IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic
Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Auteur:
Topic : Berichtgeving omtrent dat prinsje die uit skiën ging [nieuwstopic] Vorige pagina | Volgende pagina
SQT
Usericon van SQT
Posted 03-03-2012 21:45 by SQT Profiel van SQThttp://basswinkels.blogspot.se/

Dat heb ik nog nooit gehoord. Nu wat teveel tekst om te lezen, misschien morgen. Ik zo alleen niet weten hoe dat dan zou werken.

Wat betreft Griekenland (aangezien het artikel daar over gaat): dat land mag ondertussen van mij wel uit de Euro getrapt worden. Niemand wordt er beter van om nog meer geld in dat land te storten. Wij zien er weinig tot niets van terug en de Grieken zitten nu al met een torenhoge schuld waar ze nog jaren en jaren grote problemen mee gaan hebben. Daarvoor is de cultuur nou eenmaal te verschillend van de west-Europese culturen om dit überhaupt te laten werken. Datzelfde geldt ook - zij het in iets mindere mate - voor de andere zuid-Europese landen. Culturen overbrug je niet zomaar. Dat probleem blijf je zelfs houden met landen die cultureel (en financieel) veel dichter bij elkaar staan.
Daarbij is Griekenland blijkbaar de afgelopen eeuw al vijf keer failliet gegaan (is mij verteld, ik kan zo snel even geen bron vinden), dus dan kun je er sowieso op wachten.


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-03-2012 22:26 by Forever After Profiel van Forever After

quote:
Op 3 maart 2012 20:24 schreef M. het volgende:
Waarom denk je dat?


Zij zijn destijds niet meegegaan in die euro-heisa en in de tijd dat de euro er nu is kan ik me niet herinneren dat er vanuit de UK signalen zijn gekomen dat ze er onverstandig aan hebben gedaan hun eigen munt te houden. En voor zover ik het gevolgd heb is de pond door de jaren heen ook behoorlijk sterk gebleven ondanks dat ook de pond wel klappen van de crisis heeft ontvangen.


 


Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 03-03-2012 22:31 by Forever After Profiel van Forever After



 


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 03-03-2012 23:38 by bastianus Profiel van bastianus

Het is natuurlijk raar om een munteenheid voor een continent in te voeren, terwijl er totaal geen culturele eenheid of politieke eenheid is. Maar goed, ik denk dat er ook andere belangen aan ten grondslag liggen. Onlangs op de radio hoorde ik weer van een groot bedrijf dat met de productie naar Polen ging, wegens lagere loonkosten. Ik denk dat er maar een kleine groep beter van wordt, van dat Europa. Maar dat is denk ik wel de groep die de machtigste lobby in Brussel heeft.


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-03-2012 3:26 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 3 maart 2012 21:16 schreef SQT het volgende:
'Omdat ze bij de invoering gewoon van het gulden-teken een euro-teken hebben gemaakt!'



Het is die persoon even ontgaan dat bij de invoering van de euro in veel winkels eerst de prijzen zowel in euro als in gulden werd weergegeven?


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2012 7:41 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Nieuwe bijstandswet raakt duizenden
Een op de vijf mensen met een uitkering gaat de veranderingen in de Wet Werk en Bijstand voelen in de portemonnee. In totaal gaat het om ongeveer zestigduizend mensen in heel Nederland. Dat meldt de NOS zaterdag na een rondgang langs de grote steden.


De nieuwe wet gaat op 1 juli voor iedereen in en is bedoeld om mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Vooral de regels over het gezinsinkomen zouden gevolgen hebben voor mensen met een uitkering.

Straks wordt het inkomen van andere gezinsleden van de uitkering afgetrokken. De bedoeling is dat gemeenten bij bijstandsgerechtigden het inkomen van alle gezinsleden bij elkaar gaan optellen, waarna het inkomen van andere gezinsleden van de uitkering wordt afgetrokken. De gemeenten vrezen dat dit ertoe leidt dat werkende kinderen vroeg het huis uitgaan. Ook zijn gemeenten bang voor fraude met valse adressen.

quote:
Erik Staal, de weggehoonde en weggestuurde ceo van de noodlijdende woningbouwer Vestia, kreeg bij zijn vertrek 3.528.000 euro mee.

Minister Spies meldt vandaag na Kamervragen:
"Conform bestaande afspraken is bij het einde van zijn dienstverband een eerder in depot gereserveerd bedrag van EUR 3.528.000 vrijgevallen dat ziet op de afkoop van diverse eerdere aanspraken en ter dekking van het oorspronkelijke recht van de bestuurder op een eindloonregeling in het kader van zijn pensioen."

Spies meldt ook nog dat Staal geen gouden handdruk heeft ontvangen bij zijn vertrek:
“De bestaande afspraken tussen de Raad van Commissarissen van Vestia en de bestuurder omtrent zijn dienstverband zijn vertrouwelijk. Wel ben ik door de raad van commissarissen geïnformeerd dat er geen vertrekregeling is overeengekomen. Door de wijze van vertrek kan de bestuurder geen aanspraak maken op een in zijn arbeidsovereenkomst opgenomen vertrekregeling."

Staal verdiende jarenlang meer dan een half miljoen euro
Vanaf 2006 in totaal 2,3 miljoen euro
Vraag kamerlid Lucassen (PVV): Is het waar dat deze oud-beheerder van sociale huurwoningen jarenlang bijna een half miljoen euro aan salaris opstreek?

Antwoord minister Spies:
Aan de hand van de gegevens die uw Kamer jaarlijks worden toegezonden is bekend, dat de voormalig bestuurder van Vestia in 2006 een totale bezoldiging ontving van € 447.000, waarvan € 356.000 aan beloning en € 91.000 als bijdrage aan diens pensioen.

In 2007 betrof het een totale bezoldiging van €463.000, waarvan € 335.000 aan beloning en € 99.000 voor pensioen. Dat jaar was ook sprake van een bonusbetaling van € 29.000.

In 2008 was de totale bezoldiging € 487.000 met respectievelijk € 372.000 en €115.000 voor beloning en pensioen.

Over 2009 bedroeg het totaal € 497.000 aan bezoldiging, waarvan € 379.000 als beloning en € 118.000 als pensioenbijdrage.

Tot slot bedroeg het volgens de jaarverslaglegging over 2010 (over 2011 zijn nog geen gegevens bekend) een totale bezoldiging van € 500.000, waarvan € 355.000 als beloning, € 117.000 voor pensioen, alsmede een bonusbetaling van € 28.000.

Beloning ongepast
Spies gaat verder:

"Ik vind de hoogte van de beloning van de voormalig bestuurder zoals die blijkt uit het bij vraag 3 geschetste beeld, alsmede de omvang van de overige afspraken die uit bovenstaande informatie van Vestia blijkt, ongepast voor een woningcorporatie, ook gelet op de timing. Eerder was de hoge bezoldiging aanleiding voor een van mijn ambtsvoorgangers de Raad van Commissarissen daarover om verantwoording te vragen. Dit heeft destijds niet geleid tot een neerwaartse bijstelling van de bezoldiging, maar wel tot de toezegging van de Raad dat de rechtsopvolger van de voormalig bestuurder zal worden beloond volgens de beloningscode van de sector, dan wel volgens de dan geldende wettelijke normering. Ik zal de Raad aan deze toezegging houden. Vestia heeft mij toegezegd de (totstandkoming van de) hiervoor gememoreerde (pensioen)afspraken mee te zullen nemen bij het forensisch onderzoekwaartoe zij heeft besloten."

Vestia in problemen
Vestia kwam in de problemen omdat het voor miljarden euro's aan derivaten bezit. Deze financiële producten verzekeren tegen een toekomstige rentestijging op leningen. De rente is de afgelopen tijd echter gedaald en daarom moet Vestia geld bijstorten. Vestia kreeg al steun van het Waarborgfonds Sociale Woningbouw voor ruim 1,5 miljard.





Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-03-2012 8:11 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 3 maart 2012 23:38 schreef bastianus het volgende:
Het is natuurlijk raar om een munteenheid voor een continent in te voeren, terwijl er totaal geen culturele eenheid of politieke eenheid is. Maar goed, ik denk dat er ook andere belangen aan ten grondslag liggen. Onlangs op de radio hoorde ik weer van een groot bedrijf dat met de productie naar Polen ging, wegens lagere loonkosten. Ik denk dat er maar een kleine groep beter van wordt, van dat Europa. Maar dat is denk ik wel de groep die de machtigste lobby in Brussel heeft.


Munteenheden zijn historisch gezien zelden verbonden geweest aan culturele eenheden. De munt als verbeelding van een politiek-culturele eenheid is een uitvinding van de natie-staat .


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


XXL
Xenofobe analfabeet.
Usericon van XXL
Posted 04-03-2012 8:24 by XXL Profiel van XXL

quote:
Op 4 maart 2012 7:41 schreef bastianus het volgende:
Nieuwe bijstandswet raakt duizenden
Een op de vijf mensen met een uitkering gaat de veranderingen in de Wet Werk en Bijstand voelen in de portemonnee. In totaal gaat het om ongeveer zestigduizend mensen in heel Nederland. Dat meldt de NOS zaterdag na een rondgang langs de grote steden.


De nieuwe wet gaat op 1 juli voor iedereen in en is bedoeld om mensen te prikkelen aan het werk te gaan. Vooral de regels over het gezinsinkomen zouden gevolgen hebben voor mensen met een uitkering.

Straks wordt het inkomen van andere gezinsleden van de uitkering afgetrokken. De bedoeling is dat gemeenten bij bijstandsgerechtigden het inkomen van alle gezinsleden bij elkaar gaan optellen, waarna het inkomen van andere gezinsleden van de uitkering wordt afgetrokken. De gemeenten vrezen dat dit ertoe leidt dat werkende kinderen vroeg het huis uitgaan. Ook zijn gemeenten bang voor fraude met valse adressen.



Ach, dat soort problemen krijg ik vermoedelijk ook als ik met mijn 10 jaar jongere vriendin van mijn zuurverdiende oude dag wil gaan genieten.


Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 04-03-2012 8:26 by M. Profiel van M.

quote:
Op 3 maart 2012 22:26 schreef Forever After het volgende:
Zij zijn destijds niet meegegaan in die euro-heisa en in de tijd dat de euro er nu is kan ik me niet herinneren dat er vanuit de UK signalen zijn gekomen dat ze er onverstandig aan hebben gedaan hun eigen munt te houden. En voor zover ik het gevolgd heb is de pond door de jaren heen ook behoorlijk sterk gebleven ondanks dat ook de pond wel klappen van de crisis heeft ontvangen.

Ik weet niet hoor. Naar welke cijfers moet je dan kijken? De ontwikkeling van wisselkoersen vind ik niet zo'n goede maat. Waren ponden een paar jaar terug niet ontzettend goedkoop en ging iedereen toen in Engeland elektronica bestellen?

Als ik naar het bruto nationaal product kijk is inderdaad de groei van de UK de afgelopen 10 eurojaren wat groter geweest maar het is zeker niet een onverdeeld groot verschil.
Als je hier klikt:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/tgm/graph.do?tab=graph&plugin=1&pcode=tsieb020&language=en&toolbox=data

En dan 2002 t/m 2012 selecteert in het tabje "data" en dan ook nog alleen Nederland en de UK en op refresh klikt, zie je het. Het "uitlachen" zal dan vooral in 2002 en 2003 geweest zijn. Verder zijn er ook jaren waarin NL meer groei had c.q. minder krimp (2006 t/m 2009) dus ja. Wie het weet mag het zeggen.
Ik heb het stukje op dagelijkstestandaard.nl gelezen maar dat vond ik nu niet bepaald uitblinken in objectiviteit, dat was nogal vooringenomen. Voor die mensen is het allang een uitgemaakte zaak. "Haters gonna hate".

Voor mij niet -- ik weet het gewoon niet want ik heb nog geen overtuigend onderzoek gezien door een objectieve onafhankelijke instantie. En dan geschoond voor zaken als de internet-zeepbel in 2001 en de credit crunch in 2008.


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


bastianus
Usericon van bastianus
Posted 04-03-2012 9:13 by bastianus Profiel van bastianus

quote:
Op 4 maart 2012 8:11 schreef Gemene Lepel het volgende:
Munteenheden zijn historisch gezien zelden verbonden geweest aan culturele eenheden. De munt als verbeelding van een politiek-culturele eenheid is een uitvinding van de natie-staat .
Er is nu weer een groep die graag Servië binnen de EU wil hebben. Terwijl daar nog maar pas geleden een heftige oorlog geweest is, waar deze staat erg veel mee te maken had. Het enige belang wat hierachter kan liggen lijkt mij het inlijven van goedkope werkkrachten door de werkgevers, want elk ander belang is absoluut tegenstrijdig aan het vormen van wat voor eenheid dan ook.
Ook zo toevallig: De hardste schreeuwers tegen de PVV-website met de meldingen van MOE-landers zijn de werkgeversorganisaties. Er is maar één groep die belang heeft bij de Europese eenwording en de euro. Als deze ontwikkeling zo doorzet, krijg je vergelijkbare ontwikkelingen als met een vergelijkbaar groot land als de VS met een vergelijkbare munteenheid. Waar de rijkste één procent veertig procent van het nationaal inkomen bezit.

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 04-03-2012 9:14]


Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.


Gemene Lepel
Usericon van Gemene Lepel
Posted 04-03-2012 11:44 by Gemene Lepel Profiel van Gemene Lepel

quote:
Op 4 maart 2012 9:13 schreef bastianus het volgende:
Er is nu weer een groep die graag Servië binnen de EU wil hebben. Terwijl daar nog maar pas geleden een heftige oorlog geweest is, waar deze staat erg veel mee te maken had. Het enige belang wat hierachter kan liggen lijkt mij het inlijven van goedkope werkkrachten door de werkgevers, want elk ander belang is absoluut tegenstrijdig aan het vormen van wat voor eenheid dan ook.
Ook zo toevallig: De hardste schreeuwers tegen de PVV-website met de meldingen van MOE-landers zijn de werkgeversorganisaties. Er is maar één groep die belang heeft bij de Europese eenwording en de euro. Als deze ontwikkeling zo doorzet, krijg je vergelijkbare ontwikkelingen als met een vergelijkbaar groot land als de VS met een vergelijkbare munteenheid. Waar de rijkste één procent veertig procent van het nationaal inkomen bezit.


Ik zeg gewoon dat het eigenlijk helemaal niet zo raar is om munteenheden te gebruiken voor cultureel diverse gebieden.

Overigens denk ik dat Servië meer te maken had met de oorlog in Bosnië dan de NAVO-oorlog over Kosovo. De EU en de NAVO mogen nog wel aan introspectie doen wat betreft de bombardementen op Servië in 99.


Grey over Kristalnacht: "Als de Joden destijds ook aanslagen hadden gepleegd dan had ik de nazi's misschien wel begrepen."


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2012 14:26 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 3 maart 2012 23:38 schreef bastianus het volgende:
Het is natuurlijk raar om een munteenheid voor een continent in te voeren, terwijl er totaal geen culturele eenheid of politieke eenheid is. Maar goed, ik denk dat er ook andere belangen aan ten grondslag liggen. Onlangs op de radio hoorde ik weer van een groot bedrijf dat met de productie naar Polen ging, wegens lagere loonkosten. Ik denk dat er maar een kleine groep beter van wordt, van dat Europa. Maar dat is denk ik wel de groep die de machtigste lobby in Brussel heeft.


Door de andere munt is dat juist aantrekkelijker. Dat het wel een EU lid is maakt het wel een erg stuk makkelijker.

Maar is het echt slecht dat een bedrijf naar het buitenland gaat? Dat zorgt ook voor goedkopere producten. Natuurlijk kunnen de bedrijven er rijker van worden, maar in veel gevallen is het dat je er in Nederland alleen maar armer van wordt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-03-2012 16:27 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

MEERDERHEID VOOR HERINVOEREN GULDEN

Een ruime meerderheid van de bezoekers van RTLNieuws.nl staat achter het plan van Geert Wilders om de euro weer in te wisselen voor de gulden.

Bij de keuze 'De euro houden' of 'Terug naar de gulden' koos 63 procent voor de gulden (bij 3100 stemmen). Volgens Wilders is de herinvoering van de gulden goedkoper dan 'doormodderen met de euro'. Dat blijkt uit onderzoek van Lombard Street Research, dat maandag officieel wordt gepresenteerd.

http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/03/economie/meerderheid-voor-invoeren-gulden-plan-wilders.xml


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 04-03-2012 16:29 by Vargen666 Profiel van Vargen666http://www.facebook.com/ultravargen

Anders geven ze gewoon alleen aan Limburg de gulden terug of zo.



Helvete
Usericon van Helvete
Posted 04-03-2012 16:33 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 4 maart 2012 16:27 schreef De Tegenpartij het volgende:
MEERDERHEID VOOR HERINVOEREN GULDEN
Heeft iedereen opeens zo veel verstand van economie of ik zo weinig?
Ik heb bij dit soort zaken geen idee wat goed is. Misschien lees ik te weinig nieuws.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-03-2012 16:35 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 maart 2012 16:29 schreef Vargen666 het volgende:
Anders geven ze gewoon alleen aan Limburg de gulden terug of zo.


Wat boeit jou dat nou? Heb je al reais gekocht?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 04-03-2012 16:40 by Onweerwolf Profiel van Onweerwolf

quote:
Op 4 maart 2012 16:33 schreef Helvete het volgende:
Heeft iedereen opeens zo veel verstand van economie of ik zo weinig?
Ik heb bij dit soort zaken geen idee wat goed is. Misschien lees ik te weinig nieuws.


Sinds Internet heeft iedereen overal verstand van.

Volgens mij is het zo dat we er beter niet aan hadden kunnen beginnen. Echter, als we teruggaan gaat dat de boel niet opeens compenseren.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2012 16:45 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

maar waarom niet de gulden erbij pakkken zonder uit de euro te stappen. lastig als kassa MEISJE MAAR DAT BEN IK TOCH NIERT


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-03-2012 16:47 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Oekraïne is begonnen met de bouw van een grote koepel over de reactor van de Tsjernobyl-kerncentrale. De grote kernramp vond plaats in 1986, in 2015 moet de koepel af zijn.

De koepel wordt over de huidige betonkoepel geplaatst, die scheuren vertoont. De kosten van het project bedragen circa 1 miljard euro.

Na de kernramp van 1986, trok een nucleaire wolk over Europa. Zeker 4000 mensen kwamen om het leven. Dat aantal is meer dan twee keer zo hoog als ook alle mensen worden meegeteld die zijn bezweken aan stralingsziektes.

Het mag wat kosten.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2012 16:54 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Zeker 4000? dikke bullshit. Zeker 56. De rest is gebaseerd op een achterhaalde theorie.

Die doden zijn voorspeld maar nooit gemeten.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-03-2012 16:56 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Maar wel voor de zekerheid voor een miljard er overheen bouwen. Want zo erg is het allemaal niet, loop gerust door.

edit.

Ow, wacht, tis iets meer, lees ik op wikipedia.

"Inmiddels is begonnen met het voorwerk voor de bouw van een groter, meer definitief omhulsel, dat dan in 2015 gereed moet zijn. Dit 150 meter lange, 257 meter brede en 105 meter hoge bouwwerk in de vorm van een grote betonnen boog, wordt op enkele honderden meters van de reactor gebouwd en zal nadien via een rolsysteem op zijn plaats worden geschoven. Het project is in 2007 gegund aan het Franse-Duitse consortium Novarka (bestaande uit o.a. Vinci Construction en Bouygues Construction). De totale kosten voor het afschermen van de restanten van de centrale zullen naar raming €1,54 miljard bedragen, waarvan het leeuwendeel voor rekening komt van de New Safe Confinement, de betonnen boog over de reactor."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl#Schatting_van_het_aantal_slachtoffers_door_de_WHO

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 04-03-2012 17:04]


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2012 17:06 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ben niet tegen de koepel ofzo maar dat aantal doden is niet gebaseerd op echte meetgegevens maar op een theorie die zoiets voorspeld. Dan blijkt ook die theorie nog eens ongeggrond te zijn voor lage stralingsniveau's wat toepasbaar is op 99% van die beraamde slachtoffers.

Veel van die mensen hebben niet meer straling opgelopen dan een jaartje in in de bergen wonen. Zullen we daar ook maar een sarcofaag over bouwen?


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 04-03-2012 17:10 by De Tegenpartij Profiel van De Tegenpartijhttp://www.judgementday.nl

Gewoon over elke kerncentrale die er nog is een koepel bouwen. Voor de zekerheid. Dit geneuzel duurt al 26 jaar.


En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 04-03-2012 17:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 4 maart 2012 16:54 schreef ElitE het volgende:
Zeker 4000? dikke bullshit. Zeker 56. De rest is gebaseerd op een achterhaalde theorie.

Die doden zijn voorspeld maar nooit gemeten.


kunnen we dan ook op reis naar Tsjernobil?


signature


ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 04-03-2012 17:13 by ElitE Profiel van ElitEhttp://www.last.fm/user/brambeer/

quote:
Op 4 maart 2012 16:56 schreef De Tegenpartij het volgende:
Maar wel voor de zekerheid voor een miljard er overheen bouwen. Want zo erg is het allemaal niet, loop gerust door.

edit.

Ow, wacht, tis iets meer, lees ik op wikipedia.

"Inmiddels is begonnen met het voorwerk voor de bouw van een groter, meer definitief omhulsel, dat dan in 2015 gereed moet zijn. Dit 150 meter lange, 257 meter brede en 105 meter hoge bouwwerk in de vorm van een grote betonnen boog, wordt op enkele honderden meters van de reactor gebouwd en zal nadien via een rolsysteem op zijn plaats worden geschoven. Het project is in 2007 gegund aan het Franse-Duitse consortium Novarka (bestaande uit o.a. Vinci Construction en Bouygues Construction). De totale kosten voor het afschermen van de restanten van de centrale zullen naar raming €1,54 miljard bedragen, waarvan het leeuwendeel voor rekening komt van de New Safe Confinement, de betonnen boog over de reactor."

http://nl.wikipedia.org/wiki/Kernramp_van_Tsjernobyl#Schatting_van_het_aantal_slachtoffers_door_de_WHO


Hehe gaat over dosis van 7 mSv dat is dan wel 3,5 keer de achtergrondstraling in NL maar dat is echt verwaarloosbaar. In berggebieden is het veel hoger en komt totaal niet in de buurt van de 260 mSv natuurlijke(!) achtergrondstraling wat in Iran voorkomt waar helemaal geen verhoogd kankerrisico is vastgesteld.

Er is nooit een significante toename in het aantal kankers gevonden zowel vaste kankers als leukemie, terwijl die wel voorspeld zouden zijn volgens die theorie. Die stijging van leukemiepatienten zou zo'n 12 jaar na dato moeten zijn terwijl de vaste kankers op 20 zou moeten zitten. We zijn 26 jaar verder en er is nog geen enkele stijging gemeten en die zal er waarschijnlijk ook niet komen.

Massahysterie heeft in deze meer slachtoffers gemaakt.


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Dit topic is 40 pagina's lang:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen