IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 16-04-2012 22:51 by attila_de_hun Profiel van attila_de_hun

quote:
Op 16 april 2012 22:48 schreef Hypnos het volgende:
Het feit dat hij niet ontoerekeningsvatbaar wil verklaard worden lijkt me een teken dat hij "menselijke" lafheid mist.


maar waarom is hij dan geen moslims gaan afknallen in afghanistan of zo. nee, hij heeft de weg van de minste weerstand gekozen, een nepkruistocht. Zo iets doet een goede kruisvaarder niet!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2012 22:51 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 april 2012 22:48 schreef Hypnos het volgende:
Het feit dat hij niet ontoerekeningsvatbaar wil verklaard worden lijkt me een teken dat hij "menselijke" lafheid mist.
Angst is iets anders als lafheid, denk ik. Maar het kan ook een berekenende stap zijn, i.v.m. niet levenslang gemonitord willen worden. Ik denk dat je de beste man niet teveel moet willen romantiseren.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 16-04-2012 22:51 by Forever After Profiel van Forever After

Van mij mogen ze hem euthenaseren middels 5 ml lucht in de aderen.


 


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2012 22:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 april 2012 22:44 schreef Zoep het volgende:
Hoe stellen ze eigenlijk een psychose vast...zelfs dat is kennelijk niet duidelijk te diagnosticeren. Als hij volledig toerekeningsvatbaar was/is, dan is het een psychopaat? Dan is zijn ''zonde'' dat hij zich niet aan de wet hield zeker?

Ho ho ho

Je haalt volgensmij allerlei dingen door elkaar.

Psychose stellen ze net als de meeste andere geestesziekten vast via de DSM IV, de bijbel van de psychiatrie wat trouwens net zo dubieus is. Het is eigenlijk min of meer een checklist van allerlei symptomen die opzichzelf eigenlijk bij iedereen wel voor kunnen komen.

Een psychopaat heeft niet perse te maken met psychoses. Bij psychoses heb je waanbeelden vaak in combinatie met dingen waarnemen die er niet zijn(en dan volgens de algemene opinie) terwijl psychopaten mensen zijn die niet geven om emoties van anderen en geen empathie tonen.

Maar in de discussie over toerekeningsvatbaarheid gaat het over of iemand ziek is en er geen eigen verantwoording aan heeft of juist wel. hebben we vrije wil of is de wereld deterministisch. Allemaal vragen die we voorlopig niet weten te beantwoorden.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-04-2012 22:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

Het lijkt me toch dat hij bepaalde "menselijke" aspecten mist, terwijl andere overontwikkeld zijn.

Zijn empathie is niet-bestaande, hij ziet de realiteit ook in groepen en niet in individuen. Terwijl zijn eer en trots heel groot is. Zijn zelfbeeld is ook extreem buiten proportie. In hoeverre heb je dat als persoon in de hand? Is dat niet genetisch?

Ik denk niet dat hij een strafblad had of aanleidingen om in therapie te gaan


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2012 22:56 by bastianus Profiel van bastianus

@ Elite: Dat is voor een 'normaal' persoon al niet te beantwoorden, laat staan voor zo'n complex iemand inderdaad.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-04-2012 22:56]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 16-04-2012 22:57 by Zoep Profiel van Zoep

Het idee dat sommige mensen beter dood kunnen, als een dol hondje, bekroop me ook al eens. Maar het is vast beter van niet. Een groter dilemma is denk ik nu: Moet een gestoorde, op z'n minst gedeeltelijk ontoerekeningsvatbare, gestraft worden voor de daad op zich die gruwelijk was, of eerder behandeld worden op een zachtere manier omdat hij het niet beseft? En hoe moet het als een mens inherent ''slecht'' lijkt door een stoornis, zoals psychopathie?


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2012 22:59 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 april 2012 22:57 schreef Zoep het volgende:
Het idee dat sommige mensen beter dood kunnen, als een dol hondje, bekroop me ook al eens. Maar het is vast beter van niet. Een groter dilemma is denk ik nu: Moet een gestoorde, op z'n minst gedeeltelijk ontoerekeningsvatbare, gestraft worden voor de daad op zich die gruwelijk was, of eerder behandeld worden op een zachtere manier omdat hij het niet beseft? En hoe moet het als een mens inherent ''slecht'' lijkt door een stoornis, zoals psychopathie?
Psychopaten kunnen toch ook goede kanten hebben? Lijken me vooral leerzame personen. Ik zou best een keer een gesprek met Charles Manson willen b.v., of met die Iceman.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 16-04-2012 23:01 by Zoep Profiel van Zoep

quote:
Op 16 april 2012 22:59 schreef bastianus het volgende:
Psychopaten kunnen toch ook goede kanten hebben? Lijken me vooral leerzame personen. Ik zou best een keer een gesprek met Charles Manson willen b.v., of met die Iceman.

Leerzaam wel, de psychiatrie zal ze ook vast bestuderen. Maar wat moet je dan nemen als straf! Hetzelfde straffen als anderen? Minder straffen omdat ze gestoord zijn en bepaalde daden deels niet kunnen helpen? Of juist zwaarder straffen omdat er geheel geen berouw is? Dat soort dingen lijkt me lastig als rechter, en al helemaal met iets als de Breivikzaak.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2012 23:02 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Nouja 1 ding is zeker, behandeling is meestal maar aanpappen, we weten er te weinig van maar psychologen met tientallenjaren van studie durven zoiets niet toe te geven.

Behandelen gaat bij psychoses wel redelijk, maar voor de overige gevallen is recidive erg hoog en met 20 jaar freudiaanse praatsessies over je onderdrukte seksuele lusten naar je moeder maak je iemand niet zomaar "beter". TBS is eigenlijk een prachtig systeem alleen kunnen we mensen nog niet goed behandelen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-04-2012 23:03 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 april 2012 22:51 schreef attila_de_hun het volgende:
maar waarom is hij dan geen moslims gaan afknallen in afghanistan of zo. nee, hij heeft de weg van de minste weerstand gekozen, een nepkruistocht. Zo iets doet een goede kruisvaarder niet!




hij was tegen de Islamisering van zijn land, niet tegen de Islam an sich


signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2012 23:03 by bastianus Profiel van bastianus

@ Zoep: In elk geval blijven monitoren, straf lijkt me niet zoveel invloed hebben op iemand zonder geweten. Maar je moet ze wel in de gaten blijven houden denk ik, om andere mensen te beschermen.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 16-04-2012 23:04]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2012 23:05 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 april 2012 23:03 schreef Hypnos het volgende:
hij was tegen de Islamisering van zijn land, niet tegen de Islam an sich
De Islamisering van een land door een paar procent van de bevolking, is dat eigenlijk ook niet een waanbeeld? Lijdt Geert Wilders ook niet aan een psychose?


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Zoep
Usericon van Zoep
Posted 16-04-2012 23:06 by Zoep Profiel van Zoep

De maximumstraf in Noorwegen is, geloof ik, 20 jaar. Maar zou hij levenslang moeten krijgen, niet alleen vanwege zíjn aspect van de misdaad (hij pleegde het, maar kijk ook naar de mate van schuld en bewustzijn van de daad) maar ook om de nabestaanden te sussen? Is zijn individuele en eventuele principiële recht belangrijker, of het gevoel van de inwoners van Noorwegen? Hmm, in zo'n zaak kom je om in dat soort vragen denk ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2012 23:07 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 16 april 2012 23:05 schreef bastianus het volgende:
De Islamisering van een land door een paar procent van de bevolking, is dat eigenlijk ook niet een waanbeeld? Lijdt Geert Wilders ook niet aan een psychose?


Niemand is vrij van wanen. Ook mooi om te zien dat in de DSM IV religie uitgesloten wordt bij de definitie van wanen en psychosen.

Godsdienst en psychoses zijn altijd al vrij nauw verbonden geweest.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-04-2012 23:10 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 april 2012 23:05 schreef bastianus het volgende:
De Islamisering van een land door een paar procent van de bevolking, is dat eigenlijk ook niet een waanbeeld? Lijdt Geert Wilders ook niet aan een psychose?


politici hebben sowieso een streven naar macht en gelding. Die van Wilders wordt gevoed door angst, ik denk dat hij zichzelf gelooft in zijn uitlatingen. En ik denk dat zijn angst voor het "ander" groter is dan zijn streven voor de trots van het "zelf". Bij Breivik denk ik dat de trots en eer en zelfliefde groter is dan een eventuele angst.



signature


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-04-2012 23:10 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 16 april 2012 23:07 schreef ElitE het volgende:
Niemand is vrij van wanen. Ook mooi om te zien dat in de DSM IV religie uitgesloten wordt bij de definitie van wanen en psychosen.

Godsdienst en psychoses zijn altijd al vrij nauw verbonden geweest.
Yep. Ik denk dat de Johannes die Openbaringen aan de bijbel toevoegde, Bernadette in Lourdes en Jeanne d' Arc b.v. ook aan psychoses leden met hun visioenen.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-04-2012 23:13 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 16 april 2012 23:10 schreef bastianus het volgende:
Yep. Ik denk dat de Johannes die Openbaringen aan de bijbel toevoegde, Bernadette in Lourdes en Jeanne d' Arc b.v. ook aan psychoses leden met hun visioenen.


misschien zijn psychosen de eerste stap om dichter bij God te komen?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 16-04-2012 23:15 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik denk ruim de helft van dat boek. Maar psychose moet je ook weer niet te negatief benaderen, meestal zitten er wel verstandige dingen in maar je moet het wel in perspectief plaatsen.

Een vriend van mij die geneeskunde studeerde had een patient die werd eigenlijk gediagnosticeerd op psychose terwijl het gewoon een godsdienstige man was die zn hele normale leven opgaf en niet meer werkte en gewoon zag wat er van zn leven kwam. Dat is weer de andere kant, misschien niet slim en een tikkeltje risicovol maar die man wat geen volslagen idioot hij gaf zich gewoon over aan bepaalde dingen.

Daarom is het zo oppassen met "psychiatrische afwijkingen" dat je een ander patroon volgt als het gemiddelde maakt het nog niet iets slechts.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 16-04-2012 23:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

hangt idd van de context af. In oorlogstijd was Breivik misschien al een held.


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-04-2012 19:54 by Forever After Profiel van Forever After

Aanklager: Breivik was verslaafd aan World of Warcraft
Door Paul Hulsebosch, dinsdag 17 april 2012 10:47, views: 32.295

Svein Holden, openbaar aanklager in de zaak tegen Anders Breivik, stond in zijn openingsbetoog stil bij de periode waarin Breivik World of Warcraft speelde. Hij probeerde daarmee het beeld te schetsen dat Breivik sociaal geïsoleerd was.

Breivik, de man die een jaar geleden in Noorwegen 77 jongeren doodschoot op het eiland Utøya, woonde in 2006 en 2007 bij zijn moeder. Hij deed daar een jaar lang niets anders dan World of Warcraft spelen, stelde openbaar aanklager Holden gisteren in zijn openingsbetoog. Holden omschreef de game daarbij als gewelddadig. De verder vooral stoïcijnse Breivik moest lachen bij de passage over zijn WoW-verleden, vooral toen Holden een screenshot toonde van Justicar Andersnordic, het character waarmee hij speelde.

Holden wilde daarmee duidelijk maken dat Breivik in de tien jaar voorafgaand aan zijn daad een sociaal geïsoleerd bestaan leidde en een leven vol mislukkingen achter de rug heeft. Zo voerde de aanklager naast het WoW-verleden ook aan dat Breivik zonder veel succes tot drie keer toe geprobeerd heeft een eigen bedrijf op te richten.

Holden is niet de eerste die verband probeert te leggen tussen games en geweldsmisdrijven. In veel geruchtmakende rechtszaken doen aanklagers hetzelfde. Zo zou Tristan van der V. veel shooters hebben gespeeld. De moordpartij, een jaar geleden in Alphen aan den Rijn, zou zelfs verdacht veel lijken op een scène uit Call of Duty: Modern Warfare 2. Ook in de zaken rond de moorden op de Columbine High School en Virginia werd de link met gewelddadige games gelegd.

Er is veel onderzoek gedaan naar het verband tussen gewelddadige games en gewelddadig gedrag. De resultaten van de diverse onderzoeken spreken elkaar tegen. Er zijn onderzoeken die een verband aantonen, maar ook onderzoeken die geen verband tonen. Ook in Noorwegen werd direct na de schietpartij op Utøya het verband gelegd. Zo haalde een Noorse supermarktketen World of Warcraft en Call of Duty: Modern Warfare 2 uit de schappen zodra bekend werd dat Breivik de games had gespeeld.

Tweakers.net



Ah, er hangen nog wat potentiele Breivikjes op ZM rond...


 


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 17-04-2012 19:56 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Leuke poging tot stemmingsmakerij, maar nee, het heeft er 0,0 mee te maken [in the end].


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Dappere-Speerwerper
Stoethaspel
Usericon van Dappere-Speerwerper
Posted 17-04-2012 19:57 by Dappere-Speerwerper Profiel van Dappere-Speerwerperhttp://myspace.com/clemensk

Er zitten potentiële WoW spelers in de groep van mensen van psychische problemen.



Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 17-04-2012 19:59 by Forever After Profiel van Forever After

Ach, het is toch altijd van zulk gezever.

'Grote mensen'films met veel geweld moeten later op tv want de kids zouden er negatief door beinvloed worden. Heb je wel eens een middagje tekenfilms gekeken en hoeveel geweld daar in zit?

Er zullen best wat individuen vatbaar voor zijn hoor, maar inderdaad voor minstens 99% stemmingsmakerij imo.


 


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 17-04-2012 20:09 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos



signature


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen