IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Heels of Steel is het allerbeste wat de Nederlandse metalscene de afgelopen 20 jaar overkomen is [Metal taboes deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 15-02-2012 16:41 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

hm, dan zal ik wel de verkeerde mensen om me heen hebben :')

Ohja, en DT is ook kut

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 15-02-2012 16:43]


Black seeds of bunny!


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 15-02-2012 16:54 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 15 februari 2012 16:41 schreef Nyghtslave het volgende:
hm, dan zal ik wel de verkeerde mensen om me heen hebben :')

Ohja, en DT is ook kut


Indien Dream Theater heb je gelijk, indien Devin Townsend... mwoah, vanaf Synchestra is het niet boeiend meer helaas.

Ohja, O.T. dus: Devin Townsend heeft na Synchestra geen boeiend album meer gemaakt.

[Dit bericht is gewijzigd door MR. N op 15-02-2012 16:55]


Boeiender


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2012 17:09 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 16:54 schreef MR. N het volgende:
Indien Dream Theater heb je gelijk, indien Devin Townsend... mwoah, vanaf Synchestra is het niet boeiend meer helaas.

Ohja, O.T. dus: Devin Townsend heeft na Synchestra geen boeiend album meer gemaakt.
Nadat Devin vader werd was er ineens geen flikker meer met hem te beleven, ook niet op muzikaal gebied.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2012 17:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 16:41 schreef Nyghtslave het volgende:
hm, dan zal ik wel de verkeerde mensen om me heen hebben :')

Ohja, en DT is ook kut


Ik vrees dat ze het over Dark Tranquillity heeft
waarvan Damage Done één van de grootste albums ooit is. Over hun gotjisch geaarde oudere albums ben ik ook niet erg te spreken echter, hoe cult ze ook mogen zijn.


signature


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2012 17:14 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 16:54 schreef MR. N het volgende:
Indien Dream Theater heb je gelijk, indien Devin Townsend... mwoah, vanaf Synchestra is het niet boeiend meer helaas.

Ohja, O.T. dus: Devin Townsend heeft na Synchestra geen boeiend album meer gemaakt.


de laatste Devins hoef ik ook niet echt. Terria en dergelijke des te meer!


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2012 17:15 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 17:13 schreef Hypnos het volgende:
Over hun gotjisch geaarde oudere albums ben ik ook niet erg te spreken echter, hoe cult ze ook mogen zijn.

Gotisch geaard, wat?

Oud werk, zeg Skydancer en The Gallery, is geniaal, man! Niks gothics aan.

[Dit bericht is gewijzigd door Ascendant Grotesque op 15-02-2012 17:16]


I wish I was a butterfly


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 15-02-2012 17:19 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 17:15 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Gotisch geaard, wat?

Oud werk, zeg Skydancer en The Gallery, is geniaal, man! Niks gothics aan.


bedoel Haven

Therein al es gehoord?


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 15-02-2012 17:24 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 17:19 schreef Hypnos het volgende:
bedoel Haven

Therein al es gehoord?

O, Haven en Projector als het oudere werk... Tsja, puntje, in Therein (Projector, hè ) zit wel wat gothics. Zou de albums nog eens helemaal moeten luisteren om te kennen zeggen of 'gotisch geaard' terecht is


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 15-02-2012 17:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Gotisch geaard, val je dan op coneheads ofzo?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 15-02-2012 18:02 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 17:25 schreef bastianus het volgende:
Gotisch geaard, val je dan op coneheads ofzo?

Nee, alle electriciteit gaat via je over de grond slepende vleermuisvleugels zo de grond in?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 15-02-2012 18:05 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht



OT: ik heb nog nooit een album van Megadeth of Judas Priest afgeluisterd en dat vind ik prima.


You have time. You are doing fine.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2012 9:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Jugulator is het beste Judas Priest album


signature


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 16-02-2012 16:15 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

Ik ben wel degelijk benieuwd naar Heels of Steel. Zijn de bandleden al bekend en is er al zicht op dé demo en eerste gigs?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-02-2012 16:41 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

* Dark Tranquillity is een enorme heersch band...
* Porcupine Tree heeft sinds Deadwing geen noemenswaardige platen meer uitgebracht.
* Cult Of Luna is veel beter dan Neurosis


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 16-02-2012 16:46 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 16 februari 2012 16:15 schreef Schuurman het volgende:
Ik ben wel degelijk benieuwd naar Heels of Steel. Zijn de bandleden al bekend en is er al zicht op dé demo en eerste gigs?


Da's geen Taboe. Iedereen is mokersiked en megabeniewd!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 16-02-2012 16:48 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

En daarbij H.o.S brengt geen demo uit. H.o.S brengt zijn eerste werk op cd, vinyl, limited edition digipack, USBstick uit.

Een demo is voor beginners...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


adeia
Ruben
Usericon van adeia
Posted 16-02-2012 16:52 by adeia (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van adeiaQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2012 18:05 schreef intothevoid het volgende:


OT: ik heb nog nooit een album van Megadeth of Judas Priest afgeluisterd en dat vind ik prima.


Sluit ik me bij aan.


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 16-02-2012 17:06 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

BAN!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 17:21 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

Enthrone Darkness Triumphant heerscht.


Metalscene conformisme is lachwekkend, erger dan in een Staphorster refo gemeente.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 16-02-2012 17:23 by Schuurman Wijzig reactieProfiel van SchuurmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 16:48 schreef Staalman het volgende:
En daarbij H.o.S brengt geen demo uit. H.o.S brengt zijn eerste werk op cd, vinyl, limited edition digipack, USBstick uit.

Een demo is voor beginners...


Bwaha. Release party toch wel minimaal Paradiso verwacht ik zo?


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-02-2012 17:31 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 17:21 schreef Chelman het volgende:
Enthrone Darkness Triumphant heerscht.

Meh. Doe mij maar alles vanaf Puritanical... EDT vind ik dan toch nog te beperkt.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 18:06 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 17:31 schreef M. het volgende:
Meh. Doe mij maar alles vanaf Puritanical... EDT vind ik dan toch nog te beperkt.


Ja maar.


EDT is voor mij een mijlpaal of liever gezegd een wegwijzer.

Rond die tijd was een tweedeling duidelijk zichtbaar. Darkthrone liet hun rock'n roll worteltjes ver achter zich en zocht een nieuwe esthetiek van...hmmm...deconstructie (?). Ome Varg deed dit ook al eerder met zijn 'drassige' ambient composities voor de gitaar. DT deed dit ook. Hiermee gaven ze richting aan een hele groep artiesten die rockmuziek achter zich lieten en 'teruggingen' naar de neoklassieke, folk en ambient inspiraties. Denk aan Ulver, DsO, Drudkh, Negura Bunget, Ondskapt, Blut Aus Nord etc. etc. Je snapt hem wel he?

Aan de andere kant had je de rock richting en die werd m.i. mede ingeluid door EDT maar ook bijvoorbeeld Anthems van de Keizer.

Goed...op termijn is die tweedeling enigszins vaag geworden en op veel vlakken zijn ze weer bij elkaar gekomen. De slang eet zijn eigen staart op. Maar dat neemt niet weg dat voor mij zowel Transilvaanse Trek als EDT twee 'wegwijzer' platen zijn. Iesch ies subjectief natuurlijk, het had net zo goed Anthems en Filosofem kunnen zijn.


PS Ja, ik weet het, vaag geleuter. Maar ja, 't is weer eens wat anders dan 'leuk' of 'heerschplaat'.

PPS Was SenJann Ome Moerke?

[Dit bericht is gewijzigd door Chelman op 16-02-2012 18:21]


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-02-2012 18:25 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 17:31 schreef M. het volgende:
Puritanical...


veruit de beste DB plaat



[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 16-02-2012 18:25]


signature


altx
Iron Maiden's gonna get you
Usericon van altx
Posted 16-02-2012 18:45 by altx Wijzig reactieProfiel van altxQuote dit bericht

Volgens mij worden we oud.

Een paar jaar geleden vond heel ZM Stormblåst nog het beste Dimmu Borgir album.


Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you!


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 19:02 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 18:45 schreef altx het volgende:
Volgens mij worden we oud.

Een paar jaar geleden vond heel ZM Stormblåst nog het beste Dimmu Borgir album.
Toen was het not done om anders te beweren. En aangezien de meeste metals gewoon ruggengraatloze homo's zijn (zoals de meeste mensen) gingen ze gewoon lekker op in de conformistische stroming.



KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen