IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Auteur:
Topic : Oordopjes? Volgende pagina
daVid
Usericon van daVid
Posted 05-10-2002 13:20 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Ik ben nogal vaak bij concerten, en vaak als ik thuis kom heb ik een suis in mijn hoofd.

Dat lijkt me niet goed. Tegenwoordig koop ik al vaak van die wegwerpoordopjes. Nu wil ik goede kopen, maar ik weet niet waar ik moet kijken en me kan orienteren hoeveel het kost, wat het doet en of het wel zin heeft.

Wie weet iets, en wat vinden julie van het volume bij concerten?

[Dit bericht is gewijzigd door daVid op 05-10-2002 13:22]


daVid
Usericon van daVid
Posted 05-10-2002 13:21 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

foutje... kan iemand deze post verwijderen?

[Dit bericht is gewijzigd door daVid op 05-10-2002 13:22]


Rectum Lobotomy
Usericon van Rectum Lobotomy
Posted 05-10-2002 13:21 by Rectum Lobotomy Wijzig reactieProfiel van Rectum LobotomyQuote dit bericht

oordopjes zijn voor mietjes


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 05-10-2002 13:22 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

if it's too loud you're too old!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 05-10-2002 13:23 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Ik loop al 3 jaar met (muziek) oordopjes in me oren die ik altijd op 100% gooi! Ik heb een jaren een piep in me oren.... mij hoor je toch ook niet zeuren?

(oordopjes! haha mietje)


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


daVid
Usericon van daVid
Posted 05-10-2002 13:23 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

Ik doe vaak licht bij concerten, als ik zelf naar een concert ga doe ik ze niet in. Maar om m'n oren nou te laten verpesten door muziek die ik niet eens echt leuk vind gaat me iets te ver.

Graag wat concretere tips.


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 05-10-2002 13:24 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

als ik soms naar optreden ben geweest en ik stap de zaal uit of ik word wakker de volgende dag, heb ik ook wel eens een soort piep of suis in me oren.... maar om dan oordopjes in me oren te gaan doen.... nee daar heb ik nooit over gedacht.


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 05-10-2002 13:24 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

Ik sliep vroeger met oordoppen...soort van verslaving. Maar goed, ik gebruikte toen Ohropax. Een geel doosje wat je bij de drogist kunt kopen, er zitten er iets van 16 in ofzo. Je kunt ze iets van 10 keer hergebruiken. Het is een soort stukje roze was, wat je warm maakt in je hand, dan kneed je er een "slangetje" van en dat stop je in je oor. Werkt perfect!!


I spy with my little and verrry evil eye.....


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-10-2002 13:24 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Idd, met oordopjes hoor je de intense kracht achter het geluid niet, en dan lijkt er me geen reet aan.


MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 05-10-2002 13:24 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Let maar niet op eRectum hoor! Die's een beetje tegen alles aan het schoppen vandaag.
Maareh, mijn favorieten zijn Howard Leight "Max Lite" oordopjes.
Super comfortabel, erg stil enzo alleen ik heb een zooi van ze meegenomen van m'n laatste stage dus ik heb nog niet gezocht naar verkooppunten.
En het volume van zalen verschilt enorm per zaal en per mengpaneelaap.


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 05-10-2002 13:25 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:23 schreef daVid het volgende:
Ik doe vaak licht bij concerten, als ik zelf naar een concert ga doe ik ze niet in. Maar om m'n oren nou te laten verpesten door muziek die ik niet eens echt leuk vind gaat me iets te ver.

Graag wat concretere tips.


Dan blijf je toch lekker thuis. verpest je je oren ook niet


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 05-10-2002 13:26 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:25 schreef Heosphoros het volgende:
Dan blijf je toch lekker thuis. verpest je je oren ook niet


zucht, hij vertelt net dat hij HET LICHT DOET en dus aan het werk is....*zucht*


I spy with my little and verrry evil eye.....


daVid
Usericon van daVid
Posted 05-10-2002 13:28 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:25 schreef Heosphoros het volgende:
Dan blijf je toch lekker thuis. verpest je je oren ook niet


Ja hoor, jij hoeft ze van mij niet in hoor. Ik denk wel aan de toekomst.

Maar je bent wel stoer en true nu hoor! RESPECT!


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 05-10-2002 13:28 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:26 schreef WickedKimmie het volgende:
zucht, hij vertelt net dat hij HET LICHT DOET en dus aan het werk is....*zucht*


Tja, je moet niet vergeten dat lezen voor sommige mensen heel moeilijk is hoor


I can't shoot straight unless I've had a pint!


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 05-10-2002 13:29 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

Het merk Alpine (ik hoop dat ik het goed schrijf) maakt goede oordopjes. Je kan verschillende filters gebruiken. Zodat je tijdens een concert nog prima de band hoort, maar niet te hard! Zo sluit je je oor niet af voor geluid, maar word het aangepast.


Don't blush when I rip you open


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 05-10-2002 13:29 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:28 schreef daVid het volgende:
Ja hoor, jij hoeft ze van mij niet in hoor. Ik denk wel aan de toekomst.

Maar je bent wel stoer en true nu hoor! RESPECT!


Respect?! het is nog een neger ook !


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 05-10-2002 13:30 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Wat ook nog wel eens wil helpen: Je oren niet schoonmaken met van die staafjes. Dan hoopt de troep zich een beetje op en verzacht het geluid. Ziet er wel goor uit, maargoed.


Meshuggah
rumboon
Usericon van Meshuggah
Posted 05-10-2002 13:32 by Meshuggah Wijzig reactieProfiel van MeshuggahQuote dit bericht

ik gebruik deze: http://www.alpine.nl/

maar dan voor in de repetitieruimte, bij concerten dus niet


met0l!


daVid
Usericon van daVid
Posted 05-10-2002 13:34 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:29 schreef JaneDoe het volgende:
Het merk Alpine (ik hoop dat ik het goed schrijf) maakt goede oordopjes. Je kan verschillende filters gebruiken. Zodat je tijdens een concert nog prima de band hoort, maar niet te hard! Zo sluit je je oor niet af voor geluid, maar word het aangepast.


Dankje, ik ga er eens naar op zoek.


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 05-10-2002 13:35 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Slotje!


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Vampire_girl
rabiës
Usericon van Vampire_girl
Posted 05-10-2002 13:36 by Vampire_girl Wijzig reactieProfiel van Vampire_girlQuote dit berichthttp://www.sfu420.com/

Kappen Heosphoros, dit is een serieus topic.


the only pleasure is pain


daVid
Usericon van daVid
Posted 05-10-2002 13:37 by daVid Wijzig reactieProfiel van daVidQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:32 schreef Meshuggah het volgende:
ik gebruik deze: http://www.alpine.nl/

maar dan voor in de repetitieruimte, bij concerten dus niet



Goede link...


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 05-10-2002 13:38 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

ik heb al jaren een orrbeschadiging aan 1 oor, 24/7 die piep in me oren.

neem van mij aan, gebruik oordopjes.

heb zelf dopjes laten maken bij de oordokter(hoe heet zo'n vent?), kostte +/- 150 gulden, maar dan heb je wel dopjes die op maat zijn.



Oud Vuil.


JaneDoe
Scan your mind
Usericon van JaneDoe
Posted 05-10-2002 13:38 by JaneDoe Wijzig reactieProfiel van JaneDoeQuote dit berichthttp://www.scanyourmind.com

quote:
Op 5 oktober 2002 13:34 schreef daVid het volgende:
Dankje, ik ga er eens naar op zoek.


Succes, meestal hebben goede muziekwinkels ze wel. Je moet wel muziekfilters hebben namelijk.


Don't blush when I rip you open


WickedKimmie
Gekke Kimmie
Usericon van WickedKimmie
Posted 05-10-2002 13:50 by WickedKimmie Wijzig reactieProfiel van WickedKimmieQuote dit bericht

quote:
Op 5 oktober 2002 13:30 schreef Slechtheid het volgende:
Wat ook nog wel eens wil helpen: Je oren niet schoonmaken met van die staafjes. Dan hoopt de troep zich een beetje op en verzacht het geluid. Ziet er wel goor uit, maargoed.

droge

ik wist trouwens niet dat er oordopjes met muziekfilter bestonden..wat handig.


I spy with my little and verrry evil eye.....


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 05-10-2002 14:06 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

Je kunt dus op den duur doof worden van teveel concertbezoek... Vooral je hoge tonen kunnen verdwijnen.

Er zijn voor- en nadelen van oordopjes; voordeel is dus dat je je gehoor spaart.
Nadeel is dat je tijdens het concert veel tonen zult missen, omdat die dopjes veel wegfilteren...

Dan is het dus een kwestie van wat je het belangrijkst vindt.


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dit topic is 10 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen