IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Heels of Steel is het allerbeste wat de Nederlandse metalscene de afgelopen 20 jaar overkomen is [Metal taboes deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 22-05-2012 12:00 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Ja.

Maar.

Egoïsme zegeviert. Ik heb Ozzy en Geezer nog nooit op 1 podium gezien. Dus ga ik er heen.


Primal Creation - modern thrash metal - YouTube


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2012 12:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Eerlijkheid siert de mens

Ofzo.


I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 22-05-2012 12:07 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Orchid > Black Sabbath reunie.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 13:34 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2012 11:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Taboe:

Black Sabbath moet juist géén reünie doen: de bandleden kunnen de magie van de jaren 70 muzikaal gezien expliciet niet waarmaken, en daarnaast is het een commercieel en duidelijk geen artistiek feesje voor hen. Iedere fan die dan een kaartje koopt legitimeert dit soort zaken en zou zich moeten schamen.


Heb je ze in 1999 gezien?


Boeiender


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-05-2012 13:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ze zijn het nu gewoon niet Ward.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-05-2012 13:36 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2012 12:07 schreef Schuurman het volgende:
Orchid > Black Sabbath reunie.


Fijne band ja, maar ik vind denk ik minder dan ieder ander op dit forum dat die twee iets met elkaar te maken hebben.

Zelfde genre: ja. Het lijkt af en toe, maar nu ook niet echt imho.



MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 13:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Black Sabbath is Black Sabbath, geen andere band kan er qua impact (gezien in de tijd) aan tippen.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2012 13:41 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2012 13:34 schreef MR. N het volgende:
Heb je ze in 1999 gezien?

Nee. Überhaupt nooit

Maar ik heb het over 'nu'. Ik geloof niet, op de nostalgie en zaken die Ktulu beschrijft na, dat een reünie écht wat moois gaat opleveren. En heel hard gezegd betekent dat gewoon dat fans zich laten uitmelken


I wish I was a butterfly


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 22-05-2012 13:46 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

ach, voor een hoop mensen zal het echt geen fuck uitmaken: zolang ze die halve debiel van een ozzy maar kunnen horen zingen...


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 13:46 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2012 13:41 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nee. Überhaupt nooit

Maar ik heb het over 'nu'. Ik geloof niet, op de nostalgie en zaken die Ktulu beschrijft na, dat een reünie écht wat moois gaat opleveren. En heel hard gezegd betekent dat gewoon dat fans zich laten uitmelken


Nou, ik vond de reünie in 1999 erg gaaf om mee gemaakt te hebben, was een goed optreden in Ahoy die de magie van de jaren 70 wél waarmaakte voor mij.

Een reünie is per saldo nostalgie, het is alleen zo dat nu Bill Ward niet meedoet, het een jammerlijke fail is qua reünie.

Maar goed, ik meende dat ze maar 1 á 2 optredens deden in verband met de gezondheidstoestand van Iommi.


Boeiender


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 22-05-2012 13:50 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

De magie van de jaren 70... hoe oud was je toen?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 13:52 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2012 13:50 schreef Mortis Rex het volgende:
De magie van de jaren 70... hoe oud was je toen?


Van 0 tot 5....


Gelukkig hebben ze het op plaat geknald.


Boeiender


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 22-05-2012 13:55 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 22 mei 2012 11:50 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Taboe:

Black Sabbath moet juist géén reünie doen: de bandleden kunnen de magie van de jaren 70 muzikaal gezien expliciet niet waarmaken, en daarnaast is het een commercieel en duidelijk geen artistiek feesje voor hen. Iedere fan die dan een kaartje koopt legitimeert dit soort zaken en zou zich moeten schamen.


Is dit een taboe? Dat dit enkel is om de pensioenpot te spekken was direct duidelijk.

Ozzy had twintig jaar geleden moeten sterven... als legende. Nu sterft hij een langzame, schaamtevolle dood als zielige bibberende oude man. The Glory!


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2012 13:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2012 13:55 schreef Mortis Rex het volgende:
Is dit een taboe? Dat dit enkel is om de pensioenpot te spekken was direct duidelijk.

Ozzy had twintig jaar geleden moeten sterven... als legende. Nu sterft hij een langzame, schaamtevolle dood als zielige bibberende oude man. The Glory!

Het is een taboe omdat de fans wel schreeuwen om een reünie, maar dat eigenlijk niet zouden moeten doen. BS zou dead and buried moeten blijven, en zij zouden dat moeten willen
quote:
Op 22 mei 2012 13:46 schreef MR. N het volgende:
Nou, ik vond de reünie in 1999 erg gaaf om mee gemaakt te hebben, was een goed optreden in Ahoy die de magie van de jaren 70 wél waarmaakte voor mij.

Dat is in ieder geval mooi Ik weet niets van BS anno 1999, dus ik wil zeker niet zeggen dat het toen eigenlijk ook al niet kon
quote:

Een reünie is per saldo nostalgie, het is alleen zo dat nu Bill Ward niet meedoet, het een jammerlijke fail is qua reünie.

Maar goed, ik meende dat ze maar 1 á 2 optredens deden in verband met de gezondheidstoestand van Iommi.

Klopt, staan er maar 2 op het program. En dat Ward niet meedoet is jammerlijk, maar niet het ergste.

Zoals IK al suggereert, Ozzy is het probleem. Die maakt het nu écht niet meer waar. Ga de filmpjes van het optreden van dit weekend maar eens kijken... Ozzy is een schim van zichzelf! Niet alleen lichamelijk (junk die in een doodsspasme zit), dat had ik ook niet zo erg gevonden, maar vooral als zanger. Hij zingt de lijntjes nog wel (als hij het niet door het publiek laat doen), maar bij lange na niet met de power en intensiteit die je hier ziet.


En eigenlijk, als ik dit zo hoor, denk ik ook dat de andere muzikanten het niet echt waarmaken.

Dus, tsja. Dan geloof ik nog steeds dat je als trouwe fan het een erg leuk optreden kan vinden omdat iedereen mee zingt, je zat bent en het daarom toch allemaal niet zo erg is Maar het is eigenlijk te genant voor woorden, zeker voor zulk geld, en zeker met zo'n geschiedenis.

Gasten van Pink Floyd die nog dingen doen daarentegen

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 22-05-2012 13:56]


I wish I was a butterfly


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 22-05-2012 13:56 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 22 mei 2012 13:52 schreef MR. N het volgende:
Van 0 tot 5....


Gelukkig hebben ze het op plaat geknald.


Ik moest toen nog gemaakt worden. Maar inderdaad; gelukkig hebben we de platen nog.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2012 13:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Ghe. Ik was toen... -14 tot -4


I wish I was a butterfly


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 14:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Jaaaaaaa, maar een reünie van Pink Floyd is denk ik (helaas) geen optie...

Je hebt wel gelijk qua Ozzy hoor, in 1999 was het erg goed, op Ozzfest (2002) was hij solo ook goed te doen, maar de laatste keer dat ik hem zag (Graspop 2007?) was zo triest dat ik er bij weggelopen ben.

Heaven & Hell was overigens wel muzikaal sterk, dus de rest van de band kon het toen nog wel.


Boeiender


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 14:00 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2012 13:58 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Ghe. Ik was toen... -14 tot -4


Broekies.


Boeiender


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 22-05-2012 14:02 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2012 14:00 schreef MR. N het volgende:
Jaaaaaaa, maar een reünie van Pink Floyd is denk ik (helaas) geen optie...

Klopt

Maar goed, die laten wel zien dat er ouwe rockers zijn die nog wel wat kunnen
quote:
Je hebt wel gelijk qua Ozzy hoor, in 1999 was het erg goed, op Ozzfest (2002) was hij solo ook goed te doen, maar de laatste keer dat ik hem zag (Graspop 2007?) was zo triest dat ik er bij weggelopen ben.

Heaven & Hell was overigens wel muzikaal sterk, dus de rest van de band kon het toen nog wel.

Nou ja, eerlijk is eerlijk, de filmpjes van O2 zijn niet van hele goede kwaliteit dus helemaal kan ik het niet horen wat betreft de muzikanten dus misschien zit ik er wat naast. Ozzy is wel duidelijk zwak. En de drummer leek niet heel indrukwekkend, wel degelijk.


I wish I was a butterfly


spectre
Usericon van spectre
Posted 22-05-2012 14:02 by spectre Wijzig reactieProfiel van spectreQuote dit bericht

Geef mij maar BS met Dio. Helaas is die man al heen


Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 22-05-2012 14:04 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Vorig jaar tijdens Wacken ook nog een stukje gezien na het werk; meneer kon zijn broek niet zelf omhoog trekken en vastknopen nadat hij z'n witte junken-reet had laten zien. Het was te sneu voor woorden.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 22-05-2012 14:07 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 22 mei 2012 14:04 schreef Mortis Rex het volgende:
Vorig jaar tijdens Wacken ook nog een stukje gezien na het werk; meneer kon zijn broek niet zelf omhoog trekken en vastknopen nadat hij z'n witte junken-reet had laten zien. Het was te sneu voor woorden.



Jammer is dat ja. Net als Peter Steele in 2007. Plaatsvervangende schaamte.

Taboe:

Als een band in mijn oren ongeïnspireerde bagger maakt, zonder uitschieters in muzikaal of compositorisch opzicht, vind ik dat de band slechte muziek maakt.


Boeiender


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-05-2012 14:14 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik zie dat anders: als een band muziek maakt die in mijn ogen kut is, dan maakt die band voor mij kutmuziek.

Al dat geleuter steeds over 'gohja, ik heb wel respect voor de band, maar het is mijn smaak niet'. Boeien, als het je smaak niet is, dan mag je het kutmuziek noemen.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 22-05-2012 14:17 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Nou, The Devil's Blood is mijn ding niet (op 1 nummer na, I admit), maar ik respecteer wat ze doen en realiseer me dat ze wel heel goed zijn... Ik zou er geen CD van kopen ofzo, maar dat maakt het niet meteen ruk

Hetzelfde als in het tattoo topic. Als iemand een zwaluw laat zetten, maar jij hebt een schurft hekel aan zwaluw tatts, wil dat nog niet zeggen dat ie lelijk is...

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 22-05-2012 14:18]


Black seeds of bunny!


irritante klootzak
Usericon van irritante klootzak
Posted 22-05-2012 14:21 by irritante klootzak Wijzig reactieProfiel van irritante klootzakQuote dit bericht

quote:
Op 22 mei 2012 14:02 schreef spectre het volgende:
Geef mij maar BS met Dio. Helaas is die man al heen


+ 100


Collectively the Village People have sold 85 million albums and singles, and they regularly tour Australia.


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen