IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Auteur:
Topic : Heels of Steel is het allerbeste wat de Nederlandse metalscene de afgelopen 20 jaar overkomen is [Metal taboes deel 2] Vorige pagina | Volgende pagina
gnome
Usericon van gnome
Posted 20-02-2012 14:06 by gnome (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van gnomeQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2012 14:04 schreef Schuurman het volgende:
+ 1.

Oja, nog zo'n enorme kutband: My Dying Bride.


Er is niks mis met My Dying Bride, toch? Een van de betere doombands imho.


Staalman
Usericon van Staalman
Posted 20-02-2012 14:24 by Staalman Wijzig reactieProfiel van StaalmanQuote dit bericht

Sunn O))) heeft nog geen één minuut goede muziek gemaakt wat een waardloze tyfusband is dat zeg...


"Life Is Much More Beautiful, When It Means Nothing At All"


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 20-02-2012 14:25 by M. Wijzig reactieProfiel van M.Quote dit bericht

Ik ben dol op black metal, maar Dark Funeral kan echt niet.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 20-02-2012 14:33 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 20 februari 2012 14:24 schreef Staalman het volgende:
Sunn O))) heeft nog geen één minuut goede muziek gemaakt wat een waardloze tyfusband is dat zeg...


Mee eens. Twee keer live gezien, of nouja, kunnen zien (eerste keer in juni 2005 te Paradiso met Lugubrum als opener toen ik de band / het genre nog niet kende, tweede keer afgelopen jaar op Roadburn, toen ik de band / het genre wél kende). Nou, ik ben twee keer na 15, 20 minuten weggelopen omdat ik zoiets had van 'bekijk het maar met dit waardeloze gedoe'. Overigens per definitie een band die op plaat werkelijk dóódsaai is. Paar keer geprobeerd, maar het gaat 'm voor mij niet worden.

Klein disclaimertje: moet zeggen dat er één videootje op YouTube circuleert waar ik op een bepaalde manier nog wel van gecharmeerd ben, en dat is deze:



Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 20-02-2012 15:27 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 19 februari 2012 23:46 schreef Hypnos het volgende:
Dark Funeral mag dan wel totaal niet necro zijn en op het lachwekkende af, het is gewoon beestig sterke black metal die ik veel liever hoor dan bijvoorbeeld Gorgoroth

alleen die twee laatste platen mogen ze houden
:')

Dark Funeral is imagomuziek voor (half)mongooltjes waarbij Carpathian Forest een Taake ook proberen zakgeld los te peuteren.

Gorgoroth daarentegen heeft een paar monumenten neergezet en is sinds het vertrek van Gaahl en King ov UtterGayness weer op het juiste pad. Gewoon scherpe, kille black metal.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 20-02-2012 16:23 by Teneighty Wijzig reactieProfiel van TeneightyQuote dit bericht

Gorgoroth is geen meloblek.


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-02-2012 17:18 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2012 15:27 schreef Kvelgeest het volgende:
:')

Dark Funeral is imagomuziek voor (half)mongooltjes waarbij Carpathian Forest een Taake ook proberen zakgeld los te peuteren.

Gorgoroth daarentegen heeft een paar monumenten neergezet en is sinds het vertrek van Gaahl en King ov UtterGayness weer op het juiste pad. Gewoon scherpe, kille black metal.


behalve dat laatste ga ik best wel akkoord. Imagoblack heeft echter puike bands die catchy nummertjes kunnen schrijven, Immortal weet je wel.

Vergeet ook vooral Marduk niet, zelfs de laatste albums zijn zo imago als ze groot zijn, wat ze ook beweren. Zelfde met Emperor, kom op zeg, veel gayer wordt het niet, oh, I wonder...
Did they walk this path...

lolz

Ach, alles wat ooit zelfs ook maar in de buurt van Nuclear Blast is gekomen is imagoblack toch? Ik heb er geen problemen mee dat het bestaat, zolang het fijne muziek voortbrengt. Bespaar me echter van dingen als Graveworm. Ik kan best tegen gaye evil black, alleen hoeft het geen Phantom of the Opera of Rocky Horror Show te worden...

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 20-02-2012 17:19]


signature


cataclysm child
Usericon van cataclysm child
Posted 20-02-2012 18:30 by cataclysm child Wijzig reactieProfiel van cataclysm childQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2012 14:33 schreef Sonic Titan het volgende:
Klein disclaimertje: moet zeggen dat er één videootje op YouTube circuleert waar ik op een bepaalde manier nog wel van gecharmeerd ben, en dat is deze:




Aha in Leuven, was ik bij. Was best apart ja


Faustian Spirit of the Earth


Nyghtslave
Certified Vinylwhore
Usericon van Nyghtslave
Posted 20-02-2012 18:32 by Nyghtslave Wijzig reactieProfiel van NyghtslaveQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2012 15:27 schreef Kvelgeest het volgende:
Dark Funeral is imagomuziek voor (half)mongooltjes waarbij Carpathian Forest een Taake ook proberen zakgeld los te peuteren.



Niks mis met Taake!

En ook niet met Sunn O))) overigens

[Dit bericht is gewijzigd door Nyghtslave op 20-02-2012 18:32]


Black seeds of bunny!


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 20-02-2012 19:03 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 20 februari 2012 15:27 schreef Kvelgeest het volgende:
:')

Dark Funeral is imagomuziek voor (half)mongooltjes waarbij Carpathian Forest een Taake ook proberen zakgeld los te peuteren.

Gorgoroth daarentegen heeft een paar monumenten neergezet en is sinds het vertrek van Gaahl en King ov UtterGayness weer op het juiste pad. Gewoon scherpe, kille black metal.


Al die bands waren in de jaren 90 wel serieus te nemen, behalve Taake... daar hoorde je toen nog niemand over. Dark Funeral kreeg wel sinds het begin al klachten over infantiele teksten.

Gorgoroth is helemaal niet weer op het juiste pad, die laatste overgeproduceerde kutplaat van ze is alles behalve scherp en kil. Laatst nog live gezien met Vader... niet slecht maar zo goed en duister als tijdens de tour met Satyricon en Dissection wordt het nooit meer.


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Chelman
Krijg de bloemetjes
Usericon van Chelman
Posted 20-02-2012 19:13 by Chelman Wijzig reactieProfiel van ChelmanQuote dit bericht

quote:
Op 20 februari 2012 19:03 schreef Mortis Rex het volgende:
Dark Funeral kreeg wel sinds het begin al klachten over infantiele teksten.



Onterecht. Althans....het is wel correct maar onterecht om nou net DF te targetten aangezien 90% van alle metal en muziek in het algemeen op domme en infantiele teksten is gebasseerd.


KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA !


Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 21-02-2012 23:42 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

De teksten van Belphegor benaderen het zwakzinnige ook behoorlijk


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 21-02-2012 23:50 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Niemand kan The Monolith Deathcult waarderen.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Sonic Titan
Binkelator.. ಠ_ಠ
Usericon van Sonic Titan
Posted 22-02-2012 0:00 by Sonic Titan Wijzig reactieProfiel van Sonic TitanQuote dit berichthttp://forum.zwaremetalen.com/forum_logout.php

quote:
Op 21 februari 2012 23:42 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
De teksten van Belphegor benaderen het zwakzinnige ook behoorlijk


Tsja..

Dan noem je ook hét schoolvoorbeeld van no-brainer, hapklare, afgezaagde Nuclear Blast-rommel. Mag je eigenlijk alleen luisteren als je een puisterige, maagdelijke tiener bent, anders is het gewoon genant. Ik krijg daar echt plaatsvervangende schaamte van.


Op 26 mei 2011 23:34 schreef Pit Beast het volgende: "Sonic titan kan hier wel steeds de held uithangen maar ook voor hem is er ooit een gevalletje wrong time wrong place."


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 22-02-2012 0:12 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2012 0:00 schreef Sonic Titan het volgende:
Dan noem je ook hét schoolvoorbeeld van no-brainer, hapklare, afgezaagde Nuclear Blast-rommel. Mag je eigenlijk alleen luisteren als je een puisterige, maagdelijke tiener bent, anders is het gewoon genant. Ik krijg daar echt plaatsvervangende schaamte van.


Jij hipster Verder hou ik wel van je.

Maar Belphegor is inderdaad schromelijk overschat en intussen al lang en breed afgezaagd. Heel erg veel black metal- en death metalbands zijn overschat.

Deathcore > death metal.

Post-metal is ook de meest overschatte hype van de laatste jaren. 'Post-black' is zo mogelijk nog erger.

'Overschat' is overigens de meest overschatte term van de laatste decennia.

Zo, dat lucht op.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 22-02-2012 0:15 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

Wat is dat toch met al die gare nieuwe muziek genres?


Against God and Government


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 22-02-2012 0:52 by Dappere-Speerwerper Wijzig reactieProfiel van Dappere-SpeerwerperQuote dit berichthttp://myspace.com/clemensk

We worden oud..... dat is het



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 22-02-2012 0:58 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2012 0:12 schreef BenKnuckles het volgende:Deathcore > death metal.

Post-metal is ook de meest overschatte hype van de laatste jaren. 'Post-black' is zo mogelijk nog erger.

'Overschat' is overigens de meest overschatte term van de laatste decennia.

Zo, dat lucht op.
Deathcore is ook onderdeel Post-metal, dat heb jij toch wel door, mag ik hopen.


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2012 7:00 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

quote:
Op 22 februari 2012 0:00 schreef Sonic Titan het volgende:
Tsja..

Dan noem je ook hét schoolvoorbeeld van no-brainer, hapklare, afgezaagde Nuclear Blast-rommel. Mag je eigenlijk alleen luisteren als je een puisterige, maagdelijke tiener bent, anders is het gewoon genant. Ik krijg daar echt plaatsvervangende schaamte van.
Siked voor de KPR-TMDC-DJ-party 3-3-'12!!


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 22-02-2012 8:19 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Goh, meningen over Belphegor. Ik vind dat ze wel redelijke liedjes maken en met dat Gore SM-sausje vind ik et best vermakelijk. En bij hen is het niet alleen imago, het zijn in het echt serieuze varkens. Leuk. Beter dan een of andere nichterige emo-Black band.
Belphegor mag van mij naast Impaled Nazarene in een aparte divi(e)sie geplaatst worden.


Ja hoor...


Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 22-02-2012 8:51 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Nog zo'n mallcorecrapband waar petjes hardt op gaan.

Heeft na'Toll compt Norz Norz Norz' eigenlijk niets meer gedaan. Alhoewel ik 'Absence... ' best kan waarderen is die plaat niet dermate sterk dat hij de band redt.


If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 22-02-2012 9:11 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Om de een of andere reden beoordeel ik tegenwoordig bandjes veel meer op live-prestaties dan op albums. Ik heb geloof ik één album van ImpNaz in de kast staan, vraag me niet welke, maar live kan ik er niet genoeg van krijgen. Wat een weirdo's.

Het ziet er uit als 'fun'. Gorgoroth, bijvoorbeeld, heeft niets met 'fun' te maken, en is dus in mijn ogen en oren saai. Dat heeft er mee te maken dat ik wat ouder ben en niet meer zo gevoelig ben voor semi-overtuigende imago's en 'sfeer'. Ik wil gewoon een leuke avond met een band die òf zo vreselijk professioneel is dat je er echt van onder de indruk bent, of gewoon duidelijk heel veel lol heeft.

Wel eens naar Entombed live geweest? Vaak één grote puinhoop voor- na- en tijdens de show, maar ik heb ze echt letterlijk over elkaar heen zien rollen op de buhne. Dat vind ik waar voor mijn geld.



Ja hoor...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-02-2012 9:14 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hmm. De meesters van de duistere podiumpresentaties vind ik toch Laibach. En die shows zijn meestal best indrukwekkend. Kejjenagaan, en ik ben zelfs ouder dan Jolly, en toch vind ik het gaaf.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 22-02-2012 9:24 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

quote:
Op 22 februari 2012 9:14 schreef bastianus het volgende:
Hmm. De meesters van de duistere podiumpresentaties vind ik toch Laibach. En die shows zijn meestal best indrukwekkend. Kejjenagaan, en ik ben zelfs ouder dan Jolly, en toch vind ik het gaaf.


Nooit live mogen aanschouwen. Al draai ik wekelijks hun meesterlijke cover van Opus 'Leben ist leben'.


Ja hoor...


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 22-02-2012 9:32 by powertieke Wijzig reactieProfiel van powertiekeQuote dit berichthttp://www.retribution.nl

quote:
Op 22 februari 2012 9:11 schreef Jolly Roger 666 het volgende:

Wel eens naar Entombed live geweest? Vaak één grote puinhoop voor- na- en tijdens de show, maar ik heb ze echt letterlijk over elkaar heen zien rollen op de buhne. Dat vind ik waar voor mijn geld.




Heerlijk!


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Dit topic is 24 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen