IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 21-04-2012 21:44 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Amsterdam, brug. Geen polderlandschap.



Zoep
Usericon van Zoep
Posted 21-04-2012 21:45 by Zoep Profiel van Zoep

Misschien was het bij wissels en namen ze aan dat de mensen van ProRail of wie het ook regelt capabel waren, want onoplettendheid kan niet. Een machinist moet, zoals ik het begreep, elke 30 seconden op een pedaal duwen, voor de concentratie.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 21-04-2012 21:48 by XXL Profiel van XXL

Partijen wilden ruim 14 miljard euro bezuinigen
Laatste update: 21 april 2012 20:02

DEN HAAG - VVD, CDA en PVV waren het voordat PVV-leider Geert Wilders de finale onderhandelingen staakte, in principe eens over een bezuinigingspakket van 14,2 miljard euro.

Dat had het begrotingstekort van Nederland in 2013 teruggebracht naar 2,8 procent, zei VVD-fractievoorzitter Stef Blok zaterdag.

Zaterdag bleek dat de onderhandelingen tussen VVD, CDA en PVV in het Catshuis zijn mislukt. Het is de drie partijen niet gelukt om met gemeenschappelijke bezuinigingsplannen te komen.

Er was besloten om het lage btw-tarief van 6 naar 7 procent te brengen en het hoge tarief van 19 naar 21 procent. Dat had 4,7 miljard euro opgeleverd, maar zou later weer zijn teruggeven via een verlaging van de inkomstenbelasting.

Onderwijs

Volgen een bron dicht bij de onderhandelingen zou, als de drie partijen tot een akkoord waren gekomen, onder meer het onderwijs bij de bezuinigingen zijn ontzien.

De prestatiebeloning in het onderwijs zou worden afgeschaft, waardoor de veelbesproken bezuinigingen op passend onderwijs fors omlaag konden, aldus de bron tegenover NU.nl.

AOW-leeftijd

Ook waren de partijen het vorige week eens over een snellere verhoging van de AOW-leeftijd. Die zou al in 2015 naar 66 zijn gegaan.

Verder zou een bevriezing van de ambtenarensalarissen 4 miljard euro opbrengen. Bezuinigingen in de zorg zouden 1,8 miljard euro opbrengen, onder meer door per recept een eigen bijdrage van 9 euro te vragen.

Op ontwikkelingssamenwerking zou 750 miljoen euro worden bespaard. De hypotheekrenteaftrek zou voor nieuwe aflossingsvrije hypotheken niet meer gelden. De huren zouden marktconform worden.

Koopkrachtdaling

De ingrepen waarover VVD, CDA en PVV het in het Catshuis bijna eens waren, zouden vooral volgend jaar tot koopkrachtproblemen hebben geleid. In het jaar erna zouden de meeste huishoudens dankzij belastingmaatregelen weer meer te besteden hebben gehad.

Volgens het CPB hadden door het pakket vooral laagbetaalde werknemers en 65-plussers flink moeten inleveren in 2013.

Zij zouden er 3,25 tot 4,25 procent op achteruit gaan. De andere huishoudens zouden volgend jaar zo'n 1 tot 2 procent minder te besteden hebben gehad. Het jaar erop zou de daling echter beperkt blijven tot een klein minnetje.




Lijken me toch niet dusdanig onredelijke voorstellen dat er weer een regering voor moet vallen.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-04-2012 23:24 by bokkie666 Profiel van bokkie666

quote:
Op 21 april 2012 21:23 schreef SQT het volgende:
56 zwaargewonden door treinbotsing in Amsterdam
Laatste update: 21 april 2012 21:18

AMSTERDAM - In Amsterdam zijn zaterdagavond twee passagierstreinen op elkaar gebotst. Daarbij zijn 70 gewonden gevallen, hiervan zijn 56 mensen zwaargewond.

70 licht gewond, 56 zwaargewond volgens de NOS. http://nos.nl/artikel/364861-136-gewonden-treinbotsing-adam.html

Bent u of kent u een ooggetuige van de botsing in Amsterdam? Mail dan naar de NOS

Kassa voor de publieke omroep met al die ingelaste journaals waar dan extra reclame omheen komt.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2012 0:21 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 21 april 2012 21:48 schreef XXL het volgende:
Lijken me toch niet dusdanig onredelijke voorstellen dat er weer een regering voor moet vallen.


Mij wel. De zwaarste gevolgen vallen bij de kwetsbaarste groepen, die het toch al flink te verduren hebben gehad. Ik kan het me van Wilders juist het beste voorstellen, dat hij eruit stapt.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 22-04-2012 0:22]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


De Knoflookpineut
Omdat het kan!
Usericon van De Knoflookpineut
Posted 22-04-2012 0:52 by De Knoflookpineut Profiel van De Knoflookpineut

quote:
Op 22 april 2012 0:21 schreef bastianus het volgende:
Mij wel. De zwaarste gevolgen vallen bij de kwetsbaarste groepen, die het toch al flink te verduren hebben gehad. Ik kan het me van Wilders juist het beste voorstellen, dat hij eruit stapt.


Dat wel, maar dat de kwetsbaarste groepen er het hardst op achteruit gaan, viel toch al lang te verwachten... En voor Wilders lijkt dit me nou ook niet het meest geschikte moment om uit de onderhandelingen te stappen: nieuwe verkiezingen zijn voor de PVV op dit moment niet echt iets om naar uit te kijken.

Ik vraag me dus af wat er deze keer achter de meestal zo gewiekste plannen van deze populist schuilgaat...


Slechtgehumeurde buurman.


ErikS
Parker hoer
Usericon van ErikS
Posted 22-04-2012 1:01 by ErikS Profiel van ErikS

Aandacht afleiden van die Stassen en aanverwante kneuzen in Limburg, en en passant doen als of hij het beste voor heeft met Henk en Ingrid?


Als je bij Brigade M hebt gespeeld ben je gewoon een gore kutnazi. En als je zaken doet met zo'n knurft ben je ook een gore kutnazi. En als je dat normaal vind, nou ja, vul zelf maar in...


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2012 2:05 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 april 2012 1:01 schreef ErikS het volgende:
Aandacht afleiden van die Stassen en aanverwante kneuzen in Limburg, en en passant doen als of hij het beste voor heeft met Henk en Ingrid?


Henk en Ingrids wonen voornamelijk in Limburg.

quote:
Op 22 april 2012 0:21 schreef bastianus het volgende:
Mij wel. De zwaarste gevolgen vallen bij de kwetsbaarste groepen, die het toch al flink te verduren hebben gehad.


Dat is het product van een democratie. De uitzonderingen (omhoog en omlaag) worden altijd genaaid voor de overgrote meerderheid. En dus is het niet gek dat de outsiders gepakt worden.

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 22-04-2012 2:06]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2012 8:24 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2012 2:05 schreef iPim het volgende:
Dat is het product van een democratie. De uitzonderingen (omhoog en omlaag) worden altijd genaaid voor de overgrote meerderheid. En dus is het niet gek dat de outsiders gepakt worden.
Nee hoor. Ik zie het als een trend om de 'sociaal-economisch zwakkeren' te pakken van de laatste decennia. Onder Den Uyl of Drees leek eerder het tegenovergestelde het geval. Maar toen bepaalde sociaal-democratie de politieke agenda, en niet het neo-liberalisme.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Vampire John
alias Lord Neithan
Usericon van Vampire John
Posted 22-04-2012 8:40 by Vampire John Profiel van Vampire Johnhttp://www.lordsofmetal.nl; http://www.myspace.com/neithan_666; www.dynamo666.nl

Hoe je het ook wendt of keert en vanuit welke politieke hoek je het ook bekijkt: wanneer je die 3% niet haalt zal je door de internationale ratings veel meer rente moeten gaan betalen. Miljarden die je dan ook kwijt bent en moet bezuinigen (voor de economen onder ons: het koekoekseffect; de renteuitgaven van de overheid verdringen andere overheidsuitgaven). Of misschien zelfs wel meer dan de bezuinigingen...

Wellicht dat men nu door de gedwongen invloed van de oppositie nu ook eens "aan de bovenkant" wat geld zal moeten weghalen zodat de pijn - die er komt - nu echt naar draagkracht verdeeld gaat worden. Ik ben er alleen bang voor dat de heren en dames politici gezamenlijk (van links naar recht) toch het electoraal belang boven dat van die arme stemmer zal stellen en niet snel tot besluiten zal komen.


Metal zonder gitaren is als een bordeel zonder hoeren, en dat is ook maar gewoon een huis...


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2012 8:46 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 22 april 2012 0:21 schreef bastianus het volgende:
Mij wel. De zwaarste gevolgen vallen bij de kwetsbaarste groepen, die het toch al flink te verduren hebben gehad. Ik kan het me van Wilders juist het beste voorstellen, dat hij eruit stapt.


Ja maar in huize XXL leeft men boven-modaal.



 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-04-2012 8:53 by XXL Profiel van XXL

Gast, wij verdienen samen maar net iets meer dan 1/3 Balkenende norm.

En Bas wil gewoon zijn prestatiebeloning niet kwijt, vroeg met pensioen en is bang voor beperking van de hypotheekrente-aftrek omdat hij nog een huis moet kopen.
Ook de hogere BTW zal niet aan hem voorbij gaan.



[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-04-2012 9:01]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2012 9:10 by Forever After Profiel van Forever After

Da's hard afzien ja tov een aow-tje.

Je hoort in ieder geval niet tot de groepen waar de hardste klappen lijken te gaan vallen.


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-04-2012 9:23 by XXL Profiel van XXL

Dat hoor ik vaker, ja. Dat daar gezamelijk 90 tot 100 arbeids-uren per week tegenover staan valt veel mensen dan weer minder op.

[Dit bericht is gewijzigd door XXL op 22-04-2012 9:24]


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 22-04-2012 10:58 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 22 april 2012 8:53 schreef XXL het volgende:
Gast, wij verdienen samen maar net iets meer dan 1/3 Balkenende norm.

En Bas wil gewoon zijn prestatiebeloning niet kwijt, vroeg met pensioen en is bang voor beperking van de hypotheekrente-aftrek omdat hij nog een huis moet kopen.
Ook de hogere BTW zal niet aan hem voorbij gaan.


Wij hebben hetzelde qua inkomsten, gezamenlijk met een dikke zestig uur werken. Die prestatiebeloning is een ramp, dat geld kan veel beter naar leerlingen toe. De hypotheekrenteaftrek moet er toch aan op de termijn. En ik ga er vanuit dat ik minimaal tot mijn zeventigste door moet werken.
Waar ik veel meer moeite mee heb, is het bezuinigen op AWBZ, AOW, sociale werkplaatsen, zieken en gehandicapten.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-04-2012 13:04 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 22 april 2012 10:58 schreef bastianus het volgende:
Wij hebben hetzelde qua inkomsten, gezamenlijk met een dikke zestig uur werken.


Met 1/3 minder aan uren?
Dan klopt het dus toch dat er in het onderwijs en de zorg nog wel wat bezuinigd kan worden.



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2012 13:17 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 april 2012 8:40 schreef Vampire John het volgende:
Wellicht dat men nu door de gedwongen invloed van de oppositie nu ook eens "aan de bovenkant" wat geld zal moeten weghalen zodat de pijn - die er komt - nu echt naar draagkracht verdeeld gaat worden. Ik ben er alleen bang voor dat de heren en dames politici gezamenlijk (van links naar recht) toch het electoraal belang boven dat van die arme stemmer zal stellen en niet snel tot besluiten zal komen.


Want de rijken hebben toch teveel geld en kunnen het allemaal toch wel hebben. Mooie gedachte altijd van de lowerclass, dat schreeuwt om solidariteit. Waarom is solidariteit een begrip dat voor hun maar één kant op gaat, namelijk van hoog naar laag en nooit andersom? Als er wederzijds respect was voor de bedeelden en minder bedeelden had ik later misschien in Nederland blijven wonen. Ik ga wel de grijpende en graaiende manager in Singapore uithangen. Maar wanneer de gemiddelde nu.nl-lezer ziet dat ze niet meer van megaupload gebruik kunnen maken, dan klagen ze steen en been dat de entertainmentindustrie hen de gratis downloads misgunt. Over grijpen en graaien gesproken, ze zijn zelf geen haar beter. Iedereen is egoistisch.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 22-04-2012 13:19 by Jenje (Speciaal lid) Profiel van Jenje

quote:
Op 22 april 2012 2:05 schreef iPim het volgende:
Dat is het product van een democratie. De uitzonderingen (omhoog en omlaag) worden altijd genaaid voor de overgrote meerderheid. En dus is het niet gek dat de outsiders gepakt worden.
Wut? De omhoog-uitzondering is de reden van het hele tekort en de crisis, die worden juist altijd ontzien, en met de huidige regering al helemaal. Zie je ook weer terug in deze maatregelen.

Laat de banken die 3% maar eens ophoesten.


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 22-04-2012 13:20 by Teneighty Profiel van Teneighty

quote:
Op 22 april 2012 13:04 schreef XXL het volgende:
Met 1/3 minder aan uren?
Dan klopt het dus toch dat er in het onderwijs en de zorg nog wel wat bezuinigd kan worden.




Vergelijk elkanders uurloon dan, wellicht worden de verschillen wat duidelijker.

[Dit bericht is gewijzigd door Teneighty op 22-04-2012 13:22]


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


Teneighty
Maandag 10 Februari 2003 - 13:02.54
Usericon van Teneighty
Posted 22-04-2012 13:21 by Teneighty Profiel van Teneighty

Argh

[Dit bericht is gewijzigd door Teneighty op 22-04-2012 13:23]


"Gelukkig kunnen wij op jou rekenen als het om veelzeggende replys gaat."


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2012 13:22 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 april 2012 13:19 schreef Jenje het volgende:
Wut? De omhoog-uitzondering is de reden van het hele tekort en de crisis, die worden juist altijd ontzien, en met de huidige regering al helemaal. Zie je ook weer terug in deze maatregelen.

Laat de banken die 3% maar eens ophoesten.


De reden waarom de rijken ontzien worden is omdat ze lobbygroepen in kunnen zetten. Anders hadden ze al hun geld allang in moeten leveren. Maar ik herhaal het nog maar eens; jij had het in die positie ook gedaan. Al het gezever over en weer is niets meer dan intolerantie, afgunst en jaloezie -onmacht.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2012 13:28 by Forever After Profiel van Forever After

Leg anders ook even uit waarom het als het in een bepaalde bedrijfstak slecht(er) gaat het wel gerechtvaardigd is dat een manager zijn bonus opstrijkt en het werkend personeel geen loonsverhoging krijgt buiten die van een CAO om?


 


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 22-04-2012 13:35 by XXL Profiel van XXL

Ja, maar......

Jeweettoch.......

Die manager is degene die zorgt dat het gepeupel een baan heeft.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 22-04-2012 13:39 by Forever After Profiel van Forever After

Nee


 


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 22-04-2012 13:42 by iPim (Administrator) Profiel van iPim

quote:
Op 22 april 2012 13:28 schreef Forever After het volgende:
Leg anders ook even uit waarom het als het in een bepaalde bedrijfstak slecht(er) gaat het wel gerechtvaardigd is dat een manager zijn bonus opstrijkt en het werkend personeel geen loonsverhoging krijgt buiten die van een CAO om?


Omdat men betaald krijgt naar zijn marginal productivity. En die ligt nogal laag bij 'werkend personeel'. Vanuit puur praktische zin is het ook moeilijker om (goede) managers te vinden dan laaggeschoolden, want daar hebben we er in Nederland genoeg van.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen