 2012 21:12 schreef Hypnos het volgende:
ach, jaren 80/begin jaren negentig death metal is grotendeels saai, muf en lawaaierig.
afgezien van de Zweedse scene, Vomitory, Bolt Thrower en een paar Amerikaanse bands is death metal pas echt interessant beginnen klinken rond 1995, en zeker rond 2000.

De rest is allemaal nostalgische praat.

daarvoor moest je thrash metal kopen, of black/doom
Lul toch niet man. Zelf vond ik het pas mis gaan vanaf Altars of Madness, toen de midtempo's in blastbeats veranderden grotendeels. Grindcore vind ik wel gaaf trouwens, al vind ik crustcore nog beter. Maar de groovy death metal met veel polka's kan me meer bekoren dan de technische of snelle versie. Ach, smaken verschillen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen