IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Heels of Steel is het allerbeste wat de Nederlandse metalscene de afgelopen 20 jaar overkomen is [Metal taboes deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 16-02-2012 19:03 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-02-2012 21:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 18:06 schreef Chelman het volgende:Rond die tijd was een tweedeling duidelijk zichtbaar. Darkthrone liet hun rock'n roll worteltjes ver achter zich en zocht een nieuwe esthetiek van...hmmm...deconstructie (?). Ome Varg deed dit ook al eerder met zijn 'drassige' ambient composities voor de gitaar. DT deed dit ook. Hiermee gaven ze richting aan een hele groep artiesten die rockmuziek achter zich lieten en 'teruggingen' naar de neoklassieke, folk en ambient inspiraties. Denk aan Ulver, DsO, Drudkh, Negura Bunget, Ondskapt, Blut Aus Nord etc. etc. Je snapt hem wel he?

Aan de andere kant had je de rock richting en die werd m.i. mede ingeluid door EDT maar ook bijvoorbeeld Anthems van de Keizer.

Goed...op termijn is die tweedeling enigszins vaag geworden en op veel vlakken zijn ze weer bij elkaar gekomen. De slang eet zijn eigen staart op. Maar dat neemt niet weg dat voor mij zowel Transilvaanse Trek als EDT twee 'wegwijzer' platen zijn. Iesch ies subjectief natuurlijk, het had net zo goed Anthems en Filosofem kunnen zijn.


PS Ja, ik weet het, vaag geleuter. Maar ja, 't is weer eens wat anders dan 'leuk' of 'heerschplaat'.

PPS Was SenJann Ome Moerke?
Bij rock richting zou ik eerder aan een band als Carpathian Forest denken. Anthems valt meer in de eerste stroming, genre overstijgend album.


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-02-2012 21:52 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Blij dat er geen gekrijs meer te horen is op de nieuwe burzum albums.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 21:54 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 21:40 schreef bokkie666 het volgende:
Bij rock richting zou ik eerder aan een band als Carpathian Forest denken. Anthems valt meer in de eerste stroming, genre overstijgend album.
Vond ik vroeger ook...maar nu vinik Anthems toch door de rock mand vallen.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-02-2012 21:55 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 21:52 schreef De Tegenpartij het volgende:
Blij dat er geen gekrijs meer te horen is op de nieuwe burzum albums.
Jij vond de zang op de oude burzumalbums niks?


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-02-2012 21:57 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 februari 2012 21:55 schreef bokkie666 het volgende:
Jij vond de zang op de oude burzumalbums niks?


Toen hoorde het er gewoon bij, weinig keus. Maar nu ik die oude nummers in een nieuw jasje heb gehoord, nu weet ik het zeker. Het past erbij (dat gekrijs dus op die oude platen), maar ik hoor liever wat anders.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 16-02-2012 21:58]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-02-2012 22:01 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 21:54 schreef Chelman het volgende:
Vond ik vroeger ook...maar nu vinik Anthems toch door de rock mand vallen.
Ik zal het album weer eens draaien, misschien kom ik dan tot een nieuw inzicht. Maar voor nu vind ik het toch meer metal. Wat voor bands vallen bij jou onder rock? Ik denk waarschijnlijk in de verkeerde richting, rock is nogal een breed begrip.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-02-2012 22:03 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 21:57 schreef De Tegenpartij het volgende:
Toen hoorde het er gewoon bij, weinig keus. Maar nu ik die oude nummers in een nieuw jasje heb gehoord, nu weet ik het zeker. Het past erbij (dat gekrijs dus op die oude platen), maar ik hoor liever wat anders.

Het was wel een gevalletje nagels-over-het-schoolbord ja.

Ik vond die heropnames best leuk, maar uiteindelijk hoor ik toch liever de oude uitvoering. Draai ze maar eens na elkaar. Het oude werk is veeeeeeeel sfeervoller, ondanks die tergende zang. (die natuurlijk ook een bepaalde eigenheid had)


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 16-02-2012 22:06 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

quote:
Op 16 februari 2012 22:03 schreef M. het volgende:
Het oude werk is veeeeeeeel sfeervoller, ondanks die tergende zang. (die natuurlijk ook een bepaalde eigenheid had)


Daar heb je helemaal gelijk in. Dat hoor ik zeker wel. Maar ik vind de nieuwe opnames vooral erg goed qua productie klinken. De gitaren klinken zo lekker nu. Nadeel van muzikant zijn, denk ik.

edit. Of ik zijn.


[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 16-02-2012 22:14]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 22:24 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 22:01 schreef bokkie666 het volgende:
Ik zal het album weer eens draaien, misschien kom ik dan tot een nieuw inzicht. Maar voor nu vind ik het toch meer metal. Wat voor bands vallen bij jou onder rock? Ik denk waarschijnlijk in de verkeerde richting, rock is nogal een breed begrip.
Ik was misschien niet duidelijk genoeg. Metal is een directe nakomeling van de rock.

Ik had het dus over twee BM stromingen, eentje die de rockpad verder bewandelde (samen met death, heavy en andere rock-based genres) en eentje die een geheel andere primaire, oerpad besteeg.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-02-2012 22:27 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Inmiddels is het wel anders hoor.

Deafheaven, Leviathan, Krallice, WITTR, etc....

*edit* hey kijk nou. Allemaal US bands!

[Dit bericht is gewijzigd door M. op 16-02-2012 22:27]


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2012 22:27 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 februari 2012 22:27 schreef M. het volgende:
Inmiddels is het wel anders hoor.

Deafheaven, Leviathan, Krallice, WITTR, etc....

*edit* hey kijk nou. Allemaal US bands!
Duidelijk ambient..


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 16-02-2012 22:29 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 22:27 schreef Kvelgeest het volgende:
Duidelijk ambient..
Exact


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-02-2012 22:38 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 22:24 schreef Chelman het volgende:
Ik was misschien niet duidelijk genoeg. Metal is een directe nakomeling van de rock.

Ik had het dus over twee BM stromingen, eentje die de rockpad verder bewandelde (samen met death, heavy en andere rock-based genres) en eentje die een geheel andere primaire, oerpad besteeg.
Nou is het duidelijk.

Dan wil ik wel een stap verder gaan door te beweren dat wat jij rock noemt eigenlijk gaat om het schrijven van goede (pop)*nummers en de tweede catagorie meer een sfeer probeert neer te zetten, denk in de richting van klassieke muziek en soundtracks.

Leviathan valt trouwens in de rockstroming. En de laatste Ulveralbums ook.

* denk er nog maar een paar haakjes bij anders.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 16-02-2012 22:41]


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-02-2012 22:41 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 17:21 schreef Chelman het volgende:
Enthrone Darkness Triumphant heerscht.



+ oneindig. Blijft mijn absolute favoriet, waar voor mij alleen Abrahadabra bij in de buurt komt


Black seeds of bunny!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-02-2012 22:56 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Geen idee of het een taboe is, maar ik ben nog steeds aan het wachten op de eerste band die blackcore speelt. En dan ook effectief hardcore met black metal mengt, geen deathcore met wat black metal-invloeden.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2012 22:57 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 16 februari 2012 22:38 schreef bokkie666 het volgende:

Leviathan valt trouwens in de rockstroming. En de laatste Ulveralbums ook.


Pardonn??


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 16-02-2012 22:58 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 22:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Geen idee of het een taboe is, maar ik ben nog steeds aan het wachten op de eerste band die blackcore speelt. En dan ook effectief hardcore met black metal mengt, geen deathcore met wat black metal-invloeden.

Pffff.

The Secret, Nails, All Pigs Must Die? Anders weet ik het ook niet.


Anaal-Nathrakh in de crusty nrs??


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-02-2012 23:00 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 22:56 schreef BenKnuckles het volgende:
Geen idee of het een taboe is, maar ik ben nog steeds aan het wachten op de eerste band die blackcore speelt. En dan ook effectief hardcore met black metal mengt, geen deathcore met wat black metal-invloeden.
Impaled Nazarene heeft op sommige platen flink wat crustcore-invloeden, vind ik.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 16-02-2012 23:01 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Nou ken ik crustcore niet, hoor. Maar ik vind Impaled meer smerige black punk. Of heb je het over recentere platen?


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 16-02-2012 23:02 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

Impaled Nazerene vind ik nou echt niks...


En mijn oren houden ook niet van Pestilence. Ben op EMM na een half nummer weggegaan...


Black seeds of bunny!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-02-2012 23:05 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 23:00 schreef bastianus het volgende:
Impaled Nazarene heeft op sommige platen flink wat crustcore-invloeden, vind ik.


Welke platen? Ben niet zo bekend met die band, al kan ik me wel herinneren dat ik er ooit al iets van gehoord heb.

quote:
Op 16 februari 2012 22:58 schreef M. het volgende:
Pffff.

The Secret, Nails, All Pigs Must Die? Anders weet ik het ook niet.


The Secret ken ik niet, maar die anderen zijn gewoon hardcore met een donkerdere lading. Geen echte mix tussen rasechte blackmetalelementen en rasechte hardcore-elementen.

quote:
Anaal-Nathrakh in de crusty nrs??

Oil Upon the Sores of Lepers komt al dichter bij wat ik bedoel. Maar er mogen meer hardcore-invloeden in dan.

Ach, fuck het, ik ga het gewoon zelf spelen, mijn eerste EP uitbrengen op Metal Blade Records en een nieuwe hype stichten

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-02-2012 23:05]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


jbassist
Say It With Jb.
Usericon van jbassist
Posted 16-02-2012 23:05 by jbassist Wijzig reactieProfiel van jbassistQuote dit bericht

The secret doet dat al degelijk idd.


"BONKE! next time you fuck in my bathroom, fucking throw the condoms into the toilet! not in or on top of the goddamn sink...."


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 16-02-2012 23:08 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 22:57 schreef Kvelgeest het volgende:
Pardonn??
Ik vind het merendeel van de nummers van Leviathan toch vrij conventioneel, met een rare twist eraan dat wel. Lurker of Chalice is andere koek.

Striborg is een miskend genie. Als dat geen taboe is, weet ik het ook niet meer.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 16-02-2012 23:10]


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 16-02-2012 23:08 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 16 februari 2012 23:05 schreef jbassist het volgende:
The secret doet dat al degelijk idd.


Oh. Welke plaat is het meest aan te raden?

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 16-02-2012 23:08]


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen