IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 18:52 by bastianus Profiel van bastianus

Van der Hoeven: Begon met het vernachelen van speciaal onderwijs.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-04-2012 18:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 april 2012 18:47 schreef bastianus het volgende:
Vind ik nog best veel.

Dat klopt, maar eindeloos is het niet. Vind het vooral frappant dat het dus het afgelopen decennium veel meer voorkomt dan daarvoor.
quote:
Ok, daar gaat ie:
Wallage: Fanatieke invoerder van het concept 'basisvorming', een programma waarmee werd geprobeerd de eerste periode van het voortgezet onderwijs op elk schooltype gelijk te trekken. Deze mislukte poging tot nivellering leidde vooral tot kwaliteitsvermindering van het onderwijs.
Adelmund: Invoerder van de 'tweede fase', een inmiddels breed verguisde onderwijsvernieuwing in het voortgezet onderwijs.
Nijs: Staatssecretaris die continu aanvaringen had met haar minister. Sprak voortdurend voor haar beurt, en werd dan weer teruggefloten.
Rutte: Onze goedlachse mp doet altijd alsof hij onderwijs prioriteit vindt hebben, maar heeft alleen maar ingestemd met bezuinigingen, ook als staatssecretaris.
Bruins: Zo kleurloos dat er niks over te vinden is.
Dijksma: Incapabele baantjesjaagster. Zat net als ik bij de studentenvakbond, tot ze zich door de PvdA liet inpakken. Pleitte toen onmiddellijk voor bezuinigingen op beurzen en onderwijs. Levend voorbeeld van 'wiens brood men eet, diens woord men spreekt'. Laat zich zo te zien met name het beleg goed smaken. Terecht afgewezen als burgemeester van Nijmegen.
Zijlstra: Helpt momenteel met Bijsterveldt het onderwijs naar de klote.

Vooral die Dijksma, foei toch.

Was dat van Wallage echt zijn schuld eigenlijk? Of was hij daarin ook 'maar' uitvoerder?

Het lijkt er ook bijna op dat er een niet-onderwijsminded iemand wordt neergezet zodra er bezuinigd dient te worden. Dat de betreffende politieke partij dus iemand naar voren schuift die ze kunnen offeren omdat ze op dat onderwerp toch niet bezig horen te zijn, zodat deze lekker impopulair kan worden en daarna doorgeschoven kan worden naar wat andere baantjes.
quote:
Op 2 april 2012 16:24 schreef Zoep het volgende:
Lijkt me wel riskant. Zo kan je misschien ook faculteiten op gaan heffen die geen direct nut hebben, maar uiteindelijk dus weer wel, zoals theoretische natuurkunde of analyse (wiskunde), dingen die de minister volgens mij niet zo tof vindt.

Klopt. Daarom vind ik ook dat het bij WO (veel) minder moet gebeuren dan bij HBO. En weer minder bij HBO dan bij MO. Sowieso een lastig gebeuren, alles bij elkaar


I wish I was a butterfly


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 02-04-2012 18:59 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Ik ben het er op zich mee eens dat er wat aan gedaan wordt om het aantal studenten van opleidingen met weinig baankansen te verminderen. Maar ik heb m'n twijfels of je zo ver vooruit de markt kunt inschatten. Wel denk ik dat je vooruit kunt kijken naar algemene competenties die met de ontwikkeling van de arbeidsmarkt gepaard gaan: flexibliteit, sociale en communicatieve vaardigheden, brede inzetbaarheid.



bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 19:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 18:53 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Was dat van Wallage echt zijn schuld eigenlijk? Of was hij daarin ook 'maar' uitvoerder?
Wallage was staatssecretaris toen ik net begon met studeren, ik was toen actief vakbondslid en heb nog meegedaan met het organiseren van demonstraties en protesten. Ik vind Wallage een typisch PvdA-figuur, iemand die vindt dat het onderwijs zoveel mogelijk 'gelijk' moet worden getrokken. Past daarmee in de partijlijn van ook b.v. van Kemenade met zijn middenschool.
In de praktijk kwam dit soort nivellering er m.i. altijd op neer dat praktische leerlingen verplicht teveel theorie kregen, en theoretische leerlingen verplichte lesstof die onder hun niveau was.
Het 'gelijkheidsdenken' heeft m.n. in het onderwijs m.i. tot veel kwaliteitvermindering geleid. Perfecte automonteurs die hun diploma niet kunnen halen door teveel theorie, en intelligente leerlingen die worden lastiggevallen met verplichte lesstof die onder hun niveau is en weinig diepgang heeft.
Onderwijs is vaak een proeftuin geweest voor idealistisch gedachtengoed, hetgeen in de praktijk leidde tot wangedrochten van maatregelen. Zelfde met b.v. 'zelfstandig leren'. Werkt perfect met geïnteresseerde en gemotiveerde leerlingen, maar is rampzalig voor leerlingen met een beperking, weinig motivatie of 'ander' gedrag. Leuk dat mensen idealistisch aan de gang willen in het onderwijs, maar dring het a.u.b. niet meteen aan iedereen op.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 19:06 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 18:59 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik ben het er op zich mee eens dat er wat aan gedaan wordt om het aantal studenten van opleidingen met weinig baankansen te verminderen. Maar ik heb m'n twijfels of je zo ver vooruit de markt kunt inschatten. Wel denk ik dat je vooruit kunt kijken naar algemene competenties die met de ontwikkeling van de arbeidsmarkt gepaard gaan: flexibliteit, sociale en communicatieve vaardigheden, brede inzetbaarheid.
Precies. Verstandige taal.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


SQT
Usericon van SQT
Posted 02-04-2012 20:51 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/



Daar ga je, Bas!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 02-04-2012 20:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 2 april 2012 18:59 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Ik ben het er op zich mee eens dat er wat aan gedaan wordt om het aantal studenten van opleidingen met weinig baankansen te verminderen. Maar ik heb m'n twijfels of je zo ver vooruit de markt kunt inschatten. Wel denk ik dat je vooruit kunt kijken naar algemene competenties die met de ontwikkeling van de arbeidsmarkt gepaard gaan: flexibliteit, sociale en communicatieve vaardigheden, brede inzetbaarheid.

Je kunt wel wat specifieker vooruit kijken dan dat, denk ik. Gebeurt ook wel, er zijn zat sectoren die zeggen dat ze bepaalde mensen missen en gaan missen. Alleen wordt daar weinig mee gedaan / zien studenten dat niet in. Nee, liever steekt de overheid een zak geld in het opleiden van 'sportevenementenmanagers' voor de aankomende Olympische Spelen.

Daarnaast kun je ook zeker sturen op die algemene competenties.


I wish I was a butterfly


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 02-04-2012 21:16 by Mark Profiel van Mark

Biochemie, daar ligt de toekomst. Gewoon vol 100% inzetten op biochemie. Heb er bijna spijt van dat ik het zelf nooit gestudeerd heb, afgezien van dat ik zwaar belabberd ben in chemie.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 02-04-2012 21:23 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 2 april 2012 21:16 schreef Mark het volgende:
Biochemie, daar ligt de toekomst. Gewoon vol 100% inzetten op biochemie. Heb er bijna spijt van dat ik het zelf nooit gestudeerd heb, afgezien van dat ik zwaar belabberd ben in chemie.
Ja.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 02-04-2012 21:26]


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 21:23 by bastianus Profiel van bastianus

Na het dieet van patat speciaal en een flinke lading Drommelschbier gisteren, gaat chemie mij momenteel redelijk af.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 02-04-2012 21:44 by Forever After Profiel van Forever After

Probeer eens bedorven kip-kerriesalade. Succes verzekerd.


 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 02-04-2012 21:53 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 2 april 2012 21:44 schreef Forever After het volgende:
Probeer eens bedorven kip-kerriesalade. Succes verzekerd.
Wat eruit gaat ziet er dan vermoedelijk hetzelfde uit als wat erin ging.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 02-04-2012 23:04 by Hades Profiel van Hadeshttp://www.enschedeseheadbangers.nl

Mogelijk ook door dezelfde opening


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 02-04-2012 23:06 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Volgens mij is het redelijk veilig om een bedorven kip-kerriesalade anaal in te brengen.



powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 03-04-2012 14:54 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl

Zolang je het niet uit de verpakking haalt.


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 03-04-2012 15:24 by nark Profiel van nark

Scholier NL lost eurocrisis op
03 apr. 2012, 14:23
Met één simpele tekening heef de 11-jarige Jurre Hermans uit het Gelderse Breedenbroek gedaan waar politici uit heel Europa nu al meer dan een jaar hun tanden op stuk bijten: het oplossen van de eurocrisis.
De basisscholier deed mee aan een prijsvraag van de Britse modemagnaat en euroscepticus Lord Wolfsen. Die loofde vorig jaar 250.000 pond uit (zo’n 300.000 euro) voor degene die met het beste plan kwam om de eurozone van de ondergang te redden.

Aan de wedstrijd deden 452 mensen mee, de meesten van hen geschoolde en gerenommeerde economen. Maar tussen al die inzendingen viel het plan van de (toen nog 10-jarige) Hermans de jury positief op. Hoewel hij niet de shortlist van de vijf beste inzendingen wist te halen, is de jury toch zo onder de indruk van zijn plan dat hij een eervolle vermelding heeft gekregen, zo werd dinsdag bekendgemaakt. Het levert hem een cheque van 100 euro op.

De scholier, die zijn brief door zijn vader liet vertalen in het Engels, legt aan de hand van een tekening uit dat Griekenland de euro moet verlaten. Hoe? Door de Grieken al hun euro’s bij de bank in te laten leveren. In de tekening van Jurre vormt dit bedrag een pizza of een pannenkoek. De Griekse overheid betaalt vervolgens al zijn schuldeiseres af met een stukje van die pizza.

De Griekse bevolking krijgt ondertussen drachmen terug voor zijn euro’s. Jurre voorziet dat veel Grieken dit zullen weigeren en hun euro’s thuis zullen verstoppen. Hij stelt daarom voor om overtreders een boete op te leggen die tot twee keer de hoogte bedraagt van het bedrag dat ze niet willen inleveren.

De winnaar van de Wolfson Economics Prize wordt 5 juli bekendgemaakt.


Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 03-04-2012 15:53 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

Goed plan om nog meer van de Griekse economie ondergronds te drijven en het wankele democratische karakter van de EU een doodsteek toe te brengen.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 16:08 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Het is tijd voor herinvoering van de nationale munten met behoud van de euro.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 03-04-2012 19:04 by madeline usher Profiel van madeline usher

Het grote WTF-moment: de Belgische minister Schauvlieghe wil de drummers in een plexiglazen, geluiddichte kooi laten optreden, geen aprilvis, echt waar, om geluidsoverlast in te perken. Margaret Thatcher heeft destijds als een soort eenmansleger de Britse industrie finaal naar de kloten geholpen, nu valt mrs Bromvliege uitstekend in om de act van de Belgische slagwerkers finaal om zeep te helpen. Buiten ermee


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 03-04-2012 19:07 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 3 april 2012 19:04 schreef madeline usher het volgende:
Het grote WTF-moment: de Belgische minister Schauvlieghe wil de drummers in een plexiglazen, geluiddichte kooi laten optreden, geen aprilvis, echt waar, om geluidsoverlast in te perken. Margaret Thatcher heeft destijds als een soort eenmansleger de Britse industrie finaal naar de kloten geholpen, nu valt mrs Bromvliege uitstekend in om de act van de Belgische slagwerkers finaal om zeep te helpen. Buiten ermee
Bron aub.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


madeline usher
The sow is mine!!
Usericon van madeline usher
Posted 03-04-2012 19:09 by madeline usher Profiel van madeline usher

Het Nieuwsblad en StuBru


Hello-hooray-let the show begin-I've been ready


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 19:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Beetje raar, daarmee demp je je het geluid wel voor het publiek maar gooi je het over de drummer heen.

Daarnaast is het niet slechts een afname van volume maar wordt de klank ook behoorlijk anders. In andere takken van industrie gebruikt men gewoon gehoorbescherming.

Maak het aanbieden van gehoorbescherming verplicht in alle podia die boven de geluidsnorm uitstijgen. Ik vind het vreemd dat dat nog niet zo is, ik ben vaak genog op een festival naar de EHBO gegaan en heb daar alleen watten kunnen krijgen, niet alles maar altijd beter dan niets.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 03-04-2012 19:15 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 3 april 2012 19:07 schreef G.I.R.L. het volgende:
Bron aub.
Is toch al langer bekend?


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-04-2012 19:38 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 3 april 2012 19:13 schreef ElitE het volgende:
Beetje raar, daarmee demp je je het geluid wel voor het publiek maar gooi je het over de drummer heen.

Daarnaast is het niet slechts een afname van volume maar wordt de klank ook behoorlijk anders. In andere takken van industrie gebruikt men gewoon gehoorbescherming.

Maak het aanbieden van gehoorbescherming verplicht in alle podia die boven de geluidsnorm uitstijgen. Ik vind het vreemd dat dat nog niet zo is, ik ben vaak genog op een festival naar de EHBO gegaan en heb daar alleen watten kunnen krijgen, niet alles maar altijd beter dan niets.


Of beperk het volume tot een 'veilig' niveau.

Je kunt wel op 110dB gaan draaien, maar als iedereen met oordoppen in loopt die 15dB dempen kan in plaats van ook de volumeknop wel een tandje of wat terug.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 03-04-2012 19:46 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 april 2012 19:38 schreef Forever After het volgende:
Of beperk het volume tot een 'veilig' niveau.

Je kunt wel op 110dB gaan draaien, maar als iedereen met oordoppen in loopt die 15dB dempen kan in plaats van ook de volumeknop wel een tandje of wat terug.


Jah vaak genoeg kan dat, maar aangezien geluid niet echt homogeen verdeeld over de ruimte heb je plekken waar het eigenlijk te hard is en plekken waar het te zacht is.

Daarom draaien veel mensen een tandje harder zodat het niet te zacht is. Probleem is dat de meeste uitgaansgelegenheden een zwaar belabberde akoestiek hebben waardoor het al snel te hard te schel te dof en te zacht is. Daarnaast is het lekker om veel bas te voelen.

Met oordoppen kun je zelf het volume regelen door andere filters en dieper in te steken.

[Dit bericht is gewijzigd door ElitE op 03-04-2012 19:48]


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen