IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-05-2012 16:55 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

Nieuws, gasten.




NS past dienstregeling al aan bij vermoeden sneeuw
UTRECHT - De Nederlandse Spoorwegen (NS) gaan bij de minste twijfel over slecht weer de dienstregeling terugschroeven, ook al valt er geen sneeuw.
Foto: NU.nl/Daud Pechler

Dat blijkt uit honderden pagina’s documentatie over de verstoring op het spoor, die NU.nl in handen kreeg met een beroep op de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).

Afgelopen februari had de NS te kampen met veel verstoringen door een foutieve inschatting van de weerman.

In een feitenrelaas over de vraag waarom het op 3 februari weer mis ging op het spoor, schrijft de NS te maken te hebben gehad met "meer sneeuwval dan op 2 februari door Meteo, KNMI en meteoroloog OCCR voorspeld".

Meteoroloog

"Hoewel meteoroloog op het OCCR (Operationeel Controle Centrum Rail – red.) was, waren de weersvoorspellingen niet betrouwbaar genoeg om al vooraf de dienstregeling te kunnen beperken."

Daarom werd het bedrijf overvallen door het verslechterende weer en moest in de ochtend ad hoc het besluit worden genomen om met minder treinen te gaan rijden. Dat blijkt uit een e-mail van 10:52 uur die ochtend, waarin staat dat de terugschakeling van de dienstregeling 8 minuten later zou ingaan.

Wisselproblemen

Daarna stapelden de problemen zich op. "De infrastructuur moet volgens de specificaties (10-20 cm/uur, bij minus 10 en windkracht 6) bestand zijn tegen het winterweer van 3 en 4 februari. Dit blijkt echter verreweg niet het geval", schrijven de NS.

Prorail telde op die bewuste vrijdag 272 verstoringen, terwijl dat er op een gemiddelde dag maar 120 zijn. Hieronder vielen ook 23 ernstige wisselstoringen en 1 kapotte bovenleiding. De dag erop was het nog slechter met 390 verstoringen, terwijl op een weekenddag 80 gewoonlijk is.

Opmerkelijk daarbij is dat normaliter een probleem na aankomst van een monteur binnen een half uur moet zijn opgelost, maar dat het verhelpen nu gemiddeld 2 uur duurde. Hierdoor werden vertragingen groter. Bijna een kwart van de treinen viel uit en bijna de helft van wel rijdende treinen kwam te laat. Op 4 februari reed 30 procent van de treinen niet en was de punctualiteit 53 procent.

Meteen winterdienstregeling

De conclusie is dan voor de NS ook dat "onze infra-assets/wissels zeer kwetsbaar blijken en blijven voor sneeuw en vorst". Ook wordt duidelijk dat "wij niet direct kunnen reageren op snel wisselende weersvoorspellingen."

Het bedrijf concludeert: "In de periode dat de wissels winterharder worden gemaakt (tot 2015?) bij iedere voorspelling van sneeuw (ongeacht kans en hoeveelheid) en/of strenge vorst op voorhand terug te schalen naar een aangepaste dienstregeling die beter beheersbaar is bij verstoringen als gevolg van extreem weer. Hiermee zorgen we ook voor goede, actuele reisinformatie."

Failliet spoor

Naast NU.nl diende ook de Maatschappij voor een Beter OV een Wob-verzoek in. Voorman Rikus Spithorst toont zich ongelukkig. "Het preventief ruimen van grote aantallen treinen bij een dreigend sneeuwbuitje is het failliet van het spoor als serieus te nemen vervoermiddel. Dat moet dus worden teruggedraaid", zegt Spithorst tegenover NU.nl.

"Het argument 'dan is het tenminste voorspelbaar' is een laffe smoes die dient te worden weggehoond. Het allervoorspelbaarste is helemaal geen treinen meer laten rijden. Is de minister dán tevreden?"

Verantwoordelijk

Sinds de problemen op het spoor in 2010 is ervoor gekozen NS verantwoordelijk te maken voor de coördinatie van de problemen. Daarbij wordt nauw samengewerkt op allerlei vlakken. Deze samenwerking gaat zover dat zelfs brieven tussen NS, Prorail en het ministerie van Infrastructuur en Milieu vooraf worden afgestemd om te kunnen reageren.

Uit een vergaderverslag van 29 maart 2011 stelt een deelnemer, waarvan de naam is weggehaald, voor om "conceptbrieven altijd van te voren naar de ontvanger te zenden, zodat deze nog (tekst-)suggesties kan doen."

Uit de stukken bleek ook dat NS.nl tijdens de verstoringen afgelopen winter onbereikbaar was door een fout.

http://www.nu.nl/binnenland/2802842/ns-past-dienstregeling-al-bij-vermoeden-sneeuw.html

Goed bezig daar :')


I wish I was a butterfly


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2012 17:13 by bastianus Profiel van bastianus

Wat een taal ook. 'Het preventief ruimen van treinen'. Misschien moeten we die hondenkoppen, koplopers en rupsen vanavond om acht uur ook maar gaan herdenken.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Mark
Better to rule in Hell than to serve in Heaven.
Usericon van Mark
Posted 04-05-2012 17:16 by Mark Profiel van Mark

Lang leve de privatisering. Een zoveelste bewijs dat je geen dingen moet privatiseren in sectoren waar er geen goed alternatief bestaat voor de burger.

Kan in dit geval de NS overigens niet eens geheel ongelijk geven. Aan de ene kant krijgen ze van de overheid allerhande maatstaven opgelegd waar ze als privaat bedrijf aan moeten voldoen, maar aan de andere kant verzorgt de overheid vervolgens geen goede infrastructuur (Prorail is toch nog altijd een overheidsorgaan?) waardoor aan een deel van die eisen simpelweg niet te voldoen is.


She went and she left me like litter. She took all future summers with her. I lost all my money cuz I tried to bribe her. Now I can only afford an amateur sniper.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 04-05-2012 18:59 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 4 mei 2012 17:16 schreef Mark het volgende:
Lang leve de privatisering. Een zoveelste bewijs dat je geen dingen moet privatiseren in sectoren waar er geen goed alternatief bestaat voor de burger.



Ik kan me eigenlijk nog geen enkele privatisering voor de geest halen waarbij de burger er niet op achteruit gegaan is.



 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-05-2012 21:29 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 mei 2012 18:59 schreef Forever After het volgende:
Ik kan me eigenlijk nog geen enkele privatisering voor de geest halen waarbij de burger er niet op achteruit gegaan is.


Volgens mij is het bij internet en telecom wel redelijk gegaan. In elk geval veel concurrentie en aanbieders. Maar het grote probleem is natuurlijk, dat er op de werkvloer veel bezuinigd wordt, terwijl management uitdijt en steeds meer geld genereert.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2012 21:35 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 mei 2012 21:29 schreef bastianus het volgende:
Volgens mij is het bij internet en telecom wel redelijk gegaan. In elk geval veel concurrentie en aanbieders. Maar het grote probleem is natuurlijk, dat er op de werkvloer veel bezuinigd wordt, terwijl management uitdijt en steeds meer geld genereert.


Mja dat is ook een markt die volledig omgekeerd is door internet en opkomst van mobiele telefonie. NS heft geen directe concurrentie en TNT heeft ook een flink monopolie, met brievenbussen en postkantoren.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-05-2012 21:37 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 mei 2012 15:08 schreef G.I.R.L. het volgende:
Limburgs is geen taal.

Op het moment dat je elkaar niet meer verstaat kun je toch wel spreken van een andere taal. Duits kan ik nog wel een beetje volgen.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-05-2012 1:08 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 mei 2012 14:52 schreef G.I.R.L. het volgende:
Dvd afspelen in Windows 8 alleen na betaling
Laatste update: 4 mei 2012 13:41 info
AMSTERDAM – In Windows 8 wordt niet standaard het afspelen van films die op dvd’s staan ondersteund. Gebruikers die dat wel willen, moeten daar extra voor betalen.

Dat bevestigt Microsoft in een blog.
Volgens het bedrijf zijn de kosten van het mogelijk maken van het afspelen van films op fysieke dvd’s hoog en hebben partners daar hun zorgen over geuit.

"De consumptie van dvd’s is de afgelopen jaren hard gedaald. Door het veranderende landschap en de kosten hebben we besloten Windows Media Center niet standaard in Windows 8 te verwerken", aldus Microsoft.
Het is in de nieuwe versie van het besturingssysteem ook niet standaard mogelijk om tv via de pc te kijken. Blu-ray wordt überhaupt niet ondersteund. Hoeveel betaald moet worden voor het toevoegen van Windows Media Center voor onder meer het afspelen van dvd’s is niet bekend.
Windows Media Player wordt wel verwerkt in alle versies van Windows 8. Codecs als h.264, mp4, wma, mp3 en mpeg worden daarin wel ondersteund.


Goed verhaal.

Gewoon een alternatief erop en je probleem is opgelost, toch?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 05-05-2012 1:24 by Blueprint Profiel van Blueprint

Iedereen dan maar aan de superieure, gratis VLC Media Player?


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 05-05-2012 1:28 by XXL Profiel van XXL



Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 05-05-2012 9:33 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 5 mei 2012 1:24 schreef Blueprint het volgende:
Iedereen dan maar aan de superieure, gratis VLC Media Player?


Mwoah, ik prefereer GOM player.

Maar wie gebruikt in hemelsnaam Windows Media Player? Die hadden ze in 2005 al uit windows kunnen halen.


Boeiender


powertieke
Die by the Fjørd
Usericon van powertieke
Posted 05-05-2012 10:40 by powertieke Profiel van powertiekehttp://www.retribution.nl



Wat een club is het toch...


"I love deadlines. I like the whooshing sound they make as they fly by." -- Retribution ( http://www.retribution.nl/ http://www.facebook.com/retributionmetal ) -- The Assault ( http://www.facebook.com/ourotherrideisyourmomma )


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-05-2012 21:54 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

is het al uit tussen Gertje en Josje?


signature


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 06-05-2012 22:00 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 5 mei 2012 9:33 schreef MR. N het volgende:
Maar wie gebruikt in hemelsnaam Windows Media Player? Die hadden ze in 2005 al uit windows kunnen halen.


Ik weet niet of je jaartal klopt, maar dat was toch al zo bij de Windows N edities? N staat voor Nelie denk ik.


 


SQT
Usericon van SQT
Posted 10-05-2012 21:33 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Op zich niet zo erg, ware het niet voor die foto.


70-jarige vrouw wil ontmaagd worden
AMSTERDAM – Een 70-jarige vrouw uit Engeland, die voor de kost een showballet-zangeres is, zegt er klaar voor te zijn om ontmaagd te worden.

De vrouw, Pam Shaw, zegt dat ze het altijd te druk heeft gehad met haar werk om de juiste man te vinden. "En ik doe niet aan seks voor het huwelijk", zegt ze in de Britse krant The Sun.

"Ik heb nooit tijd gehad om een man te vinden en vanwege mijn drukte had ik ’s nachts soms maar een paar uur slaap."

Desondanks had ze wel genoeg aanbiedingen. Haar artiestennaam was The Sexational Pam en ze kleedde zich ook nog eens sexy. "Mannen dachten dat ik daarom wel makkelijk te versieren was, maar mijn presentatie was puur voor mijn carrière." Het bleef daarom bij af en toe een zoenpartij.

Huwelijk
Nu zegt Shaw (foto) klaar te zijn voor het huwelijk en 'misschien dat we dan wel het bed in belanden.' Ze is op zoek naar een lange, donkere en knappe miljonair. "Ik mag dan wel 70 jaar zijn, maar ben nog jong van hart. Mensen geloven me niet als ik mijn leeftijd vertel."




Any takers?

[Dit bericht is gewijzigd door SQT op 10-05-2012 21:33]


stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 10-05-2012 21:38 by stigma Profiel van stigma

quote:
Op 10 mei 2012 21:33 schreef SQT het volgende:
'misschien dat we dan wel het bed in belanden.'
Ja zeg!! Wil je nou geketst worden of niet?!


Subtiel kamerolifantje


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-05-2012 10:06 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Zijn alle internetproviders afgesloten van The Pirate Bay of kan ik nog bij eentje terecht die niet meedoet aan overheids-censuur? Met KPN kom ik er sinds vandaag blijkbaar niet meer op. Leuk dat de overheid bepaalt wat ik wel en niet mag zien; China, Iran, Afghanistan, Nederland... is het niet heerlijk om in dat rijtje thuis te horen!?


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 11-05-2012 10:07 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque



I wish I was a butterfly


Schuurman
MCDLXXXVIII
Usericon van Schuurman
Posted 11-05-2012 10:08 by Schuurman Profiel van Schuurman

quote:
Op 11 mei 2012 10:06 schreef Mortis Rex het volgende:
Zijn alle internetproviders afgesloten van The Pirate Bay of kan ik nog bij eentje terecht die niet meedoet aan overheids-censuur? Met KPN kom ik er sinds vandaag blijkbaar niet meer op. Leuk dat de overheid bepaalt wat ik wel en niet mag zien; China, Iran, Afghanistan, Nederland... is het niet heerlijk om in dat rijtje thuis te horen!?


En dat daags nadat Nederland in het mooie rijtje Chili, Nederland terecht is gekomen. Bijzonder treurig.


Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft.


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-05-2012 10:13 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

Wat is er aan de hand? Is een van de zeer vele torrentsite's uit de lucht gehaald? Er zijn alternatieven.


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-05-2012 10:17 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Zat alternatieven, maar daar gaat het mij niet om. Ik wil niet dat de overheid zich bemoeit met wat ik "mag" zien.

edit: er zat blijkbaar een knik in mijn internetkabel oid want ik kan er nu weer op... maar aangezien ik bij KPN zit zal dat niet lang meer gaan.

[Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 11-05-2012 10:20]


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


G.I.R.L.
Ride
Usericon van G.I.R.L.
Posted 11-05-2012 10:18 by G.I.R.L. Profiel van G.I.R.L.http://new.livestream.com/accounts/398160/events/1594566/player_pop_up

quote:
Op 11 mei 2012 10:17 schreef Mortis Rex het volgende:
Zat alternatieven, maar daar gaat het mij niet om. Ik wil niet dat de overheid zich bemoeit met wat ik "mag" zien.
Verhuizen?


Op 20 november 2012 14:13 schreef Schuurman het volgende: Bronvermelding vind je 2 berichten onder mijn bericht.


MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 11-05-2012 10:21 by MR. N Profiel van MR. Nhttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 11 mei 2012 10:17 schreef Mortis Rex het volgende:
Zat alternatieven, maar daar gaat het mij niet om. Ik wil niet dat de overheid zich bemoeit met wat ik "mag" zien.


Strikt genomen bemoeit de overheid zich er ook niet mee. Het is het gevolg van een uitspraak van de rechtelijke macht op een zaak aangespannen door een stichting....


Boeiender


Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 11-05-2012 10:21 by Mortis Rex Profiel van Mortis Rexhttp://www.bloody-disgusting.com

Alleen als jij mee gaat


Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 11-05-2012 12:53 by bastianus Profiel van bastianus


quote:
Steeds meer werkenden met schuld

Voor het eerst zijn er meer mensen met een baan die een beroep moeten doen op schuldhulpverlening. Het Bureau Krediet Registratie (BKR) wil daarom centrale registratie van alle schulden. Nu worden alleen schulden op kredieten geregistreerd. Dat bevestigt een woordvoerder na een bericht in het Algemeen Dagblad.


Volgens de woordvoerder is het inzicht in de schulden nu te beperkt. Alleen de kredietschuld wordt bij het BKR geregistreerd en vaak spreiden de schulden zich over verschillende sectoren. “Als iemand een probleem heeft met het betalen van de hypotheek en die dicht hij door de zorgverzekering niet te betalen, gaat dat volledig langs ons heen. Als hij dan een krediet aanvraagt, krijgt hij dat gewoon”, legt de woordvoerder uit.

Ruim zevenhonderdduizend huishoudens hebben grote financiële problemen in Nederland. Nog eens 293 duizend gezinnen zitten tot hun nek in de schulden. Het aantal schulden stijgt. Waar in 2010 bijvoorbeeld nog 302 duizend huishoudens een schuld hadden bij de belastingdienst, waren dat er vorig jaar 407 duizend, een stijging van 35 procent.

Het BKR registreert kredietschulden. Als iemand een lening wil aanvragen kan de kredietverstrekker via BKR controleren of de aanvrager schulden heeft.



Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen